Дарожныя работы

Урад выдаткуе на рамонт дарог больш за 2,5 мільярда долараў

70
(абноўлена 11:39 26.03.2019)
Дзяржпраграма па развіцці і ўтрыманні аўтамабільных дарог да 2020 года скарэкціравана урадам.

МІНСК, 26 сак - Sputnik. Патрэба ў фінансаванні дзяржаўнай праграмы па развіцці і ўтрыманні аўтамабільных дарог ацэньваецца ў 5,41 мільярда беларускіх рублёў, адпаведныя лічбы пазначаны ў скарэкціраванай урадам дзяржпраграме.

Названая праграма была прынятая ў 2017 годзе яшчэ папярэднім складам урада. Новую рэдакцыю дакумента ў сакавіку зацвердзіў Саўмін новага складу.

Згодна з дакументам, дзяржпраграма ўключае дзве падпраграмы: "Развіццё і ўтрыманне рэспубліканскіх аўтамабільных дарог у Рэспубліцы Беларусь", а таксама "Рэканструкцыя, рамонт і ўтрыманне мясцовых аўтамабільных дарог у Рэспубліцы Беларусь".

Патрэбнасць у фінансаванні дзяржпраграмы ацэньваецца ў больш чым 5,410 мільярда рублёў. На рэспубліканскія дарогі плануюць выдаткаваць крыху больш за чатыры мільярды, на мясцовыя - больш за 1,4 мільярда.

Аб'ёмы фінансавання карэктаваць будуць штогод з улікам магчымасцяў бюджэту, а таксама прыцягнення ўнутраных і знешніх крыніц фінансавання.

Беларускім дарожнікам у гэтым годзе трэба будзе зрабіць шмат працы: пасля зімы і рэзкіх перападаў тэмператур дарожнае палатно на многіх трасах прыйшло ў непрыдатнасць, дарогі неабходна прывесці ў парадак ужо да Еўрапейскіх гульняў.

Акрамя гэтага, праца спецыялістаў таксама сканцэнтраваная на стане мастоў і пуцеправодаў: пасля выяўлення расколіны ў Жыткавіцкім мосце ў снежні 2017 года многія падобныя збудаванні ў рэспубліцы былі абследаваны і прызнаны маючымі патрэбу ў рамонце.

70
Тэги:
Фінансы, дарогі, Беларусь
БелАЭС ў Астраўцы

Еўрасаюз датэрмінова апублікуе вынікі стрэс-тэстаў БелАЭС

7
(абноўлена 16:14 15.01.2021)
Эксперты прыедуць у Астравец ужо ў лютым, папярэднюю справаздачу даследаванняў плануецца падрыхтаваць да сакавіка.

МІНСК, 15 сту – Sputnik. Справаздачу пра папярэднія вынікі стрэс-тэстаў БелАЭС у Бруселі плануюць падрыхтаваць да сакавіка. Тэсты правядзе Еўрапейская група рэгулятараў у галіне ядзернай бяспекі (ENSREG), пра гэта паведамілі ў прэс-службе Еўракамісіі.

Апублікуюць даклад да пачатку камерцыйнай эксплуатацыі станцыі, якая чакаецца ў сакавіку.

"Наша мэта - падрыхтаваць папярэднюю справаздачу аб выніках стрэс-тэстаў БелАЭС, у тым ліку па ключавых пытаннях бяспекі, апублікаваць гэтыя дадзеныя і перадаць іх Беларусі да камерцыйнага запуску", - паведамілі ў Еўракамісіі.

Беларусь ужо правяла свае стрэс-тэсты БелАЭС па працэдуры Еўрапейскага саюза на добраахвотнай аснове. Пацверджана надзейнасць атамнай станцыі на выпадак стыхійных бедстваў - землятрусаў, паводак і тэхнагенных аварый.

Візіт еўрапейскіх экспертаў у Астравец павінен быў адбыцца яшчэ ў снежні. Але сустрэчу перанеслі, бо беларускі рэгулятар не прыняў удзел у адным з тэхнічных пасяджэнняў з удзелам экспертаў ENSREG у фармаце відэаканферэнцыі. Наступнай датай прыезду прызначана 8 лютага.

Астравецкая АЭС

Беларусь завяршае будаўніцтва АЭС у Гродзенскай вобласці па перадавым расійскім праекце "ВВЭР-1200", які адпавядае ўсім нормам МАГАТЭ. Станцыя будзе складацца з двух энергаблокаў магутнасцю 1200 МВт кожны.

Фізічны пуск першага энергаблока станцыі адбыўся 20 жніўня, а 3 лістапада ён быў уключаны ў агульную энергасістэму краіны. Афіцыйная цырымонія яго запуску з удзелам прэзідэнта Беларусі прайшла пазней - 7 лістапада, дзе Аляксандр Лукашэнка заявіў, што краіне патрэбна яшчэ адна такая станцыя.

Турбіна першага блока Астравецкай АЭС спынілася 8 лістапада - на пяты дзень пасля яго ўключэння ў энергасістэму Беларусі. Як запэўніў кіраўнік будаўніцтва Віталь Палянін, гэта не паўплывала на бяспеку атамнай станцыі і графік выконваемых работ.

Пасля таго, як была праведзена замена трансфарматараў напружання і выпрабавана цеплаэнергетычнае абсталяванне, першы энергаблок ўключылі ў сетку. Першы рэактар ​​атамнай станцыі пачаў працу на 50% сваёй магутнасці 21 снежня, на 100%-ю магутнасць ён быў выведзены 12 студзеня.

Чакаецца, што першы блок БелАЭС увядуць у прамысловую эксплуатацыю ў 2021 годзе, а другі - у 2022 годзе.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
Беларусь, Еўрасаюз, БелАЭС
Начальнік галоўнага ўпраўлення падаткаабкладання фізічных асоб міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь Андрэй Кавалеўскі

Транспартны і пагранічны: у Беларусі ўведзены новыя падаткі

12
(абноўлена 13:26 15.01.2021)
Транспартны падатак будуць выплачваць ў Беларусі ўсе - як фізічныя асобы, так і суб'екты гаспадарання.

МІНСК, 15 сту – Sputnik. Падатковае заканадаўства ў Беларусі захоўвае сацыяльную накіраванасць, але з'явіліся новыя падаткі - транспартны і за перасячэнне дзяржаўнай мяжы.

Транспартны падатак

"Транспартны падатак будуць выплачваць усе, як фізічныя асобы, так і суб'екты гаспадарання", - заявіў у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik начальнік галоўнага ўпраўлення падаткаабкладання фізічных асоб міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь Андрэй Кавалеўскі.

Паводле яго слоў, транспартны падатак будзе выплачвацца па такой жа схеме, як і падатак на нерухомасць, па паведамляльным прынцыпе.

Кавалеўскі расказаў, што падатковыя органы будуць прымяняць тры віда апавяшчэнняў аб выплаце транспартнага падатку: асабістае, паштовым адпраўленнем і з дапамогай электроннай сувязі. Паводле яго слоў, апошні выгляд апавяшчэнняў будзе ажыццяўляцца праз асабісты электронны кабінет падаткаплацельшчыка. Разам з тым ён растлумачыў, што яго наяўнасць - не абавязковая норма.

Ён таксама адзначыў, што для шэрага катэгорый грамадзян прадугледжаны льготы пры выплаце транспартнага падатку.

Аб ільготах

Стаўка па транспартным падатку будзе зніжана ў два разы па шэрагу катэгорый - гэта інваліды першай і другой груп, а таксама пажылыя, якія атрымліваюць спецпенсіі, распавёў прадстаўнік МПЗ. Пры гэтым ён адзначыў, што такая льгота будзе дзейнічаць толькі пры наяўнасці дзеючага пасведчання кіроўцы, адзначыў ён.

На 25% будзе зніжана сума выплаты транспартнага падатку для інвалідаў трэцяй групы.

Акрамя гэтага, у законе прадугледжана і норма аб тым, калі чалавек атрымае права не плаціць транспартны падатак. Па словах Кавалеўскага, гаворка ідзе пра "цяжкую жыццёвую сітуацыю".

Начальник главного управления налогообложения физических лиц министерства по налогам и сборам Республики Беларусь Андрей Ковалевский
© Sputnik Владимир Нестерович
У "цяжкіх жыццёвых сітуацыях" падатак на транспарт плаціць будзе не трэба, растлумачыў Кавалеўскі.

Падатак на перасячэнне мяжы

Што тычыцца падатку на перасячэнне дзяржаўнай мяжы, яго памер будуць вызначаць мясцовыя ўлады.

Абласным Саветам дэпутатаў дазволілі збіраць збор за перасячэнне мяжы на аўтамабілі. Гэта рашэнне, калі яно будзе прынята, закране транспартныя сродкі, маса якіх не перавышае пяць тон. Сума збору не павінна перавысіць трох базавых велічынь - гэта значыць, 87 рублёў.

Пра базу дадзеных

Адказваючы на ​​пытанне пра тое, ці валодаюць падатковыя органы інфармацыяй аб зарэгістраваных аўтамабілях на канкрэтных уладальнікаў, прадстаўнік МПЗ растлумачыў, што дадзеныя аб тэхаглядзе, наяўнасці аўтамабіляў і гэтак далей будуць падаваць у рамках сваіх кампетэнцый МУС і "Белтэхагляд".

Паводле яго слоў, ужо вядзецца праца па стварэнні гэтай базы дадзеных, куды будзе сабрана інфармацыя з трох ведамстваў: падатковага, МУС і Белтэхагляда.

1 студзеня 2021 года быў апублікаваны Закон Рэспублікі Беларусь ад 29 снежня 2020 г. № 72-З "Аб змяненні Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь", у якім змяшчаюцца важныя змены, якія датычацца, у тым ліку і падаткаў з фізічных асоб.

Адным з новаўвядзенняў закона з'яўляецца ўвядзенне з 1 студзеня транспартнага падатку, які будуць абавязаны выплочваць уладальнікі аўтатранспартных сродкаў. Яшчэ адно новаўвядзенне датычыцца абласных Саветаў дэпутатаў. Яны змогуць уводзiць мясцовы збор за перасячэнне транспартнымі сродкамі мяжы Беларусі.

Чытайце таксама:

12
Тэги:
Беларусь, Падаткі
Вакцынацыя ад COVID-19

Парагвай зарэгістраваў расійскую вакцыну "Спутник V"

0
(абноўлена 17:48 15.01.2021)
У Паўднёвай Амерыцы прэпаратам ад каронавіруса ўжо прышчапляюць насельніцтва Аргенціны, Балівіі, Венесуэлы і Бразіліі.

МІНСК, 15 сту – Sputnik. Міністэрства аховы здароўя Парагвая зарэгістравала вакцыну супраць COVID-19 "Спутник V", паведаміў у пятніцу Расійскі фонд прамых інвестыцый (РФПІ).

Вакцыну зарэгістравалі ў рамках паскоранай працэдуры, без правядзення дадатковых клінічных даследаванняў на тэрыторыі дзяржавы. Аналагічным чынам прэпарат быў зарэгістраваны раней у Аргенціне, Балівіі, Сербіі, Алжыры, Палестыне і Венесуэле.

Пастаўкі ў Парагвай забяспечаць дзякуючы міжнародным партнёрам РФПІ ў Індыі, Кітаі, Паўднёвай Карэі і іншых краінах.

Паводле слоў гендырэктара фонду Кірыла Дзмітрыева, многія краіны Лацінскай Амерыкі зацікаўлены ў расійскай вакцыне. Ён спадзяецца, што ў бліжэйшы час "Спутник V" атрымае адабрэнне ў шэрагу іншых дзяржаў рэгіёна.

Міністэрства аховы здароўя Расіі ў жніўні зарэгістравала першую ў свеце вакцыну для прафілактыкі COVID-19, распрацаваную цэнтрам імя Гамалеі, яна атрымала назву "Спутник V". Дырэктар цэнтра Аляксандр Гінцбург раней сказаў, што бяспека вакцыны цалкам даказаная, а эфектыўнасць "Спутник V" склала 91,4%.

Чытайце таксама:

0
Тэги:
Вакцынацыя, каронавірус