Нафтаперапрацоўчы завод

Расія прапанавала Беларусі зніжаць прэмію да кошту нафты штогод

14
(абноўлена 14:33 21.02.2020)
Расійскі бок прапануе беларускім партнёрам падыход, які дазваляе кампенсаваць эфект ад выпадаючай мытнай пошліны на экспарт нафты і нафтапрадуктаў.

МІНСК, 21 лют - Sputnik. Расія прапанавала формулу кошту на нафту для Беларусі, заявіў міністр энергетыкі РФ Аляксандр Новак.

Раней прэзідэнты Беларусі і Расіі правялі тэлефонную размову, у рамках якой адбылося абмеркаванне ўмоў паставак нафты. Аляксандр Лукашэнка сёння ў ходзе сустрэчы з губернатарам Архангельскай вобласці раскрыў падрабязнасці прапановы зробленай Уладзімірам Пуціным.

Па словах Мінэнерга РФ, прапановы расійскіх кампаній у частцы змянення формулы коштаўтварэння нафты даведзены да беларускіх партнёраў з Рэспублікі Беларусь.

"Прапанаваны падыход, які ўлічвае зніжэнне экспартнай пошліны, а менавіта - зніжэнне прэміі прыкладна на $2 за тону кожны год, гэта значыць прапарцыйна зніжэння экспартнай пошліны", - удакладніў Аляксандр Новак.

На яго думку, такі падыход дасць магчымасць кампенсаваць эфект ад змяншэння экспартнай пошліны.

Нафтавае пытанне

Беларусь і Расія да пачатка 2020 года не змаглі прыйсці да пагаднення па кошце нафты: рэспубліка адмаўляецца плаціць пастаўшчыкам прэмію ў 6 долараў за тону да кошту пастаўкі. На гэтым фоне 1 студзеня былі прыпыненыя пастаўкі сыравіны ў рэспубліку.

У якасці часовай меры Беларусь закупіла 750 тысяч тон у кампаній расійскага бізнесмена Міхаіла Гуцарыева, якія пагадзіліся працаваць без прэміі. Адначасова, як заяўляе ўрад, вядуцца перамовы з альтэрнатыўнымі пастаўшчыкамі нафты.

У студзені рэспубліка таксама дамовілася аб куплі 80 тысяч тон нарвежскай нафты для "Нафтана" - марка Johan Sverdrup максімальная блізкая па характарыстыках да Urals. Пастаўляцца яна будзе праз порт Клайпеды, які ў год можа прапусціць толькі 3,6 мільёна тон. Акрамя таго, за перавалку і транспарціроўку нарвежскай сыравіны Беларусь пераплачвае па 20 долараў за тону.

Для загрузкі аднаго "Нафтана" патрабуецца каля дзевяці мільёнаў тон штогод, гэта значыць каля 25 тысяч тон штодня. Мазырскі НПЗ перапрацоўвае каля дзесяці мільёнаў тон у год. Большая частка прадукцыі "нафтахіму" ідзе на экспарт у выглядзе светлых нафтапрадуктаў, у першую чаргу аўтамабільнага паліва.

Без альтэрнатывы?

Беларусь ужо шукала альтэрнатыўныя крыніцы нафты ў папярэднія гады. Так, у Венесуэлы рэспубліка закупляла марку Santa Barbara на пачатку 2010-х. Аднак надзвычай дарагая лагістыка і нізкая якасць сыравіны вымусілі звярнуцца да своп-схемы з Азербайджанам. Усяго рэспубліка закупіла ў Венесуэлы за тры гады амаль 3,4 мільёнаў тон. Цікава, што сярэдні кошт за тону расійскай сыравіны для Беларусі ў 2010 годзе была 434 долара, венесуэльскай - 647 долара.

Крыху менш за мільён тон Беларусь закупіла ў Азербайджана ў 2011-м - па кошце ў 838 долараў за тону. Для параўнання: расейская нафта тады ж каштавала каля 430 долараў за тону. У 2016-м Беларусь зноў звярнулася да Азербайдлжана за брэндамі Azeri Light і CPC Blend, аднак таксама ў невялікіх аб'ёмах: 560 тысяч тон. У 2017 рэспубліка закупіла 1,4 мільёна тон нафты ў Ірана.

Пакрыць патрэбы Беларусі ў нафце не могуць ні Азербайджан, ні Казахстан, ні іншыя краіны-партнёры. Акрамя таго, яе ўсё роўна прыйдзецца "разводзіць" расійскай, бо беларускія НПЗ "заточаныя" пад Urals. Пры гэтым кошт альтэрнатыўных пастаўшчыкоў заўсёды перавышае кошт на расійскую сыравіну. Розніца з улікам лагістыкі можа дасягаць практычна два разы.

У мінулым годзе Беларусь купляла ў Расіі нафту па сярэднім кошце ў 364 долара за тону. Пры гэтым рэспубліка плаціла за сыравіну толькі 83% ад сусветнага кошту нафты.

14
Тэги:
Нафта, Беларусь, Расія
Тэмы:
Пытанне паставак нафты ў Беларусь (128)
ААТ Нафтан

Хоць заўтра: на беларускім НПЗ распавялі аб пераходзе на перавалку ў партах РФ

7
(абноўлена 12:28 20.10.2020)
Каманда Sputnik Беларусь пабывала на "Нафтане", убачыла, як захоўваецца і перапрацоўваецца расійская нафта, і даведалася пра бліжэйшыя планы аднаго з галоўных нафтахімічных комплексаў краіны.

МІНСК, 20 кас - Sputnik. Наваполацкі "Нафтан" - адзін з найбуйнейшых нафтахімічных комплексаў Беларусі. Амаль уся сырая нафта, якую перапрацоўвае прадпрыемства, паступае з Расіі.
Sputnik прыехаў на вытворчасць, каб убачыць, як беларусы робяць з расійскага "чорнага золата" прадукцыю для іншых краін.

Сэрца завода пабудавалі сумесна з РФ

У гэтым годзе прадпрыемства папрацавала з сыравінай з ЗША, Нарвегіі і Саудаўскай Аравіі. Але асноўным пастаўшчыком нафты ўсе гады працы завода застаецца Расія.

"Сырая нафта з Расійскай Федэрацыі складае каля 70% нашага імпарту. Самы буйны пастаўшчык нафты - гэта "Сургутнафтагаз", а таксама "Раснафта", "Лукойл", "Татнафта", "Слаўнафта" і шэраг іншых расійскіх кампаній", - пералічвае намеснік генеральнага дырэктара па камерцыйных пытаннях Сяргей Хоміч.

Большая частка гатовай прадукцыі ідзе ў краіны далёкага замежжа, Прыбалтыку і на Украіну. Каля 20% экспарту прыпадае на Расію.

"У гэтым годзе на рынак РФ мы паставілі больш за паўтара мільёна тон нафтапрадуктаў на суму звыш 700 мільёнаў долараў. Таксама былі пастаўкі дызельнага паліва і аўтамабільнага бензіну", - кажа Хоміч.

Першасная перапрацоўка сырой нафты адбываецца на ўстаноўцы АТ-8, якая таксама была запушчана з удзелам Расіі ў 2017 годзе. Праект аб'екта распрацоўваў расійскі "Нафтахімрпаект". Усё калоннае абсталяванне АТ-8 выраблялася ў Расіі.

Установка АТ-8 на ОАО Нафтан
© Sputnik / Сергей Пушкин
У сэрцы завода - на ўстаноўцы АТ-8

"Устаноўка АТ-8 - гэта сэрца завода. Выходныя прадукты з'яўляюцца сыравінай для іншых установак. Такім чынам, аб'ект займае галоўнае звяно ў ланцужку вытворчасці", - тлумачыць начальнік ўстаноўкі Віталь Данішэўскі.

Устаноўка перапрацоўвае да шасці мільёнаў тон нафты ў год. Дзякуючы гэтаму аб'екту завод атрымлівае прамагонны бензін, прамагоннае дызельнае паліва і газавую фракцыю.

На ОАО Нафтан
© Sputnik / Сергей Пушкин
З запланаваных ў 2020 годзе 8,25 млн тон нафты прадпрыемства мае намер перапрацаваць 7,4 мільёнаў тон

"Сыравінай для ўстаноўкі з'яўляецца расійская нафта гатунку Urals, якая паступае па трубаправодзе "Дружба" непасрэдна ў сыравінны цэх і далей - на наш аб'ект", - кажа Данішэўскі.

Па словах галоўнага тэхнолага Арцёма Дудніка, "Нафтан" пастаянна ўзаемадзейнічае з навукова-даследчымі інстытутамі Расіі, якія дапамагаюць укараняць на заводзе новыя тэхналогіі.

Адгрузку ва Усць-Лугу гатовыя пачаць хоць заўтра

Адзін з перспектыўных напрамкаў работы Масквы і Мінска - гэта пераарыентацыя нафтавых патокаў з Прыбалтыкі ў расійскія парты, лічыць намеснік генеральнага дырэктара па вытворчасці Сяргей Алтухоў.

"У гэтым годзе мы пачалі шчыльную працу па дыверсіфікацыі паставак нафтапрадуктаў на перавалку ў парты Расійскай Федэрацыі", - удакладніў намеснік гендырэктара па камерцыйных пытаннях Сяргей Хоміч.

Паводле яго слоў, асноўная праца па гэтым пытанні вядзецца на ўзроўні ўрада рэспублікі і канцэрна "Белнафтахім". Ужо праведзены шэраг сустрэч і адбыліся перамовы з лагістычнымі кампаніямі.

"Тэхнічна мы гатовыя ажыццяўляць адгрузку літаральна з заўтрашняга дня", - адзначыў Хоміч.

Глыбіня перапрацоўкі нафты можа дасягнуць 90% ужо ў 2021 годзе

Нягледзячы на тое што на пачатку года ў "Нафтана" ўзніклі складанасці з доступам да расійскай сыравіны, завод максімальна павысіў прадукцыйнасць, каб кампенсаваць адставанне ў аб'ёмах. З запланаваных ў гэтым годзе 8,25 млн тон нафты прадпрыемства мае намер перапрацаваць 7,4 мільёнаў тон.

Заместитель гендиректора ОАО Нафтан по производству Сергей Алтухов
© Sputnik / Сергей Пушкин
У бліжэйшых планах - завяршыць першы этап мадэрнізацыі прадпрыемства ў 2021 годзе, кажа намеснік гендырэктара па вытворчасці Сяргей Алтухоў

"Сёння магутнасці ў нас тэхнічна абмежаваныя, таму адставанне нам у поўнай меры не ўдаецца дагнаць, але мы плануем перапрацаваць парадку 7,4 мільёнаў тон па выніках 2020 года. Так, ёсць адставанне, але нічога ў гэтым катастрафічна няма. Прадпрыемства працуе ў планавым рэжыме , прадукты выпускаюцца", - растлумачыў намеснік гендырэктара па вытворчасці Сяргей Алтухоў.

У бягучым годзе НПЗ у Еўропе знізілі загрузку з-за падзення спажывання ва ўмовах пандэміі. Але "Нафтан" гэтая тэндэнцыя абыйшла бокам.
"Нашай камерцыйнай службе ўдаецца рэалізаваць ўсю таварную прадукцыю, якая атрымліваецца ў выніку перапрацоўкі нафты. Тым больш, у нас рынак дыверсіфікаваны: частка нафтапрадуктаў ідзе на ўнутраны рынак, частка ідзе на экспарт", - сцвярджае Алтухоў.

Гаворачы аб бліжэйшых планах, намеснік гендырэктара па вытворчасці адзначае, што ўрад Беларусі і канцэрн "Белнафтахім" паставілі перад "Нафтанам" "сур'ёзныя задачы". Адна з іх - завяршыць першы этап мадэрнізацыі прадпрыемства ў 2021 годзе.

"Пасля таго як мы ў 2021 годзе запусцім комплекс запаволенага каксавання, глыбіня перапрацоўкі нафты дасягне 90% з павелічэннем выхаду светлых нафтапрадуктаў да 65%", - сказаў на заканчэнне Алтухоў.

7
Тэги:
ААТ "Нафтан"
БелАЗ

Самазвал у абмен на дэталі: глядзіце, як на БелАЗе робяць беспілотнікі для РФ

10
(абноўлена 12:51 19.10.2020)
Прамысловая кааперацыя і ёмісты рынак - гэта, мабыць, ключавыя фактары арыентацыі беларускага аўтагіганта на Расію. Як вытворца самазвалаў з Жодзіна адчувае сябе на традыцыйным напрамку, разбіраўся Sputnik.

Беларускія вытворцы ўжо не першы год займаюцца імпартазамяшчэннем, якое мае на ўвазе, у тым ліку, і лакалізацыю вытворчасці камплектуючых. Нават такі прамысловы гігант, як БелАЗ, не ў стане ўсё вырабіць цалкам, часам гэта банальна немэтазгодна з пункту гледжання эканомікі.
У Жодзіне стаўку робяць на супрацоўніцтва з традыцыйнымі партнёрамі. Асноўны рынак збыту для беларускіх самазвалаў гістарычна знаходзіцца ў Расіі. Як развіваецца кааперацыя з партнёрамі і ідзе продаж на ўсходзе, разбіраўся Sputnik.

Самазвалы ў абмен на дэталі

У цяперашні час імпарт камплектуючых з Расіі вагаецца ў раёне 40-50% у вартасным выражэнні ад усіх замежных дэталяў.

Заинтересованность в продукции БелАЗа высказывали предприятия на Сахалине, в Карелии, в Кузбассе
© Sputnik / Виктор Толочко
Зацікаўленасць у прадукцыі БелАЗа выказвалі прадпрыемствы на Сахаліне, у Карэліі, у Кузбасе

"Асноўным нашым пастаўшчыком высокатэхналагічнага абсталявання з'яўляецца завод "СібЭлектраПрывад" у Новасібірску, які за 2019-2020 гады адгрузіў камплектуючых на 40 мільёнаў долараў (6,4% ад усіх закупак за 2020 г.)", - распавёў намеснік гендырэктара БелАЗ па камерцыйным імпарце і матзабеспячэнні Леанід Васько.

Паводле яго слоў, на другім месцы "Сілавыя машыны" з Санкт-Пецярбурга, яны паставілі камплектуючыя на суму каля 35 мільёнаў долараў (каля 6% ад усіх закупак). Наступным ідзе прадпрыемства "Татэлектрамаш" з Набярэжных Чалноў, на якое прыпадае 5% ад усіх закупак, што складае звыш 30 мільёнаў долараў.

Заместитель гендиректора БелАЗ по коммерческому импорту и матобеспечению Леонид Васько
© Sputnik / Виктор Толочко
Васько удакладніў, што асноўны пастаўшчык высокатэхналагічнага абсталявання - новасібірскі завод "СібЭлектраПрывад"

Гэтая вялікая тройка пастаўляе на Беларускі аўтамабільны завод электрацягавае абсталяванне, якое можна назваць "другім сэрцам" машыны пасля рухавіка. Цяпер расійскія вытворцы "крочаць у нагу з часам".

У спіс буйных пастаўшчыкоў уваходзяць кампанія "Русэлпрам", "Руспалімет", прадпрыемства НЛМК, "Поўначсталь". З імі ў жодзінцаў падпісаныя буйныя кантракты на пастаўкі прадукцыі.

Леанід Васько адзначыў, што гэта ўзаемавыгаднае супрацоўніцтва, таму што БелАЗ закупляе у расіян шмат камплектуючых, а тыя ў сваю чаргу, напрыклад НЛМК і "Поўначсталь", бяруць ужо гатовыя самазвалы.

По сравнению с 2018 годом продажи техники снизились
© Sputnik / Виктор Толочко
У параўнанні з 2018 годам продаж тэхнікі знізіўся

За студзень-верасень 2020 года мы закупілі ў Расіі абсталявання на 47,7 мільёна долараў. За ўвесь папярэдні год было закуплена камплектуючых, уключаючы і беларускай, і замежнай вытворчасці, на суму амаль 500 мільёнаў долараў", - удакладніў спецыяліст.

Вугаль усяму віной

У сваю чаргу начальнік камерцыйнага аддзела па краінах СНД Анатоль Трамбіцкі кажа, што ў добры для БелАЗа 2018 год на расійскі рынак прыходзілася каля 70% ад усіх продажаў.

"На сённяшні дзень гэта 30%. Гэта звязана з тым, што прадпрыемствы, якія здабываюць сыравіну і якія выкарыстоўваюць беларускія самазвалы, сутыкнуліся са зніжэннем коштаў на сваю прадукцыю. Гэта, у сваю чаргу, выклікала падзенне попыту на нашу тэхніку", - растлумачыў ён.

Паводле яго слоў, бягучая сітуацыя прывяла да таго, што на тэрыторыі Расіі цяпер з эксплуатацыі выведзена каля 500 адзінак беларускай тэхнікі, вырабленай на БелАЗе. Галоўнымі заказчыкамі самазвалаў з Жодзіна заўсёды былі кампаніі, якія здабываюць каменны вугаль.

Начальник коммерческого отдела по странам СНГ Анатолий Трамбицкий
© Sputnik / Виктор Толочко
Па словах Трамбіцкага, зараз вядзецца "дашліфоўка" дамовы з Узбекістанам

Анатоль Трамбіцкі удакладніў, што ў параўнанні з 2018 годам продаж тэхнікі знізіўся: "На сённяшні дзень мы прадалі ў Расію тэхніку на суму каля 100 мільёнаў долараў".

Прычым сур'ёзнай дапамогай у падтрымцы экспарту стала пагадненне з расійскім банкам ВЭБ, падпісанае ў мінулым годзе на Форуме рэгіёнаў у Санкт-Пецярбургу. Згодна з ім банк на суму ў 50 мільёнаў долараў прафінансуе пастаўкі беларускай тэхнікі з высокай доляй камплектуючых, створаных у Расіі, на рынкі трэціх краін.

Прадстаўнік БелАЗ распавёў, што вядзецца праца па "дашліфоўцы" дамовы з Узбекістанам, куды адправіцца пробная партыя самазвалаў, як раз у рамках падпісанага з банкам ВЭБ дакумента.

Серьезным подспорьем в поддержке экспорта стало соглашение с российским банком ВЭБ
© Sputnik / Виктор Толочко
Сур"ёзнай дапамогай у падтрымцы экспарту стала пагадненне з расійскім банкам ВЭБ

"На будучы год у нас асцярожныя чаканні, невялікае ажыўленне пачынаецца. Раней з эксплуатацыі ў Расіі было выведзена 800 адзінак тэхнікі, сёння ўжо менш, чым 500. Гэта сведчыць пра тое, што пачалося нязначнае павелічэнне попыту на сыравіну. Адбіваецца і набліжэнне зімы, калі вугаль больш запатрабаваны", - растлумачыў начальнік камерцыйнага аддзела па краінах СНД.

Стаўка на інавацыі

Пасля чаго дадаў, што ў 2021 годзе БелАЗ разлічвае на ўздым попыту на свае самазвалы на расійскім рынку. У цяперашні час завод праводзіць вялікую працу па распрацоўцы новых перспектыўных інавацыйных прадуктаў. Цяпер у Расіі працуюць "беспілотнікі", якія ўжо каля года праходзяць тэставую эксплуатацыю ў Хакасіі.

"Перспектыва, якой сёння ўсё зацікавіліся, гэта тралейвозы. Неабходная інфраструктура на палігоне завода знаходзіцца ў завяршальнай стадыі. Да канца года мы плануем ўвесці ў эксплуатацыю 220-тонную машыну і запрасіць спажыўцоў з мэтай азнаёміцца з самазвалам ў рэальным часе", - анансаваў Анатоль Трамбіцкі.

Выглядае яго праца прыблізна наступным чынам: пасля таго, як самазвал загружаецца, ён пад'язджае да кантактнай лініі і падымае "рогі", ці, як кажуць спецыялісты, пантограф, і далей працуе на электрацязе.

Разлікі паказваюць, што на чыстай электрацязе БелАЗ грузападымальнасцю 240 тон паказвае "значнае паляпшэнне цягава-дынамічных характарыстык". І самае важнае, што дасягаецца вялікі эфект за кошт эканоміі паліва і выдаткаў на эксплуатацыю.

Полигон с линией для испытания троллейвоза
© Sputnik / Виктор Толочко
Палігон з лініяй для выпрабаванні тралейвоза

Прычым ён распавёў, што ўжо цяпер ёсць зацікаўленасць з боку прадпрыемстваў на Сахаліне, у Карэліі, у Кузбасе, таму што выкарыстанне дызель-тралейвозаў у тэхналагічным ланцужку перавозкі карысных выкапняў эканамічна мэтазгодна.

Ідуць зараз перамовы і з расійскімі вытворцамі кантактных ліній, каб скааперавацца і разам выходзіць на рынак, пакуль, праўда, начальнік камерцыйнага аддзела па краінах СНД не гатовы сказаць, з кім, таму што "перамовы любяць цішыню".

Напрыканцы ён даў асцярожны прагноз на канец года, што БелАЗ выйдзе на ўзровень продажаў у Расіі ў 150 мільёнаў долараў.

10
Тэги:
Расія, Жодзіна, БелАЗ
Мужчына на аўтобусным прыпынку

Адкрыццё новай веткі метро: якія змены чакаюць наземны транспарт Мінска

0
(абноўлена 12:48 20.10.2020)
Адчувальныя карэкціроўкі ў маршруты наземнага транспарту плануюць уносіць пасля таго, як адбудзецца на практыцы пераразмеркаванне пасажырапатокаў.

МИНС, 20 кас - Sputnik. З будучым пускам першага ўчастка трэцяй лініі метрапалітэна будуць скарэкціраваны і маршруты наземнага транспарту, але сур'ёзных зменаў чакаць не варта, пра гэта паведаміў сёння на прэс-канферэнцыі, прымеркаванай да Дня аўтамабіліста, начальнік аддзела арганізацыі пасажырскіх перавозак ГП "Сталічны транспарт і сувязь" Аляксандр Капцюх.

"Усё ж такі першы пускавы ўчастак трэцяй лініі, які складаецца з чатырох станцый, у цэнтры горада. Сур'ёзных змяненняў у рэарганізацыю грамадскага транспарту гэта не прынясе", - удакладніў Капцюх.

Такіх адчувальных зменаў, як гэта было пры падаўжэнні другой лініі метрапалітэна да Каменнай горкі або першай да Малінаўкі, не будзе. Па словах Капцюха, цяпер канцэпцыя і схема новых магчымых маршрутаў распрацавана і абмяркоўваецца ў Мінгарвыканкаме. Пры гэтым транспартнікі прапануюць не ўжываць радыкальных мер, пакуль не ўбачаць пераразмеркаванне пасажырапатокаў на практыцы, і толькі з улікам гэтага ўносіць карэкціроўкі ў маршруты наземнага транспарту.

Трэцюю лінію метро ў Мінску плануюць запусціць напрыканцы кастрычніка - пачатку лістапада. Зараз там праводзіцца рэгуляванне ўпраўлення новых рухомых саставаў і падрыхтоўка станцый да працы. У будучыні ў сталічнай падземцы можа з'явіцца чацвёртая лінія метро - кальцавая.

Праезд не падаражэе

Па словах намесніка генеральнага дырэктара прадпрыемства "Мінсктранс" Віктара Тозіка, у бліжэйшы час кошт праезду ў Мінску не зменіцца. Цяпер пасажыры кампенсуюць затраты на паездку толькі на 44-46%.

У апошні раз плата за праезд у грамадскім транспарце Мінска павялічвалася 26 снежня мінулага года на 0,5 капейкі. Зараз паездка на наземным транспарце будзе каштаваць 65 капеек, у метро - 70.

Нагадаем, што ў Мінску ў гэтым годзе было адкрыта дзевяць новых маршрутаў гарадскога транспарту: восем аўтобусных і адзін тралейбусны. Звязана гэта з развіццём новых жылых раёнаў. Сёння ў сталіцы працуе 199 маршрутаў аўтобусаў, 8 электробусов, 89 - тралейбусаў, 8 трамваяў, і пакуль яшчэ дзве лініі метрапалітэна. Акрамя таго, маршрутныя таксі ездзяць у горадзе па 43 маршрутах. У гадзіну пік у горадзе працуе 1115 аўтобусаў, 608 тралейбусаў, 98 трамваяў, у непікавы час да 44% грамадскага транспарту адпраўляецца на дэпо.

0
Тэги:
Мінскі метрапалітэн, Мінск