Версія тэракту на борце Ту-154 не выключаецца, але яна не асноўная

© Sputnik / Михаил Воскресенский / Перайсці ў медыябанкЧлены камісіі па раследаванні крушэння ТУ-154
Члены камісіі па раследаванні крушэння ТУ-154 - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Дапамогу ў расследаванні прычын крушэння лайнера аказваюць відавочцы, якіх аказалася дастаткова шмат, аднак усе іх словы звяраюцца з аб'ектыўнай інфармацыяй.

МІНСК, 29 сне — Sputnik. Версія тэракту на борце самалёта Ту-154, які пацярпеў крушэнне паблізу Сочы, не выключаецца, аднак яна не прыярытэтная, заявілі ў міністэрстве абароны РФ.

Кветкі ў памяць аб загінуўшых у крушэнні самалёта Ту-154 Мінабароны РФ - Sputnik Беларусь
Дзень жалобы па ахвярах крушэння Ту-154 над Чорным морам

Самалёт Ту-154 Мінабароны РФ, які накіроўваўся ў Сірыю, пацярпеў крушэнне ў Чорным моры ў нядзелю раніцай. Па звестках ведамства, на борце знаходзіліся 92 чалавекі — восем членаў экіпажа і 84 пасажыра, сярод якіх восем вайскоўцаў, 64 артыста ансамбля імя Аляксандрава, дзевяць прадстаўнікоў расейскіх тэлеканалаў, кіраўнік дабрачыннага фонду "Справядлівая дапамогу" Лізавета Глінка, вядомая як Доктар Ліза, двое федэральных дзяржслужачых. Па факце крушэння самалёта ўзбуджана крымінальная справа.

"У пачатку расследавання авіяцыйнага здарэння камісіяй было прынята больш за 15 версій гэтага здарэння. Па выманні самапісцаў мы скарацілі іх лік удвая", — сказаў начальнік службы бяспекі палётаў авіяцыі Узброеных сіл РФ генерал-лейтэнант Сяргей Байнэтаў.

"Мы зрабілі высновы, што тэракту, ну, ва ўсякім разе, выбуху, на борце не было. Але пакуль гэтую версію мы не здымаем з расследавання", — працягнуў ён.

Па словах Байнэтава, спецыялісты не выключаюць іншага механічнага ўздзеяння, акрамя выбуху. "Тэракт — гэта ж не абавязкова выбух, магло быць і механічнае ўздзеянне. Такая версія таксама разглядаецца камісіяй", — удакладніў ён.

Разам з тым кіраўнік Мінтранса РФ Максім Сакалоў, які ўзначальвае камісію па расследаванні трагедыі, заўважыў, што тэракт не разглядаецца як асноўная версія пры расследаванні крушэння самалёта. "Таксама пачалося і ідзе расследаванне, тэхнічнае расследаванне прычын гэтай катастрофы па лініі міністэрства абароны. Будуць разгледжаны ўсе магчымыя версіі, хоць паралельна праводзяцца следчыя мерапрыемствы. Я хачу адзначыць, што версія тэракту — сёння было шмат пытанняў на гэтую тэму — яна, натуральна, не разглядаецца як асноўная версія прычын гэтай катастрофы", — сказаў Сакалоў.

Байнэтаў распавёў, што інфармацыя аб трох "чорных скрынях", якая з'явілася ў СМІ, не адпавядае рэчаіснасці. "На борце самалёта Ту-154 знаходзіцца два аварыйных назапашвальніка, адзін — параметрычны, другі — з запісам перамоваў экіпажа. Трэцяга назапашвальніка няма, ёсць эксплуатацыйны назапашвальнік, які запісвае параметры палёту", — сказаў ён.

"Першым быў знойдзе назапашвальнік з аудыёінфармацыяй. Мы змаглі ўстанавіць гэта адразу пасля адкрыцця вечка", — сказаў ён.

Адказваючы на пытанне журналіста, ці былі атрыманы дадзеныя аб перамовах экіпажа, Байнэтаў сказаў, што следства мае ўсю неабходную інфармацыю і не выкарыстоўвае неправераныя крыніцы з інтэрнэту.

"У нас дастаткова шмат аб'ектыўнай інфармацыі, таму інтэрнэтам мы не карыстаемся", — сказаў на заканчэнне Байнэтаў.

Ён падкрэсліў, што абароннае ведамства правядзе расследаванне ў сувязі з уцечкай у СМІ расшыфроўкі перамоваў экіпажа. "Расследаванне, на самай справе, праводзіцца, і па выніках мы будзем разумець, наколькі ўсё дакладна ці недакладна", — сказаў Панкоў журналістам, дадаўшы, што таксама ў выпадку пацверджання сапраўднасці будзе праведзена службовае расследаванне для выяўлення вінаватых ва ўцечцы.

Паводле яго слоў, параметрычная інфармацыя бартавых самапісцаў Ту-154 не сведчыць аб тэхнічных адказах на судне.

"Канчатковыя высновы пра прычыны трагедыі будуць зробленыя толькі пасля расшыфроўкі бартавых самапісцаў. І асноўнага назапашвальніка інфармацыі, і моўнага. Нягледзячы на тое, што сёння ўжо маецца інфармацыя, якая трапіла ў прэсу, канчатковыя высновы, натуральна, павінны быць зробленыя пасля скрупулёзнага аналізу і правядзення ўсіх неабходных экспертыз", — адзначыў Сакалоў.

"Сёння мы ў камісіі маем параметрычны назапашвальнік інфармацыі і маўленчай. З учарашняга дня працягваецца дэталёвая расшыфроўка і вывучэнне тых матэрыялаў, якія ў гэтых назапашвальніках маюцца. Каб дэталёва вывучыць усе параметры працы рухавікоў, самалётных сістэм, у цэлым прааналізаваць ўвесь палёт, неабходны час не менш 10 сутак. І канчатковыя высновы аб прычынах авіяцыйнага здарэння мы спадзяемся зрабіць не раней 30 сутак", — сказаў Байнэтаў.

"Мы змаглі сабраць вялікую групу прафесіяналаў, экспертаў, і з дапамогай гэтых спецыялістаў мы спадзяемся ў бліжэйшы час выйсці на прычыны авіяцыйнага здарэння", — дадаў ён.

Стужка навiн
0