Уваход у будынак Белнафтахіма

Стала вядома, колькі "Белнафтахім" зарабіў на экспарце ў 2020 годзе

50
(абноўлена 14:04 06.01.2021)
Беларускія нафтаперапрацоўчыя заводы за 11 месяцаў мінулага года здолелі перапрацаваць звыш 14 мільёнаў тон чорнага золата.

МІНСК, 4 сту – Sputnik. Экспарт прадукцыі нафтавай галіны за 11 месяцаў мінулага года ў 95 краін свету склаў 4,2 мільярда долараў, распавёў у інтэрв'ю "Парталу Нафтахімія" старшыня канцэрна "Белнафтахім" Аляксандр Рыбакоў.

Паводле яго слоў, год выдаўся для прадпрыемстваў канцэрна складаным, але ў выніку перамоў палепшыліся ўмовы паставак расійскай нафты. Пандэмія прывяла да карэкцыі працы вытворцаў.

"Нягледзячы на ​​цяжкі старт, вынікі работы канцэрна ў другім паўгоддзі сфарміраваліся ў адпаведнасці з запланаванымі параметрамі", - запэўніў кіраўнік канцэрна.

Аляксандр Рыбакоў распавёў, што "валавы аб'ём здабычы беларускай нафты рос, за 11 месяцаў ён склаў 1 мільён 564 тысячы тон. На НПЗ перапрацавана 14 мільёнаў 687 тысяч тон нафты і павялічана на 3% глыбіня перапрацоўкі ў параўнанні з аналагічным перыядам мінулага года - да 79,3%, адбор светлых нафтапрадуктаў вырас амаль да 61%".

На яго думку, у цяперашні час дыверсіфікацыя крыніц пастаўкі сыравіны - "не самамэта, а рэаліі сучаснага рынку нафты і нафтапрадуктаў. У цяперашніх умовах заклад стабільнай працы ўсяго нафтахімічнага комплексу - гэта магчымасць манеўру".

Старшыня "Белнафтахіму" удакладніў, што наступным этапам працы стане абкатка іншых варыянтаў паставак беларускай прадукцыі на экспарт, таму што перад канцэрнам "адкрываюцца новыя магчымасці расійскіх партоў. Зараз мы над гэтым актыўна працуем".

Раней віцэ-прэм'ер Расіі Аляксандр Новак заяўляў, што Беларусь можа экспартаваць нафтапрадукты праз расійскія порты ўжо ў 2020 годзе - перамовы аб пастаўках аднавіліся ў жніўні пасля ўвядзення санкцый супраць беларускіх чыноўнікаў з боку Літвы.

Ён адзначаў, што свабодныя магутнасці марскіх портаў па перавалцы нафтапрадуктаў яшчэ ёсць, як і магчымасць стварыць узаемавыгадныя эканамічныя ўмовы з беларускімі партнёрамі. У першую чаргу гаворка ідзе пра паўночна-заходнія порты - Усць-Лугу, Прыморск і Санкт-Пецярбург.

Чытайце таксама:

50
Тэги:
Нафта, Беларусь, Белнафтахім
Аўтамабіль на АЗС, архіўнае фота

Паліва падаражэе ў Беларусі з 21 студзеня

1
(абноўлена 20:14 20.01.2021)
Гэта першае змяненне цэн на аўтамабільнае паліва ў 2021-м, апошні раз яны мяняліся 27 кастрычніка 2020 года.

МІНСК, 21 сту – Sputnik. У Беларусі рознічныя цэны на дызель і бензін павялічацца на 1 капейку з 21 студзеня, паведамілі ў прэс-службе канцэрна "Белнафтахім".

Такім чынам, з сённяшняга дня маторнае паліва на АЗС будзе каштаваць:

  • АІ-92-К5-Еўра - 1,71 рубля;
  • АІ-95-К5-Еўра - 1,81 рубля;
  • АІ-98-К5-Еўра - 2,03 рубля;
  • ДТ - 1,81 рубля.

Гэта першае змяненне цэн на аўтамабільнае паліва ў гэтым годзе. У мінулы раз кошт павялічваўся 86 дзён таму - 27 кастрычніка 2020 года. Дарэчы, у мінулым годзе цэны на маторнае паліва мяняліся 16 разоў.

У "Белнафтахіме" падкрэслілі, што ў студзені 2021 года адзначаецца значны рост кошту нафты на сусветным рынку. Сярэдняя каціроўка нафты маркі Brent склала 54,3 долара за барэль і ўзрасла ў параўнанні са снежаньскім узроўнем каціровак на 9%, а ў параўнанні з сярэднегадавым узроўнем 2020 года - на 30%.

З улікам змянення знешніх фактараў у студзені бягучага года кошт нафты, якая закупляецца беларускімі НПЗ, узрасла да снежня на 11%.

"У мэтах забеспячэння ўстойлівай працы НПЗ і недапушчэння рэзкіх ваганняў кошту паліва на ўнутраным рынку канцэрнам прынята рашэнне ў студзені працягнуць цэнавую стратэгію па індэксацыі ўзроўню гранічных максімальных цэн на нафтапрадукты штотыдзень не больш чым на 1 капейку", - патлумачылі рашэнне на "Белнафтахіме".

Тым часам, цэны ў Беларусі застаюцца на 22 - 51% ніжэй, чым у сумежных еўрапейскіх дзяржавах і вышэй рознічных цэн Расійскай Федэрацыі на 8 - 10%.

Старшыня "Белнафтахіма" Аляксандр Рыбакоў раней адзначаў, што канцэрн не збіраецца мяняць падыходы да цэнаўтварэння на аўтамабільнае паліва ў рэспубліцы, таму што яны прайшлі праверку часам.

"У залежнасці ад змянення кошту нафты з улікам комплекснай ацэнкі дзейнасці нафтаперапрацоўчых заводаў рух цэн будзе адбывацца ў бок як павелічэння, так і зніжэння не больш за 1 капейку за 1 літр на тыдзень", - растлумачыў кіраўнік канцэрна.

Паводле яго слоў, беларусы станоўча ўспрымаюць існуючыя падыходы да цэнаўтварэння на паліва.

Чытайце таксама:

1
Тэги:
Беларусь, Белнафтахім, Цэны і кошты
Пасажыры ў вагоне цягніка

"Уваходны" кантроль: ЕЭК зацвердзіла крытэрыі чыгуначных перавозак у пандэмію

6
(абноўлена 19:24 20.01.2021)
Міжнародных пасажыраперавозак з Беларусі няма з сакавіка 2020-га, рашэнні аб аднаўленні зносін паміж краінамі ЕАЭС павінны прымацца на нацыянальным узроўні.

МІНСК, 20 сту – Sputnik. Еўразійская эканамічная камісія зацвердзіла крытэрыі для пасажырскіх чыгуначных перавозак у пандэмію каронавіруса, паведаміла падчас брыфінгу памочнік кіраўніка камісіі ЕЭК Ія Малкіна.

Дакумент змяшчае прапановы па арганізацыі работы на чыгуначных складах і вакзалах. Так, рэкамендуецца арганізаваць тэмпературны "уваходны" кантроль, забяспечыць супрацоўнікаў сродкамі індывідуальнай абароны органаў дыхання і пальчаткамі, арганізаваць апрацоўку рук антысептыкам, выконваць сацыяльнае дыстанцыяванне і падзяляць патокі руху пасажыраў.

Малкіна падкрэсліла, што пэўныя рашэнні аб аднаўленні транспартных зносін паміж краінамі ЕАЭС павінны прымацца на нацыянальным узроўні, а камісія са свайго боку толькі прапануе крытэрыі, пры выкананні якіх паведамленне можа быць адноўлена.

Лёс "Ластаўкі"

З сакавіка Расія і іншыя суседнія краіны спынілі чыгуначныя зносіны з Беларуссю. На сёння сітуацыя не змянілася - міжнародных пасажыраперавозак па-ранейшаму няма.

Між тым, яшчэ ў мінулым годзе РЧ і БЧ дамовіліся аб прызначэнні двух пар хуткасных электрацягнікоў "Ластаўка" паміж Масквой і Мінскам. Запусціць электрацягнікі збіраліся, калі будуць зняты ўсе абмежаванні на чыгуначныя паездкі. Першая "Ластаўка" паміж двума сталіцамі ўжо стаяла ў раскладзе на 12 снежня, аднак квіткі так і не паступілі ў продаж.

На запуск цягнікоў, як абяцаецца, спатрэбіцца тры дні. Засталося толькі дачакацца адкрыцця межаў. Пры гэтым расійскія чыгуначнікі падкрэсліваюць, што не чакаюць аднаўлення міжнародных зносін ў студзені.

Чытайце таксама:

6
Тэги:
ЕЭК, Беларусь, БЧ, чыгунка