Беларусы змогуць убачыць пецярбургскія норавы пачатку ХХ стагоддзя ў Вялікім

© Sputnik / Евгений Одиноков / Перайсці ў медыябанкАндрыс Ліепа
Андрыс Ліепа - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Гэта чацвёрты спектакль, для пастаноўкі якога рэжысёрам у Беларускі тэатр оперы і балета запрасілі Андрыса Ліепу.

Упершыню балет "Пятрушка" паставілі ў 1911 годзе і, па словах саліста балета і тэатральнага рэжысёра Андрыса Ліепы, гэта перавярнула ўяўленне пра музыку ў ХХ стагоддзі. Гэта адна з любімых пастановак самога Ліепы.

Гасцей юбілейнай сустрэчы ў адкрытым фармаце сустракалі ўрачыста - з аркестрам. - Sputnik Беларусь
Фота
Быццам касмічны карабель: гледачам паказалі закуліссе Вялікага тэатра

У сераду "Пятрушку", якога аднаўляў Ліепа, пакажуць на сцэне Вялікага. Ліепа ўпэўнены, што гэты шэдэўр Міхаіла Фокіна, які лічыцца заснавальнікам сучаснага класічнага рамантычнага балета, хай трохі страціў у актуальнасці з 1911 года, спадабаецца і сучаснаму гледачу. Прэм'ера адбудзецца 6 чэрвеня. Напярэдадні Sputnik даведаўся, чым адметная пастаноўка.

Мама казала: навошта ты гэтым займаешся?

Калектыў тэатра ўпэўнены, што на фоне класічнай праграмы Вялікага "Пятрушка" стане выклікам аматарам балета. А для гледача пачатку мінулага стагоддзя гэта і зусім была тэатральная рэвалюцыя. Як і ў цэлым "Рускія сезоны".

"Пецярбургскія крытыкі пісалі бесстароннія артыкулы — ім было незразумела, чаму падгулялыя мужыкі і бабы вылезлі на сцэну і пачалі танцаваць. На гэтым фоне глядач убачыў беднага, няшчаснага, дрэнна апранутага Пятрушку, закаханага ў балерыну, а яна любіць гэтага тоўстага араба, які думае толькі аб матэрыяльным. У савецкі час пра Пятрушку напісалі, што ён рэвалюцыянер, а дзеці бачаць у гэтым толькі казку пад музыку Стравінскага", — растлумачыў Ліепа рэвалюцыйнасць пастаноўкі.

Сам Ліепа выступае ў амплуа рэстаўратара. Ён аналізаваў успаміны Фокіна, Ігара Стравінскага, які напісаў музыку да балета, меў зносіны з яго ўнучкай Ізабель Фокін.

Аднаўляць спектаклі Ліепа пачаў з 1993 года. І гэта разумелі не ўсе, нават у сям'і лічылі, што вяртаць на сцэну старыя пастаноўкі бессэнсоўна.

"Мама мая, якая правяла ўсё жыццё ў тэатры, казала: каму трэба гэта старызна, ты дарма марнуеш свой час. Я спрабаваў па-фокінскі зарадзіць артыстаў, сказаць, што кожная маленькая роля бачная", — распавёў Ліепа.

Тэатральная сцэна, архіўнае фота - Sputnik Беларусь
Шмат кахання і музыкі: топ-5 тэатральных прэм'ер чэрвеня

Спектакль ставілі і ў ЗША. Але сам Ліепа сцвярджае, што руская харэаграфія амерыканцам даецца няпроста і прафесіянал заўважае неадпаведнасці.

"Напэўна, гэта добра для ЗША, я рады, што яны імкнуцца. Але навучыць правільнай рускай харэаграфіі можа толькі прафесіянал", — адзначыў ён.

Фокін, Бенуа і Стравінскі былі б задаволеныя

Галоўны дырыжор тэатра Віктар Пласкіна адзначыў, што тэатр не мае намеру быць маленькім і правінцыйным. І таму "Пятрушка" павінен быў з'явіцца тут ужо даўно.

"Пятрушка" і "Жар-птушка" — гэта першыя пастаноўкі, для якіх была спецыяльна напісаная музыка. Калі спектакль ставілі ў 1993 годзе ў Марыінскім тэатры, былі вывучаны відэазапісы, на якіх дырыжуе Стравінскі. Так спрабавалі максімальна наблізіць адноўлены балет да таго, які глядач убачыў у 1911 годзе. Каб максімальна дакладна ўзнавіць пастаноўку, зрабілі нават чвартковы склад аркестра, як было задумана Стравінскім, замест традыцыйнага трайнога.

"Стравінскі, Бенуа (аўтар лібрэта — Sputnik) і Фокін могуць быць задаволеныя", — рэзюмаваў Ліепа.

Стужка навiн
0