Танкер кампаніі SOCAR

Азербайджан адгрузіў чарговую партыю нафты для Беларусі

30
(абноўлена 14:51 23.03.2020)
Сыравіну для нафтаперапрацоўчага заводу ў Мазыры даставяць на танкеры спачатку ва ўкраінскі порт у Адэсе, а затым прапампуюць па трубе Адэса-Броды і Броды-Дружбы да прадпрыемства.

МІНСК, 23 сак - Sputnik. Дзяржаўная нафтавая кампанія Азербайджана SOCAR адгрузіла ў грузінскім порце Супса другую партыю нафты для Беларусі аб'ёмам 85 тысяч тон.

"Гэта планавая пастаўка. Мы яе даўно анансавалі", - пацвердзілі інфармацыю ў прэс-службе канцэрна "Белнафтахім".

Дадзеная партыя сыравіны прызначана для перапрацоўкі на НПЗ у Мазыры. Нафта будзе дастаўлена танкерам у порт Адэсы, а затым па сістэме трубаправодаў паступіць на беларускую нафтаперапрацоўчы завод.

У суботу, 21 сакавіка, у Палацы Незалежнасці прайшла нарада, падчас якой Аляксандр Лукашэнка заявіў, што Беларусь і Расія дамовіліся аб пастаўках чорнага золата.

"Я даручаў, каб разгледзелі новыя прапановы Расійскай Федэрацыі па пастаўках вуглевадароднай сыравіны. Яны паступілі ад расіян тры дні таму. Я так разумею, расіяне цалкам пайшлі на нашы прапановы па пастаўках нафты?", - спытаў прэзідэнт ў кіраўніка сваёй адміністрацыі, і атрымаў станоўчы адказ.

Нафтавае пытанне

Беларусь і Расія да пачатка 2020 года не змаглі прыйсці да пагаднення па кошце нафты: рэспубліка адмаўляецца плаціць пастаўшчыкам прэмію ў 6 долараў за тону да кошту пастаўкі. На гэтым фоне 1 студзеня былі прыпыненыя пастаўкі сыравіны ў рэспубліку.

У якасці часовай меры Беларусь закупіла 750 тысяч тон у кампаній расійскага бізнесмена Міхаіла Гуцарыева, якія пагадзіліся працаваць без прэміі. Адначасова, як заяўляе ўрад, вядуцца перамовы з альтэрнатыўнымі пастаўшчыкамі нафты.

У студзені рэспубліка таксама дамовілася аб куплі 80 тысяч тон нарвежскай нафты для "Нафтана" - марка Johan Sverdrup максімальная блізкая па характарыстыках да Urals. Пастаўляцца яна будзе праз порт Клайпеды, які ў год можа прапусціць толькі 3,6 мільёна тон. Акрамя таго, за перавалку і транспарціроўку нарвежскай сыравіны Беларусь пераплачвае па 20 долараў за тону.

Для загрузкі аднаго "Нафтана" патрабуецца каля дзевяці мільёнаў тон штогод, гэта значыць каля 25 тысяч тон штодня. Мазырскі НПЗ перапрацоўвае каля дзесяці мільёнаў тон у год. Большая частка прадукцыі "нафтахіму" ідзе на экспарт у выглядзе светлых нафтапрадуктаў, у першую чаргу аўтамабільнага паліва.

Без альтэрнатывы?

Беларусь ужо шукала альтэрнатыўныя крыніцы нафты ў папярэднія гады. Так, у Венесуэлы рэспубліка закупляла марку Santa Barbara на пачатку 2010-х. Аднак надзвычай дарагая лагістыка і нізкая якасць сыравіны вымусілі звярнуцца да своп-схемы з Азербайджанам. Усяго рэспубліка закупіла ў Венесуэлы за тры гады амаль 3,4 мільёнаў тон. Цікава, што сярэдні кошт за тону расійскай сыравіны для Беларусі ў 2010 годзе была 434 долара, венесуэльскай - 647 долара.

Крыху менш за мільён тон Беларусь закупіла ў Азербайджана ў 2011-м - па кошце ў 838 долараў за тону. Для параўнання: расейская нафта тады ж каштавала каля 430 долараў за тону. У 2016-м Беларусь зноў звярнулася да Азербайдлжана за брэндамі Azeri Light і CPC Blend, аднак таксама ў невялікіх аб'ёмах: 560 тысяч тон. У 2017 рэспубліка закупіла 1,4 мільёна тон нафты ў Ірана.

Пакрыць патрэбы Беларусі ў нафце не могуць ні Азербайджан, ні Казахстан, ні іншыя краіны-партнёры. Акрамя таго, яе ўсё роўна прыйдзецца "разводзіць" расійскай, бо беларускія НПЗ "заточаныя" пад Urals. Пры гэтым кошт альтэрнатыўных пастаўшчыкоў заўсёды перавышае кошт на расійскую сыравіну. Розніца з улікам лагістыкі можа дасягаць практычна два разы.

У мінулым годзе Беларусь купляла ў Расіі нафту па сярэднім кошце ў 364 долара за тону. Пры гэтым рэспубліка плаціла за сыравіну толькі 83% ад сусветнага кошту нафты.

30
Тэги:
Азербайджан, Беларусь, Нафта
Тэмы:
Пытанне паставак нафты ў Беларусь (128)
Калькулятар

Белстат назваў сярэдні заробак па краіне ў кастрычніку

8
За апошні месяц сярэдні даход беларусаў вырас на 21 рубель і пераадолеў адзнаку ў 500 долараў па курсе Нацбанка.

МІНСК, 24 ліс - Sputnik. У кастрычніку сярэдні налічаны заробак у Беларусі склаў 1 285 рублёў, паведаміў Нацыянальны статыстычны камітэт у аўторак.

Даход беларусаў некалькі падрос за апошні месяц. Па актуальным курсе Нацыянальнага банка Беларусі, у кастрычніку сярэдні заробак склаў амаль 503 долыра ЗША. За апошні месяц ён прырос крыху больш чым на 8 долараў - у верасні сярэдні паказчык па краіне быў роўны 1264,5 рубля, што эквівалентна прыкладна 495 доларам ЗША.

На днях стала вядома, што заробак сацыяльных работнікаў стане больш. Адпаведную пастанову падпісала Міністэрства працы і сацыяльнай абароны.
Ведамства зацвердзіла новую стымулюючую выплату, якая будзе налічвацца з 1 студзеня 2021, яе памер складзе ад 8% да 12% акладу.

Па звестках ведамства, даплату атрымаюць звыш 34 тысяч работнікаў, у асноўным, тыя, хто працуе ў дамах-інтэрнатах, тэрытарыяльных цэнтрах сацабслугоўвання.

8
Тэги:
заробак, Беларусь, Белстат
Кантэйнерны тэрмінал, архіўнае фота

Чаму Беларусь зацікаўленая ў партовай зоне Прыморска

12
(абноўлена 10:37 18.11.2020)
Хоць прыморскі ўніверсальна-пагрузны комплекс (УПК) будзе пабудаваны толькі ў 2023 годзе, беларускі бок ужо вядзе перамовы па пераарыентацыі грузаў з кіраўнікамі праекта.

Беларускія экспарцёры плануюць перакінуць угнаенні і сельгаспрадукцыю з балтыйскіх партоў на расійскі Прыморск. Хоць прыморскі ўніверсальна-пагрузны комплекс (УПК) будзе пабудаваны толькі ў 2023 годзе, беларускі бок ужо вядзе перамовы па пераарыентацыі грузаў з кіраўнікамі праекта.

Якую тарыфную сетку прапануе Беларусі Прыморск і як выкарыстанне расійскіх тэрміналаў паўплывае на рост вытворчасці ў рэспубліцы? У нюансах перамоваў разбіралася карэспандэнт Sputnik Данара Курманава.

Развіццё ў крызіс

Прыморскі комплекс абяцае стаць найбуйнейшай універсальнай пляцоўкай для перавалкі грузаў у Прыбалтыцы. Магутнасці УПК дазваляюць прымаць розныя грузы - ад вугалю да мінеральных угнаенняў і сельгаспрадукцыі. Апошнія дзве катэгорыі грузаў асабліва актуальныя для Беларусі, улічваючы, што ў верасні прэзідэнт рэспублікі Аляксандр Лукашэнка прапанаваў адмовіцца ад паслуг балтыйскіх партоў і перавесці грузапаток у Расію.

Аднак зацікаўленасць Мінска ва УПК абумоўлена не толькі санкцыямі, уведзенымі балтыйскімі краінамі пасля прэзідэнцкіх выбараў у Беларусі 9 жніўня.

Беларускі экспарт сельскагаспадарчай сыравіны і харчавання расце, нават нягледзячы на ​​пандэмію. Па дадзеных Нацыянальнага статыстычнага камітэта Беларусі (Белстата), пастаўкі ў дадзеным сегменце са студзеня па верасень гэтага года склалі амаль 4,2 мільярда долараў, што на 250 мільёнаў больш за паказчык аналагічнага перыяду ў мінулым годзе.

У адрозненне ад балтыйскіх партоў, комплекс у Прыморску можа апрацоўваць да 70 мільёнаў тон грузаў у год. Таму беларускія пастаўшчыкі змогуць пашыраць свае склады ва УПК пры росце аб'ёмаў экспарту. Пра гэта парталу Baltnews распавёў намеснік генеральнага дырэктара па праектаванні ТАА "Прыморскі УПК" Дзмітрый Цемкін.

"Мы адкрытыя да дыялогу з нашай братэрскай рэспублікай Беларуссю. Нават на сённяшні дзень мы гатовыя пры неабходнасці ўнесці дадатковыя партовыя альбо складскія магутнасці для павелічэння грузаперавозак праз наш партовы комплекс", - растлумачыў ён.

Па словах Цемкіна, УПК выкарыстоўвае ўласныя запатэнтаваныя тэхналогіі працы з сыпкімі грузамі. "Мы ўжываем закрытую тэхналогію: ад вагона да марскога судна, дзе мы перавальваем, часова захоўваем і загружаем вугаль у марское судна закрытым спосабам, ён павінен выключаць пыленне і шумавое ўздзеянне на навакольнае асяроддзе. Такія ж тэхналогіі мы ўжываем для мінеральных угнаенняў, збожжа. Дадаткова на кантэйнерным тэрмінале мы закупляем абсталяванне, самае сучаснае, высокатэхналагічнае, якое дазваляе паскорыць загрузку такіх кантэйнеравозаў, як умяшчальнасцю да 20 тысяч (TEU - аб'ём аднаго дваццаціфутавага марскога кантэйнера - Sputnik)", - распавёў Дзмітрый Цемкін.

Новае - добра забытае старое

Ідэя пабудаваць порт у Прыморску ўзнікла яшчэ ў савецкі час, распавядаюць у адміністрацыі комплексу. Аднак пачалі рэалізоўваць праект толькі ў 2011 годзе, калі ўрад Ленінградскай вобласці распрацаваў новы план развіцця партовых зон у рэгіёне.

Сёння УПК уключаны ў схему тэрытарыяльнага развіцця Расіі, а значыць, асаблівая ўвага надаецца дадатковай інфраструктуры комплексу, падкрэслівае Дзмітрый Цемкін. Ідзе будаўніцтва новай чыгуначнай магістралі ад Санкт-Пецярбурга да порта Прыморск. Яе прапускная здольнасць складзе 100 мільёнаў тон у год.

Таксама, па словах Цемкіна, пад комплекс праектуецца новая чатырохпалосны хуткасная аўтамабільная дарога. Яе працягласць дасягае 40 кіламетраў.

"Яна дазволіць бесперашкодна дастаўляць грузы ў порт аўтамабільным транспартам, не выкарыстоўваючы рэгіянальныя дарогі. Гэта значыць, мы цалкам прыбіраем грузапаток з дарог агульнага карыстання", - падкрэсліў эксперт.

Беларусь зэканоміць на тарыфах

Прафесійнае транспартнае планаванне дазволіць Беларусі скараціць час дастаўкі грузаў у порт. Як лічыць Дзмітрый Цемкін, расійскія планы па будаўніцтве комплексу і беларускія ініцыятывы па пераарыентацыі ўдала спалучаюцца паміж сабой. Комплекс толькі пачынае сваю працу, таму максімальна адкрыты для супрацоўніцтва.

"Любы дробны вытворца можа арандаваць у порце частку склада альбо цалкам склад, каб назапашваць паступова карабельную партыю і вялікім суднам вывозіць. Яны, такім чынам, скарачаюць свае транспартныя выдаткі", - тлумачыць Цемкін.

Больш за тое, у рамках ЕАЭС і Саюзнай дзяржавы Беларусь можа разлічваць на адзіную з Расіяй тарыфную палітыку і мытныя паслабленні. Прычым усе гэтыя льготы могуць дзейнічаць у доўгатэрміновай перспектыве, што робіць перавалку грузаў танней, чым праз парты ў Літве і Латвіі. Таму новы комплекс дапаможа ўмацаваць добрасуседскія адносіны з Беларуссю, мяркуе Дзмітрый Цемкін. "Мы даем нашым сябрам сучасную інфраструктуру, выбудоўваем ўсе транспартныя камунікацыі паміж дзвюма дзяржавамі", - заявіў ён.

12
Тэги:
Прымор'е, Беларусь
Урач хуткай дапамогі

Мінздароўя: На выплату "кавідных" надбавак сышло больш за 844 мільёны рублёў

0
(абноўлена 17:39 24.11.2020)
У кастрычніку грашовае заахвочванне атрымалі звыш за 71 тысячу работнікаў медыцыны - і гэта не толькі ўрачы і медсёстры.

МІНСК, 24 ліс - Sputnik. За час пандэміі на выплату "кавідных" надбавак было выдзелена 844,8 мільёна рублёў, паведаміла прэс-служба Міністэрства аховы здароўя.

У прыватнасці, з кансалідаванага бюджэту накіравана 422,4 млн рублёў, мясцовых бюджэтаў - 405,7 млн ​​рублёў, рэспубліканскага бюджэту - 16,7 млн ​​рублёў.

Па дадзеных Міністэрства аховы здароўя, у кастрычніку выплаты атрымалі больш за 71 тысячу работнікаў аховы здароўя. Паведамляецца, што сярод іх былі ўрачы, медсёстры, санітаркі, медыцынскія дэзінфектары, вадзіцелі, ліфцёры і іншыя супрацоўнікі.

Сярэдні памер фактычна выплачанай надбаўкі склаў: урачам - 700 - 1800 рублёў, сярэдняму медперсаналу - 400 - 1000 рублёў, іншым работнікам - 300 - 500 рублёў.

Нагадаем, устанаўленне штомесячнай надбаўкі за працу ва ўмовах, звязаных з інфекцыямі, прадугледжана Указам прэзідэнта Беларусі №131 ад 16 красавіка 2020 года. Выплаты атрымліваюць урачы-спецыялісты, медыцынскія работнікі з сярэдняй медыцынскай адукацыяй, іншы персанал аховы здароўя. Пералiк пасад вызначаны пастановай Міністэрства аховы здароўя ад 8 чэрвеня 2009 года №61. У яго ўключаны ўсе - ад прадстаўнікоў адміністрацыі клінік да малодшага медперсаналу, а таксама медыцынскія дэзінфектара, медрэгістратар, біёлагі, хімікі і кіроўцы. Памер даплат складае ад 300 да 4000 рублёў.

0
Тэги:
Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, Беларусь
Тэмы:
Каронавірус COVID-19