Міжнародны конкурс Новая хваля 2012 у Юрмале

Прадзюсер: калі сышла "Новая хваля", ўсім давялося страпянуцца

25
Вядомы латвійскі прадзюсер распавёў, як змянілася жыццё ў Юрмале пасля таго, як з яе схлынула "Новая хваля" і на якія канцэрты цяпер ходзіць публіка.

Чаму "Новая хваля" была цацкай для багатых расіянаў, узбагачадла толькі вельмі дарагія гатэлі і рэстараны і адбівала  жаданне ў "сярэдняга" турыста прыязджаць у Юрмалу, і як змянілася сітуацыя пасля сыходу гэтага фестывалю з Прыбалтыкі, Sputnik Латвія распавёў прадзюсер Уладзімір Рэшатаў, які больш 20 гадоў ладзіць тут канцэрты.

Рынак быў скажоны прысутнасцю "Новай хвалі" і пасля сыходу фестывалю істотна змяніўся, лічыць Рэшатаў.

"Як на мяне, добра, што яны сышлі." Новая хваля " — гэта была такая дарагая цацка для багатых расіянаў, а з простых смяротных мала хто мог сабе дазволіць на яе пайсці — коштавая палітыка там была проста неадэкватная. І Латвія, і Юрмала  і, асабліва, зала "Дзінтары" выйгравалі ад фестывалю далёка не так шмат, як пра гэта кажуць ", — заявіў прадзюсер.

На фестывалі зараблялі вельмі дарагія гатэлі і рэстараны, адзначыў Рэшатаў.

"Кошты падымаліся да завоблачных вышынь. А гэта стрымлівала жаданне прыязджаць у Юрмалу ў мясцовай публікі і замежных турыстаў сярэдняга ўзроўню, якія гатовыя былі зняць нумар у недарагім гатэлі, пажыць у ім без удзелу ў" Новай хвалі ", адпачыць у спа… Адзін тыдзень засланяў сабой увесь астатні час у Юрмале ", — растлумачыў спецыяліст.

Паводле яго слоў, пасля сыходу фестывалю мясцовыя прамоўтэры былі вымушаныя актывізавацца.

"Так, расіяне касу забіралі, а мясцовыя мірна драмалі, паколькі" Новая хваля" запаўняла ўвесь сезон. Цяпер зала страпянулася. Мінулы год для іх, вядома, быў цяжкім, прыйшлося аператыўна перабудоўвацца, прыдумляць новыя канцэрты. Але юрмальчане справіліся: яны прыдумалі шмат новых цікавых мерапрыемстваў, запрашалі зорак сусветнага ўзроўню, дарэчы, расійскія знакамітасці па-ранейшаму там выступаюць з задавальненнем " — адзначыў Рэшатаў.

Паводле яго слоў, колькасць турыстаў пасля сыходу "Новай хвалі" ў Юрмале вырасла: і расіяне туды ездзіць не перасталі, і еўрапейцаў дадалося.

Паводле словаў Решетова, расійскіх артыстаў у Латвію зараз едзе не менш, чым раней.

"Пацярпелыя былі хіба што на першым этапе, у пачатку высвятлення палітычных пазіцый. Тое, што адбывалася з ансамблем Аляксандрава, стала для многіх асвяжальным душам. Потым артысты хутка зразумелі, што ў іх інтарэсах не змешваць палітыку і культуру, і ўсе прыціхлі. Я думаю, гэта правільна ", — сказаў прадзюсер.

25
Тэги:
Папулярная музыка, музычная падзея, Латвія
Акцёр Міхаіл Какшэнаў

Памёр вядомы расійскі акцёр Міхаіл Какшэнаў

1
(абноўлена 14:26 05.06.2020)
Ён быў папулярны пераважна як акцёр-комік, і за сваю кар'еру згуляў у больш за 130 поўнаметражных фільмах і тэлеспектаклях.

МІНСК, 5 чэр - Sputnik. Вядомы савецкі і расійскі акцёр Міхаіл Какшэнаў памёр ва ўзросце 83 гадоў, пра гэта паведаміла паэтка Любоў Варапаева.

"Памёр Міша Какшэнаў. Светлая памяць!" - напісала Варапаева на сваёй старонцы ў Facebook.

Восенню 2017 года актор перанёс інсульт - яму стала блага на вуліцы, мінакі выклікалі хуткую дапамогу. Праз нейкі час ён акрыяў ад хваробы. Апошнія паўгода Какшэнаў знаходзіўся ў рэабілітацыйным цэнтры ў Падмаскоўі.

Михаил Кокшенов в фильме Молодые (1971)
© Sputnik / Вишневский
Міхаіл Какшэнаў у фільме "Маладыя" (1971)

Какшэнаў зняўся ў шматлікіх савецкіх і расійскіх фільмах, серыялах і тэлеспектакль. Найбольш яркія камічныя ролі Какшэнава ў фільмах "Не можа быць", "Самая абаяльная і прывабная", "На Дзерыбасаўскай добрае надвор'е, ці На Брайтан-Біч ізноў ідуць дажджы". Сваім талентам майстар эпізоду упрыгожыў і многія выпускі "Ералаша".

Михаил Кокшенов вместе с Всеволодом Санаевым и Николаем Караченцовым исполнил роль в фильме Белые росы
© Sputnik /
Міхаіл Какшэнаў разам з Усеваладам Санаевым і Мікалаем Карачанцавым выканаў ролю ў фільме "Белыя росы"

какшэнаў вядомы не толькі як камічны акцёр, але таксама як прадзюсар, кінарэжысёр і сцэнарыст. Акрамя гэтага, Какшэнаў паспяхова працаваў на агучванні і дубляжы фільмаў і мультфільмаў.

1
Тэги:
Смерць публічных людзей

Абрад "Ваджэнне і пахаванне Стралы" па традыцыі прайшоў у вёсцы Стаўбун

54
(абноўлена 15:49 01.06.2020)
  • Абрад Ваджэнне і пахаванне Стралы зараз праводзіцца толькі ў дзвюх беларускіх вёсках. Знаходзяцца яны на Гомельшчыне.
  • У гэтым годзе фотакарэспандэнт Альфрэд Мікус патрапіў у вёску Стаўбун.
  • Абрад праводзіцца на Ушэсце - саракавы дзень пасля Вялікадня. Галоўная мэта таямнічых дзеянняў - каб вясновыя навальніцы з дажджамі і агністымі стрэламі маланак не нашкодзілі людзям, а былі павернуты ў поле і садзейнічалі паспяванню ўраджаю.
  • Жанчыны водзяць карагоды, спяваюць песні і паступова рухаюцца ў бок поля, каб сваімі песнямі адвесці пагрозу пажараў ад пасеваў і накіраваць на іх энергію сонца і дождж.
  • У Веткаўскім раёне ёсць вёскі, дзе толькі адна-дзве спявачкі на Ушэсце спяваюць стрэльныя песні, пасылаючы ў неба гэты таямнічы незвычайны кліч-мальбу.
  • Галоўнай стрэльнай песняй лічылася тая, у якой утрымліваўся зварот-маленне да нябеснай стыхіі.
  • Як пушчу стралу дай уздоўж вёскі, ох і вой люлі, дай уздоўж сяла... упоперак вуліцы.
  • Абавязкова на полі трэба было пакачацца па зямлі і закапаць тое, што лічылася сімвалам стралы.
  • Сімвалам Стралы ў кожнай вёсцы былі свае рэчы - манеты, упрыгажэнні, каласкі.
  • У некаторых вёсках закапвалі ляльку з травы і анучы, якая сімвалізавала вясну.
  • Лічыцца, што карані ў свята паганскія, а стралою раней называлі маланку - сімвал Перуна.
  • Акрамя Гомельшчыны абрад праводзілі раней на поўначы Украіны і захадзе Браншчыны.
  • Кожная гаспадыня зрывала сем каласкоў, адносіла іх да хаты і ў якасці абярэгу захоўвала ў Чырвоным куце за абразом.
  • Традыцыя згасае, абрад ужо цалкам нідзе не праводзіцца, але ён яшчэ важны жыхарам сам сабою і гучаннем вясновых песень і карагодаў.
  • Быццам бы яны напаўняюць жыццё сэнсам, вучаць падпарадкоўвацца законам прыроды і адчуваць сябе яе неад'емнай часткай.
  • Пасля абрада ў вёсцы ладзілі застолле, дзе збіраліся ўсе яго удзельнікі.
Народнае беларускае свята Ушэсця не мае пэўнай даты - яно прыпадае на саракавы дзень пасля Вялікадня. Звычайна на Ушэсце на Беларусі ладзілі таямічы абрад, традыцыя правядзення якога захавалася толькі ў некалькіх беларускіх вёсках.

Абрад "Ваджэнне і пахаванне Стралы" традыцыйна ладзілі на Беларусі на Ушэсце - свята, якое прыпадае на саракавы дзень пасля Вялікадня. Сёння ён праводзіцца толькі у некалькіх вёсках Веткаўскага і Чачэрскага раёна на Гомельшчыне.

Напрыклад, у 2005 годзе гэтаму абраду ў вёсцы Казацкія Балсуны надалі статус нематэрыяльнай культурнай спадчыны краіны.

На гэты раз фотакарэспандэнт sputnik Альфрэд Мікус патрапіў на ваджэнне Стралы ў вёсцы Стаўбун. З-за эпідэміялагічнага становішча сюды не запрашалі вялікай колькасці гасцей і правялі абрад толькі ў коле блізкіх людзей.

Глядзіце ў фотастужцы Sputnik, як на Беларусі захоўваюць традыцыю аднаго з самых таямнічых і архаічных абрадаў.

Глядзіце таксама:

  • Як прайшоў абрад "Ваджэнне і пахаванне Стралы" ў вёсцы Валасовічы – фота
  • Традыцыя жыве: на Палессі зноў зладзілі "Юраўскі карагод"

54
  • Абрад Ваджэнне і пахаванне Стралы зараз праводзіцца толькі ў дзвюх беларускіх вёсках. Знаходзяцца яны на Гомельшчыне.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Абрад "Ваджэнне і пахаванне Стралы" зараз праводзіцца толькі ў дзвюх беларускіх вёсках. Знаходзяцца яны на Гомельшчыне.

  • У гэтым годзе фотакарэспандэнт Альфрэд Мікус патрапіў у вёску Стаўбун.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    У гэтым годзе фотакарэспандэнт Альфрэд Мікус патрапіў у вёску Стаўбун.

  • Абрад праводзіцца на Ушэсце - саракавы дзень пасля Вялікадня. Галоўная мэта таямнічых дзеянняў - каб вясновыя навальніцы з дажджамі і агністымі стрэламі маланак не нашкодзілі людзям, а былі павернуты ў поле і садзейнічалі паспяванню ўраджаю.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Абрад праводзіцца на Ушэсце - саракавы дзень пасля Вялікадня. Галоўная мэта таямнічых дзеянняў - каб вясновыя навальніцы з дажджамі і агністымі стрэламі маланак не нашкодзілі людзям, а былі павернуты ў поле і садзейнічалі паспяванню ўраджаю.

  • Жанчыны водзяць карагоды, спяваюць песні і паступова рухаюцца ў бок поля, каб сваімі песнямі адвесці пагрозу пажараў ад пасеваў і накіраваць на іх энергію сонца і дождж.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Жанчыны водзяць карагоды, спяваюць песні і паступова рухаюцца ў бок поля, каб сваімі песнямі адвесці пагрозу пажараў ад пасеваў і накіраваць на іх энергію сонца і дождж.

  • У Веткаўскім раёне ёсць вёскі, дзе толькі адна-дзве спявачкі на Ушэсце спяваюць стрэльныя песні, пасылаючы ў неба гэты таямнічы незвычайны кліч-мальбу.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    У Веткаўскім раёне ёсць вёскі, дзе толькі адна-дзве спявачкі на Ушэсце спяваюць стрэльныя песні, пасылаючы ў неба гэты таямнічы незвычайны кліч-мальбу.

  • Галоўнай стрэльнай песняй лічылася тая, у якой утрымліваўся зварот-маленне да нябеснай стыхіі.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Галоўнай "стрэльнай" песняй лічылася тая, у якой утрымліваўся зварот-маленне да нябеснай стыхіі.

  • Як пушчу стралу дай уздоўж вёскі, ох і вой люлі, дай уздоўж сяла... упоперак вуліцы.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    "Як пушчу стралу дай уздоўж вёскі, ох і вой люлі, дай уздоўж сяла... упоперак вуліцы".

  • Абавязкова на полі трэба было пакачацца па зямлі і закапаць тое, што лічылася сімвалам стралы.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Абавязкова на полі трэба было пакачацца па зямлі і закапаць тое, што лічылася сімвалам стралы.

  • Сімвалам Стралы ў кожнай вёсцы былі свае рэчы - манеты, упрыгажэнні, каласкі.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Сімвалам Стралы ў кожнай вёсцы былі свае рэчы - манеты, упрыгажэнні, каласкі.

  • У некаторых вёсках закапвалі ляльку з травы і анучы, якая сімвалізавала вясну.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    У некаторых вёсках закапвалі ляльку з травы і анучы, якая сімвалізавала вясну.

  • Лічыцца, што карані ў свята паганскія, а стралою раней называлі маланку - сімвал Перуна.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Лічыцца, што карані ў свята паганскія, а стралою раней называлі маланку - сімвал Перуна.

  • Акрамя Гомельшчыны абрад праводзілі раней на поўначы Украіны і захадзе Браншчыны.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Акрамя Гомельшчыны абрад праводзілі раней на поўначы Украіны і захадзе Браншчыны.

  • Кожная гаспадыня зрывала сем каласкоў, адносіла іх да хаты і ў якасці абярэгу захоўвала ў Чырвоным куце за абразом.

    Кожная гаспадыня зрывала сем каласкоў, адносіла іх да хаты і ў якасці абярэгу захоўвала ў Чырвоным куце за абразом.

  • Традыцыя згасае, абрад ужо цалкам нідзе не праводзіцца, але ён яшчэ важны жыхарам сам сабою і гучаннем вясновых песень і карагодаў.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Традыцыя згасае, абрад ужо цалкам нідзе не праводзіцца, але ён яшчэ важны жыхарам сам сабою і гучаннем вясновых песень і карагодаў.

  • Быццам бы яны напаўняюць жыццё сэнсам, вучаць падпарадкоўвацца законам прыроды і адчуваць сябе яе неад'емнай часткай.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Быццам бы яны напаўняюць жыццё сэнсам, вучаць падпарадкоўвацца законам прыроды і адчуваць сябе яе неад'емнай часткай.

  • Пасля абрада ў вёсцы ладзілі застолле, дзе збіраліся ўсе яго удзельнікі.
    © Sputnik Альфрэд Мікус

    Пасля абрада ў вёсцы ладзілі застолле, дзе збіраліся ўсе яго удзельнікі.

Тэги:
Беларусь, Традыцыі і абрады
Тэмы:
Спадчына: традыцыі і вераванні нашых продкаў