Дрэва ўпала на аўтамабіль з-за моцнага ветру

З дрэвам на капоце: што рабіць аўтаўладальнікам

45
(абноўлена 17:12 16.04.2015)
Парады уладальнікам машын, якія пацярпелі ад непагадзі аб як мінімізаваць страты.

Андрэй Качура, Sputnik

Шквалісты вецер, які прынес цыклон Udo, працягвае бушаваць на тэрыторыі Беларусі. Раней у Брэсце і ў сталіцы ў розных раёнах машыны апынуліся пад паваленымі дрэвамі.

Як высвятліў Sputnik, толькі ў Першамайскім раёне сталіцы зафіксавана больш за пяць выпадкаў падзення дрэў на аўто. На вуліцы Сядых дрэвы пашкодзілі, па меншай меры, чатыры аўтамабілі, яшчэ адзін — на вуліцы Макаёнка. На шчасце, ніхто з людзей пры гэтым не пацярпеў. Зайздросную аператыўнасць праявілі і дзяжурныя службы: міліцыянты прыбывалі на месцы здарэнняў аператыўна. А вось гаспадарам машын, на даху і капоты якіх падалі староннія прадметы, прыйдзецца складана.

Крок першы: фіксацыя

Парадак дзеянняў у шчаслівых уладальнікаў "КАСКО" будзе некалькі адрознівацца ад уладальнікаў "звычайнага" аўто.

Па-першае, знайдзіце і зафіксуйце асабістыя дадзеныя сведак здарэння, калі такія былі. Сфатаграфуйце пашкоджанні аўтамабіля — з розных ракурсаў і ў розных маштабах. Паведаміце супрацоўнікам міліцыі:

  • ДАІ — калі аўтамабіль быў у руху падчас здарэння;
  • Ўчастковага — калі нешта ўпала на прыпаркаваную машыну.

Інспектар складзе пратакол, які праз дзесяць дзён разбору прыйдзе вам па пошце і будзе галоўным дакументам для прад'яўлення ў страхавую кампанію.

Акрамя таго, вам спатрэбіцца копія акта, складзеная сумесна з прадстаўнікамі ЖЭС, на тэрыторыі якога адбылося падзенне дрэва (або іншага прадмета) на аўтамабіль, і камісіяй "Зелянбуда",якая таксама павінна абследаваць дрэва, якое ўпала — без гэтага супрацоўнікі ЖЭСа не маюць права прыбіраць альбо спіліваць яго рэшткі.

Калі для прыбірання дрэва спатрэбілася тэхнічная дапамога супрацоўнікаў МНС, пажадана атрымаць пацвярджае дакумент і ад іх — гэта дазволіць пасля кампенсаваць выдаткі па вызваленні аўтамабіля з палону.

Крок другі: страхоўка

Дакументуйце ўсе панесеныя выдаткі. Для таго каб не чакаць дзесяць дзён адказу з РУУС, лепш самастойна звярнуцца ў дзяжурную частку свайго раёна і атрымаць там "талон-апавяшчэнне" аб тым, што ваша справа расследуецца.

Калі ў свой час вы не паскупіліся на "КАСКО", з гэтымі дакументамі можна ехаць да страхоўшчыка. Далейшы парадак дзеянняў будзе вызначаць менавіта страхавая кампанія, бо стыхійнае бедства — гэта страхавы выпадак. Узровень небяспекі пры стыхійных бедствах можна ўдакладніць на сайце МНС, якое, як правіла, загадзя апавяшчае насельніцтва пра гэта.

Крок трэці: пошук адказных

Калі ў вас звычайнае аўто, вельмі важна будзе вызначыць прычыну падзення дрэва або прадмета, а таксама арганізацыю або фізічную асобу, якія адказваюць за іх. У вас будзе доўгае, але не заўсёды безнадзейнае разбіральніцтва, і наўрад ці яно абыдзецца без суда.

Калі вы будзеце здольны даказаць, што, да прыкладу, дадзенае дрэва ЖЭС па распараджэнні "Зелянбуда" павіненна была прыбраць яшчэ ў мінулым годзе, але з прычыны халатнасці дворнікаў яно прастаяла да здарэння з аўтамабілем, ёсць нядрэнны шанец, што суддзя абавяжа менавіта ЖЭС пакрыць нанесеную вам шкоду.

У сітуацыі, калі прадмет зваліўся з балкона кватэры, можна спагнаць грошы з яе гаспадара, калі гэта адбылося па яго віне. У любым выпадку пракансультуйцеся з адвакатам: страхавыя кампаніі па сістэме абавязковага страхавання грамадзянскай адказнасці стыхійнае бедства, як правіла, не лічаць падставай для пакрыцця шкоды.

Парады ратавальнікаў

І апошні савет —  жыццёвы: не грэбуйце папярэджаннямі прафесіяналаў. У МНС Беларусі ў сувязі са штармавым папярэджаннем рэкамендуюць грамадзянам у гэты час прыняць асаблівыя меры бяспекі. У прыватнасці,

ратавальнікі раяць паркаваць аўтамабілі ўдалечыні ад дрэў, а таксама слаба ўмацаваных канструкцый.

Грамадзянам, якія ў час моцнага ветру будуць знаходзіцца на вуліцы, варта абыходзіць хісткія будынкі і дамы з няўстойлівым дахам, па магчымасці не набліжацца да дрэў і пазбягаць збудаванняў павышанай рызыкі — мастоў, эстакад, трубаправодаў, ліній электраперадач.

45
Тэги:
Надзвычайнае здарэнне, Аўтамабілі, Мінск, Беларусь
Каментары