Старшыня КНР Сі Цзіньпін

Кітай перамог абсалютную беднасць

12
(абноўлена 20:34 06.03.2021)
За 8 гадоў у краіне з-за рысы беднасці былі выведзены амаль 100 мільёнаў чалавек. Кітай дасягнуў мэты ААН па выкараненні беднасці на 10 гадоў раней за ўстаноўлены тэрмін.

МІНСК, 8 сак – Sputnik. Кітай атрымаў поўную перамогу над абсалютнай беднасцю, заявіў старшыня КНР Сі Цзіньпін, выступаючы на ​​сходзе, прысвечаным вынікам барацьбы з беднасцю.

У 2013 годзе кітайскі лідэр, наведваючы з інспекцыяй правінцыю Ухань, заявіў пра ідэю мэтавай барацьбы з беднасцю.

"Дзякуючы агульным намаганням Камуністычнай партыі Кітая і кітайскага народа мы атрымала поўную перамогу ў барацьбе з беднасцю", - заявіў Сі Цзіньпін.

Кіраўнік КНР у пацверджанне сваіх слоў прывёў лічбы: так, за апошнія восем гадоў з беднасці былі выведзены 98,99 млн кітайцаў з сельскай мясцовасці, са спіска бедных раёнаў - 832 павета і 128 тысяч вёсак. За апошнія 40 гадоў, ад пачатку палітыкі рэформаў і адкрытасці, з беднасці былі выведзены 770 мільёнаў сельскіх жыхароў.

"За гэты перыяд Кітай унёс 70% у глабальную барацьбу з выкараненнем беднасці", - заявіў Сі Цзіньпін і падкрэсліў, што Кітай стварыў яшчэ адзін цуд, "які застанецца ў гісторыі".

У Крамлі, каментуючы заяву кіраўніка КНР, заявілі, што вітаюць поспехі Кітая ў барацьбе з галечай.

"Мы вітаем поспехі нашых кітайскіх партнёраў. Кітай - вельмі вялікая краіна з вельмі вялікім насельніцтвам, таму такія поспехі, вядома, кажуць пра тое, што развіццё ідзе планамерна, і, нягледзячы на ​​ўсе складанасці, якія ўзнікаюць у сувязі з крызіснымі кавіднымі і паслякавіднымі з'явамі, нашым кітайскім партнёрам ўдаецца паступальна падтрымліваць развіццё", - сказаў прэс-сакратар прэзідэнта РФ Дзмітрый Пяскоў.

Чытайце таксама:

12
Тэги:
чалавек, ААН, краіна, Кітай
Машына таксі

ЕЭК пачаў расследаванне работы агрэгатараў таксі

2
(абноўлена 16:26 14.04.2021)
Эканамічная камісія ЕАЭС шукае спосаб антыманапольнага ўрэгулявання канфлікту паміж кампаніямі, кіроўцамі і пасажырамі.

МІНСК, 14 кра - Sputnik. На праверку дзейнасці і функцыянавання прылажэнняў служб таксі адведзена 150 рабочых дзён, пра гэта паведамілі падчас тэлемоста Масква - Мінск - Бішкек - ​​Ерэван - Нур-Султан, які адбыўся ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь.

Падазраюць у картэльнай змове

Рынак па аказанні паслуг таксі ў апошнія гады імкліва змяніўся на ўсёй Еўразійскай прасторы. І ў дзяржаў-саюзнікаў, як прававых рэгулятараў бізнэс-працэсаў, з'явіліся прычыны падазраваць у гэтай сферы факт нядобрасумленнай канкурэнцыі.

"90% рынку таксі сёння знаходзіцца ў цені. Не ў тым плане, што ён нелегальны, а ў тым, што на ім няма належнага рэгулявання з боку дзяржавы. Правілы дзейнічаюць у нейкім прыватным парадку. І гэта самае горшае, таму што пакуль моцны ўсталёўвае правілы слабому. А гэта вядзе да манапалізацыі рынку", - распавёў дырэктар дэпартамента антыманапольнага рэгулявання ЕЭК Аляксей Сушкевіч.

Па дадзеных статыстыкі, за апошнія шэсць гадоў кошт перавозкі ў таксі знізіўся ў паўтара разы. І сітуацыя на рынку выклікае толькі здзіўленне.

"Мы павінны вывучыць гэтыя лічбавыя платформы. І ведаць, як яны працуюць. Пакуль у нас няма дастатковай інфармацыі. Пры гэтым паслугі па перавозцы маюць сацыяльнае значэнне, бо гэта фактар ​​мабільнасці. Вялікая колькасць вадзіцеляў самастойна падключаюцца да сэрвісу. З пункту гледжання заканадаўства, гэта картэльная змова. А гэта ўжо факт антыманапольнага парушэння", - растлумачыў дырэктар інстытута права і развіцця Вышэйшай школы эканомікі Сколкава Аляксей Іваноў.

Кошт бяспечнай паездкі

Зараз з дапамогай электроннага прылажэння спецыяльны алгарытм вызначае кошт паездкі. У яго закладзена вялікая колькасць зменных. І таму нярэдка пасажыры скардзяцца на высокі кошт праезду падчас дрэннага надвор'я або ў некалькі разоў павышаюць аплату ў гадзіны пік.

"Разам з гэтым, як падлічана, кошт таксі знізіўся ў паўтара разы. Але мы ж разумеем, што ёсць рост інфляцыі, ідзе падаражэнне выдаткаў у сферы перавозак, знос транспарту. І нас, у канчатковым рахунку, цікавіць не толькі кошт, але і бяспека праезду", - падкрэсліў Аляксей Сушкевіч.

Падлічана, што кожны дзень ва ўсіх краінах ЕАЭС паслугамі таксі карыстаюцца звыш 100 мільёнаў пасажыраў. Прычым толькі ў Расіі 1 мільён кіроўцаў займаецца нелегальным возніцтвам. Сама прафесія вадзіцеля таксі дэвальвана і прывяла да фарміравання новага сацыяльнага пласта – "прекариата", то ёсць часова або часткова занятага работніка з нізкай кваліфікацыяй.

"Фарміруецца "прекариат", або клас здзельных работнікаў, якія дазваляюць кампаніям атрымліваць даходы. А самі вадзіцелі бегаюць то да адных, то да іншых. Іх сацыяльныя гарантыі ніхто не ўлічвае, а яны не задумваюцца аб пенсіі, кіруючыся імгненнай выгадай", - удакладніў Аляксей Іваноў .

Як працуе схема

Агрэгатары аўтаматычна перадаюць заказы любому кіроўцу. Іх пралічаная мэта - максімальнае атрыманне прыбытку.

"Уся мадэль заключаецца ў росце заказаў. Калі новы агрэгатар прыходзіць на рынак, то не шкадуе інвестыцый, каб купіць пасажыраў (нават робіць дні, калі перавозка наогул бясплатная). І, адначасова, "купляюцца" кіроўцы (за кошт даплат). Але гэта заганная мадэль, якая вядзе да галечы і пасажыраў, і кіроўцаў", - патлумачыў кіраўнік цэнтра кампетэнцый Міжнароднага еўразійскага форуму "Таксі" Станіслаў Швагерус.

Ён адзначыў, што "цяпер пасведчанне кіроўцы можна аформіць у Інтэрнэце. "Сэрвіс" такі існуе, і ў цябе праз дзень будуць правы любой дзяржавы СНД. Праверыць такі дакумент немагчыма, таму што для гэтага неабходна рабіць афіцыйны запыт у Міністэрства замежных спраў".

Зараз на расійскі рынак таксі выходзіць буйная кітайская кампанія. Яна ўжо змагла заваяваць краіны Лацінскай Амерыкі. Словам, нават некаторыя расійскія агрэгатары толькі намінальна зарэгістраваны ў Расіі. Увесь прыбытак сыходзіць на замежныя рахункі.

Як і калі збіраецца ўмяшацца ЕЭК

У Маскве ў бліжэйшы час будзе ўкаранёны лічбавай профіль кіроўцы таксі, іншымі словамі сістэма або база дадзеных, якая засведчыць кваліфікацыю і адначасова выключыць работу нелегалаў. На легкавыя аўтамабілі чакаецца распрацоўка электронных пашпартоў.

5 сакавіка 2021 года стартавала расследаванне ЕЭК, якое дасць магчымасць устанавіць ўсе нюансы работы агрэгатараў заказаў таксі. Аб выніках і рэагаванні на правілы работы перавозчыкаў стане вядома ў пачатку жніўня. Што цікава: камісія ЕАЭС зможа зрабіць высновы ў тыя ж тэрміны, калі ў Маскве адбудзецца прафесійны форум па аказанні паслуг таксі.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
пасажыр, Еўразійская эканамічная камісія, таксі, ЕЭК
БелАЭС

Дзяржатамнагляд распавёў, як будуць захоўвацца адходы з БелАЭС

7
(абноўлена 14:48 14.04.2021)
Высокарадыеактыўныя адходы з Астравецкай АЭС "застануцца" на станцыі на працягу ўсяго яе жыццёвага цыклу.

МІНСК, 14 кра – Sputnik. Галоўная задача ў рабоце з адпрацаваным ядзерным палівам і радыеактыўнымі адходамі з Беларускай АЭС - забеспячэнне бяспекі. Пра гэта паведаміла начальнік упраўлення рэгулявання радыяцыйнай бяспекі Дэпартамента па ядзернай і радыяцыйнай бяспекі МНС (Дзяржатамнагляду) Вікторыя Антонава.

Па словах прадстаўніцы Дзяржатамнагляду, утварэнне на АЭС адходаў - натуральная і неад'емная частка працэсу працы станцыі. Пры гэтым вылучаюцца тры тыпу адходаў: нізка-, сярэдне-і высокарадыеактыўныя. Апошніх на БелАЭС будзе менш за 1%, запэўніла Антонава.

Дзе будуць захоўвацца адходы з БелАЭС

"Захоўванне высокаактыўных адходаў прадугледжана на працягу ўсяго жыццёвага цыклу БелАЭС. Нізка- і сярэднеактыўныя адходы будуць захоўвацца на станцыі на працягу 10 гадоў, пасля чаго іх перамесцяць у спецыяльныя сховішчы, прызначаныя для іх пахавання", - цытуе прадстаўніцу Дзяржатамнагляду БелТА.

Паводле яе слоў, месца для пахавання нізка- і сярэднеактыўных адходаў пакуль не выбрана: спецыялісты падбіраюць пляцоўку.

Для адпрацаванага паліва ёсць спецыяльны басейн вытрымкі, у ім паліва будзе "плаваць" дзесяць гадоў, а затым накіроўвацца ў Расію - на перапрацоўку, дадала Антонава.

...І ў якім выглядзе

Для таго, каб бяспечна захоўваць адходы на станцыі, іх неабходна прывесці ў бясшкодны для гэтага стан, патлумачыла спецыяліст. Так, цвёрдыя адходы будуць здрабняць і спрасоўваць, пасля чаго іх змесцяць у спецыяльныя кантэйнеры. Ёмістасці загерметызуюць, кожная з іх атрымае адмысловы "пашпарт".

Вадкія адходы падвергнуцца выпарванню. Пасля таго, як аб'ём адходаў будзе паменшаны, іх перавядуць у цвёрды стан.

"Для газападобных адходаў гэта вытрымка на распад, прапусканне праз спецыяльную сістэму фільтраў, якія затрымліваюць радыеактыўныя прымешкі", - адзначыла Антонава.

У сераду таксама стала вядома, што выдачу ліцэнзіі на эксплуатацыю першага энергаблока БелАЭС разгледзяць у траўні.

Будаўніцтва БелАЭС

Астравецкая атамная электрастанцыя будуецца па расійскім праекце "ВВЭР-1200", які адпавядае ўсім нормам бяспекі МАГАТЭ. Станцыя складаецца з двух энергаблокаў, магутнасцю 1200 МВт кожны.

Фізічны пуск першага энергаблока станцыі адбыўся 20 жніўня 2020-га, а 3 лістапада яго ўключылі ў агульную энергасістэму краіны. Першы рэактар ​​атамнай станцыі пачаў працу на 50% сваёй магутнасці 21 снежня, на 100% ён запрацаваў 12 студзеня 2021 года.

З моманту ўключэння ў аб'яднаную энергасістэму краіны ён выпрацаваў 1,8 мільярда кілават-гадзін электраэнергіі. На блоку зараз працягваецца этап вопытна-прамысловай эксплуатацыі, падчас якога праводзяцца адпаведныя выпрабаванні і рэгламентныя працы.

Калі ўсе яны будуць паспяхова выкананы, спецыялісты пяройдуць да комплекснага апрабавання - працы на намінальнай магутнасці рэактарнай устаноўкі на працягу 15 сутак.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
станцыя, БелАЭС, адходы, Дзяржатамнагляд
Тэмы:
БелАЭС у Астраўцы