Беларускія платныя дарогі

Яшчэ тры платныя дарогі з'явяцца ў Беларусі

20
(абноўлена 10:49 15.04.2021)
Дзяржаўная праграма развіцця дарог прадугледжвае не толькі рэканструкцыю і ўзвядзенне новай дарожнай інфраструктуры, але і пашырэнне сеткі платных магістраляў.

МІНСК, 15 кра – Sputnik. Дзяржаўная праграма "Дарогі Беларусі" на 2021-2025 гады прадугледжвае з'яўленне яшчэ трох платных участкаў дарог, пра гэта гаворыцца ў пастанове Савета Міністраў, апублікаванай на Нацыянальным прававым партале.

У перыяд рэалізацыі праграмы плануецца пашырыць сетку платных аўтамабільных дарог і ўвесці плату за праезд. Спаганяць аплату плануецца на наступных транспартных артэрыях:

  • аўтамабільнай дарозе М-8 / Е95 на ўчастку Орша - Віцебск,
  • аўтамабільнай дарозе М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы,
  • аўтамабільнай дарозе Р-23 на ўчастку Слуцк - Радкова.

"Да 2026 года працягласць платных аўтамабільных дарог складзе 1957,8 кіламетра", - гаворыцца ў пастанове Савета Міністраў.

Беларускія ўлады плануюць у новай пяцігодцы пры дапамозе збірання платы за праезд па аўтамабільных дарогах атрымаць 1 806 303 163 рублі. У праграме гаворыцца, што гэтыя сродкі пойдуць на рамонт і рэканструкцыю платных дарог у першую чаргу.

У цяперашні час за праезд па беларускіх дарогах трэба плаціць, калі агульная маса транспартнага сродку перавышае 3,5 тоны. Пры гэтым ёсць катэгорыі аўтамабіляў, якія вызвалены ад платы.

Пры гэтым плаціць давядзецца і гаспадарам аўтамабіляў, якія лягчэй 3,5 тоны, калі іх транспартны сродак не зарэгістраваны ў дзяржавах, якія ўваходзяць у ЕАЭС.

Чытайце таксама:

20
Тэги:
магістраль, рэканструкцыя, праграма, Беларусь, платныя дарогі, дарогі
Пункт пропуску Каменны лог

Сістэма электроннай чаргі пачала дзейнічаць у "Каменным Лозе"

10
(абноўлена 10:03 14.05.2021)
Паслуга электроннай чаргі - платная, яе кошт - адна базавая велічыня, цяпер гэта 29 рублёў.

МІНСК, 14 тра - Sputnik. Сістэма электроннай чаргі пачала сёння дзейнічаць у пункце пропуску "Каменны Лог" на беларуска-літоўскай мяжы, паведамілі ў Дзяржаўным памежным камітэце Беларусі.

Браніраваць дату і час перасячэння перавозчыкі змогуць на спецыяльным сайце ў інтэрнэце.

"Забраніраваўшы час перасячэння дзяржаўнай мяжы ў аўтадарожным пункце пропуску "Каменны Лог", вы можаце зрабіць паездку больш камфортнай і хуткай", - сказалі ў ДПК.

У камітэце таксама ўдакладнілі, што аўтамабіль павінен прыбыць да ўезду ў сэрвісную зону чакання да пачатку забраніравана інтэрвалу, які складае адну гадзіну.

Нагадаем, паслуга электроннай чаргі - платная, яе кошт - адна базавая велічыня (29 рублёў) за машыну незалежна ад яе катэгорыі і даты браніравання.

Чытайце таксама:

10
Тэги:
паслуга, электронная чарга

На вуліцы Мінска і абласных гарадоў выйдуць новыя электробусы відэа

13
(абноўлена 10:09 06.05.2021)
Год таму доследны ўзор электробуса МАЗ прадэманстравалі прэзідэнту. Тады Аляксандр Лукашэнка паставіў задачу вырабіць першыя 10 адзінак такой тэхнікі і паставіць у аўтапаркі краіны. Уласна, даручэнне сёння выканана. Глядзіце відэа Sputnik.

Электробус пабудаваны на базе ўжо вядомай мадэлі МАЗ-303. Іх лёгка пазнаць па каларытнай "гарбінцы" на даху, якая паўтарае сілуэт зубра.

Цяпер на сталічныя маршруты выйдуць чатыры электробусы ў кузаве МАЗ-303, яшчэ шэсць адзінак электратэхнікі адправяцца ў абласныя цэнтры.

Паколькі мадэль электробуса нізкапольная, батарэі размясцілі па ўсім даху, частка цягавых акумулятараў - у маторнай шахце. Але галоўная асаблівасць у зарадцы.

Беларускія вытворцы ўжо робяць розныя мадэлі электробусаў. Але яны працуюць на суперкандэнсатарах, пры гэтым маюць малы запас ходу і зараджаюцца на кожнай канчатковай станцыі. Электробус МАЗ працуе на начной зарадцы.

"Сутнасць у тым, што батареянакапіцелі на машыне забяспечваюць назапашванне энергіі ў межах 4-6 гадзін. Гэта дазваляе забяспечыць запас ходу электробуса ў 300 кіламетраў, інакш кажучы машына адпрацоўвае змену на маршруце і вяртаецца ў парк. А ўжо ў начны час адбываецца зарадка батарэі. І гэта выгадна - начны тарыф на электраэнергію больш танны", - распавёў намеснік дырэктара па маркетынгу прадпрыемства Уладзімір Янушка.

Сам электробус не толькі экалагічны, але і практычна бясшумны. Мае плыўны ход, а для пасажыраў у салоне працуе кандыцыянер, ёсць USB-порт для зарадкі гаджэтаў. Месца кіроўцы выглядае вельмі сучасна, уражвае панэль прыбораў - яна "віртуальная".

Тэхнікай зацікавіліся аўтапаркі ў Расіі і Украіне. Дарэчы, там ужо "ходзяць" некалькі адзінак гэтай мадэлі электробусаў.

"Мы бачым перспектывы дадзенага прадукту на рынках сумежных краін, ён добра сябе зарэкамендаваў у Кіеве, у Санкт-Пецярбургу. Гэта канкурэнтаздольны прадукт, які можа заняць цалкам добрую долю рынку", - заявіў генеральны дырэктар ААТ "МАЗ" Валерый Іванковіч.

Асноўная праблема беларускіх электробусаў - дарагоўля, да паловы кошту складае батарэя, а яна імпартная. Але ў Беларусі плануюць стварыць вытворчасць айчынных батарэй, за кошт чаго знізіць кошт электратранспарту.

Мінтранс, з улікам уводу ў поўную эксплуатацыю Беларускай АЭС, а таксама ў цэлым развіцця напрамкаў электратранспарту, не мае намеру зніжаць абароты па закупцы беларускай тэхнікі на электрацязе. А таму экалагічны грамадскі транспарт паступова заменіць амаль усю тэхніку з рухавікамі ўнутранага згарання.

Чытайце таксама:

13
Тэги:
Аляксандр Лукашэнка, МАЗ, відэа, электробус, горад, Мінск

Армянскі Ван Дам: спартсмен выконвае відовішчныя трукі - відэа

0
(абноўлена 08:57 15.05.2021)
Спартсмен з Ерэвана праславіўся ў сацсетках сваімі трукамі: мужчына куляецца, садзіцца на шпагат і дэманструе валоданне баявымі мастацтвамі.

Давіт Вардумян з Ерэвана заваяваў папулярнасць у інтэрнэце пры дапамозе ролікаў са спартыўнымі трукамі: ён скача праз кальцо, садзіцца на шпагат з апорай на прадметы, якія рухаюцца, дэманструе валоданне баявымі мастацтвамі.

У дзяцінстве Давіт займаўся каратэ, аднак потым перайшоў на тхэквандо. Спачатку выступаў на чэмпіянатах, але з часам зразумеў, што відовішчныя трукі ідэальна падыходзяць для дэманстрацыі ў сацсетях.

"Спачатку, натуральна, думаем пра трукі, што можна зрабіць. І далей я мяркую, наколькі гэтым трукам будуць зацікаўлены ці няма папулярныя паблік ў сацсетях", - распавёў 32-гадовы спартсмен.

Вардумян кажа, што яго нярэдка параўноўваюць з футбалістам Златанам Ібрагімавічам, вядомым сваімі эфектнымі трукамі з мячом. А яшчэ Давіт паўтарыў знакаміты нумар Ван Дама, сеўшы на шпагат на даху двух аўтамабіляў, якія рухаюцца.

Спартсмен упэўнены, што ў яго труках няма нічога немагчымага, аднак для іх выканання патрабуюцца сур'ёзная фізічная падрыхтоўка і велізарнае жаданне.

Глядзіце таксама:

0
Тэги:
відэа, спартсмен, Арменія