Дождж і сонца

Надвор'е на тыдзень: пацяплее толькі ў сераду

32
(абноўлена 20:29 25.06.2018)
Няўстойлівую паветраную масу балтыйскага паходжання, з-за якой у Беларусі назіраецца прахалоднае сырое надвор'е, зменяць цёплыя масы, якія паступаюць з Украіны.

МІНСК, 25 чэр — Sputnik. З-за балтыйскіх паветраных мас у аўторак у Беларусі захаваецца халаднаватае дажджлівае надвор'е. Кароткачасовыя дажджы пройдуць ноччу пераважна па захадзе, а днём на большай частцы тэрыторыі краіны. Акрамя таго, днём у асобных раёнах прагрымяць навальніцы. Вецер будзе паўднёва-ўсходні, умераны, пры навальніцах парывісты.

Ноччу і раніцай будзе даволі халаднавата. Тэмпература паветра панізіцца да +5..+11°С. У другой палове дня будзе ў межах +19..+25°С.

З серады надвор'е пачне мяняцца пад уплывам цёплай паветранай масы, якая будзе паступаць з тэрыторыі Украіны. У выніку ў сераду будзе пераважна без ападкаў, толькі па паўднёвым захадзе месцамі пройдуць кароткачасовыя дажджы, днём магчымы навальніцы. Затое паветра днём прагрэецца ад +22°С па паўночным захадзе да +29°С па паўднёвым усходзе краіны.

У чацвер таксама будзе пераважна без ападкаў, толькі па поўдні ў асобных раёнах магчымы кароткачасовыя дажджы і навальніцы. Тэмпература паветра ўначы будзе ў межах +12..+19°С, днём +24..+30°С.

У пятніцу, 29 чэрвеня, па прагнозах сіноптыкаў, будзе цёпла, праўда, па паўднёвым захадзе ноччу, а затым і днём у асобных раёнах пройдуць кароткачасовыя дажджы з навальніцамі. Дзённая тэмпература складзе +21..+28°С, па паўднёвым усходзе да +29..+31°С.

Але да выхадных надвор'е зноў пачне псавацца: краіна зноў апынецца пад уплывам атмасфернага фронту, услед за якім пачне паступаць больш халоднае паветра з Балтыйскага мора. Яно прынясе пахаладанне і дажджы.

32
Тэги:
пахаладанне, Дождж, Прагноз надвор'я, Рэспубліканскі цэнтр па гідраметэаралогіі, кантролі радыеактыўнага забруджвання і маніторынгу навакольнага асяроддзя, Беларусь
Начная навальніца

Штармавое папярэджанне абвешчана ў Беларусі на 13 траўня з-за навальніц

10
(абноўлена 09:15 13.05.2021)
Да выхадных, па прагнозах сіноптыкаў, надвор'е істотна не палепшыцца - будзе дажджліва і не вельмі цёпла.

МІНСК, 13 тра - Sputnik. Штармавое папярэджанне аб'яўлена ў Беларусі на чацвер 13 траўня з-за моцных дажджоў і навальніц, паведамілі ў Рэспубліканскім цэнтры па гідраметэаралогіі, кантролі радыёактыўнага забруджвання і маніторынгу навакольнага асяроддзя.

"У чацвер 13 траўня ноччу і раніцай месцамі па краіне чакаюцца моцныя дажджы, днём у асобных раёнах - навальніцы", - сказалі ў Гідрамеце.

Там таксама адзначылі, што месцамі па поўначы краіны чакаецца моцны вецер - яго парывы ​​будуць дасягаць хуткасці 15-20 метраў у секунду.

Якое надвор'е будзе ў бліжэйшыя дні

Паводле інфармацыі сіноптыкаў, 13 траўня будзе ад +10 да + 16°С, на паўднёвым захадзе Беларусі - да +20.

У пятніцу 14 траўня ў краіне зноў пройдуць кароткачасовыя дажджы, месцамі з навальніцамі, днём будзе ад +15 да + 22°С.

У першы дзень выходных надвор'е істотна не зменіцца - зноў прагназуюцца ападкі, а днём паветра не прагрэецца вышэй + 21°С.

Чытайце таксама:

10
Тэги:
Дождж, сіноптыкі, Беларусь, Навальніца, Штармавое папярэджанне
Беларускія лётчыкі-выратавальнікі дапамогуць Турцыі ў тушэнні лясных пажараў

Беларускія лётчыкі-выратавальнікі дапамогуць Турцыі ў тушэнні лясных пажараў

7
(абноўлена 19:02 11.05.2021)
Гэта ўжо не першы выпадак, калі МНС Беларусі аказвае садзейнічанне ў барацьбе са стыхіяй іншым краінам, у прыватнасці, Турцыі.

МІНСК 12 тра - Sputnik. Верталёт Мі-8 авіяцыі МНС Беларусі прыляцеў у Турцыю для аказання дапамогі ў барацьбе з агнём, паведамілі ў ведамстве.

Шлях да месца дзяжурства заняў 8 гадзін. Стартаваўшы ад аэрадрома "Ліпкі", экіпаж рушыў услед праз аэрапорт "Гомель", паветраную гавань у Малдове, уздоўж узбярэжжа Украіны, Румыніі і Балгарыі і прызямліўся ў аэрапорце "Чорлу". Пасля некалькіх пробных палётаў турэцкі бок накіруе беларускіх калегаў у канкрэтны раён для нясення службы.

Падобнае супрацоўніцтва выгадна абодвум бакам, падкрэсліваюць у МНС. Турцыя атрымлівае дадатковую дапамогу, а беларускія ратавальнікі - бясцэнны вопыт у ліквідацыі прыродных пажараў у горнай мясцовасці.

Авіяцыя МНС рэспублікі не ўпершыню ўзаемадзейнічае менавіта з турэцкімі калегамі. У мінулым годзе два беларускія верталёты працавалі ў горна-лясістай мясцовасці ў пажаранебяспечны перыяд. Авіятары працавалі на пляцоўках Мармарыса і Чанакале.

Раней майстэрства айчынных ратавальнікаў было запатрабавана ў Грэцыі, Расіі, Латвіі і Грузіі, таксама нашы спецыялісты падчас паводкі дапамагалі жыхарам Сербіі.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
Стыхійныя бедствы, Барацьба, МНС Беларусі, Пажар, Турцыя, выратаванне, лётчык
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

3
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

3
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты