МІНСК, 5 вер - Sputnik. Дальнабойны цягач МАЗ, які працуе на прыродным газе, паказаў Мінскі аўтазавод на выставе Comtrans-2019 у Маскве, паведаміла ў сераду прэс-служба прадпрыемства.
Грузавік прызначаны для перавозкі паўпрычэпаў-цыстэрнаў і сертыфікаваны для перавозкі небяспечных грузаў. Сілавы агрэгат магутнасцю 400 конскіх сіл можна агрэгаціраваць з нямецкай "механікай" ZF або кітайскай Shaanxi. Паліва - прыродны газ, які запампоўваецца ў два крыягенныя бакі.
"Газ у іх (баках - Sputnik) знаходзіцца ў звадкаваным стане пры тэмпературы мінус 192 градуса, прычым захоўвацца можа да пяці дзён пад ціскам 10 бар", - адзначылі ў прэс-службе.
Дапрацоўцы падвергнулася рама цягача - яна выраблена з высокатрывалай сталі і, як абяцаюць, устойлівай да карозіі. Кабіна атрымала абноўлены інтэр'ер, даўжыня спальнага месца - больш за два метры. Цягач абсталяваны "кліматам" і рознымі "памочнікамі".
Прадстаўнікі аўтазавода запэўніваюць, што запас ходу на адной запраўцы - не менш за 700 кіламетраў. Чакаецца, што эканамічны грузавік мае вялікія перспектывы на рынку СНД, у тым ліку і Расіі.
МАЗ таксама прадставіў у Маскве "зубрабус" - гарадскі аўтобус трэцяга пакалення, а таксама іншую сваю прадукцыю.
МІНСК, 2 сак – Sputnik. Аўтамабільнае паліва зноў даражэе ў Беларусі, паведамілі ў панядзелак у канцэрне "Белнафтахім".
Так, аўтамабілістам на АЗС цяпер за літр бензіну АІ-92-К5-Еўра прыйдзецца плаціць 1 рубель і 75 капеек, АІ-95-К5-Еўра і салярку - 1 рубель 85 капеек, АІ-98-К5-Еўра - 2 рублі і 7 капеек.
Такім чынам, цэны на паліва ў рэспубліцы традыцыйна павялічыліся на адну капейку.
Пры гэтым цяпер у канцэрне ніяк не патлумачылі павелічэнне цэн: у мінулы раз у Белнафтахіме спаслаліся на рост сусветных катыровак на нафту.
Гэта ўжо пятае падаражанне ў гэтым годзе, у апошні раз кошты на паліва ў Беларусі падымаліся 22 лютага да гэтага - 16 лютага, 28 і 21 студзеня.
Да першага падаражэння ў 2021 годзе старыя цэны пратрымаліся 85 дзён. У 2020-м цэны на бензін і дызель мяняліся 16 разоў, у 2019-м - 28 разоў.
Чытайце таксама:
МІНСК, 26 лют – Sputnik. Транспартны падатак уведзены з 1 студзеня 2021 года, вылічацца ён будзе з 1-га чысла месяца, наступнага за месяцам, у якім скончыўся тэрмін дзеяння дазволу на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху, за выдачу якога была выплачана дзяржаўная пошліна, паведамляе МПЗ.
Сітуацыю ведамства разабрала на канкрэтным прыкладзе: "Дапусцім, грамадзянін выплаціў дзяржаўную пошліну і атрымаў дазвол на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху ў чэрвені 2020 года. Тэрмін дзеяння дазволу мінае 30.06.2021. Адпаведна, транспартны сродак грамадзяніна будзе вызвалены ад транспартнага падатку на перыяд тэрміну дзеяння дазволу, а менавіта, з 1 студзеня па 30 чэрвеня 2021 года".
Памер транспартнага падатку залежыць ад дазволенай максімальнай масы аўтамабіля. Менш за ўсіх будуць плаціць уладальнікі "легкавікоў", вага якіх да 1,5 тоны: на дадзены момант гэта 61 рубель. Калі аўто важыць ад 1,5 да 1,75 тоны, заплаціць трэба будзе 81 рубель, ад 1,75 да 2 тон - 102 рублі, ад 2 да 2,25 тоны - 122 рублі, ад 2,25 да 2,5 тоны - 142 рублі, ад 2,5 да 3 тон - 162 рублі, больш за 3 тоны - 223 рублі. За матацыкл плата складзе 41 рубель.
"Плаціць транспартны падатак трэба будзе адзін раз у год. Паведамленні з падатковай інспекцыі аўтаўладальнікі-фізічныя асобы будуць атрымліваць да 1 верасня. На выплату ўзносу даюць паўтара месяца - не пазней за 15 лістапада", - растлумачылі ў МПЗ.
Грамадзянам, якія не прайшлі тэхагляд да 1 студзеня 2021, неабходна будзе ўнесці авансавы плацёж - 1 базавую велічыню (з 1 студзеня - 29 рублёў) за кожны транспартны сродак. Зрабіць гэта трэба да 15 снежня бягучага года. Што тычыцца прычэпаў, матацыклаў, сума авансу складзе 20 рублёў. Даплату падатку неабходна будзе здейсніць да 15 лістапада 2022 года пасля атрымання паведамлення падатковага органа.
"Вылічэнне транспартнага падатку для такіх аўтаўладальнікаў будзе спыняцца з 1-га чысла месяца, наступнага за месяцам, у якім транспартны сродак быў зняты з уліку", - распавялі ў МПЗ.
Калі транспартны сродак прадалі, то для новага ўладальніка падатак будзе вылічацца з 1-га чысла месяца, наступнага за месяцам, у якім праведзена дзяржаўная рэгістрацыя аўтамабіля або матацыкла.
У Падатковым кодэксе прадугледжаны шырокі пералік катэгорый плацельшчыкаў, з якіх не будзе спаганяцца транспартны падатак. Так, плаціць не прыйдзецца кіроўцам, чые аўто выбылі з іх уласнасці ў выніку супрацьпраўных дзеянняў - згону або крадзяжу.
Такая ж сітуацыя з транспартнымі сродкамі, якія выкарыстоўваюцца для аказання медыцынскай дапамогі, у тым ліку "хуткімі".
Вызваляюцца ад выплаты дзяржорганы, суды, органы пракуратуры, войскі і воінскія фарміраванні, а таксама арганізацыі, уключаныя ў пералік тых, што выконваюць перавозкі транспартам агульнага карыстання.
"Аб'ектам падаткаабкладання транспартным падаткам не з'яўляюцца транспартныя сродкі, выпушчаныя да 1 студзеня 1992 года, а таксама тыя аўто, на якія няма звестак аб даце выпуску", - удакладнілі ў МПЗ.
Уладальнікам электрамабіляў таксама пакуль не трэба плаціць гэты від падатку.
Не будзе праводзіцца падлік і ў дачыненні да транспартных сродкаў, якія выкарыстоўваюць для аказання меддапамогі, сацабслугоўвання. Да прыкладу, да аўто з надпісам: "Сацыяльная служба" або машыны, спецыяльна абсталяванай для выкарыстання інвалідамі.
Ветэраны, інваліды I або II групы, пенсіянеры атрымліваюць 50-працэнтную скідку ад поўнай падатковай стаўкі. На 25% менш заплацяць інваліды III групы. Зніжку дадуць пры наяўнасці ў плацельшчыка (льготніка) сапраўднага пасведчання кіроўцы адпаведнай катэгорыі.
За грамадзянамі захавана права звяртацца ў мясцовыя органы ўлады з просьбай знізіць падатак або вызваліць ад яго выплаты, калі яны знаходзяцца ў цяжкай жыццёвай сітуацыі.
Больш падрабязную інфармацыю па пытаннях падаткаабкладання можна атрымаць у тэлефоннай даведачнай сістэме падатковых органаў па тэлефоне (017) 229 79 79 або 189 (стацыянарная сетка).
Чытайце таксама:
МІНСК, 3 сак – Sputnik. Адразу два ўсплёскі магнітнай буры адбыліся на працягу мінулай ночы, паведамляе сайт Лабараторыі рэнтгенаўскай астраноміі Сонца Фізічнага інстытута акадэміі навук.
Па дадзеных навукоўцаў, слабыя магнітныя буры адбыліся да паўночы і ў раёне з 3 да 6-й раніцы. Да гэтага яны лічылі, што ў другой палове ночы ніякіх бур быць не павінна, а магнітасфэра Зямлі павінна была быць спакойнай.
Папярэдняя магнітная бура была зафіксавана 1 сакавiка i была сярэдняга (умеранага) ўзроўню.
Усяго ў класіфікацыі магнітных бур пяць узроўняў - ад G1 да G5. Лічыцца, што слабая бура можа справакаваць нязначныя збоі ў працы энергасістэм, а таксама паўплываць на шляхі міграцый птушак і жывёл.
Больш моцныя буры выклікаюць парушэнні караткахвалевай сувязі і работы навігацыйных сістэм, а таксама збоі напружання ў прамысловых сетках.