Чалавечыя джунглі ў Гістарычным музее

Выстава "Далі і Пікаса" ў Мінску: копіі ці арыгінал?

102
(абноўлена 14:46 01.05.2015)
Расійскі прадпрымальнік прывёз у беларускую сталіцу самую вялікую, з яго слоў, прыватную калекцыю работ двух вялікіх іспанцаў.

МІНСК, 1 мая — Sputnik. Унікальная магчымасць убачыць работы Сальвадора Далі і Пабла Пікаса з 1 мая прадастаўлена мінчанам і гасцям беларускай сталіцы расійскім калекцыянерам Аляксандрам Шадрына.
Ён прывёз у Мінск літаграфіі і асабіста расставіў ў Нацыянальным гістарычным музеі скульптуры і кераміку, паляванне за якімі пачаў яшчэ ў 90-я гады. А цікавасць да творчасці Далі, паводле яго слоў, у яго&mdash падлетка —паўстаў дзякуючы цётцы-бібліятэкару.

На прэс-паказе перад адкрыццём выставы Шадрын прачытаў гадзінную лекцыю пра творчасць іспанскіх мастакоў, а таксама раскрыў некаторыя сакрэты здзелак з Бенжаміна Леві, якія працаваў юрыстам Далі.

Екацярынбургскі бізнэсмэн са шкадаваннем канстатаваў, што яго калекцыя трапіла ў разрад нацыянальнага здабытку Расіі, і ён не можа распараджацца ім у поўнай меры. Шадрын ўпершыню вывез выставу за межы РФ, да гэтага калекцыя экспанавалася ў 55 расійскіх гарадах. Мінск стаў першай замежнай сталіцай, куды калекцыянер яе прывёз, наступнай будзе Рыга, затым у планах— Кітай. Але прадпрымальнік абавязаны вярнуць усе экспанаты праз два гады для мытнага пераафармлення.

Российский коллекционер Александр Шадрин
© Sputnik/ Виктор Толочко
Российский коллекционер Александр Шадрин

Таму апошнія свае пакупкі на аўкцыёнах Шадрын ў Расію не увозіць, аддаючы перавагу пакінуць рукі вольнымі і асабіста вырашаць лёс сваёй калекцыі.

На выставе вы не ўбачыце знакамітых карцін-шэдэўраў—у асноўным літаграфіі, а таксама скульптуры і кераміка, набытыя з маркіроўкай "асобнік аўтара". У Расіі Шадрыну музейшчыкі нават не паверылі—выстаўляць арыгіналы проста так у зале без браняванага шкла і узмоцненай аховы?

Эксперты тлумачаць, што ў расійскай калекцыі—сертыфікаваныя копіі, зробленыя па ўнікальным аўтарскаму узоры. Напрыклад, "Жанчын у агні" існуе ў агульнай складанасці некалькі соцень штук, многія з іх былі адлітыя пасля смерці мастака, але юрыдычна ўсё роўна належаць яго руцэ. Але Шадрын сцвярджае, што ў яго калекцыі толькі прыжыццёвыя працы, усе яны вывучаны, пранумараваны і ідэнтыфікаваны вядучымі сусветнымі спецыялістамі.

На жаль, Пікаса ў экспазіцыі прадстаўлены значна бядней свайго суайчынніка, адчуваецца трапяткое стаўленне калекцыянера менавіта да творчасці Далі. Але ў Мінску можна ўбачыць 30 керамічных работ іспанца з знакамітай калекцыі сям'і Ремье, у майстэрні якіх тварыў майстар. У Эрмітажы такіх работ—14.

Триумфальный слон Сальвадора Дали
© Sputnik/ Виктор Толочко
Триумфальный слон Сальвадора Дали

Але нават гэта не перашкаджае гледачам атрымліваць асалоду ад мастацтва: усё-ткі ў Мінск не распешчаны выставамі, на якіх было б прадстаўлена адначасова такая колькасць работ (нават копій створаных па аўтарскім узоры) вялікіх майстроў. А тым больш за два адразу, каб была магчымасць параўнаць іх погляд на жанчын, карыду і Іспанію.

У залах музея таксама будзе дэманстравацца фільм і кніга, у якіх калекцыянер распавядае аб сваёй калекцыі і раскрывае новыя падрабязнасці з радаводу Гала — музы Далі.

Выстава адкрыта для наведвання з 1 мая па 28 чэрвеня па адрасе К.Маркса, 12 штодня з 11:00 да 19:00.

Кошт квіткоў:

  • дарослы —  120 тысяч беларускіх рублёў
  • студэнцкі і для пенсіянераў — 90 тысяч беларускіх рублёў
  • школьны — 60 тысяч беларускіх рублёў.
102
Тэги:
Выстава, культура і мастацтва, Мастацтва, Нацыянальны гістарычны музей Рэспублікі Беларусь, Пабла Пікаса, Сальвадор Далі, Мінск, Беларусь
Каментары