Нафтавыя цыстэрны, архіўнае фота

Украіна зноў імпартавала больш за ўсё бітуму з Беларусі

12
(абноўлена 09:27 08.04.2021)
Беларускія нафтаперапрацоўшчыкі паставілі рэкордную колькасць бітуму для рэалізацыі ўкраінскай праграмы будаўніцтва і рамонту дарог у 2020 годзе, тэндэнцыя захавалася і ў 2021-м.

МІНСК, 7 крас - Sputnik. Амаль 25 тысяч тон дарожнага бітуму імпартавала Украіна ў сакавіку 2021 года. Гэта амаль у чатыры разы больш за паказчык сакавіка мінулага года (6,4 тысячы тон), піша ўкраінскае выданне enkorr.

Раней стала вядома, што па выніках 2020 года беларускія вытворцы паставілі найбольшую колькасць бітуму на ўкраінскі рынак - 582,6 тысячы тон. Гэта на 77% больш за паказчык 2019 года (тады было 253,7 тысячы тон).

Паводле інфармацыі ўкраінскага выдання, у сакавіку 2021-га найбольшы аб'ём рэсурсу быў атрыманы з Беларусі: каля 55% у агульнай структуры, што складае 13,4 тысячы тон. З гэтага аб'ёму 9 тысяч тон былі пастаўлены аўтатранспартам, астатнія 4,5 тысячы тон - чыгуначным паведамленнем.

Цікава, што з Польшчы паступіла ў два разы менш сыравіны, чым за аналагічны перыяд мінулага года - усяго тры тысячы тон. На Літву па выніках месяца прыйшлося 1,9 тысячы тон. Таксама бітум пастаўлялі з Грэцыі і Азербайджана.

"Пры гэтым кошты на ўнутраным рынку выраслі з 9 950 грн / т (каля 360 долараў - Sputnik) у сакавіку мінулага года да 14 250 грн / т (каля 512 долараў - Sputnik) у мінулым сакавіку, што абумоўлена ростам сусветных каціровак на нафту і мазут ", - тлумачыць enkorr.

Чытайце таксама:

12
Тэги:
дарогі, Будаўніцтва, Імпарт, Беларусь, Украіна, бітум, нафтапрадукты, нафта
Прэзідэнты Аляксандр Лукашэнка і Уладзімір Пуцін

Лукашэнка і Пуцін пагаварылі па тэлефоне

11
(абноўлена 12:08 15.04.2021)
За два апошнія тыдні кіраўнікі дзяржаў сазваніліся ўжо двойчы, папярэдняя размова адбылася 2 красавіка.

МІНСК, 15 кра – Sputnik. Прэзідэнты Беларусі і Расіі Аляксандр Лукашэнка і Уладзімір Пуцін правялі тэлефонную размову, паведамляе Telegram-канал "Пул Першага", блізкі да прэс-службы беларускага лідэра.

У паведамленні адзначаецца, што прэзідэнты закранулі шэраг тэм, абмеркаваўшы не толькі развіццё беларуска-расійскіх адносін, але і пытанні міжнароднага парадку дня. Акрамя таго, лідэры абмеркавалі графік будучых сустрэч і больш падрабязна спыніліся на візіце ў Мінск расійскага прэм'ер-міністра Міхаіла Мішусціна.

У прэс-службе Крамля раскрылі падрабязнасці гутаркі прэзідэнтаў. У прыватнасці, Лукашэнка і Пуцін абмеркавалі тэму карабахскага ўрэгулявання. Нагадаем, напярэдадні завяршыўся двухдзённы афіцыйны візіт беларускага лідэра ў Баку, дзе ён правёў перамовы з прэзідэнтам Ільхамам Аліевым.

"У кантэксце толькі што праведзенага візіту Аляксандра Лукашэнкі ў Азербайджан закранута тэма нагорнакарабахскага ўрэгулявання", - гаворыцца ў паведамленні.

Кіраўнікі дзяржаў таксама выказалі настрой на ўмацаванне саюзніцкіх адносін.

Гэта другая тэлефонная размова кіраўнікоў дзяржаў за апошнія два тыдні. Папярэдняя адбылася 2 красавіка ў Дзень яднання народаў Беларусі і Расіі. Тады прэзідэнты абмеркавалі шэраг пытанняў, у тым ліку барацьбу з каронавірусам, знешнія пагрозы, а таксама падрыхтоўку да правядзення чарговага пасяджэння Вышэйшага Дзяржсавета Саюзнай дзяржавы.

Чытайце таксама:

11
Тэги:
размова, дзяржава, кіраўнік, Тэлефон, Уладзімір Пуцін, Аляксандр Лукашэнка
Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Беларускія платныя дарогі

Яшчэ тры платныя дарогі з'явяцца ў Беларусі

9
(абноўлена 10:49 15.04.2021)
Дзяржаўная праграма развіцця дарог прадугледжвае не толькі рэканструкцыю і ўзвядзенне новай дарожнай інфраструктуры, але і пашырэнне сеткі платных магістраляў.

МІНСК, 15 кра – Sputnik. Дзяржаўная праграма "Дарогі Беларусі" на 2021-2025 гады прадугледжвае з'яўленне яшчэ трох платных участкаў дарог, пра гэта гаворыцца ў пастанове Савета Міністраў, апублікаванай на Нацыянальным прававым партале.

У перыяд рэалізацыі праграмы плануецца пашырыць сетку платных аўтамабільных дарог і ўвесці плату за праезд. Спаганяць аплату плануецца на наступных транспартных артэрыях:

  • аўтамабільнай дарозе М-8 / Е95 на ўчастку Орша - Віцебск,
  • аўтамабільнай дарозе М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы,
  • аўтамабільнай дарозе Р-23 на ўчастку Слуцк - Радкова.

"Да 2026 года працягласць платных аўтамабільных дарог складзе 1957,8 кіламетра", - гаворыцца ў пастанове Савета Міністраў.

Беларускія ўлады плануюць у новай пяцігодцы пры дапамозе збірання платы за праезд па аўтамабільных дарогах атрымаць 1 806 303 163 рублі. У праграме гаворыцца, што гэтыя сродкі пойдуць на рамонт і рэканструкцыю платных дарог у першую чаргу.

У цяперашні час за праезд па беларускіх дарогах трэба плаціць, калі агульная маса транспартнага сродку перавышае 3,5 тоны. Пры гэтым ёсць катэгорыі аўтамабіляў, якія вызвалены ад платы.

Пры гэтым плаціць давядзецца і гаспадарам аўтамабіляў, якія лягчэй 3,5 тоны, калі іх транспартны сродак не зарэгістраваны ў дзяржавах, якія ўваходзяць у ЕАЭС.

Чытайце таксама:

9
Тэги:
магістраль, рэканструкцыя, праграма, Беларусь, платныя дарогі, дарогі
Хуткасны цягнік Ласточка

Пачаўся продаж квіткоў на цягнік "Ласточка" паміж Масквой і Мінскам

3
(абноўлена 12:50 15.04.2021)
Паміж сталіцамі Расіі і Беларусі на штодзённай аснове будуць курсіраваць яшчэ два чыгуначныя рэйсы па люстраным раскладзе.

МІНСК, 15 кра – Sputnik. Пачаўся продаж квіткоў на хуткасныя цягнікі "Ласточка" паміж Масквой і Мінскам, паведамілі ў прэс-службе Расійскай чыгункі.

"Адкрыты продаж квіткоў на "Ластаўку" Масква - Мінск! Набыць квіткі можна на сайце РЧ або ў праграме "РЧ Пасажырам", - гаворыцца ў паведамленні РЧ у Telegram-канале.

Паводле інфармацыі кампаніі ў праграме па продажы квіткоў, цэны пачынаюцца ад 1 428 расійскіх рублёў (крыху больш за 49 беларускіх рублёў - Sputnik) - у залежнасці ад месца і адлегласці паездкі, а таксама часу продажу. Набыць квіткі можна за 90 дзён да даты адпраўлення.

Ад месца адпраўлення да канчатковай станцыі месца базавага класа абыдзецца ў 49,38 беларускага рубля, эканом - 50,21 рубля, бізнес-класа - 136,14 рубля.

Першы цягнік адправіцца ў шлях ужо 30 красавіка. Штодня паміж сталіцамі Расіі і Беларусі будуць курсіраваць па два рэйсы "Ласточек" па люстраным раскладзе:

  • № 717/722, адпраўленне ў 06:20 і прыбыццё ў 13:10 (з прыпынкам у Смаленску);
  • № 721/718, адпраўленне ў 16:00 і прыбыццё у 22:55 (з прыпынкам у Вязьме і Смаленску).

Паводле інфармацыі Расійскай чыгункі, час у шляху складзе каля сямі гадзін. Цягнік будзе хадзіць у камплектацыі "Прэміум" і складацца з пяці вагонаў. Пасажыры будуць мець магчымасць выбару паміж базавым класам (першы вагон) і фарматам "бізнес" і "эканом".

У цягніках прадугледжаны ўсе неабходныя функцыі для пасажыраў з абмежаванымі магчымасцямі. У цяперашні час пасажырам рэкамендуецца выкарыстоўваць сродкі індывідуальнай аховы на працягу ўсёй паездкі.

Рух цягнікоў Мінск - Масква аднаўляецца

БЧ і РЧ аднавілі штодзённае курсіраванне міжнародных цягнікоў Мінск - Масква з 13 красавіка. У прыватнасці, штодзённым стаў фірмовы хуткі цягнік "Беларусь" №2/1. Таксама з панядзелка зноў пачалі хадзіць цягнікі №52/51 Брэст - Мінск - Санкт-Пецярбург (штодня), № 4/3 Масква - Брэст (праз дзень) і Гомель - Адлер (адзін раз у чатыры дні).

Без ПЦР не пусцяць

Усе грамадзяне Беларусі пры праездзе чыгуначным транспартам у Расію абавязаны мець пры сабе адмоўны вынік ПЦР-тэста на каронавірус. Тэст сапраўдны для праезду 72 гадзіны з моманту выдачы вынікаў.

Чытайце таксама:

3
Тэги:
расклад, рэйсы, Беларусь, Расія, сталіца, Мінск, Масква, "Ласточка", цягнік, Квіткі