Вадзіцелі велікагрузаў у чарзе на беларуска-літоўскай мяжы

Мінтранс заявіў аб размеркаванні "дазволаў" на першае паўгоддзе 2021 года

11
(абноўлена 13:02 28.10.2020)
Восенню бягучага года профільныя ведамствы Беларусі і Польшчы здолелі дасягнуць пагаднення аб павелічэнні папярэдняй квоты на міжнародныя аўтамабільныя перавозкі ў 2021 годзе.

МІНСК, 28 кас - Sputnik. Камісія Мінтранса прыняла рашэнне аб размеркаванні дазволаў на першы квартал і першае паўгоддзе 2021, паведамілі ў прэс-службе ведамства.

Раней стала вядома, што ў ходзе працяглых перамоваў паміж беларускім і польскім бакамі на ўзаемнай аснове ўзгоднена павелічэнне папярэдняй квоты дазволаў на аўтамабільныя перавозкі грузаў на 2021 год на шэсць тысяч штук.

Варшава і Масква дазваляюць

Профільная камісія Мінтранса прыняла рашэнне аб выдачы польскіх дазволаў на першы квартал 2021 года на "двухбаковыя і транзітныя" міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам.

Акрамя гэтага выдадзены дазволы Расіі на міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам "у/з трэціх краін" катэгорыі "акрамя перавозак у/з Аўстрыі, Бельгіі, Германіі, Італіі, Францыі, Польшчы, Нідэрландаў і Чэхіі" (3-ці катэгорыя).

На першыя шэсць месяцаў 2021 года беларускі Мінтранс выдаў наступныя дазволы:

- "транзітныя" дазволы Рэспублікі Польшча на міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам,

- дазволы Рэспублікі Польшча на міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам "у/з трэціх краін",

- дазволы Расійскай Федэрацыі на міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам "у/з трэціх краін" катэгорыі "акрамя перавозак у/з Італіі" (1-я катэгорыя),

- дазволы Расійскай Федэрацыі на міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам "у/з трэціх краін" катэгорыі "акрамя перавозак у/з Італіі, Германіі" (2-я катэгорыя),

- дазволы Рэспублікі Казахстан на міжнародныя перавозкі грузаў аўтамабільным транспартам "у/з трэціх краін".

У Мінтрансе адзначылі, што ў выпадку неабходнасці ў атрыманні дадзеных дазволаў перавозчыкі могуць інфармаваць транспартную інспекцыю з 29 кастрычніка па 15 лістапада праз спецыяльную форму на сайце.

Прычым у профільным ведамстве асобную ўвагу звярнулі на той факт, што "пры размеркаванні на першае паўгоддзе 2021 года дазволаў Расійскай Федэрацыі 1-й катэгорыі будуць ўлічвацца толькі грузавыя аўтамабільныя транспартныя сродкі, адпаведныя экалагічным і тэхнічным патрабаванням "Еўра-5 бяспечныя" і вышэй".

Новыя правілы выдачы "дазволаў"

У канцы жніўня бягучага года стала вядома, што міністэрства транспарту прыняло рашэнне аб змене правілаў выдачы дазволаў на міжнародныя перавозкі.

Усе змены, якія ўнесены ў нормы размеркавання дазволаў на міжнародныя перавозкі, можна вывучыць на сайце Мінтранса.

Праблема пры выдачы беларускім перавозчыкам "дазволаў" паўстала ў канцы мінулага года: з-за малой колькасці дазволаў, прадстаўленых Польшчай, невялікія транспартныя фірмы пазбавіліся магчымасці здзяйсняць рэйсы ў суседнюю рэспубліку.

Пасля гэтага Мінтранс правёў у рэгіёнах Беларусі шэраг сустрэч з транспартнымі кампаніямі і паабяцаў вырашыць дадзенае пытанне. У выніку дазволы былі пераразмеркаваны: ведамства разава выдала двухбаковыя (транзітныя) польскія дазволу узору 2020 года перавозчыкам ў памеры 50% ад колькасці фур.

Зараз стала вядома, што ў снежні 2020 года будзе ўстаноўлены парадак выдачы з 2021/01/01 "двухбаковых і транзітных" дазволаў Польшчы, дазволаў РФ 3-й катэгорыі, за выключэннем размеркавальных на першы квартал 2021 года.

11
Тэги:
Польшча, Беларусь
Кантэйнерны тэрмінал, архіўнае фота

Чаму Беларусь зацікаўленая ў партовай зоне Прыморска

12
(абноўлена 10:37 18.11.2020)
Хоць прыморскі ўніверсальна-пагрузны комплекс (УПК) будзе пабудаваны толькі ў 2023 годзе, беларускі бок ужо вядзе перамовы па пераарыентацыі грузаў з кіраўнікамі праекта.

Беларускія экспарцёры плануюць перакінуць угнаенні і сельгаспрадукцыю з балтыйскіх партоў на расійскі Прыморск. Хоць прыморскі ўніверсальна-пагрузны комплекс (УПК) будзе пабудаваны толькі ў 2023 годзе, беларускі бок ужо вядзе перамовы па пераарыентацыі грузаў з кіраўнікамі праекта.

Якую тарыфную сетку прапануе Беларусі Прыморск і як выкарыстанне расійскіх тэрміналаў паўплывае на рост вытворчасці ў рэспубліцы? У нюансах перамоваў разбіралася карэспандэнт Sputnik Данара Курманава.

Развіццё ў крызіс

Прыморскі комплекс абяцае стаць найбуйнейшай універсальнай пляцоўкай для перавалкі грузаў у Прыбалтыцы. Магутнасці УПК дазваляюць прымаць розныя грузы - ад вугалю да мінеральных угнаенняў і сельгаспрадукцыі. Апошнія дзве катэгорыі грузаў асабліва актуальныя для Беларусі, улічваючы, што ў верасні прэзідэнт рэспублікі Аляксандр Лукашэнка прапанаваў адмовіцца ад паслуг балтыйскіх партоў і перавесці грузапаток у Расію.

Аднак зацікаўленасць Мінска ва УПК абумоўлена не толькі санкцыямі, уведзенымі балтыйскімі краінамі пасля прэзідэнцкіх выбараў у Беларусі 9 жніўня.

Беларускі экспарт сельскагаспадарчай сыравіны і харчавання расце, нават нягледзячы на ​​пандэмію. Па дадзеных Нацыянальнага статыстычнага камітэта Беларусі (Белстата), пастаўкі ў дадзеным сегменце са студзеня па верасень гэтага года склалі амаль 4,2 мільярда долараў, што на 250 мільёнаў больш за паказчык аналагічнага перыяду ў мінулым годзе.

У адрозненне ад балтыйскіх партоў, комплекс у Прыморску можа апрацоўваць да 70 мільёнаў тон грузаў у год. Таму беларускія пастаўшчыкі змогуць пашыраць свае склады ва УПК пры росце аб'ёмаў экспарту. Пра гэта парталу Baltnews распавёў намеснік генеральнага дырэктара па праектаванні ТАА "Прыморскі УПК" Дзмітрый Цемкін.

"Мы адкрытыя да дыялогу з нашай братэрскай рэспублікай Беларуссю. Нават на сённяшні дзень мы гатовыя пры неабходнасці ўнесці дадатковыя партовыя альбо складскія магутнасці для павелічэння грузаперавозак праз наш партовы комплекс", - растлумачыў ён.

Па словах Цемкіна, УПК выкарыстоўвае ўласныя запатэнтаваныя тэхналогіі працы з сыпкімі грузамі. "Мы ўжываем закрытую тэхналогію: ад вагона да марскога судна, дзе мы перавальваем, часова захоўваем і загружаем вугаль у марское судна закрытым спосабам, ён павінен выключаць пыленне і шумавое ўздзеянне на навакольнае асяроддзе. Такія ж тэхналогіі мы ўжываем для мінеральных угнаенняў, збожжа. Дадаткова на кантэйнерным тэрмінале мы закупляем абсталяванне, самае сучаснае, высокатэхналагічнае, якое дазваляе паскорыць загрузку такіх кантэйнеравозаў, як умяшчальнасцю да 20 тысяч (TEU - аб'ём аднаго дваццаціфутавага марскога кантэйнера - Sputnik)", - распавёў Дзмітрый Цемкін.

Новае - добра забытае старое

Ідэя пабудаваць порт у Прыморску ўзнікла яшчэ ў савецкі час, распавядаюць у адміністрацыі комплексу. Аднак пачалі рэалізоўваць праект толькі ў 2011 годзе, калі ўрад Ленінградскай вобласці распрацаваў новы план развіцця партовых зон у рэгіёне.

Сёння УПК уключаны ў схему тэрытарыяльнага развіцця Расіі, а значыць, асаблівая ўвага надаецца дадатковай інфраструктуры комплексу, падкрэслівае Дзмітрый Цемкін. Ідзе будаўніцтва новай чыгуначнай магістралі ад Санкт-Пецярбурга да порта Прыморск. Яе прапускная здольнасць складзе 100 мільёнаў тон у год.

Таксама, па словах Цемкіна, пад комплекс праектуецца новая чатырохпалосны хуткасная аўтамабільная дарога. Яе працягласць дасягае 40 кіламетраў.

"Яна дазволіць бесперашкодна дастаўляць грузы ў порт аўтамабільным транспартам, не выкарыстоўваючы рэгіянальныя дарогі. Гэта значыць, мы цалкам прыбіраем грузапаток з дарог агульнага карыстання", - падкрэсліў эксперт.

Беларусь зэканоміць на тарыфах

Прафесійнае транспартнае планаванне дазволіць Беларусі скараціць час дастаўкі грузаў у порт. Як лічыць Дзмітрый Цемкін, расійскія планы па будаўніцтве комплексу і беларускія ініцыятывы па пераарыентацыі ўдала спалучаюцца паміж сабой. Комплекс толькі пачынае сваю працу, таму максімальна адкрыты для супрацоўніцтва.

"Любы дробны вытворца можа арандаваць у порце частку склада альбо цалкам склад, каб назапашваць паступова карабельную партыю і вялікім суднам вывозіць. Яны, такім чынам, скарачаюць свае транспартныя выдаткі", - тлумачыць Цемкін.

Больш за тое, у рамках ЕАЭС і Саюзнай дзяржавы Беларусь можа разлічваць на адзіную з Расіяй тарыфную палітыку і мытныя паслабленні. Прычым усе гэтыя льготы могуць дзейнічаць у доўгатэрміновай перспектыве, што робіць перавалку грузаў танней, чым праз парты ў Літве і Латвіі. Таму новы комплекс дапаможа ўмацаваць добрасуседскія адносіны з Беларуссю, мяркуе Дзмітрый Цемкін. "Мы даем нашым сябрам сучасную інфраструктуру, выбудоўваем ўсе транспартныя камунікацыі паміж дзвюма дзяржавамі", - заявіў ён.

12
Тэги:
Прымор'е, Беларусь
ААТ Гомельтранснефть Дружба

"Раснафта" і Shell закупілі беларускую нафту

23
(абноўлена 15:04 20.11.2020)
Пастаўкі чорнага золата з Беларусі па магістральным трубаправодзе "Дружба" на НПЗ у Германіі ў гэтым годзе скараціліся, у тым ліку, пасля зрыву забеспячэння расійскай нафтай заводаў у Наваполацку і Мазыры.

МІНСК, 20 ліс - Sputnik. У лістападзе падведзены вынікі тэндару кампаніі "Беларуснафта" на 1,66 млн тонаў нафты па трубаправодзе "Дружба" ў наступным годзе, паведамляе Група Argus Media.

Як стала вядома аналітыкам агенцтва, пераможцамі сталі два акцыянеры НПЗ у нямецкім Шведце - "Раснафта" (доля - 54,17%) і Shell (37,5%). У гэтым годзе ўсю сыравіну беларускай кампаніі наўпрост атрымлівае "Раснафта". У мінулым годзе пераможцам тэндару было даччынае падраздзяленне Rosneft Trading, але ў 2020 яно апынулася пад санкцыямі ЗША.

"Shell упершыню стаў пераможцам тэндару "Беларуснафты". На думку ўдзельнікаў рынку, кампанія магла зацікавіцца аб'ёмамі пастаўшчыка з мэтай умацаваць свае пазіцыі на бягучых перамовах з расійскімі вытворцамі аб пастаўках Юралс па "Дружбе" ў 2021 годзе", - піша Argus Media.

Эксперты галіны мяркуюць, што расійскія кампаніі будуць імкнуцца павысіць цану на сыравіну з адгрузкай у 2021 годзе, таму што рэнтабельнасць паставак Urals вырасла пасля таго, як патаннеў марскі фрахт.

У аб'ектыўна існуючых умовах "Беларуснафта" не можа адпраўляць уласную сыравіну на экспарт марскім транспартам, таму яе цана, верагодна, апынецца ніжэй, чым у Расіі.

"У студзені - кастрычніку адгрузкі сыравіны "Беларуснафты" на НПЗ у Шведце скараціліся на 440 тысяч тон адносна аналагічнага перыяду мінулага года, да 932 тысяч тон", - канстатавалі ў Argus Media.

У першым квартале 2020 года пастаўкі беларускай нафты на НПЗ у Германіі перапыніліся, бо ўвесь аб'ём чорнага золата сталі перапрацоўваць на заводах у Наваполацку і ​​Мазыры з-за адсутнасці традыцыйнай сыравіны з Расіі.

23
Тэги:
Нафта
Касачоў распавёў, чым вопыт Саюзнай дзяржавы дапаможа інтэграцыі ў ЕАЭС

Касачоў распавёў, чым вопыт Саюзнай дзяржавы дапаможа інтэграцыі ў ЕАЭС

0
(абноўлена 16:46 23.11.2020)
Краіны-партнёры па Еўразійскім эканамічным саюзе могуць ўлічыць інтэграцыйны вопыт Беларусі і Расіі ў рамках Саюзнай дзяржавы і прапрацаваць больш канкрэтныя і дакладныя па тэрмінах "дарожныя карты" па розных напрамках супрацоўніцтва.
Косачев рассказал, чем опыт Союзного государства поможет интеграции ЕАЭС

Беларуска-расійскія інтэграцыйныя напрацоўкі на шматгадовы перыяд існавання Саюзнай дзяржавы маглі б дапамагчы ў развіцці ўзаемаадносін краін унутры ЕАЭС. Пра гэта ў ходзе парламенцкага круглага стала выказаўся кіраўнік камітэта Савета Федэрацыі па міжнародных справах Канстанцін Касачоў.

"Нам здаецца вельмі важным па кожным з кірункаў супрацоўніцтва прапрацоўваць канкрэтныя "дарожныя карты" з дакладна зафіксаванымі тэрмінамі, канкрэтнымі выканаўцамі, якія нясуць адказнасць за выкананне пастаўленых задач", - сказаў Касачоў.

У цяперашні час падрыхтаваны праект праграмы дзеянняў Расіі і Беларусі па рэалізацыі палажэнняў Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы, адзначыў расійскі сенатар.

"У адрозненне ад вопыту папярэдніх дзесяцігоддзяў, ён носіць цалкам канкрэтны і прыкладны характар", - сказаў Касачоў.

Таксама ў ходзе круглага стала парламентарыі адзначылі, што перамовы ЕАЭС аб стварэнні зон свабоднага гандлю з іншымі краінамі могуць павысіць узровень тавараабароту.

0
Тэги:
ЕАЭС, Саюзная дзяржава
Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі