Прэм'ер-міністр Беларусі Сяргей Румас

Беларусь прадставіла Расіі новыя прапановы па пастаўках нафты

51
(абноўлена 16:34 11.03.2020)
Беларускі бок зрабіў прапанову па нафце ў рамках перамоваў прэм'ер-міністраў, якія прайшлі сёння.

МІНСК, 11 сак - Sputnik. Беларусь прадставіла Расіі новыя прапановы па пастаўках нафты. Пра гэта заявіў журналістам прэм'ер-міністр Беларусі Сяргей Румас.

Прэм'ер-міністры Беларусі і Расіі правялі ў сераду ў Маскве перамовы. Сярод асноўных тэм перамоў былі і пастаўкі энерганосьбітаў.

Як падкрэсліў пасля перамоваў Румас, парадак дня супрацоўніцтва дзвюх краін не абмяжоўваецца нафтавымі пытаннямі.

"Мы абмеркавалі з Міхаілам Уладзіміравічам ўсе пытанні двухбаковага супрацоўніцтва, якія хвалююць кожны з бакоў", - адзначыў беларускі прэм'ер.

Ён дадаў, што задаволены вынікамі перамоваў з Мішусціным.

"Сапраўды, сітуацыя апошнім часам змянілася, кошты на нафту ўпалі, і ў сувязі з гэтым беларускі бок прадставіў расійскаму новыя прапановы для нафтавых кампаній, якія расійскі бок прыняў і паабяцаў на працягу некалькіх дзён правесці кансультацыі з прадстаўнікамі нафтавых кампаній і даць адказ", - паведаміў Румас.

Прэм'ер падкрэсліў, што "на першы погляд" прапановы не былі адхіленыя расійскім бокам.

51
Тэги:
Нафта, Сяргей Румас
Тэмы:
Пытанне паставак нафты ў Беларусь (128)
Нафта, архіўнае фота

Беларусь атрымала ад Расіі разлікі па экспарце нафтапрадуктаў

3
(абноўлена 17:02 03.12.2020)
Расійскія парты на Балтыцы ў перспектыве могуць замяніць гавані Літвы і Латвіі для экспартных паставак прадукцыі з беларускіх прадпрыемстваў.

МІНСК, 3 сне - Sputnik. Прапановы расійскага боку па экспарце нафтапрадуктаў з расійскіх партоў паступілі ў міністэрства транспарту Беларусі, пацвердзілі карэспандэнту Sputnik у прэс-службе ведамства.

Раней расійскія СМІ са спасылкай на намесніка міністра транспарту РФ Юрыя Цвяткова паведамілі, што папярэднія разлікі па экспарце нафтапрадуктаў з расійскіх партоў накіраваны беларускаму боку.

"Усе разлікі маюцца, прапановы беларускім калегам накіраваныя. Ідуць камерцыйныя перамовы", - распавёў намеснік міністра.

У прэс-службе Мінтранса Беларусі заявілі, што "прапановы ад расійскага боку ўжо атрымалі. Цяпер яны вывучаюцца. Пакуль гэта ўся інфармацыя на дадзены момант".

Улады Беларусі задумаліся над пераарыентацыяй таварных патокаў з порта ў Клайпедзе на расійскі напрамак пасля недружалюбных заяў афіцыйнага Вільнюса ў дачыненні да вынікаў прэзідэнцкіх выбараў і акцый пратэсту. У Расіі свабодныя магутнасці для гэтага ёсць, аб'ём перакідання ацэньваецца ў 3-4 мільёны тон.

Аляксандр Лукашэнка ў ходзе сустрэчы ў верасні з губернатарам Ленінградскай вобласці Аляксандрам Драздзенка заявіў пра гатоўнасць Беларусі пабудаваць уласны тэрмінал ва Усць-Лузе для перавалкі нафтапрадуктаў.

Кіраўнік расійскага рэгіёну выказаў меркаванне, што больш мэтазгодна было б уваходзіць акцыянернае таварыства ўжо будуюцца тэрміналаў, што значна зручней і дасць магчымасць зменшыць стывідорныя паслугі.

3
Тэги:
Нафта, Расія, Беларусь
Праца марскога гандлёвага порта Усць-Луга

Чаму Беларусі выгадна экспартаваць угнаенні праз Расію?

8
(абноўлена 15:36 03.12.2020)
Як абсталяванне новага тэрмінала "Ультрамар" у Ленінградскай вобласці дазволіць паскорыць апрацоўку беларускіх угнаенняў для іх далейшай транспарціроўкі, разбіралася карэспандэнт Sputnik Данара Курманава.

Мінск і Масква працягваюць перамовы аб перакіданні беларускага грузапатоку з партоў Латвіі і Літвы ў Расію. У канцы кастрычніка беларуская дэлегацыя на чале з першым намеснікам прэм'ер-міністра рэспублікі Мікалаем Снапковым наведала Ленінградскую вобласць, дзе ў порце Усць-Луга будуюцца адразу некалькі тэрміналаў па перавалцы грузаў. Адзін з іх - гэта тэрмінал "Ультрамар" па адгрузцы мінеральных угнаенняў. Sputnik разбіраўся, чым прывабная гэтая інфраструктура для кампаній Беларусі і як яна можа паўплываць на экспарт хімічнай прадукцыі.

Беларускія ўгнаенні стануць яшчэ больш запатрабаванымі

Мінеральныя ўгнаенні - адна з ключавых катэгорый беларускага экспарту. Пра гэта сведчаць лічбы: па ацэнцы самога прадпрыемства, "Беларуськалій" выпускае кожную шостую тону калійных угнаенняў у свеце. У чэрвені гэтага года кампанія ўстанавіла рэкорд, даслаўшы на экспарт больш за мільён тон калійных угнаенняў, што амаль на 17% вышэй за паказчыкі за аналагічны перыяд 2019-га.

Як прагназуе Міжнародная асацыяцыя вытворцаў угнаенняў, да 2022 года попыт на ўгнаенні толькі павялічыцца - у калійным сегменце ён павінен скласці каля 2% у год. Прычына меркаванага павышэння попыту простая - людзей на планеце становіцца ўсё больш, і ўсім ім трэба нешта есці, а для вырошчвання ўраджаю неабходныя ўгнаенні.

Нядзіўна, што асноўнымі спажыўцамі беларускіх калійных угнаенняў з'яўляюцца густанаселеныя краіны. Так, па дадзеных Нацыянальнага статыстычнага камітэта рэспублікі (Белстата), Кітай са студзеня па жнівень бягучага года закупіў у Беларусі ўгнаенні на суму 181,6 мільёна долараў, Індыя - амаль на 175 мільёнаў, а Бразілія - ​​на 368,7 мільёна.

Хуткасць апрацоўкі грузаў павінна расці

Кампанія "Ультрамар" - найбуйнейшы ў Расіі экспедытар мінеральных угнаенняў, і у 2019 годзе яна пачала будаўніцтва спецыялізаванага тэрмінала.

Першы грузавы састаў прыбыў ва "Ультрамар" у чэрвені 2020 года. Да канца года тэрмінал чакае прыняць каля мільёна тон акатышаў і угнаенняў, а затым - працаваць на прырост грузаў.

Партнёрамі тэрмінала ўжо сталі такія буйныя кампаніі, як "ФосАгра" і "Металаінвест", распавёў у інтэрв'ю Baltnews дырэктар па развіцці ТАА "Ультрамар" Віктар Гешэле. А ў найбліжэйшай будучыні супрацоўнічаць з "Ультрамарам" плануюць іншыя пастаўшчыкі мінеральных угнаенняў - Уралхім, Уралкалій, Акрон і Еўрахім.

"І атрымліваецца, што на наступны год мы будзем толькі расці. І задача першага этапу рэалізацыі праекта - выйсці на 12 мільёнаў тон (перавалкі - рэд.) у год", - паведаміў Гешэле.

На яго думку, новы тэрмінал прывабны для пастаўшчыкоў угнаенняў у сілу інавацыйных тэхналогій, якія павялічваюць хуткасць апрацоўкі грузаў.

Максімальны камфорт для Беларусі

"Ультрамар" можа быць прывабным для Беларусі сваім зручным размяшчэннем, лічыць Віктар Гешэле.

"Наш тэрмінал размешчаны вельмі ўдала. У нас адбылася сапраўдная сінэргія. Калі б не было каласальных інвестыцый у жалезныя дарогі, якія дазволілі пабудаваць новыя магутнасці па транспарціроўцы вагонаў на дадзеную тэрыторыю, калі б мы не стварылі ўмовы, стварыўшы новую чыгуначную станцыю самастойна - гэтаму праекту не быць ", - распавёў ён.

У сваю чаргу, пагадненне з Беларуссю па пераарыентыроўцы грузаў будзе выгадна і для самога "Ультрамара". Кампанія выступае за супрацоўніцтва з любым пастаўшчыком грузаў, падкрэсліў Віктар Гешэле. "Павінна быць эканамічная мэтазгоднасць як нашага кліента, так і нас у працэсе гэтай працы. Таму што мы абмежаваныя сваёй нормай прыбытку, рэнтабельнасцю, вяртаннем сродкаў банкам, выплатай працэнтаў падаткаў і ўсяго іншага. І вось калі мы месціць у схему бюджэту, то грузы могуць паехаць сюды хоць з Японіі", - сказаў на заканчэнне ён.

8
Тэги:
Расія, Беларусь
Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі