Нафтаперапрацоўчы завод

Расія прапанавала Беларусі зніжаць прэмію да кошту нафты штогод

14
(абноўлена 14:33 21.02.2020)
Расійскі бок прапануе беларускім партнёрам падыход, які дазваляе кампенсаваць эфект ад выпадаючай мытнай пошліны на экспарт нафты і нафтапрадуктаў.

МІНСК, 21 лют - Sputnik. Расія прапанавала формулу кошту на нафту для Беларусі, заявіў міністр энергетыкі РФ Аляксандр Новак.

Раней прэзідэнты Беларусі і Расіі правялі тэлефонную размову, у рамках якой адбылося абмеркаванне ўмоў паставак нафты. Аляксандр Лукашэнка сёння ў ходзе сустрэчы з губернатарам Архангельскай вобласці раскрыў падрабязнасці прапановы зробленай Уладзімірам Пуціным.

Па словах Мінэнерга РФ, прапановы расійскіх кампаній у частцы змянення формулы коштаўтварэння нафты даведзены да беларускіх партнёраў з Рэспублікі Беларусь.

"Прапанаваны падыход, які ўлічвае зніжэнне экспартнай пошліны, а менавіта - зніжэнне прэміі прыкладна на $2 за тону кожны год, гэта значыць прапарцыйна зніжэння экспартнай пошліны", - удакладніў Аляксандр Новак.

На яго думку, такі падыход дасць магчымасць кампенсаваць эфект ад змяншэння экспартнай пошліны.

Нафтавае пытанне

Беларусь і Расія да пачатка 2020 года не змаглі прыйсці да пагаднення па кошце нафты: рэспубліка адмаўляецца плаціць пастаўшчыкам прэмію ў 6 долараў за тону да кошту пастаўкі. На гэтым фоне 1 студзеня былі прыпыненыя пастаўкі сыравіны ў рэспубліку.

У якасці часовай меры Беларусь закупіла 750 тысяч тон у кампаній расійскага бізнесмена Міхаіла Гуцарыева, якія пагадзіліся працаваць без прэміі. Адначасова, як заяўляе ўрад, вядуцца перамовы з альтэрнатыўнымі пастаўшчыкамі нафты.

У студзені рэспубліка таксама дамовілася аб куплі 80 тысяч тон нарвежскай нафты для "Нафтана" - марка Johan Sverdrup максімальная блізкая па характарыстыках да Urals. Пастаўляцца яна будзе праз порт Клайпеды, які ў год можа прапусціць толькі 3,6 мільёна тон. Акрамя таго, за перавалку і транспарціроўку нарвежскай сыравіны Беларусь пераплачвае па 20 долараў за тону.

Для загрузкі аднаго "Нафтана" патрабуецца каля дзевяці мільёнаў тон штогод, гэта значыць каля 25 тысяч тон штодня. Мазырскі НПЗ перапрацоўвае каля дзесяці мільёнаў тон у год. Большая частка прадукцыі "нафтахіму" ідзе на экспарт у выглядзе светлых нафтапрадуктаў, у першую чаргу аўтамабільнага паліва.

Без альтэрнатывы?

Беларусь ужо шукала альтэрнатыўныя крыніцы нафты ў папярэднія гады. Так, у Венесуэлы рэспубліка закупляла марку Santa Barbara на пачатку 2010-х. Аднак надзвычай дарагая лагістыка і нізкая якасць сыравіны вымусілі звярнуцца да своп-схемы з Азербайджанам. Усяго рэспубліка закупіла ў Венесуэлы за тры гады амаль 3,4 мільёнаў тон. Цікава, што сярэдні кошт за тону расійскай сыравіны для Беларусі ў 2010 годзе была 434 долара, венесуэльскай - 647 долара.

Крыху менш за мільён тон Беларусь закупіла ў Азербайджана ў 2011-м - па кошце ў 838 долараў за тону. Для параўнання: расейская нафта тады ж каштавала каля 430 долараў за тону. У 2016-м Беларусь зноў звярнулася да Азербайдлжана за брэндамі Azeri Light і CPC Blend, аднак таксама ў невялікіх аб'ёмах: 560 тысяч тон. У 2017 рэспубліка закупіла 1,4 мільёна тон нафты ў Ірана.

Пакрыць патрэбы Беларусі ў нафце не могуць ні Азербайджан, ні Казахстан, ні іншыя краіны-партнёры. Акрамя таго, яе ўсё роўна прыйдзецца "разводзіць" расійскай, бо беларускія НПЗ "заточаныя" пад Urals. Пры гэтым кошт альтэрнатыўных пастаўшчыкоў заўсёды перавышае кошт на расійскую сыравіну. Розніца з улікам лагістыкі можа дасягаць практычна два разы.

У мінулым годзе Беларусь купляла ў Расіі нафту па сярэднім кошце ў 364 долара за тону. Пры гэтым рэспубліка плаціла за сыравіну толькі 83% ад сусветнага кошту нафты.

14
Тэги:
Нафта, Беларусь, Расія
Тэмы:
Пытанне паставак нафты ў Беларусь (130)
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

12
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

12
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты

Энергетычная бяспека: што ў Беларусі лічаць альтэрнатывай расійскаму газу?

11
(абноўлена 13:50 12.05.2021)
У сераду, 12 траўня, у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь прайшоў круглы стол на тэму: "Павышэнне энергаэфектыўнасці эканомікі за кошт выкарыстання аднаўляльных крыніц энергіі".

Рэспубліка Беларусь - раўнінная краіна, дзе адсутнічаюць буйныя перапады рэльефу, спрыяльныя для будаўніцтва буйных ГЭС, на яе тэрыторыі не дзьмуць моцныя вятры, каб выкарыстоўваць іх энергію ў прамысловых маштабах, няма выйсця да мораў і акіянаў. Дзяржаўная праграма "Энергазберажэнне" на 2021-2025 гады прадугледжвае дасягненне долі аднаўляльных крыніц энергіі ў валавым спажыванні паліўна-энергетычных рэсурсаў на ўзроўні 8% і зніжэнне энергаёмістасці ВУП на 7% да ўзроўню 2020 года. Як у краіне будзе рэалізоўвацца праграма, і чым плануюць часткова замяніць спажыванне прыроднага газу?

Удзельнікі круглага стала:

  • начальнік упраўлення вытворчасці і рэалізацыі прадукцыі Міністэрства лясной гаспадаркі Рэспублікі Беларусь Андрэй Мацкевіч;
  • намеснік дырэктара Дэпартамента па энергаэфектыўнасці Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь Леанід Паляшчук;
  • прадстаўнікі Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь.

Глядзіце таксама:

11
Тэги:
Эканоміка, круглы стол, газ, Расія, альтэрнатыва, Беларусь, Бяспека, Энергетыка

Не тое, што вы падумалі: дзіўную скульптуру ўсталявалі ў Германіі відэа

34
(абноўлена 14:22 13.05.2021)
Драўляная статуя, якую ўсталявалі на Рынкавай плошчы нямецкага горада Таргаў, абурыла многіх мясцовых жыхароў. Па задумцы кампазіцыя павінна быць падобная на спаржу. Але калі ўважліва паглядзець - то гэта не зусім "каралева гародніны". Глядзіце відэа.

Сродкі масавай інфармацыі звярнуліся за каментарамі да стваральніка скульптуры "Спаржа" Маркуса Шольца. Ён заявіў, што ў яго кампазіцыі нічога дзіўнага няма, яна павінна заахвоціць жыхароў Таргаў "заставацца ўстойлівымі і быць у добрым настроі" ў часы пандэміі каронавіруса.

Супярэчлівую па задумцы працу майстра прыбіраць з плошчы не сталі. Магчыма, улады гарадка паверылі мастаку. А можа, проста паставіліся да увасобленай ідэі з гумарам.

Ды і спаржа ў Германіі сапраўды вельмі папулярная. У краіне налічваецца амаль 2 тысячы фермерскіх гаспадарак, якія вырошчваюць гэту гародніну. У сярэднім кожны жыхар Германіі з'ядае каля 2 кг спаржы ў год.

Яе адварваюць ці рыхтуюць на пару. "Каралеву гародніны" немцы яшчэ і экспартуюць. Штогадовы абарот складае каля паўмільярда еўра.

Глядзіце таксама:

34
Тэги:
статуя, відэа, Германія, Скульптура