Машына таксі

ЕЭК пачала расследаванне работы агрэгатараў таксі

15
(абноўлена 19:42 14.04.2021)
Эканамічная камісія ЕАЭС шукае спосаб антыманапольнага ўрэгулявання канфлікту паміж кампаніямі, кіроўцамі і пасажырамі.

МІНСК, 14 кра - Sputnik. На праверку дзейнасці і функцыянавання прылажэнняў служб таксі адведзена 150 рабочых дзён, пра гэта паведамілі падчас тэлемоста Масква - Мінск - Бішкек - ​​Ерэван - Нур-Султан, які адбыўся ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь.

Падазраюць у картэльнай змове

Рынак па аказанні паслуг таксі ў апошнія гады імкліва змяніўся на ўсёй Еўразійскай прасторы. І ў дзяржаў-саюзнікаў, як прававых рэгулятараў бізнэс-працэсаў, з'явіліся прычыны падазраваць у гэтай сферы факт нядобрасумленнай канкурэнцыі.

"90% рынку таксі сёння знаходзіцца ў цені. Не ў тым плане, што ён нелегальны, а ў тым, што на ім няма належнага рэгулявання з боку дзяржавы. Правілы дзейнічаюць у нейкім прыватным парадку. І гэта самае горшае, таму што пакуль моцны ўсталёўвае правілы слабому. А гэта вядзе да манапалізацыі рынку", - распавёў дырэктар дэпартамента антыманапольнага рэгулявання ЕЭК Аляксей Сушкевіч.

Па дадзеных статыстыкі, за апошнія шэсць гадоў кошт перавозкі ў таксі знізіўся ў паўтара разы. І сітуацыя на рынку выклікае толькі здзіўленне.

"Мы павінны вывучыць гэтыя лічбавыя платформы. І ведаць, як яны працуюць. Пакуль у нас няма дастатковай інфармацыі. Пры гэтым паслугі па перавозцы маюць сацыяльнае значэнне, бо гэта фактар ​​мабільнасці. Вялікая колькасць вадзіцеляў самастойна падключаюцца да сэрвісу. З пункту гледжання заканадаўства, гэта картэльная змова. А гэта ўжо факт антыманапольнага парушэння", - растлумачыў дырэктар інстытута права і развіцця Вышэйшай школы эканомікі Сколкава Аляксей Іваноў.

Кошт бяспечнай паездкі

Зараз з дапамогай электроннага прылажэння спецыяльны алгарытм вызначае кошт паездкі. У яго закладзена вялікая колькасць зменных. І таму нярэдка пасажыры скардзяцца на высокі кошт праезду падчас дрэннага надвор'я або ў некалькі разоў павышаюць аплату ў гадзіны пік.

"Разам з гэтым, як падлічана, кошт таксі знізіўся ў паўтара разы. Але мы ж разумеем, што ёсць рост інфляцыі, ідзе падаражэнне выдаткаў у сферы перавозак, знос транспарту. І нас, у канчатковым рахунку, цікавіць не толькі кошт, але і бяспека праезду", - падкрэсліў Аляксей Сушкевіч.

Падлічана, што кожны дзень ва ўсіх краінах ЕАЭС паслугамі таксі карыстаюцца звыш 100 мільёнаў пасажыраў. Прычым толькі ў Расіі 1 мільён кіроўцаў займаецца нелегальным возніцтвам. Сама прафесія вадзіцеля таксі дэвальвана і прывяла да фарміравання новага сацыяльнага пласта – "прекариата", то ёсць часова або часткова занятага работніка з нізкай кваліфікацыяй.

"Фарміруецца "прекариат", або клас здзельных работнікаў, якія дазваляюць кампаніям атрымліваць даходы. А самі вадзіцелі бегаюць то да адных, то да іншых. Іх сацыяльныя гарантыі ніхто не ўлічвае, а яны не задумваюцца аб пенсіі, кіруючыся імгненнай выгадай", - удакладніў Аляксей Іваноў .

Як працуе схема

Агрэгатары аўтаматычна перадаюць заказы любому кіроўцу. Іх пралічаная мэта - максімальнае атрыманне прыбытку.

"Уся мадэль заключаецца ў росце заказаў. Калі новы агрэгатар прыходзіць на рынак, то не шкадуе інвестыцый, каб купіць пасажыраў (нават робіць дні, калі перавозка наогул бясплатная). І, адначасова, "купляюцца" кіроўцы (за кошт даплат). Але гэта заганная мадэль, якая вядзе да галечы і пасажыраў, і кіроўцаў", - патлумачыў кіраўнік цэнтра кампетэнцый Міжнароднага еўразійскага форуму "Таксі" Станіслаў Швагерус.

Ён адзначыў, што "цяпер пасведчанне кіроўцы можна аформіць у Інтэрнэце. "Сэрвіс" такі існуе, і ў цябе праз дзень будуць правы любой дзяржавы СНД. Праверыць такі дакумент немагчыма, таму што для гэтага неабходна рабіць афіцыйны запыт у Міністэрства замежных спраў".

Зараз на расійскі рынак таксі выходзіць буйная кітайская кампанія. Яна ўжо змагла заваяваць краіны Лацінскай Амерыкі. Словам, нават некаторыя расійскія агрэгатары толькі намінальна зарэгістраваны ў Расіі. Увесь прыбытак сыходзіць на замежныя рахункі.

Як і калі збіраецца ўмяшацца ЕЭК

У Маскве ў бліжэйшы час будзе ўкаранёны лічбавай профіль кіроўцы таксі, іншымі словамі сістэма або база дадзеных, якая засведчыць кваліфікацыю і адначасова выключыць работу нелегалаў. На легкавыя аўтамабілі чакаецца распрацоўка электронных пашпартоў.

5 сакавіка 2021 года стартавала расследаванне ЕЭК, якое дасць магчымасць устанавіць ўсе нюансы работы агрэгатараў заказаў таксі. Аб выніках і рэагаванні на правілы работы перавозчыкаў стане вядома ў пачатку жніўня. Што цікава: камісія ЕАЭС зможа зрабіць высновы ў тыя ж тэрміны, калі ў Маскве адбудзецца прафесійны форум па аказанні паслуг таксі.

Чытайце таксама:

15
Тэги:
пасажыр, Еўразійская эканамічная камісія, таксі, ЕЭК
БелАЭС

Беларусь гатова экспартаваць электраэнергію ў краіны Балтыі і Украіну

26
(абноўлена 15:07 15.05.2021)
Плануецца, што БелАЭС ў будучыні будзе забяспечваць каля 40 працэнтаў патрэбы краіны ў электраэнергіі.

МІНСК, 15 тра - Sputnik. Беларуская АЭС разлічана ў першую чаргу на ўнутраныя патрэбы ў электраэнергіі, але гатова працаваць і на экспарт, заявіў міністр энергетыкі Віктар Каранкевіч.

Цяпер на першым энергаблоку БелАЭС поўным ходам ідзе апрабаванне абсталявання на намінальнай магутнасці рэактарнай устаноўкі, што з'яўляецца завяршальным этапам доследна-прамысловай эксплуатацыі блока.

"У першую чаргу мы нацэлены на задавальненне ўнутраных патрэб, але калі спатрэбяцца пастаўкі ў краіны Балтыі і Украіну, мы гатовыя іх забяспечыць. Для гэтага ёсць усе тэхнічныя магчымасці", - цытуе міністра агенцтва БелТА.

Пастаўкі на экспарт

Міністр адзначыў, што краіна будуць нарошчваць аб'ёмы вытворчасці электраэнергіі.

"Наша энергасістэма самадастатковая, гэта значыць мы цалкам забяспечваем патрэбы ў электраэнергіі за кошт уласных генерыруючых крыніц, але ёсць і магчымасць пастаўляць на экспарт. З улікам уводу БелАЭС мы будзем мець нарастаючы патэнцыял у тым ліку для мэт экспарту", - сказаў Каранкевіч.

Паводле яго слоў, цяпер электрычная энергія запатрабаваная, і БелАЭС унясе значны ўклад і ў задавальненне растучых патрэб рэальнага сектара эканомікі і насельніцтва. Пры гэтым ён адзначыў магчымасць замяшчэння выкарыстання вуглевадароднага паліва.

Як раней паведамлялася, у мінулым годзе аб'ём спажывання электраэнергіі ў Беларусі склаў 38 млрд кВт.гадз. Да 2025 года прагназуецца рост да 44 млрд кВт.гадз. Плануецца, што БелАЭС будзе забяспечваць каля 40% патрэбы краіны ў электраэнергіі.

Чытайце таксама:

26
Тэги:
Балтыя, Украіна, краіна, БелАЭС, Беларусь
Тэмы:
БелАЭС у Астраўцы
Прэм'ер-міністр Беларусі Раман Галоўчанка

Жорсткае цэнавое рэгуляванне пракаменціраваў прэм'ер Беларусі

20
(абноўлена 09:15 15.05.2021)
Змяненне цэн на сацыяльна-значныя тавары першай неабходнасці ў Беларусі з 1 сакавіка не павінна перавышаць 0,2% у месяц.

МІНСК, 15 тра - Sputnik. Беларускія ўлады пазітыўна ацэньваюць жорсткае рэгуляванне цэн на сацыяльна-значныя прадукты, заявіў прэм'ер-міністр Раман Галоўчанка.

"Уведзена дастаткова жорсткае цэнавае рэгуляванне, яно сябе апраўдала. Мы глядзім на мэтазгоднасць яго падаўжэння або спынення, гэтае пытанне цяпер абмяркоўваецца", - заявіў ён падчас рабочай паездкі ў Брэсцкую вобласць.

Відэа яго выступлення распаўсюдзіла прэс-служба Савета міністраў. Па словах прэм'ера, важнае рашэнне было прынята ў той момант, калі "сусветны рынак харчавання перажывае бум": кошты растуць амаль на ўсе віды прадукцыі.

"Каб гэтыя інфляцыйныя шокі ня пераносіліся ў поўнай меры на наша насельніцтва, мы не дапускаем росту цэн", - падкрэсліў Галоўчанка.

І дадаў, што на прадпрыемствах усіх форм уласнасці дастаткова запасаў мясной прадукцыі, каб цалкам забяспечыць унутраны рынак. Што тычыцца экспарту прадуктаў харчавання, то ён нарошчваецца толькі тады, калі задаволены патрэбнасці ўнутранага рынку.

Жорсткае цэнавое рэгуляванне ў Беларусі

Урад Беларусі ў лютым вырашыў, што з 1 сакавіка змяненне цэн на сацыяльна значныя тавары першай неабходнасці не можа перавышаць 0,2% у месяц. У пералік увайшлі 62 пазіцыі тавараў і прыкладна паўсотні лекаў.

Пастановай міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю таксама ўведзена цэнавае рэгуляванне на 18 груп сацыяльна значных тавараў з 1 студзеня па 29 чэрвеня ўключна.

Гэта датычыцца рыбы, мяса і каўбасных вырабаў, мяса курэй і курыных яек, сыроў, сметанковага, сланечнікавага і рапсавага алею, малочных прадуктаў. Таксама ў гэты пералік уваходзяць малако, кефір і смятана, пшанічная мука, хлеб, рыс, грэчка, аўсяныя шматкі, цукар, макароны, шэраг плодаагародніннай прадукцыі і дзіцячае харчаванне.

Чытайце таксама:

20
Тэги:
тавар, Беларусь, прэм'ер, цэны
Які сёння дзень: 16 мая

Які сёння дзень: 16 траўня 2021 года

0
(абноўлена 18:06 13.05.2021)
Гэты дзень з'яўляецца сто трыццаць сёмым па грыгарыянскім календары, да канца года засталося 229 дзён.

Якія падзеі адбыліся 16 траўня і чым азнаменаваны гэты дзень у народным календары, чытайце ў спраўцы Sputnik.

Гістарычныя падзеі 16 траўня

  • У 1674 годзе Ян Сабескі быў абраны каралём польскім і вялікім князем літоўскім.
  • У 1686 годзе паміж Расіяй і Рэччу Паспалітай падпісаны "вечны мір", Расія атрымала Смаленшчыну, Чарнігаўшчыну і Кіеў.
  • У 1889 годзе была ўпершыню апублікавана паэма "Тарас на Парнасе" (у газеце "Минский листок").
  • У 1986 годзе ў Гродна быў адкрыты Дом-музей Максіма Багдановіча.

Хто нарадзіўся 16 траўня

  • 1911 год: Васіль Вітка, класік беларускай дзіцячай літаратуры.
  • 1955 год: Вольга Корбут, гімнастка, чатырохразовая алімпійская чэмпіёнка

Таксама сёння нарадзіліся рускі паэт Ігар Севяранін, паэт і рок-музыкант Юрый Шаўчук і  амерыканская кінаактрыса Меган Фокс.

16 траўня ў народным календары

Сёння праваслаўныя вернікі шануюць памяць пакутнікаў Цімафея і Маўры.

У народзе гэты дзень называлі Маўра Малочніца, таму што ў кароў, якія ўдосталь наеліся травы, з'яўлялася шмат малака.

16 мая лічыцца днём, добрым для высадкі расады капусты ў глебу. У гародзе ўжо з'явілася шчаў'е, крапіва і лебяда – травы, з якіх у Беларусі варылі бацвінне, калі не было капусты.

Калі ў гэты дзень было шмат расы, чакаецца добры ўраджай агуркоў.  

0
Тэги:
народны каляндар, які сёння дзень
Тэмы:
Які сёння дзень: каляндар знакавых падзей