Мазырскі рачны порт

Мазыр-Херсон: першае судна з беларускім металам адпраўляецца на Украіну

20
(абноўлена 09:51 31.05.2021)
У затоцы ракі Прыпяць, дзе размешчаны Мазырскі рачны порт, на ўсю моц ідуць пагрузачныя працы. Упершыню для адпраўкі на экспарт у краіны Еўропы тут грузяць не калійныя ўгнаенні, пясок, друз або гранітны адсеў, а метал, дастаўлены па чыгунцы са Жлобіна.

Прадукцыя Беларускага металургічнага завода ўжо ў пятніцу 28 траўня адправіцца ў марскі порт Адэсы. Цеплаход з 300 "конікамі" і нетыповай карабельнай назвай БТ-0683 возьме на буксір дзве велізарныя баржы і ўпершыню за дзевяць гадоў адправіцца ў дарогу.

Эксперыментальны груз даставіць экіпаж з сямі чалавек. Зараз на судне завяршаюцца касметычныя работы. Карэспандэнт Sputnik Беларусь Станіслаў Лабаты пабываў на пагрузцы і паназіраў за падрыхтоўкай да адпраўкі на Украіну.

Першая пагрузка

У пачатку траўня беларускі Мінтранс дамовіўся аб дастаўцы металургічнай прадукцыі ў краіны Еўропы праз парты Адэсы (Украіна) і Смядэрава (Сербія). Пагрузку дамовіліся ажыццяўляць у порце Мазыра, а дастаўку грузаў усклалі на Беларускае марское параходства.

Весь груз разместили на двух баржах
© Sputnik / Виктор Толочко
Увесь груз размясцілі на двух баржах

У галоўным транспартным ведамстве лічаць, што "такі спосаб дастаўкі дапаможа развіццю параходства і зробіць водны транспарт больш прывабным для прамысловасці".

Пагрузка металапракату на баржы пачалася ў нядзелю 23 траўня. Са Жлобіна ў Мазыр прыбыло 17 вагонаў з 25. Праз пару дзён судна павінна было адправіцца на Украіну, але здарылася невялікая затрымка.

Пока из запланированных 25 прибыло 17 вагонов
© Sputnik / Виктор Толочко
Пакуль з запланаваных 25 прыбыло 17 вагонаў

"Стартуем на Украіну ў пятніцу, таму што некаторыя вагоны з прадукцыяй БМЗ затрымліваюцца. У чацвер дазагрузяць і ў шлях", - кажа выканаўца абавязкаў дырэктара ААТ "Беларускае марское параходства" Сяргей Зубко.

Как повезут белорусский металл в страны Европы
© Sputnik
Як павязуць беларускі метал у краіны Еўропы

Прадукцыю БМЗ да Херсона будзе дастаўляць беларускае судна БТ-0683, з Херсона да Адэсы - украінскае. Праз Адэсу, а ў перспектыве і праз Сербію, метал будуць адпраўляць на экспарт у краіны Еўропы.

Доставкой грузов занимается Белорусское морское пароходство
© Sputnik / Виктор Толочко
Дастаўкай грузаў займаецца Беларускае марское параходства

"Сваім цеплаходам будзем ісці да Херсона. Далей, на жаль, нам не дазваляе клас нашага судна выходзіць у адкрытае мора. Другое судна класа "рака-мора", якое працуе на Дунаі, з украінскага Ізмаіла ў Сербію будзе дастаўляць нашы грузы. Гэтае пытанне мы цяпер прапрацоўваем ", - працягвае суразмоўца.

Надзеі на "Надзею"

У Сербію, па задумак беларускіх рачнікоў, па Дунаі пойдзе "Надзея". На сённяшні дзень гэта самы маштабны праект айчыннага суднабудавання і адзінае беларускае судна, якое можа выходзіць і працаваць у адкрытым моры. Яго пабудавалі ў пачатку нулявых на Гомельскім суднабудаўніча-суднарамонтным заводзе, каб дастаўляць да Чорнага мора калійныя ўгнаенні.

Цяпер яно выкарыстоўваецца на тэрыторыі Украіны, у Ізмаіле, і дастаўляе грузы ў краіны Дунайскага рэгіёна.

Плавучая судоремонтная мастерская
© Sputnik / Виктор Толочко
Плывучая суднарамонтны майстэрня

300 "конікаў" і 6 км/г

Амаль у поўнай гатоўнасці для адпраўкі ў Херсон ў Мазырскім порце знаходзіцца судна прасцей - БТ-0683. Яно будавалася ў Пінску і Гомелі ў 1987 годзе і ўжо дзевяць гадоў, як запэўнівае механік карабля Аляксандр Сазонаў, стаіць на прыколе.

"Цеплаход стаяў, не працаваў, і, вядома, прыйшлося з ім трохі павазіцца. Сістэму перарабіць, карбюрацыю. У прынцыпе ўжо ўсё гатова, засталося сякія-такія касметычныя работы завяршыць", - кажа Сазонаў і паказвае "адшліфаванае" машыннае аддзяленне.

Гэта сэрца цеплахода. І галоўны тут Аляксандр. Сочыць за станам галоўнага і дапаможнага рухавіка. Калі рухавік адмовіць, не страшна, тлумачыць ён.

Механик Александр Сазонов - главный по сердцу теплохода
© Sputnik / Виктор Толочко
Механік Аляксандр Сазонаў - галоўны па "сэрцы" цеплахода

"Гледзячы як адмовіць. Штосьці можна зрабіць сваімі рукамі прама на месцы. Нешта - толькі ў майстэрнях. У асноўным гэтыя рухавікі простыя, разабраць-сабраць асаблівай праблемы не складае. Ён добры, раней працаваў на "Надзеі", - канстатуе механік.

Работы па мадэрнізацыі цеплахода пачаліся восенню мінулага года. Усталявалі новае навігацыйнае абсталяванне і лакатары. Цяпер судна можа ісці па Прыпяці не толькі днём, але і ўначы. Рабіць гэта, праўда, дазваляецца толькі на беларускай тэрыторыі.

Шлях з Мазыра да Херсона пры спрыяльных умовах, распавядае механік, зойме месяц. Дзве баржы судна з 300 конскімі сіламі возьме на буксір і будзе рухацца з сярэдняй хуткасцю 6 км/г.

Галоўная праблема - глыбіня

Усяго ў экіпажы сем чалавек - камандзір, механік, матарысты і кок (для недасведчаных - суднавы повар). У меню, запэўнівае Аляксандр, будзе хатняя ежа, а "амараў тут не ядуць". Яшчэ на судне ёсць каюты, невялікая душавая і прыбіральня (туалет).

"Усе ўмовы!" - заўважае камандзір экіпажа Сяргей Зайцаў.

Командир судна Сергей Зайцев отмечает, что теперь на судне есть все условия для работы
© Sputnik / Виктор Толочко
Камандзір судна Сяргей Зайцаў адзначае, што цяпер на судне ёсць усе ўмовы для працы

Баржы судна будзе альбо чапляць, альбо штурхаць. Залежыць гэта ад умоў плавання - участка ракі, грузу, глыбіні. Калі ўзровень вады ў пойме нізкі - штурхаць, ва ўсіх астатніх выпадках - чапляць.

Мель - галоўная праблема для рачнікоў. Апошнія некалькі гадоў з-за спякоты беларускія рэкі сур'ёзна падсохлі. Але цяпер, падкрэслівае Зайцаў, узровень вады ў рэках з-за дажджоў падняўся.

"Для нашага цеплахода метровай глыбіні цалкам дастаткова. Але лепш, калі больш", - рэзюмуе камандзір.

Последние несколько лет из-за погоды реки в Беларуси ощутимо подсохли
© Sputnik / Виктор Толочко
Апошнія некалькі гадоў з-за надвор"я рэкі ў Беларусі адчувальна падсохлі

Перад першым рэйсам на судне засталося правесці касметычныя працы - "сёе-тое падфарбаваць і падправіць" - і некалькі абавязковых працэдур: замерыць радыяцыю на борце, правесці дэратызацыю (знішчыць грызуноў), атрымаць санітарныя сведчанні ад санстанцыі, якія патрабуюць беларускія і ўкраінскія кампаніі. І ўсё - можна ў дарогу.

20
Тэги:
Жлобін, Беларускі металургічны завод (БМЗ), порт, Прыпяць, Украіна, Мазыр

Пасяджэнне Эканамічнага савета краін СНД - відэа

14
(абноўлена 20:07 18.06.2021)
Кіраўнікі дэлегацый краін Садружнасці абмяркоўвалі пытанні, якія ахопліваюць розныя сферы эканамічнага супрацоўніцтва дзяржаў-удзельніц СНД. Глядзіце на відэа 90-е пасяджэнне Эканамічнага савета СНД.

У парадак дня пасяджэння, у прыватнасці, было ўключана пытанне аб стварэнні гандлёва-выставачных цэнтраў краін СНД на тэрыторыі ВДНГ у Маскве.

У цяперашні час на тэрыторыі ВДНГ дзейнічаюць павільёны Азербайджана, Арменіі, Беларусі, таксама ў тэставым рэжыме адкрыты павільён Малдовы. Мяркуецца, што ўжо ў гэтым годзе пачнуць працаваць павільёны Казахстана, Кыргызстана і Узбекістана.

Плануецца, што гэтыя цэнтры прымуць актыўны ўдзел у правядзенні мерапрыемстваў, якія прысвечаны 30-гадоваму юбілею СНД, які адзначаецца ў гэтым годзе.

Чытайце таксама:

14
Тэги:
відэа, СНД, Эканамічны савет краін СНД, пасяджэнне
Міністр замежных спраў Беларусі Уладзімір Макей

Макей: Беларусь выстаіць ва ўмовах санкцый Захаду

43
(абноўлена 17:02 18.06.2021)
Па словах кіраўніка беларускага знешнепалітычнага ведамства, меры ў адказ на санкцыі будуць прымацца з улікам саюзніцкіх адносін.

МІНСК, 18 чэр – Sputnik. Беларусь здолее выстаяць ва ўмовах заходніх санкцый, а меры рэспублікі ў адказ улічваюць наяўнасць у Мінска саюзнікаў, якія гатовы падтрымаць, заявіў у пятніцу кіраўнік МЗС Уладзімір Макей.

"Мы выстаім", - сказаў ён пасля перамоў са сваім расійскім калегам Сяргеем Лаўровым.

Пры гэтым Макей адзначыў, што краіна прыме "канкрэтныя меры" процідзеяння, пры гэтым будзе ўлічвацца тое, што Беларусь не адна, і ў яе ёсць верныя саюзнікі, якія гатовы заўсёды падтрымаць рэспубліку.

Новы чацвёрты пакет санкцый

Еўрапарламент 10 чэрвеня прыняў рэзалюцыю па Беларусі падчас пленарнай сесіі ў Страсбургу.

Рэзалюцыя заклікае ЕС да ўвядзення супраць афіцыйнага Мінска новых санкцый - як эканамічных, так і персанальных, а таксама да часовага адключэння Беларусі ад плацежнай сістэмы SWIFT.

Санкцыі могуць таксама закрануць гандаль сырой нафтай і нафтавымі прадуктамі, калійную, сталеліцейную і дрэваапрацоўчую прамысловасць. Заклікаецца спыніць супрацоўніцтва і фінансаванне беларускіх дзяржаўных банкаў і абмежаваць крэдытныя лініі міжнародных банкаў для даччыных банкаў у Беларусі.

У санкцыйны пералік еўрадэпутаты заклікаюць уключыць адказных за пасадку борта Ryanair у Мінску.

Еўрасаюз тройчы публікаваў санкцыйныя спіскі па Беларусі 2 кастрычніка, 6 лістапада і 17 снежня 2020 года. Прэзідэнта Аляксандра Лукашэнку ўнеслі ў "чорны спіс" у другім пакеце.

У агульнай складанасці ў абмежавальных спісах - 55 прозвішчаў беларускіх грамадзян. Санкцыі закранулі і сем юрыдычных асоб у Беларусі: ААТ "140 рамонтны завод" (прадпрыемства ваенна-прамысловага комплексу ў Барысаве, якое займаецца бронетэхнікай), ААТ "Агат - электрамеханічны завод" (электроніка для ВПК), ААТ "МЗКЦ" (колавая тэхніка для ВПК) , ЗАТ "Белтэхэкспарт" (пастаўкі зброі на экспарт), Дзяржаўная ўстанова "Галоўнае гаспадарчае ўпраўленне" Кіраўніцтва справамі прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Dana Holdings (найбуйнейшы дэвелапер), IT-кампанія ТАА "Synesis" (сістэмы відэаназірання і распазнання).

Беларусь увяла люстраныя меры супраць Еўрасаюза і некаторых еўрапейскіх кампаній, сярод якіх Skoda і Beiersdorf (гандлёвая марка Nivea). У ліку мер - прыпыненне дзейнасці каардынацыйнай групы "Беларусь - ЕС" і паніжэнне ўзроўню ўдзелу краіны ва "Усходнім партнёрстве".

Чытайце таксама:

43
Тэги:
Захад, санкцыі, Беларусь, Уладзімір Макей
Лес

Наведваць лес з-за спякоты нельга ўжо ў 25 раёнах Беларусі

7
(абноўлена 17:20 20.06.2021)
Абмежаванні на наведванне лясоў уводзяцца ў пажаранебяспечны перыяд, чалавечы фактар часцяком становіцца прычынай прыродных пажараў.

МІНСК, 21 чэр - Sputnik. Забароны на наведванне лесу дзейнічаюць ужо ў 25 раёнах Беларусі, паведамілі ў Міністэрстве лясной гаспадаркі рэспублікі.

У параўнанні з пятніцай дадалося яшчэ восем рэгіёнаў, за апошнія суткі - шэсць: Бабруйскі, Горацкі, Дрыбінскі, Клічаўскі, Кіраўскі і Мсціслаўскі.

Яшчэ ў чацвер абмежаванні дзейнічалі ў 11 раёнах рэспублікі, гэта значыць сітуацыя ўскладняецца, што лагічна ва ўмовах спёкі.

Самай пажаранебяспечнай з'яўляецца Гродзенская вобласць - тут закрыта 15 раёнаў, 6 - у Магілёўскай, 3 - у Гомельскай і 1 - у Мінскай.

У Мінлясгасе нагадваюць, што ўводзяць забароны ў прэвентыўных мерах, каб знізіць верагоднасць узнікнення пажараў. Чалавечы фактар - адна з асноўных прычын узнікнення прыродных пажараў. Па меры стабілізацыі абстаноўкі абмежаванні здымаюцца.

За парушэнне забароны ці патрабаванняў пажарнай бяспекі можна атрымаць штраф да 25 базавых велічынь (да 675 рублёў). Калі ж гэта пацягнула знішчэнне або пашкоджанне лесу, вінаватаму пагражае ад 25 да 50 базавых велічынь (ад 675 да 1350 рублёў).

Актуальную інфармацыю пра забароны можна адсочваць па спецыяльнай інтэрактыўнай карце, размешчанай на сайце Мінлясгаса.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
Беларусь, Спякота, лес