На брацкай магіле воінаў і загінулых жыхароў вёскі ў 1958 годзе ўсталяваны помнік - скульптура салдата з вянком

Хатынь, за якую ніхто не адказаў: у Беларусі аднаўляюць памяць пра Олу

30
(абноўлена 12:08 05.05.2020)
Праз 75 гадоў пасля перамогі на месцы трагедыі, дзе ў студзені 44-га загінулі больш за тысячу сямсот чалавек, у тым ліку 950 дзяцей, адкрыюць мемарыял.

Калі ў канцы студзеня 1944-га года адно з падраздзяленняў 48-й арміі аглядала вызвалены левы бераг Бярэзіны ў раёне Светлагорска, салдаты, якія многа пабачылі, былі ўражаныя.

"Адзін з афіцэраў потым успамінаў: падбягае салдат і кажа: "Там такое ... там такое ...". Гэта значыць баявыя людзі, якія прайшлі вайну, былі ў жаху ад убачанага", - распавядае дырэктар Чыркавіцкага філіяла Светлагорскага гісторыка-краязнаўчага музея Наталля Гаўрыленка.

У Наталлі Рыгораўны з вёскай Ола, папялішча якой і выявілі ў студзені 44-га савецкія салдаты, звязаная асабістая гісторыя. Там, сярод сотняў расстраляных і спаленых людзей, загінула яе цётка.

Пра тое, што адбылося ў гэтай дагэтуль малавядомай для большасці беларусаў вёсцы, чаму мясцовыя не жадалі ўспамінаць аб трагедыі і што яшчэ трэба будзе даведацца, Sputnik і распытаў Наталлю Гаўрыленка.

Директор Чирковичского филиала Светлогорского историко-краеведческого музея Наталья Гавриленко
Дырэктар Чыркавіцкага філіяла Светлагорскага гісторыка-краязнаўчага музея Наталля Гаўрыленка

Лес як выратаванне

Да вайны Ола была невялікай вёскай - усяго 34 дома, у якіх жылі 168 чалавек. Большасць сем'яў насілі тры прозвішчы Дзікун, Зыкун і Курловіч.

"Звычайныя нашы людзі, якія прывыклі працаваць. Працавітыя, гаспадарчыя. У асноўным працавалі ў калгасе", - распавядае Наталля Рыгораўна.

Да вайны ў Оле быў калгас "Шлях сацыялізму" і пачатковая школа, якую ў маі 41-га скончылі 35 дзяцей. А яшчэ тут быў участак леспрамгаса - Ола шчыльна акружана лясамі. Да вайны гэты лес секлі і сплаўлялі па рацэ.

А ў канцы 43-га гэты лес, месцамі забалочаны, стаў прытулкам для многіх жыхароў суседніх вёсак. У 43-м фронт у гэтых месцах стаяў некалькі месяцаў. У лістападзе часткі 65-й арміі вызвалілі Парыцкі раён (гэтая тэрыторыя да 1961-га года адносілася да Парыцкага раёна, затым - да Светлагорскага). Але ў канцы снежня нямецкія войскі распачалі паспяховы контрудар.

"У маёй бабулі на пастоі стаяў савецкі афіцэр. Перад адступленнем ён сказаў: "Мы адыходзім, і вы сыходзіце, таму што немцы будуць зверстваваць". Бабуля паспела адступіць з нашымі войскамі. Але многія людзі засталіся - таму што хтосьці, можа, сваю гаспадарку пашкадаваў, хто паспадзяваўся "ну перабудзем гэты час" ... А калі немцы вярнуліся - адразу пачалі зганяць людзей: большасць жыхароў нашых Чыркавічаў, да прыкладу, былі ў Азарычах, мая другая бабуля таксама там была... Увогуле людзі пачалі ўцякаць. А ў нас - у Чыркавічаў - лясоў не было, на нашым правабярэжжа. Хавацца было фактычна няма дзе, вось і сталі сыходзіць па лёдзе на іншы бераг", - распавядае Наталля Рыгораўна.

В Оле и близлежащих лесах зимой с 43-го на 44-й год собралось большое количество людей
© Sputnik / Макс Альперт
У Оле і бліжэйшых лясах зімой з 43-га на 44-ы год сабралася вялікая колькасць людзей

Так у Оле і бліжэйшых лясах зімой з 43-га на 44-ы год сабралася вялікая колькасць людзей.

"Хтосьці заставаўся ў лесе, хтосьці, калі былі знаёмыя ці родныя, ішоў проста ў вёску. Жылі ў адным доме па некалькі сем'яў. Жылі і ў дамах, і ў зямлянках. Але ў лесе заставаліся сям'і. У нас ёсць апавяданне-сведчанне мужчыны, які памёр у 2015 годзе. Незадоўга да смерці ён распавядаў, як яны ратаваліся той зімой у лесе. Быў такі голад, што людзі елі кару елі, каб толькі выратавацца і выжыць", - распавядае краязнаўца.

Было свята

Тою зімой на мосце праз раку Ола - мястэчка і назвалі ў гонар ракі - нехта падстрэліў немца. Была абвешчаная карная аперацыя.

"Людзі разумелі, што немцы будуць зверстваваць - і літаральна ўсе сышлі ў лес. Але 14 студзеня было прастольнае свята. А ў нас звычай такі, што не толькі ў царкве, у кожнай вёсцы было свята. Збіраліся сваякі, хадзілі ў госці - і вось 13 студзеня не ўсе, але многія жыхары вярнуліся ў Олу, каб сустрэць гэта свята, пабыць дома, хлеб спячы", - распавядае Наталля Рыгораўна.

А на раніцу ў вёску ўвайшлі карнікі. Трохі замарудзіліся ў дарозе - праваліліся ў топкім месцы. Мясцовыя заўважылі няпрошаных гасцей, нехта крыкнуў "немцы".

По официальным данным, всего каратели убили в Оле 1758 человек, в том числе 950 детей и около 500 женщин
© Photo : Ранак
Па афіцыйных дадзеных карнікі забілі ў Оле 1758 чалавек, у тым ліку 950 дзяцей і каля 500 жанчын

"І з крайніх хат пачалі выбягаць і бегчы проста ў лес. У маёй мамы ёсць стрыечны брат, ён распавядаў, як ўцякаў тады. Яны якраз жылі ў крайнім доме і кінуліся бегчы. І ён сам маленькі, а снег вялікі. Ён бяжыць самы апошні, а немец пусціў на яго аўчарку. Аўчарка даганяе, раз - лапамі, ён падае ў снег, падхапляецца і зноў. Увогуле, застаўся жывы, толькі таму, што немец не рызыкнуў страляць, пашкадаваў сваю аўчарку", - распавядае краязнаўца.

Немцы акружылі вёску, усіх жыхароў сагналі ў вялікі калгасны хлеў, а потым сталі групамі выводзіць - казалі, што павязуць кудысьці, але перш загадалі ісці да сваіх хат. Па дарозе людзей расстрэльвалі, а іх дом аблівалі гаручай вадкасцю і падпальвалі.

"Мы гэта ведаем ад тых некалькіх чалавек, што ўпалі, былі параненыя, але выжылі. І ўсё бачылі. Той жа Тарас Колеснеў так выратаваўся, а потым распавёў пра Аксінню Цімафееўну Курловіч. Ён бачыў, як яе вялі, як яна павярнулася да суседкі, папрасіла: "Баба Саша, дагледзь там маіх дзяўчынак. Вернецца Саша, прытулі яго". Яна думала, што старых і дзяцей пашкадуюць. А потым падышла да немца і папрасіла - можна я ў сваім доме памру. І вось яна ідзе, а немец бяжыць яе бензінам палівае... Страшныя рэчы распавядалі", - кажа Наталля Рыгораўна.

Идея создания мемориала в Оле принадлежит светлогорскому поэту и общественному деятелю Изяславу Котлярову
© Photo : Ранак
Ідэя стварэння мемарыяла ў Оле належыць светлагорскаму паэту і грамадскаму дзеячу Ізяславу Катлярову

Калі людзі ў хляве зразумелі, што адбываецца, пачалі вырывацца, а карнікі сталі іх расстрэльваць. Калі скончылі ў вёсцы, пайшлі прачэсваць лес.

"Усіх дарослых, хто ім трапляўся, расстрэльвалі адразу, дзяцей забіралі з сабой. Гэта ўспаміны яшчэ адной сведкі тых падзей. Яна распавядала, як яны хаваліся з дзядзькам і дзядулем у лесе "ад вываратнем" - гэта елка, якую паваліла. Дзеда і дзядзьку немцы адразу расстралялі, а "нас, ўспамінала яна, забралі, пасадзілі ў калёсы і павезлі ў бок Бабруйска". Па дарозе ў адной з вёсак немцы кінулі гэтых дзяцей, там яны і дачакаліся вызвалення", - распавядае краязнаўца.

Паводле аднаго Акта Чыркавіцкага сельсавета, складзенага пасля вайны з аглядкай на апытанні мясцовага насельніцтва, падчас карнай аперацыі ў Оле - а Ола адносілася да гэтага сельсавета - загінулі 1758 чалавек, у тым ліку 950 дзяцей, 508 жанчын, 100 мужчын і 200 старых.

Хто забіваў

Адказу на пытанне - хто прымаў удзел у той карнай аперацыі ў Оле ў студзені 44-га - у мясцовых краязнаўцаў няма. Вядома, што быў нейкі ахоўны батальён, і, як мяркуецца, падраздзяленне СС. Хтосьці з тых, хто выжыў, пра гэта казаў.

Але дакументальных пацверджанняў гэтым здагадках няма. Была адна зачэпка - суд 1945 года ў Бранску, дзе судзілі двух нямецкіх афіцэраў, адказных за ваенныя злачынствы на тэрыторыі Бабруйскай вобласці. Адзін з тых, што выратаваліся жыхароў Олы нават ездзіў у 45-м на гэты працэс.
Але атрыманы з Бранскага архіва дакумент адкрыццяў не прынёс - падрабязнасцяў аб трагедыі ў Оле у наяўных матэрыялах няма. Краязнаўцы маюць намер працягнуць працу ў архівах - у гэтай гісторыі яшчэ вельмі шмат белых плям.

14 января 1944 фашистские каратели сожгли деревню Ола вместе с ее жителями
© Photo : Ранак
Вёска Ола была спаленая разам з жыхарамі 14 студзеня 1944 года, за пару месяцаў да вызвалення

Мясцовыя ж з староннімі дзяліліся ўспамінамі неахвотна. Такое балюча ўспамінаць, мяркуе Наталля Рыгораўна.

"Пасля вайны гэтая тэма гучала вельмі мала. Наш народ столькі перажыў, што гэта проста не хацелі ўзгадваць. Людзі не гатовыя былі распавядаць. Таму вельмі мала захавалася ўспамінаў пра Оле - збіралі і збіраем па крупінках літаральна", - прызнаецца краязнаўца.

Добра, што ёсць мемарыял

Першы помнік на месцы трагедыі з'явіўся ў 1958-м годзе. Яго адкрылі ў памяць пра жыхароў Олы і загінулых падчас вызвалення гэтых мясцін савецкіх воінаў. Салдаты 48-й арміі, якія ў студзені 44-га аднымі з першых апынуліся на месцы трагедыі, сабралі тады парэшткі расстраляных карнікамі мірных жыхароў і пахавалі іх побач з адрынай. Пасля вайны ў гэтую брацкую магілу перапахавалі і астанкі воінаў, якія загінулі ў гэтых месцах падчас вайны.

Усе гэтыя гады школьнікі з суседніх вёсак заляцаліся за помнікам.

"Калі будавалі комплекс Хатынь, сюды прыязджалі з Мінска, распытвалі. Гэта значыць, напэўна, разглядалі Олу як адно з месцаў будаўніцтва мемарыяла. Але тады не было моста праз Бярэзіну, не было заасфальтаванай дарогі", - разважае Наталля Рыгораўна.

Што там казаць, у дажджлівыя гады памятныя мерапрыемствы даводзілася пераносіць ад схаванага ў лесе помніка спаленай вёскі ў Чыркавічы. Цяпер ёсць і мост, і дарога. На днях адкрыюць вялікі мемарыял.

Заканчивается строительство мемориального комплекса месте сожженной деревни Ола под Светлогорском
© Photo : Ранак
Будаўніцтва мемарыяльнага комплексу на месцы спаленай вёскі Ола пад Светлагорскам набліжаецца да завяршэння

Некалькі гадоў таму студэнтка Гомельскага ўніверсітэта - яна родам з гэтых мясцін - распавяла аб гэтай гісторыі Аляксандру Лукашэнку, папрасіла яго падтрымаць ініцыятыву стварэння мемарыяла. Прэзідэнт ідэю падтрымаў.

"У мяне нейкая сувязь з гэтым месцам. Калі пачынаю ўспамінаць - нават цяпер кажу з вамі - а ў мяне ідзе мароз па скуры. Калі там зрабілі мост і сталі праводзіць мітынгі, ускладанне вянкоў, у мяне гэта пачуццё стала сыходзіць. А калі я ўбачыла комплекс... Ведаеце, гэта трэба было зрабіць. Вы не паверыце, наколькі гэта велічна і адначасова гарманічна... Прыязджаеш і адчуваеш асаблівую энергетыку гэтага месца", - прызнаецца Наталля Рыгораўна.

30
Тэги:
Вялікая Айчынная вайна (1941-1945)
Тэмы:
Дзень Перамогі - 2020 (105)
Старадаўні беларускі народны абрад Калядныя цары

Стары Новы год: гісторыя, традыцыі і прыкметы свята

450
(абноўлена 10:48 30.12.2020)
Што гатаваць на святочны стол, чаго рабіць не варта, а таксама прыкметы і правілы Старога Новага года - у аглядзе Sputnik.

Пасля таго, як звыклы Новы год адгрымеў, а вуліцы зноў запоўніліся людзьмі, не спяшайцеся развітвацца са святочным настроем, наперадзе чакае яшчэ адно важнае зімовае свята — Стары Новы год. Адзначаецца гэтая дата ў ноч з 13 на 14 студзеня. І, як любое свята, якое прыжылося ў славян, Стары Новы год захоўвае ў сабе масу традыцый.

У Беларусі і Украіне гэтае свята вядомы як "Шчодры вечар", а ў Расіі — "Овсень". Па старым летазлічэнні гэты дзень прыпадаў на 1 студзеня і называўся Васільевым днём, так як быў днём памяці Васіля Вялікага, а напярэдадні памінальнага дня, адпаведна, 31 снежня — Васільевым вечарам.

Старинный белорусский народный обряд Колядные цари
© Sputnik / Виктор Толочко
Жыхары вёскі Семежава прымаюць удзел у старадаўнім абрадзе "Калядныя цары", падчас святкавання Старога Новага года.

Чаму называецца Стары Новы год

Ніякага асаблівага сэнсу ў назве гэтага свята не існуе. Так называецца гэты дзень толькі таму, што па юліянскім календары Новы год выпадаў з 13 на 14 студзеня. Сёння мы карыстаемся грыгарыянскім календаром, які быў уведзены ў 1918 годзе, таму свята і завецца "Стары" Новы год.

Дзе адзначаюць Стары Новы год

Раней Стары Новы год адзначалі ва ўсіх краінах Савецкага Саюза. Сёння гэтае свята існуе ў Беларусі, Расіі, Украіне, Арменіі, Грузіі, Малдове, Казахстане і Кыргызстане, а таксама ва Узбекістане і Азербайджане.

Такая традыцыя захавалася і на тэрыторыі Швейцарыі, Чарнагорыі, Македоніі і Сербіі. У апошняй, напрыклад, гэтае свята называецца Сербскі Новы год. У ноч з 13 на 14 студзеня на плошчы ў Белградзе традыцыйна даюць салют.

У Японіі Стары Новы год называецца "рысюн" — пачатак вясны, адзначаецца ён не ў сярэдзіне зімы, а 4 лютага.

Правілы свята

Да гэтага свята куплялі добрую прыгожую вопратку. Вечар 13 студзеня называўся "шчодрым", а таму і стол накрывалі адпаведны. Людзі верылі, якім будзе стол, такім будзе і год. Раніцай жанчынам неабходна было прыгатаваць кашу, зробленую з суцэльных зерняў пшаніцы. Кашу запраўлялі салам або мясам. Альбо падавалі з варэннем або мёдам. Таксама гаспадыні пяклі пірагі, бліны або варэнікі.

Святы Васіль лічыўся заступнікам свінаводаў, таму і галоўным пачастункам на святочным стале былі стравы са свініны.

Увечары народ адпраўляўся па суседзях, каб сустрэць Стары Новы год у свеце. Лічылася асабліва важным, каб першым у дом прыйшоў "патрэбны" чалавек, а такім быў малады чалавек са шматдзетнай паважанай сям'і, у якой вялікая гаспадарка. Раніцай моладзь скакала праз падпаленыя снапы сена, каб прагнаць паскуддзе.

У некаторых паселішчах на свята хадзілі калядоўшчыкі. Выканаўцаў калядных песень традыцыйна адорвалі пачастункамі.

Традыцыйныя прыкметы на Стары Новы год

Прыкметы гэтага свята былі звязаны як з надвор'ем, так і навагоднім сталом. Напрыклад, калі прыгатаваная святочная каша атрымлівалася пышнай, прыгожай і смачнай, значыць, чакаць трэба добрага года. Калі ж гаршчок у печы трэскаецца або каша выходзіла нясмачная — трэба чакаць дрэннага года.

Таксама лічылася, калі ў ноч вецер будзе дзьмуць з поўдня, то будучы год будзе шчасным і цёплым, калі ж з захаду — чакаць трэба багацця малака, а таксама рыбы, ну а калі з усходу, то ў годзе будзе добры ўраджай садавіны.

Аб ночы народ казаў: "Васільева ноч зорная — да ўраджая ягад". Калі ж надвор'е марознае, але сухое раніцай, то грыбоў у будучым годзе шмат чакаць не варта.

Прыкметы на Стары Новы год — 2018

Тыя, хто народзіцца 14 студзеня 2018 года, для поспеху і багацця павінны насіць яшмавы камень. Таксама да вечара 13 студзеня неабходна прыбраць з дому святочную елку і раздаць усе даўгі, каб не быць даўжніком увесь 2018-ы год. І, вядома, неабходна памірыцца з усімі, з кім былі ў сварцы, і дараваць ўсім, на каго трымалі крыўду.

Што павінна быць на стале на Стары Новы год

Паводле старажытных традыцый, на стале ў Васільеў вечар павінна была быць шчодрая куцця. Халвы, арэхаў, мёду і разынак не шкадавалі: чым шчадрэй будзе страва, тым насычаней і багацей новы год.

Акрамя таго, на стале абавязкова былі парася, певень або заяц. Усе тры гатункі мяса неслі ў сабе розны сэнс: свініна абяцала багацце, стравы з пеўня — свабоду, а з зайца — поспех ва ўсіх справах.

Немалаважным з'яўлялася і тое, што ўваходзіла ў начынне святочных пірагоў і, што самае галоўнае, варэнікаў на Стары Новы год. Напрыклад, грыбы ў начынні — да доўгага і шчаслівага жыцця, мяса — да дабрабыту, рыс — да багацця, капуста — да грошай, а кроп — да дужага здароўя.

Што нельга рабіць у Дзень святога Васіля

За тыдзень да Старога Новага года нельга было прыбірацца ў новую вопратку, гэта можна зрабіць толькі ў само свята. У гэты дзень нельга казаць віншаванні з адмоўнай часціцай "не" — гэта можа спудзіць жаданне і ўдачу. Таксама нельга сустракаць гэтае свята выключна ў жаночай кампаніі — так можна наклікаць нешчаслівы год.

На святочным стале не павінна быць ракаў і іншых істот, якія адступаюць назад, таму што як можна ў Новы год перанесці былыя праблемы. Таксама ў гэты дзень строга забаронена прыбіраць, таму што можна вынесці поспех і шчасце з хаты.

Рождественские гадания
© Sputnik / Александр Кондратюк
Традыцыйныя варожбы з свечкай

Варожбы на Стары Новы год

Дзяўчыны ў ноч з 13 на 14 студзеня варажылі на розных прадметах. Васільеў вечар лічылі самым удалым для прадказанняў. Людзі верылі, што ўсё нагаданае і загаданае ў гэты час спраўджваецца. Аднак Праваслаўная царква не ўхваляе варажбы.

450
Тэги:
Старый новый год, традиции, народные традиции, Беларусь
По теме
Этнограф: на стары Новы год трэба пазбавіцца ад елак

Каляды ў Лунінецкім раёне: як на Раство шанавалі традыцыі ў вёсцы Дубоўка

120
(абноўлена 13:32 12.01.2021)
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
Надвор'е было самае каляднае, быў моцны снегапад, але калядоўшчыкаў гэта не спыняла: яны спявалі песні, танцавалі, варажылі і весяліліся.

Каляды для нашых продкаў былі галоўным зімовым святам.

7 студзеня ў першы калядны дзень было прынята збірацца ўсёй сям'ёй за сталом, сытным і мясным, каб на працягу ўсяго года быць побач! А ўвечары людзі збіраліся кампаніямі і ішлі калядаваць, абавязкова аднаго з членаў групы апраналі казой.

Калядоўшчыкі хадзілі па дварах, спявалі песні, жадалі людзям дабра і здароўя, багатага ўраджаю. За гэта гаспадары дамоў шчодра абдорвалі калядоўшчыкаў рознымі смачнасцямі.

Каб абрад калядавання ў Лунінецкім раёне Беларусі не сышоў у мінулае і не згубіў свой сэнс, удзельнікі народнага фальклорнага калектыву «Лобчанка» з вёскі Лобча аднавілі і арганізавалі абрад «Каляда» з каляднымі песнямі на мясцовым дыялекце і атрыбутамі абраду: калядная зорка, ражаны, і вядома ж каза, дзед, цыганка. І ў гэтым годзе абрад вырашылі правесці 7 студзеня ў вёсцы Дубоўка, недалёка ад Лобчы.

Жыхары вёскі з задавальненнем і радасцю сустракалі калядоўшчыкаў, якія прыехалі на кані, і па меры сваіх магчымасцяў абдорвалі іх.

Надвор'е было самае каляднае: ішоў багаты снегапад, але калядоўшчыкаў гэта не спыняла: яны спявалі песні, танцавалі, варажылі і весяліліся.

Чытайце таксама:

120
  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    У вёску Дубоўка разам са снегападам завіталі калядоўшчыкі.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Вёска сустракала калядоўшчыкаў, якія прыехалі на кані.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Трэба захаваць дзівосны момант: жыхары вёскі вітаюць калядоўшчыкаў.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Каляды для нашых продкаў былі галоўным зімовым святам.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Увечары 7 студзеня людзі збіраліся кампаніямі і ішлі калядаваць.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Наўкол снег і вільгаць. Чаму б не сагрэцца народным сродкам?

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Калядоўшчыкі абавязкова аднаго з членаў групы апраналі казой.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Надвор'е было самае каляднае, быў моцны снегапад, але калядоўшчыкаў гэта не спыняла.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Удзельнікі народнага фальклорнага калектыву «Лобчанка» з вёскі Лобча.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Каб калядаванне ў Лунінецкім раёне Беларусі не сышло у мінулае і не згубла свой сэнс, аматары фальклору аднавілі і арганізавалі абрад «Каляда» з каляднымі песнямі.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Жыхары вёскі з задавальненнем і радасцю па меры сваіх магчымасцяў абдорвалі калядоўшчыкаў.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Каб лепей гралася и спявалася!

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Калядоўшчыкі спявалі песні, танцавалі, варажылі, весяліліся і... збіралі пачастункі!

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Гаспадары дамоў шчодра абдорвалі калядоўшчыкаў рознымі смачнасцямі.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Калядоўшчыкі хадзілі па дварах, спявалі песні, жадалі людзям дабра і здароўя, багатага ўраджаю.

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Бывайце здаровы, жывіце багата!

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Да новай сустрэчы, калядная зорка!

  • Каляды ў Лунінецкім раёне
    © Sputnik Альфред Микус

    Каляда паехала... да наступнага года.

Тэги:
Беларусь, Каляды
Павел Латушка ля ўваходу ў Купалаўскі тэатр

Генпракуратура Беларусі будзе шукаць Паўла Латушку праз Інтэрпол

0
(абноўлена 17:07 18.01.2021)
У дачыненні да экс-дырэктара тэатра імя Янкі Купалы з санкцыі пракурора абрана мера стрымання ў выглядзе заключэння пад варту.

МІНСК, 18 сту – Sputnik. Генеральная пракуратура накіравала ў Нацыянальнае цэнтральнае бюро Інтэрпола пакет дакументаў, неабходных для аб'явы ў міжнародны вышук Паўла Латушкі, паведамілі ў генпракуратуры.

"Абвінавачванаму інкрымінавана здзяйсненне злачынстваў, прадугледжаных ч.1 арт.357, ч.1 арт.361-1, ч.3 арт.361 Крымінальнага кодэкса Беларусі", - паведамілі Sputnik у Генпракуратуры.

Артыкул 357. "Змова або іншыя дзеянні, учыненыя з мэтай захопу дзяржаўнай улады" прадугледжвае да 12 гадоў пазбаўлення волі.

Артыкул 361. "Заклікі да дзеянняў, скіраваных на прычыненне шкоды нацыянальнай бяспецы Рэспублікі Беларусь" - да пяці гадоў пазбаўлення волі.

"У дачыненні да Латушкі ў межах крымінальнай справы, якая расследуецца галоўным следчым упраўленнем Следчага камітэта, з санкцыі пракурора абрана мера стрымання ў выглядзе заключэння пад варту", ​​- удакладнілі ў Генпракуратуры.

Пасля таго, як кадравы дыпламат, экс-міністр культуры і былы дырэктар Купалаўскага тэатра скандальна падтрымаў апазіцыю, увайшоў у топ-склад Каардынацыйнага савета і з'ехаў з краіны, прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка пазбавіў яго дыпламатычнага рангу.

Як раней паведамлялася, Латушка разам з шэрагам членаў Каардынацыйнага савета - Святланай Ціханоўскай, Марыяй Калеснікавай і Максімам Знакам з'яўляюцца фігурантамі крымінальнай справы аб стварэнні КС.

0
Тэги:
Генеральная пракуратура Беларусі, Павел Латушка, Інтэрпол