"Восеньскі салон" у Мінску дадаў колеру, аўтараў і энергіі

© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Восеньскі салон у Мінску  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
Падпісацца
Эксклюзіў
Арганізатары выставы гавораць, што агульны кошт карцін складае каля двух мільёнаў рублёў.
Выстава работ маладых мастакоў заслужыла рэпутацыю галоўнай культурнай падзеі восені ў сталіцы. Карэспандэнт Sputnik Станіслаў Андросік даведаўся, на якія працы трэба звярнуць увагу.
Палац мастацтва ў беларускай сталіцы мае небязмежныя выставачныя плошчы, і, як прызнаецца куратар карпаратыўнай калекцыі "Белгазпрамбанка" Аляксандр Зінкевіч, сёлета пры адборы аўтараў дасягнулі мяжы.
Для таго каб агульная экспазіцыя "Восеньскага салона" не нагадвала дыван, колькасць аўтараў павінна быць каля 200 і каля 500 работ.
"Заяўкі на ўдзел зрабілі больш за тысячу, а прайшоў адбор толькі кожны пяты. Адбор шмат у чым яшчэ вызначаецца фізічнай умяшчальнасцю", - канстатаваў куратар калекцыі "Белгазпрамбанка".
Паводле яго слоў, сёлета за пяць дзён ён прайшоў па Палацы мастацтваў 87 кіламетраў, працуючы над "Восеньскім салонам".
Раней пад кожнай работай аўтар пісаў цану, а зараз, каб яе пазнаць, трэба адсканіраваць QR-код, які размешчаны на таблічцы ля прадмета мастацтва.
Зінкевіч прызнаўся, што ніхто не вёў дакладнага падліку агульнай сумы выстаўленых на салоне сёлета твораў, але яна дакладна знаходзіцца ў дыяпазоне 1,5-2 мільёны рублёў.
Усе работы скампанаваны такім чынам, каб аб’яднаць іх у тэматычныя блокі. На першым паверсе галоўнай залы – графіка, якая стварае свой фантастычны свет.
© Sputnik / Виктор Толочко
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь
1/5
© Sputnik / Виктор Толочко
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь
2/5
© Sputnik / Виктор Толочко
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь
3/5
© Sputnik / Виктор Толочко
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь
4/5
© Sputnik / Виктор Толочко
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь
5/5
1/5
2/5
3/5
4/5
5/5
Тут выдзяляюцца работы "Дом агню", "Дом ветру" і "Дом каменя" Дар’і Петрусевіч-Кавальчук, і яны па тэхніцы выканання падобны на творы Валерыя Славука.
"Важны не толькі сам малюнак, але і друк. Аўтарскі почырк пры друку вызначае вельмі шмат у рабоце", - асабліва адзначыў куратар карпаратыўнай калекцыі.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
Серыя з прысвячэннем кнігам "Хронікі Нарніі" Анастасіі Шведавай – гэта прыклад добрай якаснай працы.
"Кафедра графікі вучыць рабіць пэўную пляму. Гэта вельмі стыльна, як тут з "Сярэбраным тронам", таму што яна знаходзіцца не ў квадраце, а ўтварае нейкі сімвал", - лічыць Зінкевіч.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
Пры гэтым ён звярнуў увагу, што, напрыклад, Багдан Эйсмант задаў высокую планку сваімі папярэднімі палотнамі, і таму прадстаўленую на салоне нельга назваць моцным выступленнем.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
Паднімаючыся на другі паверх, немагчыма не заўважыць "Марскую каралеву" Усевалада Швайбы. Яна стварае ўражанне застылай карцінкі з дзяцінства, калі па тэлевізары паказвалі латвійскі мультфільм пра сон з ператварэннем форм і сэнсаў.
Вядома, на салоне знайшлося месца і працам Алесі Скарабагатай, якія ў чарговы раз здзіўляюць рэалізмам і ўвагай да дэталей.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
Увагу да сваіх работ умее прыцягнуць Анастасія Чадзій і, на думку мастацтвазнаўцы, гэта гісторыя, якая будзе развівацца, таму што яна выкарыстоўвае ў сваіх серыях розныя тэхнікі.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
Зінкевіч асобна адзначыў, як мастачцы ўдалося інтэграваць вітраж і жывапіс. Побач ёсць яшчэ і шэсць традыцыйных беларускіх хустак, якія быццам бы адбіткам нанесены на палатно.
Цікавы прыём інтэграцыі жывапіснага прыёму і смальты можна ўбачыць у работах Юліі Цярэшкі.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
"Гэта прама мазаічны жывапіс. Чалавек настолькі авалодаў матэрыялам, што можа сабе дазволіць рабіць такія рэчы. Гэта важна, таму што, калі мастак шукае новыя формы прымянення матэрыялу, нараджаюцца такія творы. Так развіваецца творчы працэс і гэта не заўсёды простая гісторыя", - упэўнены мастацтвазнавец.
У самай маленькай зале на ўваходзе вісіць манументальная работа Марыя Сыракваш "Маўчанне". Нягледзячы на ​​тое, што яна выканана вуглём на паперы, яна нясе сваю асаблівую энергію.
© Sputnik / Виктор Толочко"Восеньскі салон" у Мінску
Осенний салон в Минске  - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2023
"Даўно не было такой адсутнасці боязі перад маштабамі або складанасцю працы. Такія людзі даўно не сустракаліся", - звярнуў увагу куратар карпаратыўнай калекцыі.
Зінкевіч патлумачыў, што, калі мастак авалодвае майстэрствам і навыкамі рысавальшчыка, працэс самавыяўлення ідзе значна прасцей.
"Гэта дазваляе перавярнуць класічны малюнак і зрабіць яго дасканалай аўтарскай работай", - падсумаваў ён.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Таксама на Sputnik:
Сабралі з усёй Беларусі: у НММ упершыню пройдзе выстава народнага касцюма
Духоўная інтэграцыя выратуе свет: у Мінску адкрылася выстава Пракапцова
"Гаспадыня меднай гары" і "Шиномонтаж": у Мінску адкрылася выстава карцін з тканіны
Стужка навiн
0