ААТ Брэсцкае піва

“Брэсцкае піва” зноў паспрабуюць прадаць 1 ліпеня

43
(абноўлена 15:16 10.06.2015)
Уладальнікі дзяржпакету акцый змякчылі для патэнцыйных інвестараў ўмовы конкурсу, але кошт пакета з-за інфляцыі вырас на тры мільярды рублёў.

Алена Альшанская, Sputnik.

Паўторны конкурс па продажы долі ў ААТ "Брэсцкае піва", якая зараз належыць дзяржаве, прызначаны на 1 ліпеня 2015 года, прыём заявак ад патэнцыяльных інвестараў завершыцца двума тыднямі раней. Пры гэтым, як адзначаюць у Брэсцкім аблвыканкаме, умовы конкурсу істотна памякчэлі: цяпер інвестару, які набыў акцыі прадпрыемства, адводзіцца значна больш часу на вывад яго на прыбытковую працу і на пагашэнне даўгоў перад бюджэтам.

Першы конкурс па продажы пакета акцый у 89,73% быў прызначаны на 5 мая 2015 года і прызнаны несапраўдным. Пачатковы кошт долі дзяржавы быў ацэнены ў 163,62 мільярда рублёў. Пераможца конкурсу павінен быў узяць на сябе абавязак на працягу года з моманту куплі акцый ўкласці ў развіццё "Брэсцкага піва" амаль дзесяць мільёнаў долараў ЗША і пагасіць яго даўгі перад бюджэтам, а таксама на працягу трох гадоў правесці мадэрнізацыю вытворчасці. Пры гэтым магутнасці прадпрыемства павінны павялічыцца больш чым у два разы — з 4,3 мільёнаў да 8 мільёнаў дэкалітраў.

ОАО Брестское пиво
© Sputnik/ Елена Ольшанская
ААТ "Брэсцкае піва"

Цікавіўся шмат хто, ніхто не набыў

Першы конкурс па продажы дзяржпакета "Брэсцкага піва" выклікаў зацікаўленасць у інвестараў, паведаміў у інтэрв'ю Sputnik намеснік старшыні Брэсцкага аблвыканкама Андрэй Клец.

"Цікавасць да конкурсу была вялікай. Мы апавясцілі аб прыватызацыі ўсе буйныя піваварныя кампаніі не толькі Беларусі, але і бліжэйшых краін, паколькі былі зацікаўлены ў прыходзе профільнага інвестара", — сказаў Клец.

Заместитель председателя Брестского облисполкома Андрей Клец
© Sputnik/ Елена Ольшанская
Намеснік старшыні Брэсцкага аблвыканкама Андрэй Клец

Паводле яго слоў, многія патэнцыйныя інвестары прыязджалі на прадпрыемства, знаёміліся з яго вытворчасцю, абсталяваннем, тэхналогіямі і станоўча іх ацанілі.

"Заяўнікі казалі пра тое, што занадта кароткія тэрміны для інвеставання, выхаду на прыбытковую працу і пагашэння даўгоў перад бюджэтам. Таму цікавасці было шмат, але ні адной заяўкі на конкурс не паступіла", — растлумачыў Клец.

Клец таксама адзначыў, што ў 2004-2010 гадах "Брэсцкае піва" правяло мадэрнізацыю піваварнай вытворчасці, уклаўшы ў яе 6,8 мільёна еўра і 29 мільярдаў рублёў. Сродкі былі прыцягнуты як у выглядзе банкаўскіх крэдытаў, так і ў выглядзе бюджэтнай пазыкі, якую неабходна вярнуць.

"Вяртанне грошай у бюджэт — гэта клопат інвестара", — заўважыў суразмоўца Sputnik.

Цеха Брестского пива
© Sputnik/ Елена Ольшанская
цэха Брэсцкага піва

Умовы сталі больш рэальнымі

Умовы паўторнага конкурсу прадугледжваюць, што інвестар абавязаны забяспечыць выхад прадпрыемства на прыбытковую працу у 2019 годзе, пры тым, што мадэрнізацыя вытворчасці павінна быць завершана да лета 2018 года. Акрамя таго, пераможца конкурсу павінен захаваць профіль прадпрыемства і колькасць працуючых: іх сёння налічваецца каля 300 чалавек.

"Кошт акцый стаў больш на тры мільярды рублёў — гэта наступствы інфляцыі", — сказаў намеснік старшыні Брэсцкага аблвыканкама. Пры гэтым ён адзначыў, што ў ходзе падрыхтоўкі да конкурсу была праведзена рынкавая ацэнка актываў.

"Прыём заявак завяршаецца 15 чэрвеня. Пакуль яшчэ ніхто з патэнцыйных інвестараў заяўкі не даслаў, але так звычайна і бывае: усе глядзяць адзін на аднаго і ў апошні дзень пачынаюць дасылаць заяўкі", — сказаў Клец.

Брестское пиво входит в пятерку самых крупных пивоваренных предприятий страны
© Sputnik/ Елена Ольшанская
"Брэсцкае піва" ўваходзіць у пяцёрку найбуйнейшых піваварчых прадпрыемстваў краіны

Дзяржава — не надта добры маркетолаг

Беларусь прайшла этап "вялікай прыватызацыі" піўной галіны ў 2006-2009 гадах, калі на рынак краіны прыйшлі такія буйныя кампаніі, як Heineken і Carlsberg. "Брэсцкае піва", якое сёння ўваходзіць у "пяцёрку" найбуйнейшых піваварных прадпрыемстваў краіны, ўпадабала застацца дзяржаўным і займалася ў гэты час мадэрнізацыяй вытворчасці.

"Да моманту завяршэння мадэрнізацыі, у 2010 годзе, 70-80% беларускага рынку належалі Heineken, Carlsberg і фінскай Olvi, а таксама імпартнаму піву. Мы ж пачалі губляць пазіцыі, а ў дзяржавы было недастаткова грошай, каб завяршыць пераабсталяванне вытворчасці, таму мадэрнізацыя і была прыпынена", — распавёў Клец.

Таксама, паводле яго слоў, дзяржаўны ўласнік не меў і на сённяшні дзень не мае сродкаў для прасоўвання прадукцыі на рынку.

На сегодняшний день Брестское пиво убыточно
© Sputnik/ Елена Ольшанская
На сённяшні дзень "Брэсцкае піва" з"яўляецца стратным

"Няма фінансаў на аплату высакакласных маркетолагаў, на раскрутку брэнда", — сказаў Клец.

Дадала "Брэсцкаму піву" праблем і студзеньская дэвальвацыя беларускага рубля: курсавыя розніцы пагоршылі і без таго няпростае фінансавае становішча.

На сённяшні дзень "Брэсцкае піва" з'яўляецца стратным. Па дадзеных прадпрыемства, за студзень-красавік 2015-га чыстыя страты склалі 11,5 мільярда, хоць і некалькі скараціўся ў параўнанні з дадзенымі годам раней. Акрамя таго, крэдыторская запазычанасць прадпрыемства складае 127, 2 мільярды рублёў.

У рэестр патрабаванняў крэдытораў ўключана запазычанасць у суме 85,7 мільярда рублёў. Намеснік старшыні аблвыканкама заўважыў, што беларускія вытворцы, традыцыйна моцныя ў мяса-малочнай прамысловасці, і тут сёння паспяхова канкуруюць, напрыклад, з Danone і "Юнімілк". Вытрымліваць такія ж баталіі і на піўным поле дзяржаве ўяўляецца праблематычным.

"Мы прыйшлі да высновы, што калі 80% рынку занята буйнымі ігракамі, няма сэнсу пакідаць гэтае прадпрыемства за дзяржавай. На піўны рынак Беларусі прыйшлі транснацыянальныя кампаніі, і зразумела, што дзяржава з яго сціплымі магчымасцямі не можа з імі канкураваць", — дадаў Клец.

Брестское пиво каждый сорт пива варит отдельно
© Sputnik/ Елена Ольшанская
"Брэсцкае піва" кожны гатунак варыць асобна

"Мы прадаем не разваліны"

Клец абверг меркаванне, якое склалася апошнім часам, пра тое, што Брэсцкі аблвыканкам спрабуе прадаць прадпрыемства, якое не мае ніякіх перспектыў на рынку і ўяўляе сабой, па сутнасці, цяжар для інвестара.

"Мы прадаем сучаснае прадпрыемства. Бо за мінулы год мы асвоілі вытворчасць чатырох ліцэнзійных гатункаў піва, а гэта значыць, што замежныя кампаніі праводзілі тут сур'ёзную інспекцыю для таго, каб даць ліцэнзію. Гэта значыць, што прадпрыемства кожныя тры месяцы асвойвае новы гатунак. Хто яшчэ з беларускіх вытворцаў піва можа гэтым пахваліцца?" — задаў пытанне суразмоўца Sputnik.

Брестское пиво провело модернизацию пивоваренного производства
© Sputnik/ Елена Ольшанская
"Брэсцкае піва" правяло мадэрнізацыю піваварчай вытворчасці

Паводле яго дадзеных, на сённяшні дзень "Брэсцкае піва" займае 3,9% піўнога рынку краіны, тады як яшчэ летась яго доля на рынку ледзь перавышала 2%. Акрамя ўнутранага рынку, прадукцыя пастаўляецца і на экспарт: ён складае прыкладна траціну ў агульным аб'ёме вытворчасці. Брэсцкае піва сёння п'юць у Расіі, Літве, Латвіі, Эстоніі, Малдовы, Украіне і Казахстане.

Са свайго боку першы намеснік гендырэктара "Брэсцкае піва" Алег Кісель, які займаў пасаду кіраўніка прадпрыемства да яго ўводу ў працэдуру санацыі, заўважыў, што на прадпрыемстве ўстаноўлена абсталяванне, якое адпавядае ўсім патрабаванням інвестараў.

Первый заместитель гендиректора Брестское пиво Олег Кисель
© Sputnik/ Елена Ольшанская
Першы намеснік гендырэктара "Брэсцкае піва" Алег Кісель

"Іншае пытанне, што неабходна рэканструкцыя участкаў па разліву піва ў шкляныя бутэлькі і кегі, а таксама стварэнне магутнасцяў па вытворчасці квасу", — распавёў ён.

Акрамя таго, на сённяшні дзень "Брэсцкае піва" з'яўляецца адзіным прадпрыемствам Беларусі, якое не прымяняе тэхналогію высакашчыльнага піваварства.

"Па гэтай тэхналогіі спачатку варыцца высакашчыльнага піва, а ўжо потым з яго шляхам дадання вады атрымліваюць той ці іншы гатунак. Мы ж кожны гатунак піва варым асобна, сёння ніхто такога больш не робіць", — сказаў Кісель.

Брестское пиво
© Sputnik/ Елена Ольшанская
"Брэсцкае піва"

На прадпрыемстве спадзяюцца, што з прыходам інвестара такая тэхналогія вытворчасці захаваецца.

"Мы спадзяемся, што прадпрыемства будзе працаваць лепш і інвестар зможа гэтага дасягнуць", — падкрэсліў намеснік старшыні Брэсцкага аблвыканкама Андрэй Клец.

43
Тэги:
Вытворчасць алкагольнай прадукцыі, Макраэканоміка, Эканоміка, Галіны эканомікі, Эканоміка, бізнэс і фінансы, ААТ "Брэсцкае піва", Брэсцкі аблвыканкам, Брэсцкая вобласць, Беларусь, Еўропа, Увесь свет
Каментары