Нафтабаза на тэрыторыі марскога гандлёвага порта

Мінск паставіў Вільнюсу нафтавы гамбіт

33
(абноўлена 13:56 17.02.2021)
Пераарыентацыя экспарту беларускіх нафтапрадуктаў з партоў балтыйскіх рэспублік на расійскія яшчэ зусім нядаўна не разглядалася ўсур'ёз. Як гэта стала новай нармальнасцю і што абяцае ігракам на рынку, разбіраўся Sputnik.

Беларускія ўлады былі вельмі ўражаны крытыкай літоўскага боку за рэалізаваны сцэнарый супрацьстаяння з незадаволенымі вынікамі прэзідэнцкіх выбараў у жніўні мінулага года ў рэспубліцы.

Аляксандр Лукашэнка адкрыта заявіў, што літоўцы яшчэ пашкадуюць пра сваю пазіцыю і паабяцаў перанакіраваць экспартныя патокі з літоўскай Клайпеды ў расійскія парты на Балтыцы.

Спачатку ніхто ўсур'ёз не ўспрыняў ваяўнічую рыторыку афіцыйнага Мінска, таму што падобныя спробы ўжо рабіліся і былі прызнаныя няўдалымі. Гэта звязана і з вялікім лагістычным плячом і паслугамі стывідарных кампаній, цэны на якія напрамую залежаць ад аб'ёмаў.

Літоўскі порт не далічыцца прыбытку

Усяго порт у Клайпедзе ў год перавальвае прыблізна 40 мільёнаў тон грузаў. Пятая іх частка прыпадае на беларускі калій, яшчэ каля 4-6 мільёнаў тон на нафтапрадукты з Беларусі.

Беларускі бок наўрад ці ў хуткім часе адвядзе экспарт калію з Клайпеды па адной простай прычыне - 30% акцый тэрмінала насыпных грузаў кантралюецца беларусамі, то ёсць выгада атрымліваецца яшчэ і ад перавалкі ўласных грузаў.

Зусім інакш ідуць справы з нафтай, што на сабе ўжо адчулі літоўцы, калі ў канцы 2020 года брытанская дачка Беларускай нафтавай кампаніі заявіла аб спыненні паставак на экспарт праз літоўскі порт, добра што і кантракт, адпаведны мінуў.

Толькі за 9 месяцаў 2020 года літоўскі бок атрымаў за перавалку беларускіх нафтапрадуктаў 23,7 млн еўра (у 2019 годзе - 23,9 млн) і 6,7 млн еўра скарэкціраванага чыстага прыбытку (7 мільёнаў у папярэднім годзе). Атрымліваецца, што ў 2021 годзе літоўцы ўжо дакладна гэтых грошаў не ўбачаць.

Беларускі экспарт сыходзіць у парты Расіі

Скепсіс вакол намераў беларускіх уладаў змяніць порт прапіскі для айчынных нафтапрадуктаў канчаткова развеяла рашэнне Аляксандра Лукашэнкі падпісаць указ з адпаведным рашэннем.

Мяркуецца, што ў наступныя 2021-2023 гады праз расійскія парты на Балтыцы будзе перавалена 9,8 мільёна тон беларускіх нафтапрадуктаў.

Жаданне расійскага боку дазагрузіць свае парты нафтапрадуктамі, якія беларускія НПЗ атрымліваюць зноў жа з расійскай сыравіны, усё ж упіралася ў кошт паслуг стывідарных кампаній, а таксама тарыфы РЧ.

Мабыць у ходзе перамоваў на экспертным узроўні беларускага і расійскага боку ўдалося знайсці баланс эканамічных інтарэсаў, каб і аб'ёмы паставак забяспечыць для расійскіх партоў, і беларусы крыху страцілі на павелічэнні транспартнага пляча.

Цяпер праца будзе весціся па звыклай для расіян схеме, калі кампанія праплачвае аб'ём перавалкі па-за залежнасці ад таго, колькі будзе грузаў адпраўлена на экспарт фактычна. У выпадку, калі праца будзе прызнана жыццяздольнай, пагадненне праз два гады можа быць аўтаматычна прадоўжана.

Беларусь можа стаць "марской дзяржавай"

У гэтым годзе беларускія нафтапрадукты могуць сысці ў порт Усць-Луга (150 км ад Санкт-Пецярбурга), порт Прыморск (5 км ад горада Прыморска, канчатковая кропка Балтыйскай трубаправоднай сістэмы) і "Марскі порт Санкт-Пецярбург".

Инвестиционный проект LUGAPORT
© Sputnik
Інвестыцыйны праект LUGAPORT

Пры гэтым Аляксандр Лукашэнка ў ходзе сустрэчы з губернатарам Ленінградскай вобласці напрамую заявіў пра зацікаўленасць беларусаў пабудаваць уласны тэрмінал для перавалкі грузаў у расійскім порце.

У сваю чаргу Аляксандр Драздзенка палічыў, што мэтазгодней для беларускага боку было ўвайсці ў савет акцыянераў тэрміналаў, якія ўжо будуюцца, каб не займацца доўгім будаўніцтвам.

Пры гэтым беларускія ўлады прыдумалі арыгінальную схему, як і за кошт чаго пабудаваць свой тэрмінал на расійскай Балтыцы. Для гэтага яны разлічваюць атрымаць згоду расійскага боку на выкарыстанне сродкаў крэдыту на будаўніцтва БелАЭС, якія не былі выдаткаваныя. Гэтую ідэю беларускі лідэр і агучыў падчас сустрэчы з ленінградскім губернатарам.

У тым выпадку, калі Беларусь будзе фізічна прывязана да ўласнага тэрмінала для наліўных грузаў у расійскім порце, можна смела выказаць здагадку, што літоўскія парты не ўбачаць больш нафтапрадуктаў з рэспублікі ніколі. Калі побач будзе пабудаваны яшчэ тэрмінал для насыпных грузаў, то ў 2023 годзе, калі заканчваецца кантракт на перавалку беларускага калію ў Клайпедзе, літоўскі порт могуць пакінуць апошнія тоны беларускіх экспартных грузаў.

Чытайце таксама:

33
Тэги:
Санкт-Пецярбург, Клайпеда, Беларусь, Аляксандр Лукашэнка, Нафта
Трактары МТЗ на выставе Белагра

МТЗ запланаваў прома-тур беларускіх трактароў у ЗША

14
(абноўлена 16:29 11.06.2021)
Беларускія трактары пакажуць на буйных сельскагаспадарчых выставах у Злучаных Штатах Амерыкі.

МІНСК, 11 чэр - Sputnik. Мінскі трактарны завод збіраецца паказаць сваю тэхніку на выставах у Злучаных Штатах Амерыкі, паведаміла прэс-служба прадпрыемства.

Плануецца, што выставы пройдуць у верасні. Прома-тур пачнецца ў штаце Ілінойс на спецыялізаваным сельскагаспадарчым паказе Farm Progress Show, далей ён працягнецца ў Паўночнай Дакоце - найбуйнейшай выставе Сярэдняга Захаду Big Iron Farm Show у аграрнай галіне.

Плануецца, што МТЗ пакажа тры мадэлі тэхнікі - Belarus-952.7, 1025.7 і 1221.7 - з рухавікамі экалагічнага класа Tier IV Final.

У студзені гэтага года трактары Belarus-952.7, 1025.7 і 1221.7 з рухавікамі Caterpillar прайшлі сертыфікацыйныя выпрабаванні для выхаду на рынак Еўрапейскага саюза.

Чытайце таксама:

14
Тэги:
выстава, ЗША, трактар, МТЗ
Эканаміст, аналітык Вячаслаў Ярашэвіч

"Сюррэалізм": Ярашэвіч ацаніў, што будзе, калі Беларусь адключаць ад SWIFT

9
(абноўлена 16:02 11.06.2021)
Наступствы магчымага адключэння Беларусі ад аплатнай сістэмы SWIFT параўнальныя з тым, што адбываецца цяпер з авіязносінамі, у выніку пацерпяць простыя грамадзяне, кажа эканамічны аналітык Вячаслаў Ярашэвіч.
"Сюрреализм": Ярошевич оценил, что будет, если Беларусь отключат от SWIFT

Новыя антыбеларускія санкцыі, якія еўрапейскія бюракратычныя структуры спрабуюць увесці ў дзеянне, прымушаюць сур'ёзна задумацца аб умацаванні саюзных структур, уключаючы стварэнне суверэннай плацежнай сістэмы. Гэтая задача ўяўляецца звышважнай, аднак патрабуецца час. Наколькі сур'ёзнымі наступствамі можа павярнуцца магчымае адключэнне Беларусі ад SWIFT? Сваім меркаваннем са слухачамі радыё Sputnik падзяліўся эканамічны эксперт Вячаслаў Ярашэвіч.

"Тое, што адбываецца вакол краіны - гэта сюррэалізм. Нагнятаць столькі ўсяго адразу, што разабрацца ва ўсім складана, карысна паглядзець, што адбываецца яшчэ і на шырокім контуры. У прыватнасці, які праходзіць цяпер у Вялікабрытаніі саміт G7.Верагодна, на гэтай сустрэчы будзе выпрацоўвацца адзіная пазіцыя "сямёркі" для больш шырокіх абмеркаванняў у рамках G20", - разважае Ярашэвіч.

На думку эксперта, Захад спрабуе "калектыўна трымаць сябе ў тонусе", але лічбы кажуць самі за сябе - з пункту гледжання эканомікі, гэта ўжо не той Захад, што быў 50 гадоў таму, хоць ключавыя фактары ўплыву за ім ахоўваюцца, перш за ўсё, фінансавыя і тэхналагічныя.

Каму выгадна адключэнне Беларусі ад SWIFT?

"Ініцыятывы з нагоды Беларусі з боку асобных палітычных інстытутаў таго ж ЕС, трэба вельмі сур'ёзна ўспрымаць, таму што мы краіна вельмі маленькая па маштабах эканомікі і вельмі моцна залежная ад знешнегандлёвых, знешнеэканамічных сувязяў, і ў тым ліку, вядома, ад паставак нашых тавараў, перш за ўсё, нафтахімічнага комплексу на той жа Захад", - кажа Ярашэвіч.

Пры гэтым эксперт спадзяецца, што "ўсе размовы па SWIFT застануцца размовамі", паколькі наступствы будуць аналагічныя тым, што адбываецца з авіязносінамі, "пацерпяць простыя грамадзяне".

Каму гэта выгадна - вельмі вялікае пытанне, аднак палітыка знешніх сіл у дачыненні да Беларусі выклікае ўсё большае раздражненне ў простых грамадзян, адзначае аналітык.

"Пакуль годнай альтэрнатывы SWIFT няма, праекты ёсць, але з пункту гледжання бягучай альтэрнатывы, якая можа замяніць за адзін раз, такой няма, гэта вельмі сур'ёзная рэч. З улікам таго, як у нас распаўсюджаны міжнародныя плацежныя карткі - Mastercard, Visa, яны ў нас амаль ўвесь рынак закрываюць, нават праект Белкарт ідзе разам з Mastercard, калі будуць закрануты і гэтыя рэчы, можа быць адключэнне плацежнай інфраструктуры. І плюс рэпутацыйныя выдаткі для Беларусі ў вачах інвестараў, нават калі гэта ўсё ненадоўга", - кажа Ярашэвіч.

Чытайце таксама:

9
Тэги:
SWIFT, Беларусь, Вячаслаў Ярашэвіч

Расіян павіншавалі з Днём Расіі з космасу - відэа

0
(абноўлена 15:19 12.06.2021)
Касманаўты Алег Навіцкі і Пётр Дубраў адрасавалі віншаванні жыхарам Расіі з борта Міжнароднай касмічнай станцыі.

МІНСК, 12 чэр – Sputnik. Расійскі экіпаж МКС у складзе касманаўтаў Алега Навіцкага і Пятра Дубрава адрасаваў віншаванні грамадзянам Расіі са святам з борта МКС. Відэа даступна на афіцыйным сайце Раскосмаса.

"Дарагія сябры, мы - касманаўты Раскосмаса Алег Навіцкі і Пётр Дубраў - віншуем вас з адным з самых галоўных свят нашай радзімы - Днём Расіі", - адзначыў выхадзец з Беларусі Алег Навіцкі.

З кожным годам сэнс і значэнне Дня Расіі становяцца ўсё больш важнымі, сугучнымі пранікнёным пачуццям пра тое, што Расія для ўсіх нас - самае роднае месца на зямлі, дадаў Пётр Дубраў.

Мы сэрцам адчуваем сувязь з нашай гісторыяй і духоўнымі каштоўнасцямі, і гэтая трывалая нітка злучае ўсе пакаленні, сказаў Навіцкі.

Расія, паводле слоў Навіцкага, багатая на разумных, таленавітых і мэтанакіраваных людзей. Мы можам дамагацца надзвычайных поспехаў, рэзюміравалі касманаўты.

Чытайце таксама:

0
Тэги:
Міжнародная касмічная станцыя, Расія, Віншаванні, Алег Навіцкі, касманаўт, відэа, Космас, Дзень Расіі, расіяне