Аўтамабіль на АЗС, архіўны фотаздымак

З аўторка ў Беларусі даражэе аўтамабільнае паліва

11
(абноўлена 19:32 05.04.2021)
Гэта ўжо дзявятае павышэнне цэн на паліва з пачатку года, у папярэдні раз цэны мяняліся 29 сакавіка.

МІНСК, 6 кра – Sputnik. Аўтамабільнае паліва зноў даражэе ў Беларусі з аўторка, паведамілі ў "Белнафтахім".

Сёння цана за літр ужо складае:

  • АІ-92 - 1,79 руб.;
  • АІ-95 - 1,89 руб.;
  • АІ-98 - 2,11 руб.;
  • ДП - 1,89 руб.

Гэта рэгулярная практыка ў канцэрне - павышаць цану на паліва на 1 капейку.

Прычына росту цэн на паліва?

Як адзначылі ў "Белнафтахім", ад пачатку года цэны на АЗС у Беларусі падняліся на 4,3%. Раней у канцэрне адзначалі, што, нягледзячы на ​​ўсе павышэнні, кошт бензіну і "дызеля" у Беларусі застаецца на больш нізкім узроўні, чым у краінах-суседках, акрамя Расіі.

На рост кошту паліва, растлумачылі ў ведамстве, уплывае рост кошту нафты на сусветным рынку.

Гэта ўжо дзявятае павышэнне цэн на аўтамабільнае паліва ў рэспубліцы ад пачатку года, у папярэдні раз цэны мяняліся 29 сакавіка, да гэтага - 16 сакавіка, 10 сакавіка, 2 сакавіка, 23 лютага, 16 лютага, 28 студзеня, 21 студзеня.

Чытайце таксама:

11
Тэги:
аўтамабіль, цэны, паліва, Беларусь
Беларускія платныя дарогі

Яшчэ тры платныя дарогі з'явяцца ў Беларусі

15
(абноўлена 10:49 15.04.2021)
Дзяржаўная праграма развіцця дарог прадугледжвае не толькі рэканструкцыю і ўзвядзенне новай дарожнай інфраструктуры, але і пашырэнне сеткі платных магістраляў.

МІНСК, 15 кра – Sputnik. Дзяржаўная праграма "Дарогі Беларусі" на 2021-2025 гады прадугледжвае з'яўленне яшчэ трох платных участкаў дарог, пра гэта гаворыцца ў пастанове Савета Міністраў, апублікаванай на Нацыянальным прававым партале.

У перыяд рэалізацыі праграмы плануецца пашырыць сетку платных аўтамабільных дарог і ўвесці плату за праезд. Спаганяць аплату плануецца на наступных транспартных артэрыях:

  • аўтамабільнай дарозе М-8 / Е95 на ўчастку Орша - Віцебск,
  • аўтамабільнай дарозе М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы,
  • аўтамабільнай дарозе Р-23 на ўчастку Слуцк - Радкова.

"Да 2026 года працягласць платных аўтамабільных дарог складзе 1957,8 кіламетра", - гаворыцца ў пастанове Савета Міністраў.

Беларускія ўлады плануюць у новай пяцігодцы пры дапамозе збірання платы за праезд па аўтамабільных дарогах атрымаць 1 806 303 163 рублі. У праграме гаворыцца, што гэтыя сродкі пойдуць на рамонт і рэканструкцыю платных дарог у першую чаргу.

У цяперашні час за праезд па беларускіх дарогах трэба плаціць, калі агульная маса транспартнага сродку перавышае 3,5 тоны. Пры гэтым ёсць катэгорыі аўтамабіляў, якія вызвалены ад платы.

Пры гэтым плаціць давядзецца і гаспадарам аўтамабіляў, якія лягчэй 3,5 тоны, калі іх транспартны сродак не зарэгістраваны ў дзяржавах, якія ўваходзяць у ЕАЭС.

Чытайце таксама:

15
Тэги:
магістраль, рэканструкцыя, праграма, Беларусь, платныя дарогі, дарогі

Рынак таксі спрабуюць манапалізаваць - што кажуць эксперты

21
(абноўлена 12:30 14.04.2021)
У сераду, 14 красавіка, у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь у фармаце відэамоста Масква - Мінск - Бішкек - Ерэван - Нур-Султан адбыўся анлайн-брыфінг на тэму функцыянавання рынку таксі ЕАЭС і праблем у парушэнні добрасумленнай канкурэнцыі.

Эксперты распавялі аб выніках нарады, праведзенай ЕЭК з удзелам прадстаўнікоў галіновых асацыяцый, таксаматорных паркаў і вадзіцеляў таксі дзяржаў ЕАЭС па пытаннях парушэнняў агульных правіл канкурэнцыі на трансгранічным рынку прадастаўлення паслуг доступу да сэрвісу агрэгатараў таксі, а таксама адказалі на пытанні журналістаў.

Удзельнікі відэамоста:

  • дырэктар дэпартамента антыманапольнага рэгулявання ЕЭК Аляксей СУШКЕВІЧ;
  • дырэктар Інстытута права і развіцця ВШЭ-Сколкава Аляксей ІВАНОЎ;
  • кіраўнік цэнтра кампетэнцый Міжнароднага еўразійскага форуму "Таксі" Станіслаў ШВАГЕРУС.
21
Тэги:
канкурэнцыя, ЕАЭС, Нур-Султан, Ерэван, Бішкек, Мінск, Масква, відэамост, Мультымедыйны прэс-цэнтр Sputnik Беларусь, Sputnik Беларусь, эксперт, рынак
Расійскі прэм'ер Міхаіл Мішусцін і беларускі прэм'ер Раман Галоўчанка ў аэрапорце

Галоўчанка: пакет інтэграцыйных прапаноў у высокай ступені гатоўнасці

7
(абноўлена 17:00 16.04.2021)
Рэспубліка Беларусь і Расійская Федэрацыя працягваюць сумесную працу над дарожнымі картамі саюзнай інтэграцыі.

МІНСК, 16 кра – Sputnik. Тэма інтэграцыі ў эканамічнай сферы - прыярытэтнае пытанне двухбаковага парадку, сказаў прэм'ер-міністр Беларусі Раман Галоўчанка падчас перамоў на ўзроўні ўрадаў ў Нацыянальнай бібліятэцы Беларусі са сваім калегам Міхаілам Мішусціным, перадае карэспандэнт Sputnik.

Паводле яго слоў, у пачатку 2021 года бачна абнадзейлівая тэндэнцыя да аднаўлення аб'ёму двухбаковага тавараабароту.

"Тэмп росту беларускага таварнага экспарту ў Расію па выніках студзеня-лютага склаў каля 105%, а да расійскага ў Беларусь - амаль 125%", - сказаў Раман Галоўчанка.

Пасля чаго запэўніў, што "тэма інтэграцыі ў эканамічнай сферы - прыярытэтнае пытанне двухбаковага парадку. Сумеснымі намаганнямі нашых экспертаў выпрацаваны прапановы па паглыбленні эканамічнай інтэграцыі. Гэты пакет фармальна мае высокую ступень гатоўнасці".

Праблемныя пытанні

Раман Галоўчанка пры гэтым прызнаў, што ёсць яшчэ пытанні, па якіх не ўдалося дасягнуць кансэнсусу.

На яго думку, "у асноўным гэта тыя пытанні, якія маюць практычную значнасць для выраўноўвання ўмоў гаспадарання нашых эканамічных агентаў".

Беларускі прэм'ер назваў іх складанымі і адчувальнымі, але абыходзіць іх пры гэтым, паводле яго слоў, бессэнсоўна.

"Таму што, не знайшоўшы развязак па іх, мы не зможам выбудаваць па-сапраўднаму саюзную эканоміку і рэальны інтэграцыйны праект", - сказаў Раман Галоўчанка.

Паспяховыя прыклады

Пры гэтым ён лічыць, што супрацоўніцтва па перавалцы беларускіх нафтапрадуктаў праз расійскія парты павінна служыць прыкладам, як могуць і павінны вырашацца цяжкія пытанні двухбаковага ўзаемадзеяння.

"Ужо адгружана больш за 220 тысяч тон гандлёвых грузаў Беларусі праз марскую партовую інфраструктуру Расіі", - удакладніў кіраўнік урада.

Пасля чаго адзначыў, што так і павінны вырашацца складаныя пытанні пры належнай матывацыі. Падобным прыкладам ён назваў і выпуск расійскай вакцыны ў Беларусі.

Раман Галоўчанка звярнуў увагу, што фактарам, які стрымлівае аднаўленне эканомікі, з'яўляюцца абмежаванні па перасячэнні меж.

"Трэба выходзіць на нармальны перадкавідны рэжым транспартных зносін", - прапанаваў прэм'ер. Вядома, з улікам санітарна-эпідэміялагічных мер. У першую чаргу варта зняць абмежаванні ў перамяшчэнні дзелавых асоб, што надасць імпульс развіццю рэгіянальнага супрацоўніцтва.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
Інтэграцыя, дарожныя карты, Праца, Беларусь, Расійская Федэрацыя, рэспубліка, Рэспубліка Беларусь, прапановы, Раман Галоўчанка
Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі