Балоты

Статус заказніка "Альманскія балоты" зменены і павялічана яго плошча

21
(абноўлена 17:48 02.03.2021)
Кіраваць заказнікам цяпер будуць тры раённыя выканаўчыя камітэты, у межах якіх ён размешчаны.

МІНСК, 3 сак – Sputnik. Плошча заказніка "Альманскія балоты" павялічана амаль на дзесяць тысяч гектараў, гаворыцца ў пастанове Савета міністраў Беларусі, апублікаванай у аўторак на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале.

Дакументам прадугледжана, што статус балот зменены з рэспубліканскага ландшафтнага заказніка на рэспубліканскі заказнік, што цягне некаторае ўзмацненне жорсткасці рэжыму аховы дадзеных тэрыторый.

Акрамя таго, за кошт уключэння ў заказнік новых участкаў яго плошча павялічана на 9,7 тысячы гектараў і зараз складае ўжо амаль 104 тысячы гектараў.

Урад змяніў статус заказніка Лябяжы
© Photo : Минский городской комитет природных ресурсов и охраны окружающей среды

Пастановай урада прадугледжана, што цяпер на Альманах нельга будзе нарыхтоўваць лес і дзікарослыя расліны, у пэўныя перыяды года там будзе забаронена паляванне і касьба сена.

Кіраваць заказнікам цяпер будуць тры раённыя выканаўчыя камітэты, у межах якіх ён размешчаны, - Жыткавіцкі, Столінскі і Лельчыцкі.

Альманскія балоты - унікальны балотны комплекс, рэспубліканскі ландшафтны запаведнік там быў створаны ў 1998 годзе. Праз тры гады ён атрымаў статус водна-балотнага ўгоддзя міжнароднага значэння. У цяперашні час тэрыторыя заказніка ахоўваецца Рамсарскай канвенцыяй, удзельнікамі якой з'яўляюцца 170 дзяржаў.

Чытайце таксама:

21
Тэги:
камітэт, заказнік "Альманскія балоты", заказнік, статус

Кошкін дом: актывісты адкрылі каворкінг з катамі - відэа

8
(абноўлена 09:36 14.04.2021)
У Маскве адкрыўся незвычайны каворкінг, там можна не толькі спакойна папрацаваць або выпіць кубачак кавы, але і прыемна правесці час з пухнатымі "калегамі". Бо галоўныя заўсёднікі цэнтра - кошкі. Як выглядае каворкінг і навошта ён быў адкрыты - глядзіце ў нашым відэа.

Незвычайны каворкінг пад назвай "Катабюро" адкрыўся ў Маскве. Цяпер кожны жадаючы можа папрацаваць у асяроддзі пухнатых стварэнняў.

"У нас ёсць некалькі праектаў, звязаных з катамі. Гэта гарачая лінія дапамогі кошкам "Кошкі ў горадзе". І мы працуем, супрацоўнічаем з фондам рэнавацыі, мы абследуем падвалы дамоў перад зносам і эвакуіруюем адтуль кошак. Кошак стала ў нас вельмі-вельмі шмат. Мы іх абследуем, лечым. І кудысьці іх трэба падзець: не заўсёды атрымоўваецца прыбудаваць ката прама з клінікі. І так вось узнікла гэтая ідэя", - патлумачыла кіраўнік Фонду абароны гарадскіх жывёл Кацярына Дзмітрыева.

"Катабюро" ўяўляе сабой прытулак адкрытага тыпу, сумешчаны з каворкінгам, дзе кожны жадаючы можа папрацаваць у прыемнай кацінай кампаніі, выпіць кавы ці нават забраць сябе дадому катка, які спадабаўся.

"Людзі могуць прыходзіць, працаваць і мець зносіны з каткамі, улюбляцца і забіраць іх па хатах", - дадала Дзмітрыева.

У самой установе адначасова могуць працаваць ад 25 да 30 чалавек, адпаведна, на кожнага наведвальніка прыходзіцца па адным мурлыкаючым пушысціку. Такая колькасць наведвальнікаў звязана з тым, каб кошкам было камфортна і прасторна.

Кошт уваходу ў каворкінг з безлімітным наведваннем складае 500 рублёў, а для пастаянных наведвальнікаў будуць таксама прапанаваны абанементы. У будучыні Фонд абароны гарадскіх жывёл плануе зрабіць прастору грамадскай: у дадзеным памяшканні з'явіцца магчымасць праводзіць класы ёгі, а таксама ладзіць прагляд фільмаў на вялікім праектары.

Глядзіце таксама:

8
Тэги:
кошка, Кава, каворкінг, Масква, відэа, кот, актывіст, дом

Дайвер усталяваў сусветны рэкорд па затрымцы дыхання пад вадой відэа

16
(абноўлена 09:19 12.04.2021)
Будзімір Буда Собат з Харватыі пабіў свой уласны сусветны рэкорд Гінэса па затрымцы дыхання. Ён знаходзіўся пад вадой 24 хвіліны і 33 секунды. Глядзіце на відэа, як ён гэта робіць.

Пастаўлены сусветны рэкорд Гінэса па затрымцы дыхання пад вадой. Аўтар дасягнення - харвацкі дайвер Будзімір Буда Собат. Без кіслароду спартсмен правёў 24 хвіліны 33 секунды. Собат перасягнуў уласны леташні вынік. Папярэдні рэкорд складаў 24 хвіліны 11 секунд.

Заставацца пад вадой на працягу доўгага часу мужчына змог дзякуючы строгім трэніроўкам. Собат навучыўся павольна перапампоўваць насычаную кіслародам кроў па сваім целе.

Раней масквічка Кацярына Някрасава ўстанавіла сусветны рэкорд, праплыўшы без гідракасцюма пад лёдам Байкала. Жанчына пераадолела 85 метраў з затрымкай дыхання за паўтары хвіліны, тэмпература вады, дарэчы, была +0.02 ° C.

Глядзіце таксама:

16
Машына таксі

ЕЭК пачаў расследаванне работы агрэгатараў таксі

2
(абноўлена 16:26 14.04.2021)
Эканамічная камісія ЕАЭС шукае спосаб антыманапольнага ўрэгулявання канфлікту паміж кампаніямі, кіроўцамі і пасажырамі.

МІНСК, 14 кра - Sputnik. На праверку дзейнасці і функцыянавання прылажэнняў служб таксі адведзена 150 рабочых дзён, пра гэта паведамілі падчас тэлемоста Масква - Мінск - Бішкек - ​​Ерэван - Нур-Султан, які адбыўся ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь.

Падазраюць у картэльнай змове

Рынак па аказанні паслуг таксі ў апошнія гады імкліва змяніўся на ўсёй Еўразійскай прасторы. І ў дзяржаў-саюзнікаў, як прававых рэгулятараў бізнэс-працэсаў, з'явіліся прычыны падазраваць у гэтай сферы факт нядобрасумленнай канкурэнцыі.

"90% рынку таксі сёння знаходзіцца ў цені. Не ў тым плане, што ён нелегальны, а ў тым, што на ім няма належнага рэгулявання з боку дзяржавы. Правілы дзейнічаюць у нейкім прыватным парадку. І гэта самае горшае, таму што пакуль моцны ўсталёўвае правілы слабому. А гэта вядзе да манапалізацыі рынку", - распавёў дырэктар дэпартамента антыманапольнага рэгулявання ЕЭК Аляксей Сушкевіч.

Па дадзеных статыстыкі, за апошнія шэсць гадоў кошт перавозкі ў таксі знізіўся ў паўтара разы. І сітуацыя на рынку выклікае толькі здзіўленне.

"Мы павінны вывучыць гэтыя лічбавыя платформы. І ведаць, як яны працуюць. Пакуль у нас няма дастатковай інфармацыі. Пры гэтым паслугі па перавозцы маюць сацыяльнае значэнне, бо гэта фактар ​​мабільнасці. Вялікая колькасць вадзіцеляў самастойна падключаюцца да сэрвісу. З пункту гледжання заканадаўства, гэта картэльная змова. А гэта ўжо факт антыманапольнага парушэння", - растлумачыў дырэктар інстытута права і развіцця Вышэйшай школы эканомікі Сколкава Аляксей Іваноў.

Кошт бяспечнай паездкі

Зараз з дапамогай электроннага прылажэння спецыяльны алгарытм вызначае кошт паездкі. У яго закладзена вялікая колькасць зменных. І таму нярэдка пасажыры скардзяцца на высокі кошт праезду падчас дрэннага надвор'я або ў некалькі разоў павышаюць аплату ў гадзіны пік.

"Разам з гэтым, як падлічана, кошт таксі знізіўся ў паўтара разы. Але мы ж разумеем, што ёсць рост інфляцыі, ідзе падаражэнне выдаткаў у сферы перавозак, знос транспарту. І нас, у канчатковым рахунку, цікавіць не толькі кошт, але і бяспека праезду", - падкрэсліў Аляксей Сушкевіч.

Падлічана, што кожны дзень ва ўсіх краінах ЕАЭС паслугамі таксі карыстаюцца звыш 100 мільёнаў пасажыраў. Прычым толькі ў Расіі 1 мільён кіроўцаў займаецца нелегальным возніцтвам. Сама прафесія вадзіцеля таксі дэвальвана і прывяла да фарміравання новага сацыяльнага пласта – "прекариата", то ёсць часова або часткова занятага работніка з нізкай кваліфікацыяй.

"Фарміруецца "прекариат", або клас здзельных работнікаў, якія дазваляюць кампаніям атрымліваць даходы. А самі вадзіцелі бегаюць то да адных, то да іншых. Іх сацыяльныя гарантыі ніхто не ўлічвае, а яны не задумваюцца аб пенсіі, кіруючыся імгненнай выгадай", - удакладніў Аляксей Іваноў .

Як працуе схема

Агрэгатары аўтаматычна перадаюць заказы любому кіроўцу. Іх пралічаная мэта - максімальнае атрыманне прыбытку.

"Уся мадэль заключаецца ў росце заказаў. Калі новы агрэгатар прыходзіць на рынак, то не шкадуе інвестыцый, каб купіць пасажыраў (нават робіць дні, калі перавозка наогул бясплатная). І, адначасова, "купляюцца" кіроўцы (за кошт даплат). Але гэта заганная мадэль, якая вядзе да галечы і пасажыраў, і кіроўцаў", - патлумачыў кіраўнік цэнтра кампетэнцый Міжнароднага еўразійскага форуму "Таксі" Станіслаў Швагерус.

Ён адзначыў, што "цяпер пасведчанне кіроўцы можна аформіць у Інтэрнэце. "Сэрвіс" такі існуе, і ў цябе праз дзень будуць правы любой дзяржавы СНД. Праверыць такі дакумент немагчыма, таму што для гэтага неабходна рабіць афіцыйны запыт у Міністэрства замежных спраў".

Зараз на расійскі рынак таксі выходзіць буйная кітайская кампанія. Яна ўжо змагла заваяваць краіны Лацінскай Амерыкі. Словам, нават некаторыя расійскія агрэгатары толькі намінальна зарэгістраваны ў Расіі. Увесь прыбытак сыходзіць на замежныя рахункі.

Як і калі збіраецца ўмяшацца ЕЭК

У Маскве ў бліжэйшы час будзе ўкаранёны лічбавай профіль кіроўцы таксі, іншымі словамі сістэма або база дадзеных, якая засведчыць кваліфікацыю і адначасова выключыць работу нелегалаў. На легкавыя аўтамабілі чакаецца распрацоўка электронных пашпартоў.

5 сакавіка 2021 года стартавала расследаванне ЕЭК, якое дасць магчымасць устанавіць ўсе нюансы работы агрэгатараў заказаў таксі. Аб выніках і рэагаванні на правілы работы перавозчыкаў стане вядома ў пачатку жніўня. Што цікава: камісія ЕАЭС зможа зрабіць высновы ў тыя ж тэрміны, калі ў Маскве адбудзецца прафесійны форум па аказанні паслуг таксі.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
пасажыр, Еўразійская эканамічная камісія, таксі, ЕЭК