У турме

У Беларусі дзейнічала тэрарыстычная група - СМІ

33
(абноўлена 15:26 08.12.2020)
У матэрыялах справы - падпал дома міліцыянера, падрыў аўтамабіля і некалькі нападаў у Гродзенскай вобласці.

МІНСК, 8 сне - Sputnik. Удзельнікі тэрарыстычнай групы затрыманыя, іх дзейнасць раскрытая, паведаміў дзяржтэлеканал АНТ у сваім Telegram-канале.
У матэрыялах справы - падпал, падрыў аўтамабіля і напады, здзейсненыя падазраванымі ў Гродзенскай вобласці.

"Група здзейсніла некалькі нападаў у Гродзенскай вобласці. У іх ліку падпал дома міліцыянера і падрыў аўтамабіля. Удзельнікаў затрымалі. Падчас ператрусу ў доме, дзе хаваўся арганізатар, знайшлі цэлы арсенал. У тым ліку гранаты і выбухоўка", - гаворыцца ў паведамленні.

Падпал дома і машыны з розніцай у гадзіну

У Ваўкавыску ў ноч з 1 на 2 кастрычніка з розніцай прыкладна ў гадзіну загарэліся машына і дом мясцовага супрацоўніка міліцыі.

Ад пажару пацярпела ўся драўляная частка яшчэ недабудаванага даху дома, а таксама дах гаража, які стаяў побач. У аўто згарэла ўсё, што было пад капотам - машына не падлягае рамонту.

Карэспандэнт Sputnik пабываў на месцы пажару, пагаварыў з пацярпелым і сведкамі таго, што здарылася. Мясцовыя жыхары перакананыя: прычына таго, што адбылося - помста. Сам міліцыянер лічыць, што падпалы звязаны з яго прафесійнай дзейнасцю.

Яшчэ адзін падрыў

У ноч на 20 лістапада ў Гродне быў узарваны аўтамабіль Skoda Octavia, які належаў супрацоўніку мясцовай міліцыі. Напярэдадні таго, што здарылася ў апазіцыйных Telegram-каналах з'явілася інфармацыя аб тым, што ўладальніка аўто ўнеслі ў "чорны спіс" сілавікоў.

Па факце таго, што адбылося, завялі крымінальную справу, якую пазней перакваліфікавалі і сталі разглядаць як акт тэрарызму.

33
Тэги:
тэрарызм, Беларусь
Канфлікт паміж Ізраілем і Палестынай

Ракетныя абстрэлы і пагромы: што адбываецца паміж Ізраілем і Палестынай

5
(абноўлена 09:34 13.05.2021)
Савет бяспекі ААН збярэцца на экстраную сустрэчу з-за эскалацыі супрацьстаяння, ахвярамі якога ўжо сталі звыш 80 чалавек.

МІНСК, 13 тра - Sputnik. Напружаная сітуацыя застаецца паміж Ізраілем і сектарам Газа. У сераду і ў ноч на чацвер Ізраіль і палестынскія групоўкі з сектара Газа працягнулі абменьвацца ўдарамі.

Пасля заявы аб ракетным удары па Тэль-Авіве ваеннае крыло руху ХАМАС "Брыгады аль-Касам" паведаміла пра ўдар па Ерусаліме.

ЦАХАЛ (Армія абароны Ізраіля) паведаміў, што ужыў звыш 1,5 тысяч боепрыпасаў. Таксама была выкарыстана баявая авіяцыя.

Па дадзеных ваенных, каля 350 ракет, запушчаных з Газы, не дасягнулі тэрыторыі Ізраіля. Сотні іншых былі перахопленыя сістэмай СПА "Жалезны купал".

Міжэтнічны канфлікт

Акрамя таго, складаная абстаноўка назіраецца ў гарадах Ізраіля Лод і Ако. Там улады вымушаныя былі ўзмацніць меры бяспекі з-за міжэтнічных сутыкненняў. Палестынцы падпальвалі аўтамабілі і дамы ізраільцян. Арабскія падлеткі збіраліся арганізаваць пажар у сінагозе і іншых святых месцах. Зараз у гарадах дзейнічае рэжым надзвычайнай сітуацыі.

Нагадаем, што новы віток у канфлікце паміж бакамі адбыўся 10 траўня пасля беспарадкаў каля мячэці Аль-Акса ва Усходнім Ерусаліме. У вулічнай акцыі пацярпелі больш за 700 палестынцаў.

Міжнародная пазіцыя

У МЗС Расіі выказалі заклапочанасць сітуацыяй, якая склалася, асудзіўшы напады на мірных грамадзян.

"Заклікаем бакі праяўляць стрыманасць і не рабіць крокаў, багатых далейшай эскалацыяй напружанасці", - заявіла прэс-сакратар ведамства Марыя Захарава.

У заяве ўдакладняецца, што Масква ва ўзаемадзеянні з рэгіянальнымі і міжнароднымі бакамі будзе паслядоўна дамагацца ўстойлівага і комплекснага палесціна-ізраільскага ўрэгулявання.

Шэраг краін прапанаваў правесці ў пятніцу надзвычайнае пасяджэнне Савета бяспекі ААН па эскалацыі напружанасці ў рэгіёне. Меркаванае адкрытае пасяджэнне павінна прайсці з удзелам прадстаўнікоў ізраільскай і палестынскай бакоў.

Чытайце таксама:

5
Тэги:
Савет бяспекі ААН, ахвяры, сустрэча, Ізраіль, ракета
Успенская царква XVIII стагоддзя ў Карэліі цалкам згарэла

Пажары ў беларускіх храмах: што яшчэ гарэла акрамя Будслаўскага касцёла?

21
(абноўлена 13:15 12.05.2021)
Часцяком адбіваецца час пабудовы і драўляныя будматэрыялы, часам ўмешваюцца прыродныя стыхіі, парой злодзеі банальна замятаюць сляды, часцей верагоднай прычынай становіцца бестурботнасць людзей.

МІНСК 12 тра - Sputnik. Пажар у касцёле Ушэсця Найсвяцейшай Панны Марыі ў вёсцы Будслаў прымусіў Sputnik успомніць іншыя падобныя здарэнні. Аказалася, што гэта не такая ўжо і рэдкая з'ява, у тым ліку ў Беларусі.

10 сакавіка 2019 года згарэла Свята-Дзімітраўскую царква ў вёсцы Лелікава. Яе ўзвялі ў ХVIII стагоддзі ў гонар святога Дзмітрыя Салунскага. Узор драўлянага дойлідства Палесся перажыў вайну і савецкі час, калі храм выкарыстоўвалі не па прызначэнні - там наладзілі сховішча для сена. Прычынай пажару, па папярэдніх дадзеных, сталі праблемы з праводкай.

18 красавіка 2019 года вогненная стыхія знішчыла драўляны каталіцкі храм Святых апосталаў Пятра і Паўла ў Гарадокскім раёне Віцебскай вобласці (1886 год пабудовы). Да пажару прывяло неасцярожнае спальванне смецця - агонь дабраўся да касцёла праз сухую расліннасць. Пажарныя спрацавалі аператыўна, але полымя паспела знішчыць дах і перакрыцці.

28 снежня 2018 гада ў Хойніках згарэла царква хрысціян веры евангельскай "Благадаць". Да таго моманту яна ўжо была зачынена, абышлося без пацярпелых. Агонь пашкодзіў дах, сцены, маёмасць унутры. Аднапавярховы драўляны будынак з'явіўся ў 1991 годзе.

14 жніўня 2018 гада ў касцёл святых апосталаў Пятра і Паўла ў вёсцы Гожа (Гродзенскі раён) ўдарыла маланка, што прывяло да ўзгарання ў электрашчытавой. Агонь хутка ліквідавалі супрацоўнікі МНС, таму значнай шкоды не было. Раней храм 1862-1869 гадоў пабудовы ўжо гарэў падчас Вялікай Айчыннай вайны.

9 снежня 2017-га пажар знішчыў царкву Святога Духа ў вёсцы Рэчкі (Вілейскі раён Мінскай вобласці). Быў разбурана дах, будынак выгарэў знутры.

6 чэрвеня 2017 года згарэў драўляны касцёл Святога Яўхіма ў вёсцы Клюшчаны Астравецкага раёна. Пабудаваны ў 1726 годзе аб'ект адрэстаўравалі ў 1990 годзе. Знакавасці храму дадае бацька Канстанцін Стэповіч. Святар, вядомы як паэт Казімір Сваяк, у пачатку ХХ стагоддзя правёў адну з першых служб на беларускай мове.

8 красавіка 2017 года пажар здарыўся ў часовым будынку прыходу храма Раства Хрыстова ў Оршы. Было пашкоджана ўнутранае аздабленне, купал, царкоўнае маёмасць.

16 сакавіка 2017 года на будоўлі праваслаўнага храма ў Барысаве адбыўся пажар. Агонь пашкодзіў ўнутранае аздабленне на плошчы 30 квадрантных метраў.

27 мая 2015 года згарэла пабудаваная ў XIX стагоддзі праваслаўная капліца ў вёсцы Сіціцк (Столінскі раён). Яна прыпісана да Свята-Пакроўскага прыходу. Тут у справу зноў умяшаліся прыродныя сілы - уначы ўдарыла маланка. У капліцы не было электрычнасці, гэта значыць гэта было прамое ўзгаранне, а не кароткае замыканне электраправодкі.

У 2013 годзе напярэдадні Калядаў унікальнай святыні пазбавіліся жыхары вёскі Хатляны Уздзенскага раёна Мінскай вобласці. Храм у гонар Пакрова Прасвятой Багародзіцы ўзвялі з дрэва ў 1898 годзе па праекце рускага архітэктара Канстанціна Тона - аўтара храма Хрыста Збавіцеля ў Маскве.

У студзені 2010 года агонь не пашкадаваў храм Свяціцеля Мікалая Цудатворца ў вёсцы Стары Крыўск 1815 года пабудовы. Ратавальнікі сярод магчымых прычын НЗ назвалі падпал, так як агонь актыўнічаў у двух месцах, а на руінах не знайшлі посуд з каштоўных металаў.

Чытайце таксама:

21
Тэги:
Людзі, Стыхійныя бедствы, касцёл, Будслаў, Пажар
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

2
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты