Беларускі сыр

Беларускі экспарт сельгаспрадукцыі расце

9
(абноўлена 14:24 26.08.2019)
Асноўным рынкам для беларускіх прадуктаў харчавання па-ранейшаму застаецца Расія, на долю якой прыходзіцца 80% экспартных паставак.

МІНСК, 26 жні - Sputnik. Беларусь за першыя паўгода 2019 года ў параўнанні з аналагічным перыядам 2018-га павялічыла экспартныя пастаўкі сельгаспрадукцыі на 1,6% - да 2,557 мільярда долараў, паведаміў на прэс-канферэнцыі начальнік галоўнага ўпраўлення знешнеэканамічнай дзейнасці Мінсельгасхарча Аляксей Багданаў.

Паводле яго слоў, за шэсць месяцаў 2019 года на 12,6% у грашовым выражэнні выраслі пастаўкі на экспарт малочкі, якія дасягнулі сумы ў 1,1 мільярда долараў. У натуральным выразе беларускія вытворцы адгрузілі 1,15 мільёна тон прадукцыі.

"Асноўным драйверам былі і ў натуры, і ў грошах сыры. Пакуль дзейнічаюць абмежаванні на экспарт некаторых відаў малочнай прадукцыі ў Расію, таму сыравіну перанакіравалі на выпуск сыроў", - распавёў прадстаўнік Мінсельгасхарча.

Паводле яго слоў, стратэгія ведамства складаецца ў тым, каб скараціць выпуск сыравіны і павялічыць вытворчасць гатовай прадукцыі, якая трапляе адразу на паліцы магазінаў.

"Гэта і пазнавальнасць брэнда, і лаяльнасць вытворцу выхоўваецца. Ухіл будзе перамяшчацца на карысць гатовай прадукцыі", - адзначыў Аляксей Багданаў.

Прычым ён звярнуў увагу, што ў Расіі ўвялі абмежаванні на пастаўку мяса на костке, і гэта прывяло да зніжэння паставак мясной прадукцыі. Цяпер Мінсельгасхарч працуе над механізмамі кампенсацыі і шукае новыя рынкі, адным з якіх можа стаць Турцыя.

Галоўным экспартным напрамкам застаецца Расія, на долю якой прыйшлося 80% ад усіх паставак, або 2,1 мільярда долараў. Праўда, у мінулым годзе гэтая доля дасягала 82,2%.

За першае паўгоддзе на 15,3% выраслі пастаўкі на расійскі рынак малочкі, што склала 916,6 мільёна долараў. Пры гэтым галоўнымі таварнымі пазіцыямі, якія прадэманстравалі рост, сталі алей і сыр.

9
Тэги:
Экспарт, Беларусь

Эканоміка