МАЗ на Дакары

"Дакар-2018": пасля 6 этапу Вязовіч захаваў 3 месца ў грузавым заліку

9
(абноўлена 12:26 12.01.2018)
Траўмы працягваюць выводзіць са спаборніцтва гоншчыкаў - гэтым разам з дыстанцыі сышоў паляк Рафал Сонік.

МІНСК, 12 сту — Sputnik. Лепшы з экіпажаў беларускай каманды "МАЗ-СПОРТаўта", Сяргея Вязовіча, захаваў трэцяе месца ў заліку грузавікоў пасля шостага этапу ралі "Дакар-2018", які праходзіць у Паўднёвай Амерыцы, сведчаць дадзеныя арганізатараў гонкі.

Шосты этап выйграў аргентынец Федэрыка Вілагра на Iveco, другім фінішаваў чэх Марцін Калома на Tatra, трэцім на фініш прыехаў галандзец Тоні ван Генугтэн на Iveco. Вязовіч фінішаваў толькі сёмым, Аляксей Вішнеўскі 12-ым, Аляксандр Васілеўскі — 22-ім.

У выніковым заліку пасля шасці этапаў лідарам застаецца экіпаж КамАЗа Эдуарда Мікалаева, на другім месцы Вілагра, на трэцім Вязовіч, які прайграе лідару каля 2,5 гадзін. Васілеўскі і Вішнеўскі займаюць 15 і 18 пазіцыі адпаведна.

Першыя два месцы ў заліку пазадарожнікаў займаюць гоншчыкі каманды Peugeot — Стэфан Петэрансэль і Карлас Сайнс. На трэцім месцы — галандзец Бернхард тэн Брынке на Toyota. Залік матацыклаў узначальвае аргентынскі гоншчык Кевін Бенавідэс, другім ідзе француз Адрыян ван Б'юерэн, трэці — аўстрыец Маціяс Уокнэр. У заліку квадрацыклаў лідэр — чыліец Ігнасіа Касаль, другі — перуанец Алексіс Эрнандэс, на трэцім месцы — аргентынец Пабла Капеці.

Адзін з самых вопытных квадрацыклістаў, пераможца "Дакара-2015" паляк Рафал Сонік, пакінуў гонку з-за пералому нагі. Раней з дыстанцыі сышоў дзеючы чэмпіён заліку квадрацыклаў расіянін Сяргей Каракін, аднак ён усё ж працягне ўдзел у ралі, але ўжо ў якасці журналіста.

У пятніцу ралі-рэйд робіць паўзу — каманды застануцца ў сталіцы Балівіі Ла Пасе. Сёмы этап стартуе ў суботу 13 студзеня — гоншчыкі пройдуць маршрут з балівійскі сталіцы ў горад Уюні.

9
Тэги:
МАЗ-СПОРТавто, Дакар 2018, ралли, Сяргей Вязовіч, Паўднёвая Амерыка
Тэмы:
"Дакар 2018": новае выпрабаванне для МАЗ (12)
Запраўка аўтамабіля на АЗС

Тры негатыўныя наступствы ўключэння дарожнага збору ў кошт паліва

10
(абноўлена 09:20 17.11.2020)
Не толькі рэзкае павышэнне коштаў на паліва, але і рост коштаў на іншыя тавары можа стаць наступствам такога варыянту рашэння набалелага пытання дарожнага збору.

МІНСК, 17 ліс - Sputnik. Тры негатыўныя наступствы можа пацягнуць за сабой уключэнне дарожнага збору ў кошт паліва, распавёў старшыня Палаты прадстаўнікоў Уладзімір Андрэйчанка ў эфіры тэлеканала СТБ.

Гаворка ідзе ў тым ліку аб рэзкім павышэнні кошта на паліва, узнікненні розніцы ў коштах паміж коштам паліва ў Беларусі і Расіі.

"Гэта адаб'ецца і на інфляцыі, падаражэюць і іншыя тавары", - адзначыў Андрэйчанка.

Дзяржпошліна за допуск

У 2014 годзе беларускія ўлады вырашылі прымусіць аўтааматараў удзельнічаць у фінансаванні дарог праз выплату дзяржпошліны за допуск транспартных сродкаў да дарожнага руху.

Аднак гэта выклікала незадаволенасць з боку тых аўтааматараў, якія нячаста выязджаюць на дарогі.

Два варыянты

Існуе два варыянты адмены дзяржпошліны:

  • увядзенне замест яе новага збору без прывязкі да праходжання тэхагляду з магчымасцю аплачваць рух па месяцах,
  • другі варыянт мае на ўвазе адмену дзяржпошліны, але пры гэтым выдаткі на ўтрыманне дарог прапануецца ўключыць у кошт паліва.

Дарэчы, раней дарожны збор ужо ўключаўся ў кошт паліва ў Беларусі, і з увядзеннем дзяржпошліны ўлады не ажыццяўлялі выліку яго з кошту паліва і бензіну.

Кіраўнік дзяржавы сёння даручыў распрацаваць механізм, які б найбольш удалым чынам вырашыў набалелае пытанне. Ён запатрабаваў, каб канчатковае рашэнне па гэтым пытанні было аптымальным для эканомікі, зразумелым для людзей і досыць аператыўным.

10
Тэги:
Уладзімір Андрэйчанка
Новая аўтадарога

Лукашэнка прызнаў, што механізм выплаты дарожнага збору выклікае спрэчкі

7
(абноўлена 12:19 16.11.2020)
Беларускія ўлады заявілі, што за апошні дзясятак гадоў на рамонт і падтрыманне дарожнай інфраструктуры ў рэспубліцы было выдаткавана 10 мільярдаў рублёў.

МІНСК, 16 ліс - Sputnik. Найбуйнейшыя хуткасныя магістралі ў Беларусі не зрабілі платнымі для айчынных легкавых аўтамабіляў, сказаў кіраўнік дзяржавы на нарадзе ў Палацы Незалежнасці, прысвечанай дарожнаму збору.

Дзяржаўная пошліна за допуск транспартных сродкаў да дарожнага руху існуе ў Беларусі з 2014 года. Такім чынам, улады вырашылі прымусіць усіх аўтааматараў удзельнічаць у фінансаванні дарожнай інфраструктуры.

Паводле слоў беларускага лідара, толькі за апошнія 10 гадоў на рамонт і ўтрыманне дарожнай сеткі рэспубліканскія ўлады выдаткавалі 10 мільярдаў рублёў.

"Але ў адрозненне ад суседніх краін нават буйнейшыя хуткасныя магістралі мы не зрабілі платнымі для беларускіх легкавых аўтамабіляў", - упэўнены ён.
Аляксандр Лукашэнка лічыць, што беларускае грамадства гатова ўдзельнічаць у суфінансавання рамонту і будаўніцтва новых дарог, што не выклікае спрэчак.

"Іх выклікае сам механізм выплаты", - цытуе кіраўніка дзяржавы БелТА.

Справа ў тым, што дарожны збор не ўлічвае такі фактар, як частата выкарыстання транспарту і паездкі па дарогах. Фактычна той, хто ездзіць кожны дзень і той, хто зрэдку садзіцца за руль, плацяць у казну адну і тую ж суму.

Беларускі лідар заклікаў удзельнікаў нарады вызначыць, якім чынам абнавіць аплату дарожнага збору, каб зрабіць яго справядлівым, каб гэта было зразумела беларусам і не занадта затратна.

"Гэта значыць, мы можам прызначыць такую ​​цану, што людзі проста плаціць не змогуць. Таму зразумела, што трэба ўсталяваць справядлівы парадак. З іншага боку - каб чалавек, прытрымліваючыся гэтага справядлівага крытэра, мог нешта плаціць. Мы ж не можам у чалавека адабраць палову яго даходаў або апошнія грошы", - прызнаў ён.

Раней чыноўнікі прапаноўвалі адмяніць дзеючую дзяржпошліну і наўзамен яе ўвесці новы збор або падатак, але ўжо без прывязкі да праходжання тэхагляду з магчымасцю аплачваць па месяцах рух.

Іншы варыянт мае на ўвазе адмену дзяржпошліны, але пры гэтым выдаткі на ўтрыманне дарог прапануецца ўключыць у кошт паліва. Цікава, што раней дарожны збор ужо ўключаўся ў кошт паліва ў Беларусі і з увядзеннем дзяржпошліны ўлады не выраблялі выліку яго з кошту паліва і бензіну.

7
Тэги:
Аляксандр Лукашэнка
Паэт Якуб Колас - Народны паэт Беларускай ССР

Тэст: ці пазнаеце вы беларускіх паэтаў і пісьменнікаў па вачах?

346
(абноўлена 16:49 27.11.2020)
Кажуць, што вочы - люстэрка душы. Прайдзіце тэст і даведайцеся, наколькі добра ведаеце вы беларускіх літаратараў у твар.

Упэўненыя, што беларускую літаратуру вы ведаеце добра, а вось ці пазнаеце вы аўтараў родных твораў па іх позірках? Sputnik прапануе ўважліва зазірнуць у вочы знакамітых літаратурных дзеячаў Беларусі і паспрабаваць успомніць, хто намаляваны на фотаздымку. 

Чытайце таксама:

346
Тэги:
тэст, Беларуская літаратура