Фуры на беларуска-літоўскай мяжы

Чэргі невялікія, але растуць: сітуацыя на мяжы Беларусі з ЕС у аўторак

14
(абноўлена 11:15 05.01.2021)
Пропуск грузавікоў, паводле інфармацыі ГПК, ажыццяўляецца рытмічна, збояў у працы сумежных пунктаў не назіраецца.

МІНСК, 5 сту – Sputnik. Сітуацыя на мяжы Беларусі з краінамі ЕС на раніцу аўторка, па дадзеных Дзяржпагранкамітэта, спакойная, у чэргах сабралася амаль 600 фур.

Самы загружаны пункт пропуску - "Беняконі" на літоўскім напрамку, дзе сабралася 195 велікагрузаў. У "Каменным Логу" 110 грузавых машын, у "Прывалцы" 140. "Катлоўка" і "Лоша" вольныя.

На латвійскім напрамку невялікія чэргі толькі ў "Грыгораўшчыне" (102 фуры) і "Урбанах" (40).

На Польшчу дарога свабодная.

Усяго па дадзеных на 08:00 аўторка ў чэргах на мяжы з ЕС знаходзілася 587 грузавікоў. Перад новым годам чэргі на мяжы былі мінімальнымі, аднак ужо 3 студзеня на тэрыторыі Беларусі ўтварыліся пробкі з фур, якія накіроўваліся ў краіны ЕС. У агульнай складанасці ўезду ў Еўрасаюз чакала больш за 280 машын.

У ГПК адзначылі, што сітуацыя, якая склалася, выклікана тым, што грузаперавозчыкі вярнуліся да працы пасля святаў. Па звестках памежнікаў, пропуск у суседнія краіны ажыццяўляецца рытмічна, збояў у працы сумежных пунктаў не назіраецца.

14
Тэги:
транспарціроўка фур, ЕС, Дзяржпагранкамітэт Беларусі, Беларусь
Цацачныя аўтамабілі на фоне расійскіх грошай, архіўнае фота

Ці будзе сістэма АСАГА адзінай для грамадзян Расіі і Беларусі

10
(абноўлена 18:03 16.06.2021)
Парламентарыі Саюзнай дзяржавы вырашылі уніфікаваць заканадаўства, якое тычыцца страхавання аўтамабіляў.

Дагаворы абавязковага страхавання аўтаграмадзянскай адказнасці (АСАГА) магчыма будуць дзейнічаць на ўсёй тэрыторыі Саюзнай дзяржавы. Гэтая тэма абмяркоўвалася парламентарыямі дзвюх краін, гаворыцца ў паведамленні на афіцыйным сайце Дзярждумы.

"Адной з ключавых тэм 60-й сесіі парламенцкага сходу саюза Беларусі і Расіі стала магчымасць распаўсюджвання дзеяння дамоў АСАГА, выдадзеных у Рэспубліцы Беларусь і Расійскай Федэрацыі, на ўсю тэрыторыю Саюзнай дзяржавы", - сказана ў паведамленні.

Было адзначана, што сёння дагаворы ўнутранага страхавання, заключаныя ў адной краіне, не дзейнічаюць у іншай. Уладальнік транспартнага сродку вымушаны заключаць дадатковы дагавор міжнароднага страхавання альбо дагавор страхавання ў дзяржаве ўезду, што вельмі нязручна.

Парламентарыі дзвюх краін прапануюць уніфікаваць заканадаўства ў гэтай сферы.

Камісіі парламенцкага сходу па заканадаўстве і рэгламенце даручана арганізаваць распрацоўку праекта мадэльнага заканадаўчага акта "Аб абавязковым страхаванні грамадзянскай адказнасці ўладальнікаў транспартных сродкаў".

Што такое АСАГА?

АСАГА - гэта абавязковае страхаванне аўтаграмадзянскай адказнасці, спецыялізаваны і абавязковы страхавы поліс. Быў укаранёны пасля распаду СССР у сучаснай заканадаўчай практыцы Расіі. Пачаў дзейнічаць у 2003 годзе.

Калі здарыцца ДТЗ, такі поліс пакрые нанесеную машынам шкоду і вінаватаму не прыйдзецца кампенсаваць яго са сваёй кішэні. Пацярпеламу не прыйдзецца патрабаваць з вінаватага сродкі на рамонт машыны асабіста. Усё гэта зробяць за іх страхавыя кампаніі. Кошт поліса залежыць ад стажу ваджэння, магутнасці машыны і рэгіёну, у якім зарэгістраваны яе ўладальнік.

АСАГА для замежных аўтамабіляў

Наяўнасць аўтастрахоўкі абавязкова для ўсіх удзельнікаў дарожнага руху, уключаючы замежных грамадзян. Аформіць яе яны могуць некалькімі спосабамі.

Напрыклад, выкарыстоўваць міжнародны поліс - так званую "Зялёную карту". Набыць яе можна на тэрыторыі сваёй краіны, калі яна ўваходзіць у склад членаў спецыяльнага Пагаднення страхавога поліса абароны грамадзянскай адказнасці аўтаўладальнікаў. Таксама купіць карту з тэрмінам дзеяння ад 15 дзён да года можна на любым мытным тэрмінале.

Таксама ёсць магчымасць набыць АСАГА ў Расіі адразу па прыездзе. Многія страхавальнікі прапануюць такую ​​магчымасць спецыяльна для замежных грамадзян. Некаторыя з іх маюць прадстаўніцтвы за мяжой, куды можна загадзя звярнуцца і атрымаць поліс расійскага ўзору.

АСГА для сваіх і замежнікаў

У Беларусі дзейнічае абавязковае страхаванне ўладальнікаў транспартных сродкаў (АСГА). Яно было ўведзена 1 ліпеня 1999 года дэкрэтам прэзідэнта №8. Згодна з гэтым дакументам, прадугледжваецца адказнасць за шкоду, прычыненую ў выніку дарожна-транспартных здарэнняў жыццю, здароўю, маёмасці фізічных асоб або маёмасці юрыдычных асоб.

Памеры страхавых тарыфаў устанаўлівае ўрад, яны з'яўляюцца адзінымі для ўсіх страхавых кампаній, якія ажыццяўляюць дадзены від страхавання.

На памер унёску ўплываюць наступныя фактары: тып транспартнага сродку, аб'ём рухавіка (альбо іншая характарыстыка транспартнага сродку ў залежнасці ад тыпу), тэрмін дзеяння поліса, месца рэгістрацыі, стаж кіроўцы і наяўнасць/адсутнасць аварый за папярэдні перыяд страхавання.

Пры ўездзе ў Беларусь кіроўца транспартнага сродку, зарэгістраванага за мяжой, абавязаны мець страхавы сертыфікат, які пацвярджае страхоўку па "Зялёнай карце". Пры адсутнасці такога страхавога сертыфіката ён абавязаны заключыць дагавор пагранічнага страхавання.

Чытайце таксама:

10
Тэги:
аўтамабіль, Саюзная дзяржава, Беларусь, Расія, грамадзяне
Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі

"Ніва" зноў выйдзе на старт ралі "Дакар" відэа

9
(абноўлена 16:49 15.06.2021)
Пасля 35-гадовага перапынку аўтамабіль "Ніва" зноў прыме ўдзел у знакамітым ралі-марафоне "Дакар". За рулём айчыннага пазадарожніка будуць прыхільнікі "Нівы" са Швейцарыі. Глядзіце на відэа, як замежнікі рыхтуюць пазадарожнік да ралі-рэйду.

Аўтамабіль "Ніва" з Новасібірска прыме ўдзел у ралі "Дакар". Пасля 35-гадовага перапынку за руль айчыннага пазадарожніка сядуць замежнікі - Марыа Якабер і Сладан Міліч са Швейцарыі.

"Дакар" пройдзе ў Саудаўскай Аравіі зімой 2022 года. А пакуль машыну трэба ўдасканаліць да прыдатнага для ўдзелу ў ралі стану. Гэтым пілот і штурман "Нівы" займаюцца ў Расіі, у Новасібірску.

За аснову быў узяты трехдзверны ВАЗ-2121 1984 года выпуску. Перад удзелам у ралі-марафоне аўтамабіль прайшоў праз шмат змен: яго разабралі, адрэстаўравалі кузаў, а шасі ўзмацнілі ў адпаведнасці са спецыфікацыямі першых савецкіх пазадарожнікаў, якія прымалі ўдзел у гонцы "Парыж - Дакар". Аднак у аўтамабіля захавалі сілавы агрэгат. Па завяршэнні ўсіх работ у Новасібірску "Ніва" адправіцца ў Швейцарыю на канчатковую дапрацоўку.

Важную ролю для маючага адбыцца заезду на адлегласць у шэсць тысяч кіламетраў грае штурман Сладан Міліч. Ён будзе сачыць за навігацыяй і за тым, каб з машынай усё было ў парадку.

У "Ніве" ён сябе адчувае абсалютна камфортна. Паводле яго слоў, у такой машыне ўсё лёгка можна адрамантаваць, у адрозненне ад тых аўтамабіляў, якія больш новыя і складаныя ў частцы электронікі.

"Наша мэта - дабрацца да фінішу, так як многія аўтамабілі проста не даходзяць да канца – бо трэба  праехаць шэсьць тысяч кіламетраў за два тыдні. Для машыны гэта велізарная нагрузка. Так што наша першая мэта - дабрацца да фінішу", - адзначыў Марыа Якабер.

Мужчыны таксама адзначылі, што хочуць вярнуць "Ніве" былую славу, бо ў 80-х гадах машына мела поспех і займала прызавыя месцы.

Глядзіце таксама:

9
Тэги:
відэа, "Дакар", ралі

"Карону пакуль не надзяваў": Бокій пра рэкорды на Паралімпіядзе і матывацыю

0
(абноўлена 12:18 17.06.2021)
Як беларускі рэкардсмен-паралімпіец Ігар Бокій рыхтуецца да стартаў у Токіа, як змяніліся трэніроўкі на фоне каронавірусных абмежаванняў і што да гэтага часу матывуе спартсмена, які сабраў ужо ўсе магчымыя медалі ў сваёй скарбонцы?

Беларускі плывец Ігар Бокій - уладальнік 11 залатых паралімпійскіх медалёў, 1 сярэбранай і 1 бронзавай. У яго калекцыі - шматлікія ўзнагароды чэмпіянатаў свету і Еўропы, у тым ліку, 6 залатых медалёў нядаўняга еўрапейскага першынства, якое прайшло ў траўні ў Партугаліі.

"Калі я стартую, з раніцы прачынаюся, снедаю, збіраюся, еду, выступаю, абавязкова дзённы сон потым, каб аднавіцца. Толькі прачынаешся, зноў выязджаеш на фінал, нават часу асабліва не было, каб нешта паглядзець, пагуляць, пахадзіць", - распавядае Бокій пра графік спаборніцтваў.

Спартсмен адзначае, што каронавірусныя абмежаванні на спаборніцтвах істотна ўскладнілі і падрыхтоўку, і спосабы правядзення стартаў. "Калі раней гэта была свабодная арганізацыя, то цяпер старты праводзяцца пад такім купалам - арганізатары нікога не хочуць выпускаць, строга гасцініца, спартыўны аб'ект, аўтобусы і ўсё такое. Плюс многія краіны пазачыняліся, няма магчымасці кудысьці выехаць на падрыхтоўку. Калі раней мы ў Славенію выязджалі, праводзілі зборы, то цяпер толькі Турцыя пакуль засталася", кажа паралімпіец.

Аб сваёй калекцыі ўзнагарод разважае сціпла: "Карону пакуль не надзяваў. Матывуе тое, што мне гэта падабаецца, гэтая абстаноўка, калі ты выходзіш на п'едэстал, цяпер, вядома, гэта будзе без гледачоў. Раней было з гледачамі, гэты шум апладысментаў, гул, вось гэта ўсё, вельмі невымоўныя адчуванні, а другое - я стараюся працаваць для павышэння асабістага выніку, даведацца, наколькі я здольны мінімізаваць гэтыя секунды на дыстанцыі", - кажа Бокій.

Глядзіце таксама:

0
Тэги:
Токіа, матывацыя, Паралімпійцы, Ігар Бокій, Карона