Нафтавы танкер, архіўнае фота

"Белнафтахім": яшчэ тры танкеры прыбудуць у Клайпеду да канца сакавіка

18
(абноўлена 15:12 13.03.2020)
Нафта, набытая ў трэйдараў без прэміі, будзе дастаўлена на беларускі НПЗ у Наваполацку па чыгунцы.

МІНСК, 13 сак - Sputnik. У літоўскую Клайпеду да канца месяца прыбудуць тры танкеры з нафтай, закупленай у трэйдэраў, паведамілі ў прэс-службе канцэрна "Белнафтахім".

Раней стала вядома, што прэм'ер Беларусі Сяргей Румас у ходзе сустрэчы са сваім расійскім калегам Міхаілам Мішусціным зрабіў прапанову аб магчымых умовах паставак чорнага золата на беларускія НПЗ.

"У гэтым месяцы чакаем пастаўку ў порт Клайпеды яшчэ трох танкераў нафты, закупленай праз трэйдараў. Інфармацыю па іх мы пакуль не дэталізуем", - сказалі ў прэс-службе канцэрна.

Пры гэтым там пацвердзілі, што агульная пастаўка будзе складаць 250 тысяч тон нафты па 80-85 тысяч тон сыравіны на кожным з трох танкераў.

Канцэрн "Белнафтахім" ужо закупляў сыравіну для айчынных НПЗ ў трэйдараў, матывуючы гэта тым, што такія пастаўкі больш выгадна, чым наўпрост ад пастаўшчыкоў, якія патрабуюць прэмію.

Нафтавае пытанне

Беларусь і Расія да пачатка 2020 года не змаглі прыйсці да пагаднення па кошце нафты: рэспубліка адмаўляецца плаціць пастаўшчыкам прэмію ў 6 долараў за тону да кошту пастаўкі. На гэтым фоне 1 студзеня былі прыпыненыя пастаўкі сыравіны ў рэспубліку.

У якасці часовай меры Беларусь закупіла 750 тысяч тон у кампаній расійскага бізнесмена Міхаіла Гуцарыева, якія пагадзіліся працаваць без прэміі. Адначасова, як заяўляе ўрад, вядуцца перамовы з альтэрнатыўнымі пастаўшчыкамі нафты.

У студзені рэспубліка таксама дамовілася аб куплі 80 тысяч тон нарвежскай нафты для "Нафтана" - марка Johan Sverdrup максімальная блізкая па характарыстыках да Urals. Пастаўляцца яна будзе праз порт Клайпеды, які ў год можа прапусціць толькі 3,6 мільёна тон. Акрамя таго, за перавалку і транспарціроўку нарвежскай сыравіны Беларусь пераплачвае па 20 долараў за тону.

Для загрузкі аднаго "Нафтана" патрабуецца каля дзевяці мільёнаў тон штогод, гэта значыць каля 25 тысяч тон штодня. Мазырскі НПЗ перапрацоўвае каля дзесяці мільёнаў тон у год. Большая частка прадукцыі "нафтахіму" ідзе на экспарт у выглядзе светлых нафтапрадуктаў, у першую чаргу аўтамабільнага паліва.

Без альтэрнатывы?

Беларусь ужо шукала альтэрнатыўныя крыніцы нафты ў папярэднія гады. Так, у Венесуэлы рэспубліка закупляла марку Santa Barbara на пачатку 2010-х. Аднак надзвычай дарагая лагістыка і нізкая якасць сыравіны вымусілі звярнуцца да своп-схемы з Азербайджанам. Усяго рэспубліка закупіла ў Венесуэлы за тры гады амаль 3,4 мільёнаў тон. Цікава, што сярэдні кошт за тону расійскай сыравіны для Беларусі ў 2010 годзе была 434 долара, венесуэльскай - 647 долара.

Крыху менш за мільён тон Беларусь закупіла ў Азербайджана ў 2011-м - па кошце ў 838 долараў за тону. Для параўнання: расейская нафта тады ж каштавала каля 430 долараў за тону. У 2016-м Беларусь зноў звярнулася да Азербайдлжана за брэндамі Azeri Light і CPC Blend, аднак таксама ў невялікіх аб'ёмах: 560 тысяч тон. У 2017 рэспубліка закупіла 1,4 мільёна тон нафты ў Ірана.

Пакрыць патрэбы Беларусі ў нафце не могуць ні Азербайджан, ні Казахстан, ні іншыя краіны-партнёры. Акрамя таго, яе ўсё роўна прыйдзецца "разводзіць" расійскай, бо беларускія НПЗ "заточаныя" пад Urals. Пры гэтым кошт альтэрнатыўных пастаўшчыкоў заўсёды перавышае кошт на расійскую сыравіну. Розніца з улікам лагістыкі можа дасягаць практычна два разы.

У мінулым годзе Беларусь купляла ў Расіі нафту па сярэднім кошце ў 364 долара за тону. Пры гэтым рэспубліка плаціла за сыравіну толькі 83% ад сусветнага кошту нафты.

18
Тэги:
Нафта, Белнафтахім
Тэмы:
Пытанне паставак нафты ў Беларусь (128)
Беларускія грошы

Амаль 500$: сярэдні заробак па Беларусі ў верасні склаў 1264,5 рубля

6
(абноўлена 17:11 26.10.2020)
Самыя высокія даходы ў краіне традыцыйна ў Мінску: жыхары сталіцы ў сярэднім зарабілі амаль 1800 рублёў.

МІНСК, 26 кас - Sputnik. Намінальны налічаны сярэдні заробак работнікаў у Беларусі ў верасні склаў 1264,5 рубля. У лідарах традыцыйна Мінск: тут работнікі атрымліваюць у сярэднім 1780,8 рублёў, паведамляе БЕЛТА са спасылкай на Нацыянальны статыстычны камітэт.

У Мінскай вобласці сярэдні заробак у верасні быў на ўзроўні 1239,8 рублёў, у Гомельскай - 1131,4, Гродзенскай - 1102,4, Брэсцкай - 1088,8, Віцебскай - 1061,1, Магілёўскай - 1036,6.

Рэальны заробак (разлічаны з улікам росту цэн на тавары і паслугі) у цэлым па краіне ў студзені-верасні вырасла на 8% у параўнанні з тым жа перыядам мінулага года. Дарэчы, у жніўні сярэдні заробак па краіне складала 1276,4 рублёў, у ліпені - 1287,5.

У чэрвені больш за ўсё атрымлівалі ў сферы інфармацыйнага абслугоўвання - 5503,3 рублёў, паветранага транспарту - 2816,8, дапаможнай дзейнасці ў сферы фінансавых паслуг і страхавання - 2663,2. Менш за ўсё зараблялі працаўнікі цырульняў і салонаў прыгажосці (593,3 рубля), сфера забаў і творчыя работнікі (679,6 руб.), сацработнікі і супрацоўнікі па догляду ў спецыялізаваных установах (703,9 рублёў).

6
Тэги:
Беларусь, заробак
Вагон грузавога цягніка на чыгунцы, архіўнае фота

У Кітаі занепакоеныя, што санкцыі ЕС супраць Мінска пагражаюць ж/д перавозкам

7
(абноўлена 12:46 26.10.2020)
Наземны транспарт паказаў свае перавагі падчас пандэміі, аднак эксперты занепакоеныя лёсам ж/д перавозак Кітай-Еўропа.

МІНСК, 26 кас - Sputnik. За санкцыямі ЕС у дачыненні да Беларусі можа рушыць услед збой стабільнай працы чыгуначных перавозак з Кітая ў Еўропу, паведаміў генеральны сакратар Усекітайскай асацыяцыі па вывучэнню Расіі, Усходняй Еўропы і Цэнтральнай Азіі, генеральны сакратар Даследчага цэнтра "Адзін Пояс і Адзін Шлях" Ван Сяоцюань.

Палітычныя крызісы ў краінах ўздоўж маршрута могуць перашкаджаць супрацоўніцтву. Пад пагрозай знаходзіцца стабільная праца экспрэсаў Кітай-Еўропа, адзначыў Ван Сяоцюань на відэафоруме "Спалучэнне Еўразійскага эканамічнага саюза і кітайскай ініцыятывы "Адзін пояс, адзін шлях".

Эксперт лічыць, што ў перыяд пандэміі наземны транспарт значна выйграе ў параўнанні з марскім і паветраным. "Па меры паслаблення пандэміі перавага марскіх і паветраных перавозак адновіцца, і ў 2021 годзе эканоміка большасці краін будзе яшчэ складаней, і попыт на перавозкі будзе вышэй", - выказаў боязь Ван Сяоцюань.

Нагадаем, што адносіны з суседнімі краінамі напаліліся пасля прэзідэнцкіх выбараў, якія прайшлі ў Беларусі 9 жніўня. З таго моманту ў краіне працягваюцца акцыі пратэсту нязгодных з тым, што на выбарах, па дадзеных ЦВК, перамог Аляксандр Лукашэнка.

Еўрапейскі саюз апублікаваў ва ўласным Афіцыйным часопісе спіс з 44 беларускіх чыноўнікаў, супраць якіх уведзеныя персанальныя санкцыі. У сваю чаргу Беларусь прыняла санкцыі ў адказ супраць ЕС. Мінск склаў свае "чорныя" спісы, аднак не стаў іх апублікаваць.

"Адзін пояс - адзін шлях" - кітайская ініцыятыва па стварэнні глабальнай транспартнай і інвестыцыйнай інфраструктуры, якая аб'яднала два праекты: "Эканамічны пояс Шаўковага шляху" і "Марскі Шаўковы шлях XXI стагоддзя".

7
Тэги:
Мінск, ЕС, Кітай