Кастрычніцкая плошча Мінска падчас Алімпіяды-80

Алімпійскае лета-80 у Мінску: замежныя госці, яркія шкарпэткі і праменад

10
(абноўлена 06:34 22.06.2020)
Тое лета мінчанам запомнілася незвычайнай атмасферай свята, праменадамі пасля футбольных матчаў і рознакаляровымі шкарпэткамі, успамінае вядомы беларускі акцёр, намеснік дырэктара НАДТ імя М.Горкага Ігар Андрэеў.

У 1980 годзе Андрэеву было 28, ён ужо заявіў пра сябе ролямі, быў малады, прыгожы. Тое лета яму запомнілася не толькі тым, што тэатр упершыню не паехаў на гастролі, але і незвычайнай атмасферай агульнай радасці.

"У чым незвычайнасць усяго гэтага свята? Па-першае, у першы раз у Савецкім Саюзе Алімпіяда праводзілася ў Маскве. Па-дургое, гэта была падзея, якая закранула ўсё вялікага народа, і спаборніцтвы праводзіліся ў пяці гарадах - Маскве, Ленінградзе, Кіеве, Мінску і Таліне", - распавядае акцёр.

Олимпийский огонь Олимпиады-80 на площади Ленина в Минске
© Sputnik / Евгений Коктыш
Алімпійскі агонь Алімпіяды-80 на плошчы Леніна ў Мінску

"Мы, Рускі драматычны тэатр імя Горкага, прывыклі, што на чэрвень-ліпень трупа з'язджае на гастролі. А тут для нас было здзейснена нечаканым, што было загадана застацца ў Мінску, паколькі праводзіцца Алімпіяда", - распавёў Андрэеў.

Пра алімпійскую сімволіку

Асобнай алімпійскай тэмай, якая застанецца і пасля таго, як забудуць аб алімпійскіх рэкордах, будзе алімпійская сімволіка. І ў першую чаргу чароўны і кранальны Алімпійскі Мішка.

Символ Олимпиады-80 — Олимпийский Мишка — был в это время повсюду
© Sputnik / Сергей Гунеев
Сімвал Алімпіяды-80 - Алімпійскі Мішка - быў у гэты час паўсюль

"За год да Алімпіяды мы былі на гастролях у Венгрыі і прывезлі сувеніры. Гэта былі паштоўкі, маленькія значкі з Мішкай. У нас адрывалі іх з рукамі і з нагамі, мы былі самымі дарагімі гасцямі. Нас частавалі ў лазні півам толькі таму, што мы паднеслі нейкую маленькую паштоўку з Мішкай", - успамінае артыст.

Паводле яго слоў, сувеніры з алімпійскай сімволікай былі дадатковым пропускам на любое мерапрыемства.

Пра замежнікаў

Па сцвярджэнні многіх, Алімпіяда-80 стала пэўным "глытком замежнага паветра". Вось як успамінае той час артыст Андрэеў:

"У той перыяд, у 80-я, не вельмі віталі кантакты з замежнікамі. Але ў той лета было нейкае паслабленне. Не тое, што мы лезлі з зносінамі да гасцей горада, але проста калі ты прыходзіш у нейкі пункт грамадскага харчавання, рэстаран, кафэ, дзе шмат людзей, размовы завязваліся вельмі спантанна і арганічна. На якой мы мове размаўлялі, я не памятаю, але слова "алімпіяда" збліжала ўсіх, і ў гэтым была атмасфера свята.

Паводле яго слоў, асаблівая атмасфера ў горадзе панавала і пасля футбольных матчаў. (У беларускай сталіцы праходзілі адборачныя матчы). Пасля футбола, ад стадыёна "Дынама" публіка ішла па цэнтры горада - стараліся зайсці ў рэстараны, летнія кафэ.

Ён таксама ўзгадвае той час, калі ўсім было радасна за краіну, за Савецкі Саюз, калі ніхто не дзяліў людзей на нацыянальнасці - на рускіх, беларусаў, казахаў.

Пра рознакаляровыя шкарпэткі

Сімвалам савецкіх часоў быў татальны дэфіцыт, у тым ліку і на адзенне. Але Алімпіяда ўнесла і тут свае карэктывы. "Джынсы з'явіліся, нейкія асаблівыя тэніскі яркія. А брэсцкая фабрыка выпусціла шкарпэткі любога колеру, не толькі чорнага або сіняга. Але яны жоўтыя, чырвоныя, блакітныя. У гэтым быў таксама адмысловы настрой", - успамінае акцёр.

Пра фарцоўку

Фарцавалі ў той час заўсёды, асабліва блізкая да фарцоўшчыкаў была багема, залатая моладзь. Тэатр імя Горкага, як вядома, знаходзіцца ў асаблівым месцы, пра яго размяшчэнне нават анекдоты ходзяць. На маленькім пятачку - тэатр, гасцініца, турма, радзільня.

"Гасцініца "Мінск" у той час была цэнтр замежнікаў. І там народ пасвіўся. А нашы хлопцы з тэатра там набывалі - абутак і джынсы. Кошты, вядома, былі залімітавыя. Але затое джынсы можна было насіць вельмі доўга", - сказаў Андрэеў.

Месцы тусовак

Ён таксама ўзгадвае, што ў Мінску падчас алімпіяды была вельмі добрае надвор'е.

"Многія людзі гулялі па горадзе, у парках, у скверах. На жаль, тады вельмі абмежаваныя былі месцы тусовак. Народ проста гуляў па горадзе. А па цэнтральным праспэкце ў Менску ў цёплыя летнія вечары прайсціся можна было з тым, каб сябе паказаць і іншых паглядзець", - успамінае акцёр.

Паводле яго слоў, публіка шпацыравала ад Палаца прафсаюзаў, міма ГУМа, да плошчы Леніна.

"Гэта такі праменад. Ён быў заўсёды запоўнены, не было свабодных месцаў, у скверыку каля тэатра Янкі Купалы, у Аляксандраўскім скверы. Вось гэтыя месцы былі проста заўсёды запоўненыя людзьмі", - распавёў Андрэеў.

10
Тэги:
Алімпіяда-1980
Тэмы:
Алімпіяда - 80 (29)

"Ты супер! 60+", фінал відэа

16
(абноўлена 15:03 22.06.2021)
У мінулых выпусках у фінал выйшлі ў тым ліку прадстаўнікі Беларусі Аляксей Хазееў з Гомеля і Галіна Качалава з Гродна. Глядзіце фінальны выпуск шоу "Ты супер! 60+" на Sputnik.

Праект "Ты супер! 60+" створаны пры ўдзеле тэлеканала НТБ і Міжнароднага інфармацыйнага агенцтва і радыё Sputnik і дапамагае тым, хто пазбаўлены падтрымкі блізкіх сваякоў.

Фармат шоу ў гэтым годзе меркаваў ўзроставыя абмежаванні для ўдзельнікаў: не маладзейшыя за 60 гадоў. Самай сталай канкурсантцы - Валянціне Федосавай з Разанскай вобласці - 87 гадоў, самай юнай - Юліі Хазанавай з Санкт-Пецярбурга - 61 год.

Чацвёра ўдзельнікаў шоу - ураджэнцы Беларусі. Гэта Галіна Качалава (80 гадоў, Гродна), Святлана Эрміш (68 гадоў, Брэст), Тамара Макушынская (73 гады, Гомель) і Аляксей Хазееў (68 гадоў, Гомель).

Па выніках першага выпуску шоу фіналістамі сталі Аляксей Хазееў з Гомеля і Герман Кейлін (81 год, Сочы). У другім выпуску "Ты супер! 60+" у фінал прайшлі 80-гадовая Галіна Качалава з Гродна і 74-гадовая Тамара Раманенка (Іркуцкая вобласць). У трэцім выпуску ў фінал прайшлі Ніна Дзілон і Уладзімір Родзінцаў, абодва з Масквы. Святлане Эрміш з Брэста ў лік фіналістаў трапіць не ўдалося.

Па выніках чацвёртага выпуску шоу фіналістамі сталі Вольга Красоўская (Ульянаўская вобласць) і Аляксандра Крайслер (Санкт-Пецярбург). Тамара Макушынская з Гомеля не была адабрана журы. Па выніках пятага выпуску ў фінал выйшлі Віктар Баёў (Краснаярскі край) і Алег Жданаў (Серпухаў).

Па выніках фіналу пераможцай шоу "Ты супер! 60+" стала Ніна Дзілон з Масквы.

Вядучыя праекта - Вадзім Такмянёў і Анастасія Пак. Ацэньвала выступленні прафесійнае журы - Ігар Круты, Дыяна Арбеніна, Ірына Дубцова і Стас Пьеха.

Правілы праекта простыя: у кожным выпуску на сцэну выходзілі канкурсанты і выконвалі кампазіцыі. У зону чакання, згодна з правіламі, праходзілі тыя, хто атрымліваў тры ці чатыры "так" ад членаў журы: калі ніхто з іх не націскаў зялёную кнопку або націскаў хтосьці адзін, а таксама калі галасы падзяляліся 2/2, то удзельнік пакідаў праект . У фінале кожнай праграмы журы называлі імёны тых, хто праходзіў далей.

У выніку свае песні прспявалі ўсе 10 фіналістаў, у тым ліку беларусы Аляксей Хазееў з Гомеля і Галіна Качалава з Гродна.

Глядзіце таксама:

16
Тэги:
шоу, фінал, "Ты супер! 60+"

І ў падарунак пяцьсот эскімо - лепшыя савецкія фота пра марозіва

15
(абноўлена 15:49 16.06.2021)
  • Дзеці ядуць марозіва. Ніжні Ноўгарад, 1974 год
  • Эскімо для маладых. Масква, 1972 год
  • Жыхарка Ленінграда з марозівам на Неўскім праспекце, 1965 год
  • Праца фатографа В. Апаліна Как вку-у-сно!, 1967 год
  • Праца фатографа В. Апаліна Как вку-у-сно!, 1967 год
  • Любімы ласунак - эскімо
  • Юныя жыхары Ноўгарада з марозівам, 1975-ы
  • Эскімо для каханай
  • Сям'я аматараў марозіва ў Вініцах, Украінская ССР
  • Маленькія адэсіткі са стаканчыкамі марозіва. 1983 год, Украінская ССР
  • Масквічы на ​​вуліцах горада. 1972 год
  • Маскоўскі пламбір
  • Дзяўчынка есць марозіва ў вільнюсскім кафэ, 1967 год
  • У гарадскім скверы Запарожжа. Украіна 1979-ы год
  • Маладая сям'я ў кафэ-марозіва ў Казані, 1987-ы
  • Кафэ-марозіва ў Маскве, 1972-ы
  • Марозіва для рабочых Таганрогскага камбайнавага завода, 1972 год
  • Хлопчык есць марозіва пламбір у вафельным стаканчыку
  • Продаж марозіва падчас Дня веласіпедыстаў у літоўскім горадзе Шаўляй, 1983 год
  • Дзяўчаты ядуць марозіва ў Маскве ў мароз. 1986 год
Эскімо і ў вафельным стаканчыку, пламбір і фруктовае - у СССР любілі марозіва ўсе: і дарослыя, і дзеці.

Sputnik Беларусь прапануе падборку ўзрушаючых савецкіх фотаздымкаў. Яны даказваюць тое, што і так памятаюць усё, хто заспеў тыя часы - любімым ласункам грамадзян было марозіва.

Першае эскімо з'явілася ў СССР у 1935 годзе па ініцыятыве народнага камісара харчавання А. І. Мікаяна, але ў прамысловых маштабах стала вырабляцца ўжо пасля вайны.

Савецкае марозіва рабілі з чыстага каровінага малака, без кансервантаў і раслінных тлушчоў, таму яно мела такі незвычайны густ. Асаблівы ласунак - пламбір у вафельным або папяровым стаканчыку. А масквічы і госці савецкай сталіцы атрымлівалі асалоду ад найбольш смачнага эскімо - глазураванага цыліндрыка, загорнутага ў паперу.

Шалёнай папулярнасцю карысталіся кафэ-марозіва і летнія тэрасы, дзе можна было замовіць у шкляной або металічнай крэманцы два-тры шарыкі рознакаляровага пламбіру, ​​пасыпаць шакаладам або арэхамі.

Чытайце таксама:

15
  • Дзеці ядуць марозіва. Ніжні Ноўгарад, 1974 год
    © Sputnik / Чернов

    Дзеці ядуць марозіва. Ніжні Ноўгарад, 1974 год.

  • Эскімо для маладых. Масква, 1972 год
    © Sputnik / Борис Кавашкин

    Эскімо для маладых. Масква, 1972 год.

  • Жыхарка Ленінграда з марозівам на Неўскім праспекце, 1965 год
    © Sputnik / Всеволод Тарасевич

    Жыхарка Ленінграда з марозівам на Неўскім праспекце, 1965 год.

  • Праца фатографа В. Апаліна Как вку-у-сно!, 1967 год
    © Sputnik В. Опалин

    Любімы ласунак савецкіх дзяцей - эскімо.

  • Праца фатографа В. Апаліна Как вку-у-сно!, 1967 год
    © Sputnik / В. Опалин

    Праца фатографа В. Апаліна "Как вку-у-сно!", 1967 год.

  • Любімы ласунак - эскімо
    © Sputnik / Борис Кавашкин

    Мама корміць дачку марозівам падчас экскурсіі па Маскве, 1972-ы.

  • Юныя жыхары Ноўгарада з марозівам, 1975-ы
    © Sputnik / Борис Кауфман

    Юныя жыхары Ноўгарада з марозівам, 1975-ы.

  • Эскімо для каханай
    © Sputnik / Борис Кавашкин

    Спатканне ў маскоўскім парку. Эскімо і кветкі для каханай. 1973 год.

  • Сям'я аматараў марозіва ў Вініцах, Украінская ССР
    © Sputnik / Александр Макаров

    Сям'я аматараў марозіва ў Вініцах, Украінская ССР.

  • Маленькія адэсіткі са стаканчыкамі марозіва. 1983 год, Украінская ССР
    © Sputnik / Владимир Акимов

    Маленькія адэсіткі са стаканчыкамі марозіва. 1983 год, Украінская ССР.

  • Масквічы на ​​вуліцах горада. 1972 год
    © Sputnik / И. Зотин

    Масквічы на ​​вуліцах горада. 1972 год.

  • Маскоўскі пламбір
    © Sputnik / И. Зотин

    Маскоўскага пламбіру шмат не бывае. Савецкая сталіца, 1972-і.

  • Дзяўчынка есць марозіва ў вільнюсскім кафэ, 1967 год
    © Sputnik / Олег Макаров

    Дзяўчынка есць марозіва ў вільнюсскім кафэ, 1967 год.

  • У гарадскім скверы Запарожжа. Украіна 1979-ы год
    © Sputnik Всеволод Тарасевич

    У гарадскім скверы Запарожжа. Украіна 1979-ы год.

  • Маладая сям'я ў кафэ-марозіва ў Казані, 1987-ы
    © Sputnik / Владимир Федоренко

    Маладая сям'я ў кафэ-марозіва ў Казані, 1987-ы.

  • Кафэ-марозіва ў Маскве, 1972-ы
    © Sputnik / Борис Кавашкин

    Кафэ-марозіва ў Маскве, 1972-ы.

  • Марозіва для рабочых Таганрогскага камбайнавага завода, 1972 год
    © Sputnik / А. Жигайлов

    Марозіва для рабочых Таганрогскага камбайнавага завода, 1972 год.

  • Хлопчык есць марозіва пламбір у вафельным стаканчыку
    © Sputnik / Игорь Гаврилов

    Хлопчык есць марозіва пламбір у вафельным стаканчыку.

  • Продаж марозіва падчас Дня веласіпедыстаў у літоўскім горадзе Шаўляй, 1983 год
    © Sputnik / Александр Земляниченко

    Продаж марозіва падчас Дня веласіпедыстаў у літоўскім горадзе Шаўляй, 1983 год.

  • Дзяўчаты ядуць марозіва ў Маскве ў мароз. 1986 год
    © Sputnik / Юрий Кавер

    Дзяўчаты ядуць марозіва ў Маскве ў мароз. 1986 год.

Тэги:
дзеці, СССР, Марозіва, фота
Выканаўчы дырэктар МІА Расія сёння Кірыл Вышынскі

SputnikPro: Вышынскі пра сувязь якаснай публіцыстыкі і пазіцыі аўтара

10
(абноўлена 15:57 24.06.2021)
Майстар-клас вядомага расійскага журналіста Кірыла Вышынскага адначасова прайшоў адразу на двух медыйных пляцоўках: у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь і ў анлайн фармаце на платформе рэспубліканскага форуму.

Новы модуль навучальнай праграмы SputnikPro на тэму: "Публіцыстыка ў традыцыйных і новых медыя" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь прайшоў пры поўным аншлагу. Майстар-клас правёў выканаўчы дырэктар МІА "Расія сёння" Кірыл Вышынскі.

Візіт вядомага расійскага журналіста стаў сапраўднай падзеяй для медыйнай супольнасці Беларусі. Майстар-клас прайшоў адначасова на дзвюх пляцоўках: у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь, дзе сабраліся вядучыя журналісты цэнтральных беларускіх СМІ, і ў анлайн фармаце на платформе рэспубліканскага форуму, які сабраў больш за 100 даследчыкаў і журналістаў рэгіянальных і раённых рэдакцый Беларусі. Спектр тэм шырокі - ад лакальнай праблематыкі да інфармацыйнай бяспекі дзяржавы.

Аб "крызіснай" журналістыцы

"Журналістыка - адна з самых складаных сучасных прафесій, таму што журналіст нясе велізарную адказнасць за інфармаванне грамадства ў крызіснай сітуацыі", - адзначыў Вышынскі.

На думку спікера, ва ўмовах крызісу, калі з-за наплыву разнастайнай, супярэчлівай інфармацыі людзям складана разабрацца ў працэсах, што адбываюцца, асаблівую каштоўнасць набывае моцная, якасная публіцыстыка.

"Публіцыстыка - гэта ў першую чаргу пазіцыя. Калі ёсць пазіцыя, і гэта пазіцыя аргументавана даказваецца, тады да вас прыслухаюцца", - растлумачыў Вышынскі.

Представители госСМИ на семинаре SputnikPro
© Sputnik
Прадстаўнікі розных СМІ на семінары SputnikPro

Аб публіцыстыцы і ўнутранай пазіцыі

Менавіта публіцыстыка дапаможа сфарміраваць грамадскую думку, уплываць на працэсы, якія адбываюцца. Па словах Вышынскага, нельга проста сесці і напісаць публіцыстычны матэрыял. Патрэбна цвёрдая ўнутраная пазіцыя.

"Пазіцыя фарміруецца падчас спрэчкі і ўнутранага дыялогу аўтара. Гэта адказы на пытанні. Калі вы заяўляеце сваю пазіцыю, то вы заўсёды павінны заявіць гэты дыялог, інакш кажучы паказаць унутраны канфлікт", - адкрыў прафесійны прыём знакаміты журналіст.

У якасці прыкладу ён прывёў тэму абавязковай вакцынацыі. Унутраная дылема: прышчапляцца ці не? З аднаго боку, ёсць рызыка няхай не сур'ёзна, але захварэць самому пасля прышчэпкі. З іншага боку, існуе рызыка стаць пераносчыкам інфекцыі і няхай не наўмысна, але стаць вінаватым у хваробе іншага чалавека, магчыма, са смяротным зыходам. Вышынскі упэўнены: перш чым садзіцца за такі матэрыял, аўтар павінен сам знайсці адказ на складанае пытанне.

"Калі збіраецеся публіцыстычны матэрыял пісаць, вы павінны быць абсалютна ўпэўненыя да чаго прыйдзеце, загадзя ведаць, што скажаце ў канцы. Аргументаваць, з важкімі бясспрэчнымі фактамі, без штампаў і заклікаў. Гэта пазіцыя аўтара, да якой прыслухаюцца", - сказаў Вышынскі.

Сцісласць - сястра таленту

На майстар-класе спікер выказаўся пра класічную публіцыстыку. Напрыклад, у савецкія часы такім матэрыялам прысвячалі цэлыя газетныя развароты.

"Сёння вялікіх тэкстаў ніхто чытаць не стане. Ён павінен быць сціснутым, спрасаваным, як булённы кубік. У гэтым і крыецца талент журналіста, каб змясціць у кароткім тэксце сутнасць пытання, паказаць унутраны канфлікт і аргументавана прыйсці да рашэння - высновы", - адзначыў спікер .

Блогераў на майстар-класе цікавіла, якія інтэрнэт-тэхналогіі трэба ўжываць, каб атрымаць шматтысячную аўдыторыю, стаць лідэрам меркавання.

"На мой погляд, папулярнасць блога ў першую чаргу вызначае кантэнт. Калі ён ёсць, то рана ці позна да яго прыйдзе свой сталы чытач нават ва ўмовах жорсткай канкурэнцыі", - рэзюмаваў Вышынскі.

Што такое SputnikPro

SputnikPro - праект міжнароднага інфармацыйнага агенцтва і радыё Sputnik для журналістаў, студэнтаў профільных ВНУ, супрацоўнікаў прэс-служб і медыяменеджэраў, накіраваны на абмен вопытам і развіццё прафесійных сувязяў з замежнымі калегамі. Вядучымі модуляў праекта выступаюць як медыяменеджэры Sputnik, так і іншыя вядомыя расійскія эксперты.

10
Тэги:
форум, Анлайн-праекты, майстар-клас, Кірыл Вышынскі