Аляксандр Лукашэнка выступае на канферэнцыі па барацьбе з тэрарызмам

Лукашэнка: сын Мікалай па палічках расклаў, якія пагрозы ёсць у інтэрнэце

20
(абноўлена 14:15 03.09.2019)
Беларускі прэзідэнт лічыць, што краіны павінны аб'яднаць намаганні ў барацьбе з тэрарызмам, у тым ліку і з пагрозамі, якія нясе інтэрнэт.

МІНСК, 3 вер - Sputnik. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка выказаў заклапочанасць тым, што ў сетцы Інтэрнэт можна знайсці інфармацыю аб зброі і іншыя небяспечныя рэчы, якія могуць быць выкарыстаны ў тэрарыстычнай дзейнасці. Пра гэта ён заявіў на міжнароднай канферэнцыі па барацьбе з тэрарызмам, якая праходзіць у аўторак у Мінску.

"У час снедання я пытаюся (у малодшага сына Мікалая - Sputnik). Ён мне па палічках расклаў, што, калі хто хоча, можа знайсці інфармацыю пра наркотыкі і пра зброю", - сказаў беларускі прэзідэнт.

"Я падумаў: калі гэты пацаненок, які далёкі ад усяго гэтага, ведае, то што можна казаць пра іншых", - адзначыў прэзідэнт, падкрэсліўшы, што краіны павінны аб'яднаць намаганні ў барацьбе з тэрарызмам, у тым ліку з пагрозамі, якія нясе глабальная сетка.

Таксама кіраўнік дзяржавы выказаў занепакоенасць з нагоды таго, што экстрэмісты і тэрарысты выкарыстоўваюць у сваіх мэтах так званую "цёмную сетку", або DarkNet.

"Сыход злачынцаў у "цёмную сетку", або, як яе называюць, DarkNet, абцяжарвае кантроль з боку і дзяржаў, і прыватнага сектара. Тэрарысты актыўна выкарыстоўваюць сацыяльныя сеткі для прапаганды і вярбоўкі новых прыхільнікаў", - сказаў кіраўнік дзяржавы.

На яго думку, гэта яшчэ адна тэма, якой павінен займацца глабальны антытэрарыстычны фронт.

Беларусь і Арганізацыя Аб'яднаных Нацый праводзяць у Мінску ў аўторак міжнародную канферэнцыю па барацьбе з тэрарызмам. Арганізатарамі маштабнага форуму выступілі МЗС РБ і Контртэрарыстычнае кіраванне ААН. У ёй бяруць удзел прадстаўнікі больш за 50 краін свету ў складзе амаль 70 дэлегацый.

20
Тэги:
тэрарызм, Кібербяспека, Аляксандр Лукашэнка
Кіраўнік КДБ Іван Церцель

Кіраўнік КДБ: мы чакаем ад амерыканцаў адказы

12
(абноўлена 13:30 09.05.2021)
Беларускія ўлады раней паведамілі пра тое, што ў іх атрымалася ў ходзе спецаперацыі затрымаць людзей, якія рыхтавалі замах на кіраўніка дзяржавы і ўзброены пераварот.

МІНСК, 9 тра - Sputnik. Беларускія спецслужбы будуць дзейнічаць яшчэ больш жорстка пры спыненні спробаў дзяржаўнага перавароту, эксклюзіўна для Sputnik распавёў кіраўнік КДБ Іван Церцель.

Адказваючы на пытанне аб новых падрабязнасцях расследавання аб спробе перавароту ў рэспубліцы старшыня Камітэта дзяржбяспекі сказаў, што "следства ідзе, і на дадзеным этапе з улікам таямніцы следства нічога дадаць нельга".

Пры гэтым ён паведаміў, што з КДБ "накіравалі запыты ў Злучаныя Штаты, Літву і Украіну. У іх названы ўсе падрабязнасці, паказана ўсё, што неабходна высветліць на тэрыторыі гэтых дзяржаў вычарпальна".

"Мы чакаем ад нашых амерыканскіх партнёраў адпаведныя адказы. Спадзяемся, што яны будуць. Акрамя таго, запыталі экстрадыцыю дадзеных асоб на сваю тэрыторыю для таго, каб даць ім прававую ацэнку ў адпаведнасці з нашым заканадаўствам", - удакладніў Іван Церцель.

Пасля чаго звярнуў увагу, што гэта міжнародная практыка і па такіх справах супрацоўнічаюць праваахоўчыя органы і спецслужбы.

"Калі адказаў няма, або прымаецца рашэнне не экстрадаваць (дадзеных асоб), то гэта таксама пэўная інфармацыя, якую варта ўлічваць і на пэўныя разважанні яна наводзіць", - дадаў кіраўнік КДБ.

Адказваючы на пытанне, колькі людзей запытана на экстрадыцыю, Іван Церцель заўважыў, што "у Злучаных Штатах мы ведаем, што яшчэ ёсць асобы, якія маюць дачыненне, таму больш пакуль агучыць нельга". У Літву і Украіну таксама накіраваныя запыты на экстрадыцыю падазраваных у спробе перавароту.

"Мы папярэджваем, калі будуць такія намеры, а мы ведаем, што гэта (расследаванне - Sputnik) асобных асоб не спыніла, мы будзем дзейнічаць яшчэ больш жорстка. І калі спатрэбіцца, то ў такой жа практыцы, як дзейнічаюць іншыя спецслужбы, у тым ліку, ЗША, Ізраіль і іншыя краіны. Кровапраліцця мы не дапусцім. Калі ўсё ж на нашай тэрыторыі пральецца кроў, мы будзем дзейнічаць карэктна згодна складваецца практыцы спецслужбаў па ўсім свеце", - рэзюмаваў кіраўнік КДБ.

Перадрукоўка дадзенага матэрыялу дапускаецца толькі з пісьмовага дазволу рэдакцыі Sputnik Беларусь.

12
Тэги:
Кіраўнік дзяржавы, замах, улада, КДБ РБ, кіраўнік

Мала мін не бывае: як робаты дапамагаюць сапёрам у Сцепанакерце - відэа

37
(абноўлена 23:05 28.04.2021)
Рабатызаваныя комплексы "Уран-6" прыцягнулі да размініравання тэрыторыі Сцепанакерта. Як працуюць робаты - глядзіце на відэа.

Расійскія міратворцы працягваюць вызваляць ад узрыўчаткі сталіцу непрызнанай НКР, паведаміла прэс-служба Мінабароны Расіі. Для размініравання былі прыцягнуты і сучасныя робататэхнічныя комплексы "Уран-6".

Плюс такіх комплексаў - яны кіруюцца дыстанцыйна, што дазваляе аператару знаходзіцца па-за зонай павышанай небяспекі.

"Далёкасць дадзенага аператара ад выкананых работ - да кіламетра, што, адпаведна, гарантуе яго абарону, бяспеку", - распавёў аператар робататэхнічных комплексу Сяргей Кузняцоў.

"Ураны-6" раней працавалі ў Сірыі - на размініраванні старажытнай Пальміры і ў Алепа.

Паводле інфармацыі ваеннага ведамства, з канца лістапада міратворцы ачысцілі ў Карабаху больш за 414 гектараў ад боепрыпасаў, якія не разарваліся. Абясшкоджана каля 19 тысяч выбухованебяспечных прадметаў. Іх звозяць на спецыяльны палігон, дзе затым знішчаюць. Тыя ж міны, якія немагчыма выняць, выбухаюць на месцы пры выкананні ўсіх мер бяспекі.

37
Тэги:
робататэхніка, Нагорны Карабах
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

6
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

6
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты