Embraer E-195

"Белавія" купляе новыя Embraer, але яны не заменяць Boeing 737 MAX

17
(абноўлена 12:52 20.02.2020)
"Белавія" купляе ў лізінг тры самалёты новага пакалення Embraer. Яны не могуць замяніць Boeing 737 MAX на далёкіх і чартэрных пералётах, затое гэтыя лайнеры падабаюцца пасажырам - у іх вялікія багажныя паліцы.

МІНСК, 20 лют - Sputnik. Авіякампанія "Белавія" купляе ў лізінг тры самалёты новага пакалення Embraer E195-E2, паведамляе карэспандэнт Sputnik.

Асаблівасці самалётаў гэтага тыпу - вялікія паліцы для багажу і эканамічнасць - выдаткі на паліва ў такіх лайнераў ніжэй на чвэрць. Акрамя таго, самалёт дазваляе знізіць негатыўны эфект, які аказваюць пералёты на навакольнае асяроддзе.

"Авіякампанія "Белавія" паспяхова ажыццяўляе абнаўленне паветранага флоту на працягу некалькіх гадоў. У 2019 годзе мы атрымалі тры новыя самалёты Embraer-175, вясной 2020 года чакаем паступленне яшчэ аднаго Embraer-175, а ўжо ў снежні бягучага года наш парк папоўніцца абсалютна новым самалётам Embraer-195-E2", - распавёў гендырэктар "Белавія" Анатоль Гусараў.

Новыя самалёты паляцяць у Лондан, Астану, Мюнхен, Парыж, Сочы і Амстэрдам. Аднак замяніць Boeing 737 MAX гэты тып самалётаў не зможа, бо для далёкамагістральных пералётаў, а таксама для выканання чартэрных рэйсаў Belavia патрэбныя менавіта "Боінгі".

Калі ў Беларусь прыляцяць "Максы"?

Да гэтага часу ў флоце магло быць ужо чатыры "Максы". Гусараў спадзяецца, што да канца года самалёты гэтага тыпу ўжо з'явяцца ў парку "Белавія".

"Як і многія іншыя кампаніі мы сутыкнуліся з праблемамі ў пастаўках МАХ, але мы спадзяемся, што Boeing зможа вырашыць праблемы, з якімі сутыкнуўся", - сказаў гендырэктар кампаніі Анатоль Гусараў.

Праблемы з пастаўкамі ўплываюць і на фарміраванне летняга раскладу кампаніі. Часткова вырашыць, якія склаліся праблемы, паспрабуюць праз куплю на другасным рынку самалётаў Boeing-737/800. Плана "Б" на выпадак, калі самалёты не будуць пастаўлены да зімы, у кампаніі пакуль няма.

"Мы верым, што гэтыя самалёты будуць лётаць", - рэзюмаваў Гусараў.

Улетку 2018 года "Белавія" на авіясалоне ў Фарнбара заключыла з амерыканскай кампаніяй Air Lease Corporation лізінгавы дагавор, па якім у Беларусь з завода ў Сіэтле ў 2019-2020 гадах павінны былі паступіць найноўшыя самалёты Boeing. Аднак завяршэнне здзелкі было прыпынена пасля двух крушэнняў Boeing 737 MAX 8. Увесну 2019 года ў Мінтрансе заявілі, што гэтыя самалёты могуць быць перададзены Беларусі толькі пасля таго, як Еўрапейскае агенцтва па бяспецы палётаў здыме забарону на іх палёты.

У снежні 2019 года кіраўнік Міністэрства транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Аўраменка правёў сустрэчу з віцэ-прэзідэнтам кампаніі Boeing па продажах і маркетынгу камерцыйнага сектара ў Цэнтральнай Азіі і Расіі Грэгары Лакстоном. У рэспубліцы чакаюць, што два самалёты Boeing 737-800 і сем лайнераў новага пакалення Boeing 737 MAX 8 паступяць у 2020 годзе.

Кампанія Boeing 21 студзеня паведаміла, што вытворчасць самалётаў 737 MAX прыпынена на нявызначаны тэрмін, а вяртанне іх на лініі можа адбыцца ў сярэдзіне 2021 года.

Танны, яшчэ танней

У 2019 годзе кампанія ўвяла новую тарыфную сетку, якая дазволіла даць магчымасць для больш танных пералётаў. Перш кампанія адкрыла рэйс у лоукост-аэрапорт Бруселя. Зараз "Белавія" разглядае магчымасць выконваць палёты па мадэлі лоукост-перавозчыкаў. Адзін з кірункаў - Ізраіль.

"Мы вельмі спадзяемся калі не ў гэтым, то ў наступным годзе адкрыць два напрамкі па схеме лоукост", - распавёў Гусараў.

Аднак для гэтага кампаніі не хапае менавіта самалётаў - гаворка зноў пра пастаўкі "Максаў", а таксама пілотаў. У кампаніі вымушаны задзейнічаць у тым ліку замежных спецыялістаў.

17
Тэги:
Беларусь, "Белавія"
Кантэйнерны тэрмінал, архіўнае фота

Чаму Беларусь зацікаўленая ў партовай зоне Прыморска

12
(абноўлена 10:37 18.11.2020)
Хоць прыморскі ўніверсальна-пагрузны комплекс (УПК) будзе пабудаваны толькі ў 2023 годзе, беларускі бок ужо вядзе перамовы па пераарыентацыі грузаў з кіраўнікамі праекта.

Беларускія экспарцёры плануюць перакінуць угнаенні і сельгаспрадукцыю з балтыйскіх партоў на расійскі Прыморск. Хоць прыморскі ўніверсальна-пагрузны комплекс (УПК) будзе пабудаваны толькі ў 2023 годзе, беларускі бок ужо вядзе перамовы па пераарыентацыі грузаў з кіраўнікамі праекта.

Якую тарыфную сетку прапануе Беларусі Прыморск і як выкарыстанне расійскіх тэрміналаў паўплывае на рост вытворчасці ў рэспубліцы? У нюансах перамоваў разбіралася карэспандэнт Sputnik Данара Курманава.

Развіццё ў крызіс

Прыморскі комплекс абяцае стаць найбуйнейшай універсальнай пляцоўкай для перавалкі грузаў у Прыбалтыцы. Магутнасці УПК дазваляюць прымаць розныя грузы - ад вугалю да мінеральных угнаенняў і сельгаспрадукцыі. Апошнія дзве катэгорыі грузаў асабліва актуальныя для Беларусі, улічваючы, што ў верасні прэзідэнт рэспублікі Аляксандр Лукашэнка прапанаваў адмовіцца ад паслуг балтыйскіх партоў і перавесці грузапаток у Расію.

Аднак зацікаўленасць Мінска ва УПК абумоўлена не толькі санкцыямі, уведзенымі балтыйскімі краінамі пасля прэзідэнцкіх выбараў у Беларусі 9 жніўня.

Беларускі экспарт сельскагаспадарчай сыравіны і харчавання расце, нават нягледзячы на ​​пандэмію. Па дадзеных Нацыянальнага статыстычнага камітэта Беларусі (Белстата), пастаўкі ў дадзеным сегменце са студзеня па верасень гэтага года склалі амаль 4,2 мільярда долараў, што на 250 мільёнаў больш за паказчык аналагічнага перыяду ў мінулым годзе.

У адрозненне ад балтыйскіх партоў, комплекс у Прыморску можа апрацоўваць да 70 мільёнаў тон грузаў у год. Таму беларускія пастаўшчыкі змогуць пашыраць свае склады ва УПК пры росце аб'ёмаў экспарту. Пра гэта парталу Baltnews распавёў намеснік генеральнага дырэктара па праектаванні ТАА "Прыморскі УПК" Дзмітрый Цемкін.

"Мы адкрытыя да дыялогу з нашай братэрскай рэспублікай Беларуссю. Нават на сённяшні дзень мы гатовыя пры неабходнасці ўнесці дадатковыя партовыя альбо складскія магутнасці для павелічэння грузаперавозак праз наш партовы комплекс", - растлумачыў ён.

Па словах Цемкіна, УПК выкарыстоўвае ўласныя запатэнтаваныя тэхналогіі працы з сыпкімі грузамі. "Мы ўжываем закрытую тэхналогію: ад вагона да марскога судна, дзе мы перавальваем, часова захоўваем і загружаем вугаль у марское судна закрытым спосабам, ён павінен выключаць пыленне і шумавое ўздзеянне на навакольнае асяроддзе. Такія ж тэхналогіі мы ўжываем для мінеральных угнаенняў, збожжа. Дадаткова на кантэйнерным тэрмінале мы закупляем абсталяванне, самае сучаснае, высокатэхналагічнае, якое дазваляе паскорыць загрузку такіх кантэйнеравозаў, як умяшчальнасцю да 20 тысяч (TEU - аб'ём аднаго дваццаціфутавага марскога кантэйнера - Sputnik)", - распавёў Дзмітрый Цемкін.

Новае - добра забытае старое

Ідэя пабудаваць порт у Прыморску ўзнікла яшчэ ў савецкі час, распавядаюць у адміністрацыі комплексу. Аднак пачалі рэалізоўваць праект толькі ў 2011 годзе, калі ўрад Ленінградскай вобласці распрацаваў новы план развіцця партовых зон у рэгіёне.

Сёння УПК уключаны ў схему тэрытарыяльнага развіцця Расіі, а значыць, асаблівая ўвага надаецца дадатковай інфраструктуры комплексу, падкрэслівае Дзмітрый Цемкін. Ідзе будаўніцтва новай чыгуначнай магістралі ад Санкт-Пецярбурга да порта Прыморск. Яе прапускная здольнасць складзе 100 мільёнаў тон у год.

Таксама, па словах Цемкіна, пад комплекс праектуецца новая чатырохпалосны хуткасная аўтамабільная дарога. Яе працягласць дасягае 40 кіламетраў.

"Яна дазволіць бесперашкодна дастаўляць грузы ў порт аўтамабільным транспартам, не выкарыстоўваючы рэгіянальныя дарогі. Гэта значыць, мы цалкам прыбіраем грузапаток з дарог агульнага карыстання", - падкрэсліў эксперт.

Беларусь зэканоміць на тарыфах

Прафесійнае транспартнае планаванне дазволіць Беларусі скараціць час дастаўкі грузаў у порт. Як лічыць Дзмітрый Цемкін, расійскія планы па будаўніцтве комплексу і беларускія ініцыятывы па пераарыентацыі ўдала спалучаюцца паміж сабой. Комплекс толькі пачынае сваю працу, таму максімальна адкрыты для супрацоўніцтва.

"Любы дробны вытворца можа арандаваць у порце частку склада альбо цалкам склад, каб назапашваць паступова карабельную партыю і вялікім суднам вывозіць. Яны, такім чынам, скарачаюць свае транспартныя выдаткі", - тлумачыць Цемкін.

Больш за тое, у рамках ЕАЭС і Саюзнай дзяржавы Беларусь можа разлічваць на адзіную з Расіяй тарыфную палітыку і мытныя паслабленні. Прычым усе гэтыя льготы могуць дзейнічаць у доўгатэрміновай перспектыве, што робіць перавалку грузаў танней, чым праз парты ў Літве і Латвіі. Таму новы комплекс дапаможа ўмацаваць добрасуседскія адносіны з Беларуссю, мяркуе Дзмітрый Цемкін. "Мы даем нашым сябрам сучасную інфраструктуру, выбудоўваем ўсе транспартныя камунікацыі паміж дзвюма дзяржавамі", - заявіў ён.

12
Тэги:
Прымор'е, Беларусь
ААТ Гомельтранснефть Дружба

"Раснафта" і Shell закупілі беларускую нафту

23
(абноўлена 15:04 20.11.2020)
Пастаўкі чорнага золата з Беларусі па магістральным трубаправодзе "Дружба" на НПЗ у Германіі ў гэтым годзе скараціліся, у тым ліку, пасля зрыву забеспячэння расійскай нафтай заводаў у Наваполацку і Мазыры.

МІНСК, 20 ліс - Sputnik. У лістападзе падведзены вынікі тэндару кампаніі "Беларуснафта" на 1,66 млн тонаў нафты па трубаправодзе "Дружба" ў наступным годзе, паведамляе Група Argus Media.

Як стала вядома аналітыкам агенцтва, пераможцамі сталі два акцыянеры НПЗ у нямецкім Шведце - "Раснафта" (доля - 54,17%) і Shell (37,5%). У гэтым годзе ўсю сыравіну беларускай кампаніі наўпрост атрымлівае "Раснафта". У мінулым годзе пераможцам тэндару было даччынае падраздзяленне Rosneft Trading, але ў 2020 яно апынулася пад санкцыямі ЗША.

"Shell упершыню стаў пераможцам тэндару "Беларуснафты". На думку ўдзельнікаў рынку, кампанія магла зацікавіцца аб'ёмамі пастаўшчыка з мэтай умацаваць свае пазіцыі на бягучых перамовах з расійскімі вытворцамі аб пастаўках Юралс па "Дружбе" ў 2021 годзе", - піша Argus Media.

Эксперты галіны мяркуюць, што расійскія кампаніі будуць імкнуцца павысіць цану на сыравіну з адгрузкай у 2021 годзе, таму што рэнтабельнасць паставак Urals вырасла пасля таго, як патаннеў марскі фрахт.

У аб'ектыўна існуючых умовах "Беларуснафта" не можа адпраўляць уласную сыравіну на экспарт марскім транспартам, таму яе цана, верагодна, апынецца ніжэй, чым у Расіі.

"У студзені - кастрычніку адгрузкі сыравіны "Беларуснафты" на НПЗ у Шведце скараціліся на 440 тысяч тон адносна аналагічнага перыяду мінулага года, да 932 тысяч тон", - канстатавалі ў Argus Media.

У першым квартале 2020 года пастаўкі беларускай нафты на НПЗ у Германіі перапыніліся, бо ўвесь аб'ём чорнага золата сталі перапрацоўваць на заводах у Наваполацку і ​​Мазыры з-за адсутнасці традыцыйнай сыравіны з Расіі.

23
Тэги:
Нафта
Касачоў распавёў, чым вопыт Саюзнай дзяржавы дапаможа інтэграцыі ў ЕАЭС

Касачоў распавёў, чым вопыт Саюзнай дзяржавы дапаможа інтэграцыі ў ЕАЭС

0
(абноўлена 16:46 23.11.2020)
Краіны-партнёры па Еўразійскім эканамічным саюзе могуць ўлічыць інтэграцыйны вопыт Беларусі і Расіі ў рамках Саюзнай дзяржавы і прапрацаваць больш канкрэтныя і дакладныя па тэрмінах "дарожныя карты" па розных напрамках супрацоўніцтва.
Косачев рассказал, чем опыт Союзного государства поможет интеграции ЕАЭС

Беларуска-расійскія інтэграцыйныя напрацоўкі на шматгадовы перыяд існавання Саюзнай дзяржавы маглі б дапамагчы ў развіцці ўзаемаадносін краін унутры ЕАЭС. Пра гэта ў ходзе парламенцкага круглага стала выказаўся кіраўнік камітэта Савета Федэрацыі па міжнародных справах Канстанцін Касачоў.

"Нам здаецца вельмі важным па кожным з кірункаў супрацоўніцтва прапрацоўваць канкрэтныя "дарожныя карты" з дакладна зафіксаванымі тэрмінамі, канкрэтнымі выканаўцамі, якія нясуць адказнасць за выкананне пастаўленых задач", - сказаў Касачоў.

У цяперашні час падрыхтаваны праект праграмы дзеянняў Расіі і Беларусі па рэалізацыі палажэнняў Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы, адзначыў расійскі сенатар.

"У адрозненне ад вопыту папярэдніх дзесяцігоддзяў, ён носіць цалкам канкрэтны і прыкладны характар", - сказаў Касачоў.

Таксама ў ходзе круглага стала парламентарыі адзначылі, што перамовы ЕАЭС аб стварэнні зон свабоднага гандлю з іншымі краінамі могуць павысіць узровень тавараабароту.

0
Тэги:
ЕАЭС, Саюзная дзяржава
Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі