Грашовыя купюры: еўра і долары

Знешні доўг Беларусі за год вырас на мільярд долараў

13
(абноўлена 12:27 30.11.2020)
У бягучым годзе дзяржаўны доўг рэспублікі вырас амаль на траціну або 13 з лішнім мільярдаў долараў.

МІНСК, 30 ліс - Sputnik. Дзяржаўны доўг Беларусі на 1 лістапада склаў 57,9 мільярда рублёў і павялічыўся ў параўнанні з пачаткам 2020 года на 13,1 мільярда рублёў, або на 29,3%, паведамілі ў прэс-службе міністэрства фінансаў.

Пры гэтым знешні дзяржаўны доўг на справаздачны перыяд склаў 18,1 мільярда долараў, павялічыўшыся ад пачатку года на 1 мільярд долараў (з улікам курсавых розніц), або на 5,8%.

У міністэрстве фінансаў распавялі, што за дзесяць месяцаў гэтага года дзяржава ўзяла ў пазыку на знешніх рынках "суму, эквівалентную 2 548,9 мільёна долараў".

Пры гэтым пагашэнне знешніх дзяржаўных запазычанасцяў у студзені-кастрычніку 2020 года склала ўсяго 1 388,2 мільёна долараў.

"Унутраны дзяржаўны доўг па стане на 1 лістапада 2020 года склаў 10,2 мільярда рублёў, павялічыўшыся ад пачатку года на 1,4 мільярда рублёў (з улікам курсавых розніц), або на 16,2%", - удакладнілі ў прэс-службе.

У гэты ж час на рынку былі размешчаны ўнутраныя валютныя і рублёвыя дзяржаўныя аблігацыі на суму, эквівалентную 297,6 мільёна долараў і 300,0 мільёнаў рублёў. Пагасіць за дзесяць месяцаў гэтага года атрымалася аблігацыі на суму, эквівалентную 586,9 мільёна долараў і 173,5 мільёна рублёў.

13
Тэги:
Беларусь
Аўтамабіль на АЗС, архіўнае фота

Паліва падаражэе ў Беларусі з 21 студзеня

1
(абноўлена 20:14 20.01.2021)
Гэта першае змяненне цэн на аўтамабільнае паліва ў 2021-м, апошні раз яны мяняліся 27 кастрычніка 2020 года.

МІНСК, 21 сту – Sputnik. У Беларусі рознічныя цэны на дызель і бензін павялічацца на 1 капейку з 21 студзеня, паведамілі ў прэс-службе канцэрна "Белнафтахім".

Такім чынам, з сённяшняга дня маторнае паліва на АЗС будзе каштаваць:

  • АІ-92-К5-Еўра - 1,71 рубля;
  • АІ-95-К5-Еўра - 1,81 рубля;
  • АІ-98-К5-Еўра - 2,03 рубля;
  • ДТ - 1,81 рубля.

Гэта першае змяненне цэн на аўтамабільнае паліва ў гэтым годзе. У мінулы раз кошт павялічваўся 86 дзён таму - 27 кастрычніка 2020 года. Дарэчы, у мінулым годзе цэны на маторнае паліва мяняліся 16 разоў.

У "Белнафтахіме" падкрэслілі, што ў студзені 2021 года адзначаецца значны рост кошту нафты на сусветным рынку. Сярэдняя каціроўка нафты маркі Brent склала 54,3 долара за барэль і ўзрасла ў параўнанні са снежаньскім узроўнем каціровак на 9%, а ў параўнанні з сярэднегадавым узроўнем 2020 года - на 30%.

З улікам змянення знешніх фактараў у студзені бягучага года кошт нафты, якая закупляецца беларускімі НПЗ, узрасла да снежня на 11%.

"У мэтах забеспячэння ўстойлівай працы НПЗ і недапушчэння рэзкіх ваганняў кошту паліва на ўнутраным рынку канцэрнам прынята рашэнне ў студзені працягнуць цэнавую стратэгію па індэксацыі ўзроўню гранічных максімальных цэн на нафтапрадукты штотыдзень не больш чым на 1 капейку", - патлумачылі рашэнне на "Белнафтахіме".

Тым часам, цэны ў Беларусі застаюцца на 22 - 51% ніжэй, чым у сумежных еўрапейскіх дзяржавах і вышэй рознічных цэн Расійскай Федэрацыі на 8 - 10%.

Старшыня "Белнафтахіма" Аляксандр Рыбакоў раней адзначаў, што канцэрн не збіраецца мяняць падыходы да цэнаўтварэння на аўтамабільнае паліва ў рэспубліцы, таму што яны прайшлі праверку часам.

"У залежнасці ад змянення кошту нафты з улікам комплекснай ацэнкі дзейнасці нафтаперапрацоўчых заводаў рух цэн будзе адбывацца ў бок як павелічэння, так і зніжэння не больш за 1 капейку за 1 літр на тыдзень", - растлумачыў кіраўнік канцэрна.

Паводле яго слоў, беларусы станоўча ўспрымаюць існуючыя падыходы да цэнаўтварэння на паліва.

Чытайце таксама:

1
Тэги:
Беларусь, Белнафтахім, Цэны і кошты
Пасажыры ў вагоне цягніка

"Уваходны" кантроль: ЕЭК зацвердзіла крытэрыі чыгуначных перавозак у пандэмію

6
(абноўлена 19:24 20.01.2021)
Міжнародных пасажыраперавозак з Беларусі няма з сакавіка 2020-га, рашэнні аб аднаўленні зносін паміж краінамі ЕАЭС павінны прымацца на нацыянальным узроўні.

МІНСК, 20 сту – Sputnik. Еўразійская эканамічная камісія зацвердзіла крытэрыі для пасажырскіх чыгуначных перавозак у пандэмію каронавіруса, паведаміла падчас брыфінгу памочнік кіраўніка камісіі ЕЭК Ія Малкіна.

Дакумент змяшчае прапановы па арганізацыі работы на чыгуначных складах і вакзалах. Так, рэкамендуецца арганізаваць тэмпературны "уваходны" кантроль, забяспечыць супрацоўнікаў сродкамі індывідуальнай абароны органаў дыхання і пальчаткамі, арганізаваць апрацоўку рук антысептыкам, выконваць сацыяльнае дыстанцыяванне і падзяляць патокі руху пасажыраў.

Малкіна падкрэсліла, што пэўныя рашэнні аб аднаўленні транспартных зносін паміж краінамі ЕАЭС павінны прымацца на нацыянальным узроўні, а камісія са свайго боку толькі прапануе крытэрыі, пры выкананні якіх паведамленне можа быць адноўлена.

Лёс "Ластаўкі"

З сакавіка Расія і іншыя суседнія краіны спынілі чыгуначныя зносіны з Беларуссю. На сёння сітуацыя не змянілася - міжнародных пасажыраперавозак па-ранейшаму няма.

Між тым, яшчэ ў мінулым годзе РЧ і БЧ дамовіліся аб прызначэнні двух пар хуткасных электрацягнікоў "Ластаўка" паміж Масквой і Мінскам. Запусціць электрацягнікі збіраліся, калі будуць зняты ўсе абмежаванні на чыгуначныя паездкі. Першая "Ластаўка" паміж двума сталіцамі ўжо стаяла ў раскладзе на 12 снежня, аднак квіткі так і не паступілі ў продаж.

На запуск цягнікоў, як абяцаецца, спатрэбіцца тры дні. Засталося толькі дачакацца адкрыцця межаў. Пры гэтым расійскія чыгуначнікі падкрэсліваюць, што не чакаюць аднаўлення міжнародных зносін ў студзені.

Чытайце таксама:

6
Тэги:
ЕЭК, Беларусь, БЧ, чыгунка