МІНСК, 29 сне - Sputnik. Саўмін Беларусі ўстанавіў квоты на вытворчасць ў 2021 годзе алкагольнай прадукцыі, афіцыйны дакумент размешчаны на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале.
Згодна з пастановай №764 ад 26 снежня, гарэлкі і лікёра-гарэлачных вырабаў у наступным годзе будзе выраблена столькі ж, колькі і ў 2020-м - 10,950 мільёнаў дэкалітраў. Затое фруктовай гарэлкі стане больш: 11,5 замест 8,5 тысяч дэкалітраў.
Спірту-сырцу этылавага з харчовай сыравіны плануецца вырабіць 1,045 мільёнаў дэкалітраў, спірту этылавага рэктыфікаванага з харчовай сыравіны - амаль 8,5 мільёна дэкалітраў.
Гадавая квота на шампанскае і іншыя ігрістые віна застанецца на ранейшым узроўні складзе 1,9 мільёнаў дэкалітраў, рому вырабяць ў аб'ёме 31,5 тысячаў дэкалітраў, каньяку - 629 тысяч дэкалітраў, тэкілы - 14,5 тысячаў дэкалітраў, кальвадосу - 16 тысяч дэкалітраў. У наступным годзе пры гэтым вырабяць больш брэндзі: 200 тысяч дэкалітраў замест 166.
Норма на нехарчовай этылавы спірт складзе адзін мільён дэкалітраў, вытворчасць антысептычных лекавых сродкаў - 260 тысяч дэкалітраў, ветэрынарных - адна тысяча дэкалітраў, дэзсродкаў - 546,5 тысячаў дэкалітраў.
Некаторыя квоты, аднак, Саўмін паменшыў. Так, аб'ём вырабленых фруктова-ягадных вінаў у наступным годзе складзе 4,657 мільёна дэкалітраў: у 2020-м вырабілі 4,691 мільёна дэкалітраў. Паменшаць вытворчасць і мацаваных вінаў: у наступным годзе вырабяць 4,531 мільёна дэкалітраў замест 4,629 мільёна дэкалітраў.
Папярэдні раз квоты на вытворчасць алкагольнай прадукцыі былі ўсталяваныя ў верасні 2020 га - тады аб'ёмы ў параўнанні з папярэднім годам былі павялічаныя.
МІНСК, 21 сту – Sputnik. У Беларусі рознічныя цэны на дызель і бензін павялічацца на 1 капейку з 21 студзеня, паведамілі ў прэс-службе канцэрна "Белнафтахім".
Такім чынам, з сённяшняга дня маторнае паліва на АЗС будзе каштаваць:
Гэта першае змяненне цэн на аўтамабільнае паліва ў гэтым годзе. У мінулы раз кошт павялічваўся 86 дзён таму - 27 кастрычніка 2020 года. Дарэчы, у мінулым годзе цэны на маторнае паліва мяняліся 16 разоў.
У "Белнафтахіме" падкрэслілі, што ў студзені 2021 года адзначаецца значны рост кошту нафты на сусветным рынку. Сярэдняя каціроўка нафты маркі Brent склала 54,3 долара за барэль і ўзрасла ў параўнанні са снежаньскім узроўнем каціровак на 9%, а ў параўнанні з сярэднегадавым узроўнем 2020 года - на 30%.
З улікам змянення знешніх фактараў у студзені бягучага года кошт нафты, якая закупляецца беларускімі НПЗ, узрасла да снежня на 11%.
"У мэтах забеспячэння ўстойлівай працы НПЗ і недапушчэння рэзкіх ваганняў кошту паліва на ўнутраным рынку канцэрнам прынята рашэнне ў студзені працягнуць цэнавую стратэгію па індэксацыі ўзроўню гранічных максімальных цэн на нафтапрадукты штотыдзень не больш чым на 1 капейку", - патлумачылі рашэнне на "Белнафтахіме".
Тым часам, цэны ў Беларусі застаюцца на 22 - 51% ніжэй, чым у сумежных еўрапейскіх дзяржавах і вышэй рознічных цэн Расійскай Федэрацыі на 8 - 10%.
Старшыня "Белнафтахіма" Аляксандр Рыбакоў раней адзначаў, што канцэрн не збіраецца мяняць падыходы да цэнаўтварэння на аўтамабільнае паліва ў рэспубліцы, таму што яны прайшлі праверку часам.
"У залежнасці ад змянення кошту нафты з улікам комплекснай ацэнкі дзейнасці нафтаперапрацоўчых заводаў рух цэн будзе адбывацца ў бок як павелічэння, так і зніжэння не больш за 1 капейку за 1 літр на тыдзень", - растлумачыў кіраўнік канцэрна.
Паводле яго слоў, беларусы станоўча ўспрымаюць існуючыя падыходы да цэнаўтварэння на паліва.
Чытайце таксама:
МІНСК, 20 сту – Sputnik. Еўразійская эканамічная камісія зацвердзіла крытэрыі для пасажырскіх чыгуначных перавозак у пандэмію каронавіруса, паведаміла падчас брыфінгу памочнік кіраўніка камісіі ЕЭК Ія Малкіна.
Дакумент змяшчае прапановы па арганізацыі работы на чыгуначных складах і вакзалах. Так, рэкамендуецца арганізаваць тэмпературны "уваходны" кантроль, забяспечыць супрацоўнікаў сродкамі індывідуальнай абароны органаў дыхання і пальчаткамі, арганізаваць апрацоўку рук антысептыкам, выконваць сацыяльнае дыстанцыяванне і падзяляць патокі руху пасажыраў.
Малкіна падкрэсліла, што пэўныя рашэнні аб аднаўленні транспартных зносін паміж краінамі ЕАЭС павінны прымацца на нацыянальным узроўні, а камісія са свайго боку толькі прапануе крытэрыі, пры выкананні якіх паведамленне можа быць адноўлена.
З сакавіка Расія і іншыя суседнія краіны спынілі чыгуначныя зносіны з Беларуссю. На сёння сітуацыя не змянілася - міжнародных пасажыраперавозак па-ранейшаму няма.
Між тым, яшчэ ў мінулым годзе РЧ і БЧ дамовіліся аб прызначэнні двух пар хуткасных электрацягнікоў "Ластаўка" паміж Масквой і Мінскам. Запусціць электрацягнікі збіраліся, калі будуць зняты ўсе абмежаванні на чыгуначныя паездкі. Першая "Ластаўка" паміж двума сталіцамі ўжо стаяла ў раскладзе на 12 снежня, аднак квіткі так і не паступілі ў продаж.
На запуск цягнікоў, як абяцаецца, спатрэбіцца тры дні. Засталося толькі дачакацца адкрыцця межаў. Пры гэтым расійскія чыгуначнікі падкрэсліваюць, што не чакаюць аднаўлення міжнародных зносін ў студзені.
Чытайце таксама: