Сертыфікат аб праходжанні тэхагляду

Тэхагляд у Беларусі праходзяць не больш за 50% транспартных сродкаў

21
(абноўлена 11:04 24.02.2020)
Вырашэнне пытання па адвязцы дзяржпошліны ад праходжання дзяржтэхагляду дапамагло б вярнуць аўтаўладальнікаў на станцыі дыягностыкі, упэўнены ў "Белдзяржтэхаглядзе".

МІНСК, 24 лют - Sputnik. Дзяржаўны тэхагляд сёння праходзяць не больш за 50% якія ўдзельнічаюць у дарожным руху транспартных сродкаў, заявіў дырэктар УП "Белтэхагляд" Юрый Лянчэўскі.

Пытанне з праходжаннем беларускімі вадзіцелямі тэхагляду востра стаіць апошнія некалькі гадоў: з-за "прывязкі" да дарожнага збору шмат хто адмаўляецца ад дыягностыкі. Чыноўнікі абяцаюць вырашыць гэтую праблему, аднак канкрэтных рашэнняў пакуль не прынята.

Літоўцы разгортваюць, а нашым ўсё роўна

"Мы мяркуем, што дзяржтэхагляд у наш час праходзяць не больш за 50% транспартных сродкаў, якія ўдзельнічаюць у дарожным руху. Рашэнне пытання па адвязцы дзяржпошліны ад праходжання дзяржтэхагляду дапамагло б вярнуць аўтаўладальнікаў на станцыі дыягностыкі пры ажыццяўленні дзейснага кантролю з боку шэрагу дзяржорганаў", - заявіў у інтэрв'ю "СБ" Лянчэўскі.

Па словах кіраўніка "Белдзяржтэхагляда", на дарогах гэтую функцыю павінны выконваць інспектары ДАІ, на мяжы - супрацоўнікі Дзяржпагранкамітэта.

"Мяне здзіўляе, што літоўскія памежнікі разгортваюць беларускіх аўтаўладальнікаў, якія не прайшлі тэхагляд, а нашым няма да гэтай справы", - адзначыў ён.

Нагадаў дырэктар прадпрыемства і аб прапанове па рашэнні гэтай праблемы: у "Белдзяржтэхаглядзе" лічаць, што трэба адвязаць працэдуру па выдачы дазволу на ўдзел у дарожным руху ад тэхагляду і арганізаваць яе ў электронным выглядзе - з выдачай на паўгода ці год з выплатай дзяржпошліны.

"Такім чынам, за аўтамабілі маладзей за 10 гадоў не давядзецца плаціць за два гады наперад, а за аўтамабілі таксі не трэба будзе выплачваць пошліну два разы на год. Пры гэтым адміністрацыйная адказнасць павінна наступаць менавіта за адсутнасць пройдзенага тэхагляду, дзе кошт ТА супастаўны з памерам штрафу, а за несвоечасовую выплату дзяржпошліны неабходна спаганяць яе ў падвойным памеры без прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці", - растлумачыў сваю пазіцыю Лянчэўскі.

Варыянты розныя, тэрміны - гэты год

Дырэктар "Белдзяржтэхагляда" спадзяецца, што адбудуцца гэтыя змены ў гэтым годзе. Паводле яго слоў, галоўнае - каб выплата падатку не паўплывала на праходжанне тэхагляду.

"Варыянты могуць быць рознымі, гэта можна ўскласці на страхавыя кампаніі пры заключэнні дагавора абавязковага страхавання, як гэта зроблена ў Расіі, альбо на падатковыя органы, па прыкладзе Германіі, дзе проста выплачваецца падатак на аўтамабіль, таксама як падатак на зямлю і нерухомасць. Яго можна выплачваць на працягу года, што, безумоўна, лягчэй, чым ажыццяўляць разавы плацёж. Да таго ж гэта дапамагло б ачысціць інфармацыйную базу ДАІ ад аўтамабіляў, якія даўно не ўдзельнічаюць у дарожным руху, але да гэтага часу не знятых з уліку", - дадаў ён.

Паводле яго слоў, магчымы і прапанаваны "Белдзяржтэхаглядам" варыянт. Пры гэтым кантрольныя функцыі павінны быць узмоцнены па ўсіх напрамках, упэўнены кіраўнік прадпрыемства.

"Мая пазіцыя застаецца адназначнай: дзяржпошліна не павiнна быць ніякім чынам звязана з працэдурай дзяржтэхагляду. Неабходны комплекс мерапрыемстваў не толькі стымулюючых, але і кантралюючых", - рэзюмаваў Лянчэўскі.

На мінулым тыдні міністр фінансаў Беларусі Максім Ермаловіч паведаміў аб падрыхтоўцы праекта ўказа, які адкарэктуе парадак збірання дарожнага збору. Паводле яго слоў, механізм будзе больш справядлівы для людзей, якія нястала выкарыстоўваюць транспарт. Аднак на сёння ў цэлым гаворка ідзе аб захаванні існуючага парадку выплаты з пашырэннем льгот для пэўных катэгорый грамадзян.

21
Тэги:
Беларусь, тэхагляд

На вуліцы Мінска і абласных гарадоў выйдуць новыя электробусы відэа

13
(абноўлена 10:09 06.05.2021)
Год таму доследны ўзор электробуса МАЗ прадэманстравалі прэзідэнту. Тады Аляксандр Лукашэнка паставіў задачу вырабіць першыя 10 адзінак такой тэхнікі і паставіць у аўтапаркі краіны. Уласна, даручэнне сёння выканана. Глядзіце відэа Sputnik.

Электробус пабудаваны на базе ўжо вядомай мадэлі МАЗ-303. Іх лёгка пазнаць па каларытнай "гарбінцы" на даху, якая паўтарае сілуэт зубра.

Цяпер на сталічныя маршруты выйдуць чатыры электробусы ў кузаве МАЗ-303, яшчэ шэсць адзінак электратэхнікі адправяцца ў абласныя цэнтры.

Паколькі мадэль электробуса нізкапольная, батарэі размясцілі па ўсім даху, частка цягавых акумулятараў - у маторнай шахце. Але галоўная асаблівасць у зарадцы.

Беларускія вытворцы ўжо робяць розныя мадэлі электробусаў. Але яны працуюць на суперкандэнсатарах, пры гэтым маюць малы запас ходу і зараджаюцца на кожнай канчатковай станцыі. Электробус МАЗ працуе на начной зарадцы.

"Сутнасць у тым, што батареянакапіцелі на машыне забяспечваюць назапашванне энергіі ў межах 4-6 гадзін. Гэта дазваляе забяспечыць запас ходу электробуса ў 300 кіламетраў, інакш кажучы машына адпрацоўвае змену на маршруце і вяртаецца ў парк. А ўжо ў начны час адбываецца зарадка батарэі. І гэта выгадна - начны тарыф на электраэнергію больш танны", - распавёў намеснік дырэктара па маркетынгу прадпрыемства Уладзімір Янушка.

Сам электробус не толькі экалагічны, але і практычна бясшумны. Мае плыўны ход, а для пасажыраў у салоне працуе кандыцыянер, ёсць USB-порт для зарадкі гаджэтаў. Месца кіроўцы выглядае вельмі сучасна, уражвае панэль прыбораў - яна "віртуальная".

Тэхнікай зацікавіліся аўтапаркі ў Расіі і Украіне. Дарэчы, там ужо "ходзяць" некалькі адзінак гэтай мадэлі электробусаў.

"Мы бачым перспектывы дадзенага прадукту на рынках сумежных краін, ён добра сябе зарэкамендаваў у Кіеве, у Санкт-Пецярбургу. Гэта канкурэнтаздольны прадукт, які можа заняць цалкам добрую долю рынку", - заявіў генеральны дырэктар ААТ "МАЗ" Валерый Іванковіч.

Асноўная праблема беларускіх электробусаў - дарагоўля, да паловы кошту складае батарэя, а яна імпартная. Але ў Беларусі плануюць стварыць вытворчасць айчынных батарэй, за кошт чаго знізіць кошт электратранспарту.

Мінтранс, з улікам уводу ў поўную эксплуатацыю Беларускай АЭС, а таксама ў цэлым развіцця напрамкаў электратранспарту, не мае намеру зніжаць абароты па закупцы беларускай тэхнікі на электрацязе. А таму экалагічны грамадскі транспарт паступова заменіць амаль усю тэхніку з рухавікамі ўнутранага згарання.

Чытайце таксама:

13
Тэги:
Аляксандр Лукашэнка, МАЗ, відэа, электробус, горад, Мінск
Дзяўчынка загінула ў выніку ДТЗ у Гомелі

Машына збіла дзяцей у Гомелі, загінула дзяўчынка: СК распавёў падрабязнасці

7
(абноўлена 14:34 05.05.2021)
У рамках крымінальнай справы затрыманы 19-гадовы малады чалавек, які быў за рулём, яго вадзіцельскі стаж менш за год.

МІНСК, 5 тра - Sputnik. Следчыя распачалі крымінальную справу ў дачыненні да вінаватага ў ДТЗ, у якім загінула дзяўчынка, вадзіцель затрыманы, паведамілі ў СК.

Як устанавіла следства, учора ў 17:40 кіроўца аўтамабіля Citroen, рухаючыся па вуліцы Савецкай у Гомелі, пры ўключэнні чырвонага сігнала святлафора выехаў на скрыжаванне з вуліцай Сялянскай, дзе сутыкнуўся з аўтамабілем Nissan. Ад удару Citroen разгарнула і вынесла на тратуар, дзе ён наехаў на групу пешаходаў.

"У дачыненні да 19-гадовага вадзіцеля ўзбуджана крымінальная справа па ч.2 арт.317. Ён затрыманы. Стаж ваджэння кіроўцы Citroen складае менш за год", - паведамілі Sputnik у сераду ў УСК па Гродзенскай вобласці.

Па папярэдніх дадзеных, усе ўдзельнікі ДТЗ, у выніку якога дзяўчынка атрымала несумяшчальныя з жыццём траўмы, былі цвярозыя.

У УСК удакладнілі, што ад атрыманых цялесных пашкоджанняў 6-гадовая дзяўчынка памерла ў аўтамабілі хуткай дапамогі, які прыбыў на месца здарэння. Яе бабуля і малалетні брат пасля агляду медыкамі былі адпушчаны дадому.

Следчыя таксама ўдакладнілі, што да матэрыялаў крымінальнай справы далучаны відэазапіс здарэння з камеры вонкавага назірання. Для ўстанаўлення абставінаў і механізму здзяйснення ДТЗ прызначана правядзенне судова-медыцынскіх і аўтатэхнічных экспертыз, зрабіць якія даручана экспертам УГКСЭ па Гомельскай вобласці.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
крымінальная справа, СК РБ, ДТЗ, Гомель, дзеці
Будслаўскі касцёл пасля пажару

СК дазволіў каталікам пачаць рамонтныя работы ў Будслаўскім касцёле

2
(абноўлена 10:55 13.05.2021)
Ва ўнікальны арган, які ўсталяваны ў касцёле, патрапіла вада, калі тушылі пажар, у Будслаў ужо прыехаў спецыяліст па дэмантажы і кансервацыі рэдкіх музычных інструментаў.

МІНСК, 13 тра - Sputnik. Прадстаўнік Папы Рымскага ў Беларусі Апостальскі нунцый Антэ Ёзіч наведаў касцёл у Будславе, дзе два дні таму адбыўся пажар, паведамляе сайт catholic.by.

У мінулы аўторак раніцай на даху Будслаўскага касцёла ўзнік пажар, яго тушылі некалькі разлікаў МНС. Па факце пажару СК распачаў крымінальную справу, гаворка ідзе пра халатнасць.

"Нунцый агледзеў пацярпелы ад агню касцёл, а таксама сустрэўся з кіраўніком спецыяльнай камісіі па ліквідацыі наступстваў пажару біскупам Аляксандрам Яшеўскім і настаяцелем храма ксяндзом Дзмітрыем Дубовікам", - паведамляе партал беларускіх каталікоў.

Рамонт ужо можна пачынаць

Удакладняецца, што пакуль службы ў той частцы храма, якая не пацярпела пры пажары, не будуць адноўленая, кампетэнтныя дзяржорганы выпісалі пастанову на поўную забарону эксплуатаваць культавы будынак. Таксама паведамляецца, што ў Будслаў прыбыў спецыяліст для дэмантажу і кансервацыі ўнікальнага аргана XVIII стагоддзя, які знаходзіцца на хорах Будслаўскага касцёла: у яго падчас тушэння пажару патрапіла вада.

Разам з тым, у Мінска-Магілёўскай дыяцэзіі Sputnik паведамілі, што напярэдадні ўвечары следчыя далі дазвол на тое, каб у касцёле пачалі праводзіць рамонтныя і рэстаўрацыйныя працы. Па словах суразмоўцаў агенцтва, у Будслаў ўжо прыбылі альпіністы, якія будуць дэмантаваць бэлькі згарэлай страхі храма.

У сваю чаргу рэстаўратары аднаго з буйных беларускіх музеяў распавялі агенцтву, што рэстаўрацыйныя работы ў пацярпелым храме ўжо можна пачынаць. Па іх словах, у Беларусі ёсць дастатковая колькасць рэстаўратараў высокага ўзроўню, які змогуць ацаніць узровень страт у храме і аднавіць яго.

Што ўжо зроблена

Як паведамляе Telegram-канал “Адновім Будслаў разам!” да чацвярга ўжо праведзены некаторыя працы:

  • прыбрана тэрыторыя вакол касцёла (спатрэбіцца паўторная пасля таго, як разбяруць дах, спатрэбіцца дапамога валанцёраў)
  • разабраны абгарэлыя часткі ўнутры касцёла, прыбрана вуголле
  • паднятыя на прастаўкі для прасушкі алтары і драўляныя лавы
  • праведзены работы па прасушцы аргана
  • пачаліся работы па разбору завалаў на даху

Чым вядомы касцёл у Будславе

Будслаўскі касцёл носіць статус Нацыянальнага санктуарыя (пахавальні) Маці Божай Будслаўскай. У ім знаходзіцца цудатворны абраз Маці Божай Будслаўскай, якая лічыцца нябеснай заступніцай беларускіх каталікоў. Акрамя гэтага касцёл у Будславе з'яўляецца помнікам архітэктуры і гісторыі. Гэта адзін з трох храмаў у Беларусі, якія носяць тытул "малая базіліка". У храме служаць святары з ордэна бернардынцаў (францысканцаў).

Першыя згадкі аб будаўніцтве храма ў Будславе ставяцца да 1504 года. Касцёл таксама яшчэ вядомы Будслаўскім фэстам, калі паломнікі з усёй Беларусі ў пачатку ліпеня кожны год прыязджалі пакланіцца цудатворнаму абразу. Будслаўскі фэст у асобныя гады збіраў да 50 тысяч паломнікаў, у тым ліку, з Літвы, Украіны, Польшчы, Расіі. Будслаў таксама заўсёды наведвалі высокапастаўленыя кардыналы з Ватыкана, калі прыязджалі з візітамі ў Беларусь.

У касцёле ўстаноўлены унікальны арган, які пабудаваны ў 1771 годзе віленскім майстрам Никалаўсам Янцонам.

"Такіх арганаў у цяперашні час толькі два, адзін у Будславе, другі ў Літве. Унікальнасць гэтых двух арганаў у тым, што яны не падвяргаліся перабудове з моманту стварэння", - распавялі Sputnik у Мінскай-Магілёўскай епархіі Рымска-Каталіцкай царквы ў РБ.

11 мая 2021 года касцёл пацярпеў ад пажару, у выніку якога згарэў і абваліўся дах, моцна пашкоджаны скляпенні і іншыя будаўнічыя канструкцыі.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
арган, касцёл, Будслаў, Каталікі, СК РБ