Сублімацыя формы: летуценныя вобразы застылі ў бронзе

60
(абноўлена 12:52 07.03.2018)
  • Шматлікія скульптуры Уладзіміра Слабодчыкава ўпрыгожваюць гарадскія вуліцы.
  • Дабравешчанне (бронза, 1990).
  • Партрэт жонкі (бронза, 1980).
  • Тая, што нясе рэзгіны (вялікая) (бронза, 1989).
  • Гукі (дрэва, 1988).
  • На пярэднім плане: Анёл з абпаленымі крыламі (вялікая) (бронза, 1990). На сцяне творы з цыкла Знакі на пяску (сілумін).
  • Выставка Владимира Слободчикова Сублимация формы
  • Афрадыта (дрэва, пазалота, 2001).
  • Дзяўчына з арфай (пластык, 2017).
  • Па цэнтру: Юдзіф (бронза, 1990). На сцяне творы з цыкла Знакі на пяску (сілумін).
  • У сваёй творчасці Уладзімір Слабодчыкаў імкнецца паказаць шматграннасць аб’екта, яго здольнасць увасабляць не канкрэтнае, а абстрактнае або шматвобразнае паняцце.
  • Чарнобыльская мадонна (мельхіёр, граніт, 1996). З калекцыі Нацыянальнага мастацкага музею Рэспублікі Беларусь.
  • На пярэднім плане: Архаічны танец (бронза, 1996). На сцяне творы з цыкла Знакі на пяску (сілумін).
  • З цыкла Знакі на пяску №6 (сілумін, 1998).
  • Ушэсце (бронза, мармур, 1993).
  • Тры каралі (бронза, мармур, 1993).
  • Джакамеці (вялікі) (бронза, 2003).
  • Па цэнтры: З шарам (вялікая) (сілумін, 2002).
У творчасці Уладзіміра Слабодчыкава ідэі пераносяцца ў застылую форму. Глядзіце ў фотастужцы Sputnik, якія скульптуры прадстаўлены на выставе ў Нацыянальным мастацкім музеі.

Сублімацыя формы — гэта ў першую чаргу спроба пазбавіць форму матэрыяльнасці. Уладзімір Слабодчыкаў пераносіць свае ідэі і пачуцці ў застылую форму. Адной з цэнтральных тэмаў творчасці Слабодчыкава з’яўляецца Чалавек як філасофская катэгорыя. Яго скульптуры лёгка пазнавальныя і маюць выразны сілуэт. Галоўнай адметнасцю творчасці Уладзіміра Слабодчыкава з'яўляецца яго здольнасць увасабляць не канкрэтнае, а абстрактнае або шматвобразнае паняцце.

Уладзімір Слабодчыкаў – скульптар, які стаў вядомы ў беларускім мастацтве ў пачатку 1970-х і працуе ўжо больш за 40 гадоў. Ён займаецца вельмі разнастайнымі відамі і жанрамі скульптуры: ад камернай пластыкі да маштабных манументальных помнікаў на радзіме і за мяжой.

Выставу можна наведаць у Нацыянальным мастацкім музеі да 25 сакавіка.

60
  • Шматлікія скульптуры Уладзіміра Слабодчыкава ўпрыгожваюць гарадскія вуліцы.
    © Sputnik Анастасия Волчок

    Шматлікія скульптуры Уладзіміра Слабодчыкава ўпрыгожваюць гарадскія вуліцы.

  • Дабравешчанне (бронза, 1990).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Дабравешчанне" (бронза, 1990).

  • Партрэт жонкі (бронза, 1980).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Партрэт жонкі" (бронза, 1980).

  • Тая, што нясе рэзгіны (вялікая) (бронза, 1989).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Тая, што нясе рэзгіны" (вялікая) (бронза, 1989).

  • Гукі (дрэва, 1988).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Гукі" (дрэва, 1988).

  • На пярэднім плане: Анёл з абпаленымі крыламі (вялікая) (бронза, 1990). На сцяне творы з цыкла Знакі на пяску (сілумін).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    На пярэднім плане: "Анёл з абпаленымі крыламі" (вялікая) (бронза, 1990). На сцяне творы з цыкла "Знакі на пяску" (сілумін).

  • Выставка Владимира Слободчикова Сублимация формы
    © Sputnik Анастасия Волчок

    На сцяне: з цыкла "Песня Песень", №№1-3 (пластык).

  • Афрадыта (дрэва, пазалота, 2001).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Афрадыта" (дрэва, пазалота, 2001).

  • Дзяўчына з арфай (пластык, 2017).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Дзяўчына з арфай" (пластык, 2017).

  • Па цэнтру: Юдзіф (бронза, 1990). На сцяне творы з цыкла Знакі на пяску (сілумін).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    Па цэнтру: "Юдзіф" (бронза, 1990). На сцяне творы з цыкла "Знакі на пяску" (сілумін).

  • У сваёй творчасці Уладзімір Слабодчыкаў імкнецца паказаць шматграннасць аб’екта, яго здольнасць увасабляць не канкрэтнае, а абстрактнае або шматвобразнае паняцце.
    © Sputnik Анастасия Волчок

    У сваёй творчасці Уладзімір Слабодчыкаў імкнецца паказаць шматграннасць аб’екта, яго здольнасць увасабляць не канкрэтнае, а абстрактнае або шматвобразнае паняцце.

  • Чарнобыльская мадонна (мельхіёр, граніт, 1996). З калекцыі Нацыянальнага мастацкага музею Рэспублікі Беларусь.
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Чарнобыльская мадонна" (мельхіёр, граніт, 1996). З калекцыі Нацыянальнага мастацкага музею Рэспублікі Беларусь.

  • На пярэднім плане: Архаічны танец (бронза, 1996). На сцяне творы з цыкла Знакі на пяску (сілумін).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    На пярэднім плане: "Архаічны танец" (бронза, 1996). На сцяне творы з цыкла "Знакі на пяску" (сілумін).

  • З цыкла Знакі на пяску №6 (сілумін, 1998).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    З цыкла "Знакі на пяску" №6 (сілумін, 1998).

  • Ушэсце (бронза, мармур, 1993).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Ушэсце" (бронза, мармур, 1993).

  • Тры каралі (бронза, мармур, 1993).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Тры каралі" (бронза, мармур, 1993).

  • Джакамеці (вялікі) (бронза, 2003).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    "Джакамеці" (вялікі) (бронза, 2003).

  • Па цэнтры: З шарам (вялікая) (сілумін, 2002).
    © Sputnik Анастасия Волчок

    Па цэнтры: "З шарам" (вялікая) (сілумін, 2002).

Тэги:
скульптура, "Сублімацыя формы" (выстава), Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь, Уладзімір Слабодчыкаў, Мінск, Беларусь

Партызанскія мясціны Беларусі: што паглядзець на Гродзеншчыне

9
(абноўлена 15:28 22.06.2021)
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
Гісторыка-культурны комплекс "Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер" быў створаны роўна 10 гадоў таму.

Аб'ект пад адкрытым небам задумваўся як музей вайсковай славы і прысвечаны кожнаму салдату незалежна ад нацыянальнасці або веравызнання, які абараняў сваю зямлю ў розны час.

Першая частка афіцыйнай назвы "Гродзенская крэпасць" адсылае менавіта да Першай сусветнай вайны. Тут знаходзілася пазіцыя супрацьпаветранай абароны 5 форта гродзенскай крэпасці.

У партызанскім лагеры адноўлены домік лесніка, розныя віды зямлянак, кухня, майстэрні, зялёная школа, вогнішча (распальваецца падчас экскурсій).

Экспазіцыя створана намаганнямі гродзенскага мясакамбіната, беларускага грамадскага аб'яднання ветэранаў, дзяржаўнага музея гісторыі Вялікай Айчыннай вайны.

Узбраенне і баявая тэхніка звязаны не толькі з Вялікай Айчыннай вайной. Напрыклад, самалёт Су-24МР 1988 года.

9 траўня і 3 ліпеня ў лагеры звычайна ладзілі ўрачыстасці. У 2020 і 2021 гадах ад маштабных святкаванняў адмовіліся з-за эпідэміялагічнага становішча.

Чытайце таксама:

9
  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Унікальны гісторыка-культурны комплекс размешчаны ў вёсцы Каробчыцы пад Гродна.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Аб'ект пад адкрытым небам "Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер" задумваўся як музей вайсковай славы і прысвечаны кожнаму салдату незалежна ад нацыянальнасці або веравызнання, які абараняў сваю зямлю ў розны час.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    У партызанскай вёсцы прадстаўлена экспазіцыя ўзбраенняў і баявой тэхнікі.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Зброя Перамогі: танк Т-34, "Кацюша".

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    На пярэднім плане - самалёт Су-24МР 1988 года.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Сімвал мірнага часу - павуціна на гармаце.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Гняздо ў дуле гарматы.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    У лагеры адноўлены розныя віды зямлянак, партызанская кухня, майстэрні, зялёная школа.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    У зямлянках ёсць арыгінальныя прадметы, прынесеныя ветэранамі.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Вогнішча распальваюць у сезон экскурсій, у часы вайны агонь разводзілі вечарам і ноччу, каб вораг не ўбачыў.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    У адмыслова створаных буданах рабілі аперацыі.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Партызанская школа, у якой маглі вучыцца дзеці з навакольных вёсак. Лічыльнікі рабілі з жалудоў, пісалі на бярозавай кары, на палях газет чарнічных сокам, змяшаным з попелам.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    Ёсць спецыяльны стэнд, прысвечаны падпольшчыкам Гродзеншчыны.

  • Гісторыка-культурны комплекс Гродзенская крэпасць. Партызанскі лагер
    © Sputnik Николай Михновец

    На тэрыторыі комплексу ёсць капліца.

Тэги:
гісторыка-культурны комплекс, Гродзенская крэпасць, партызанскі лагер, Беларусь

У Брэсце ўзгадалі герояў і першыя гадзіны абароны крэпасці фота

15
(абноўлена 14:02 22.06.2021)
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
  • Памятныя мерапрыемствы ў Брэсцкай крэпасці наведаў пасол Расіі Яўген Лук'янаў
У сценах славутай цвярдыні прайшоў мемарыяльны мітынг і рэканструкцыя першых гадзін абароны напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны.

Урачыстая цырымонія пачалася з акцыі памежнікаў, якія аддалі даніну памяці сваім калегам. Бронетранспарцёр з факелам на брані ў суправаджэнні байцоў памежных войскаў прайшоў перад трыбунамі да Мухаўца, дзе вайскоўцы адправілі на ваду вянкі са свечкамі ў памяць аб сваіх гераічных калегах.

Пасля цырыманіялу з дзяржаўным гербам і сцягам на імправізаванай сцэне з прыступак перад Вечным агнём аднавілі апошнія гадзіны мірнага жыцця ў Брэсце, паказаўшы гледачам, як мог праходзіць цёплы летні вечар 1941 года.

Пастамент перад галоўнай скульптурнай кампазіцыяй у крэпасці стаў імправізаванай своеасаблівай трыбунай, дзе артысты выканалі песні ваенных гадоў.

У цырыманіяле ўскладання кошыкаў кветак прынялі ўдзел беларускія чыноўнікі і іх калегі з міжнародных інтэграцыйных аб'яднанняў. Затым прайшла хвіліна маўчання ў памяць аб тых, хто загінуў у гады вайны.

Мітынг-рэквіем завяршыўся ўрачыстым маршам вайскоўцаў Брэсцкага гарнізона.

Галоўнай адметнасцю ў 80-ыя ўгодкі пачатку Вялікай Айчыннай вайны стала рэканструкцыя першых гадзін абароны крэпасці, якая сёлета адбылася нягледзячы ні на што.

Кобрынскія ўмацавання па традыцыі сталі месцам правядзення традыцыйнага тэатралізаванага прадстаўлення ў памяць пра вайну і пачаліся яны з радыёзводкі 22 чэрвеня 1941 года.

Больш за 9 тысяч вайскоўцаў у Брэсцкай крэпасці рыхтаваліся да самай кароткай ночы ў годзе, калі ў поўнай цішыні, якая здавалася дзіўнай, пачалася вайна.

Чытайце таксама:

15
  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Урачыстая цырымонія пачалася з акцыі памежнікаў, якія аддалі даніну памяці сваім калегам. Бронетранспарцёр з факелам на брані ў суправаджэнні байцоў памежных войскаў прайшоў перад трыбунамі да Мухаўца, дзе вайскоўцы адправілі на ваду вянкі са свечкамі ў памяць аб сваіх гераічных калегах.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Пасля цырыманіялу з дзяржаўным гербам і сцягам на імправізаванай сцэне з прыступак перад Вечным агнём аднавілі апошнія гадзіны мірнага жыцця ў Брэсце, паказаўшы гледачам, як мог праходзіць цёплы летні вечар 1941 года.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Пастамент перад галоўнай скульптурнай кампазіцыяй у крэпасці стаў імправізаванай своеасаблівай трыбунай, дзе артысты выканалі песні ваенных гадоў.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    У цырыманіяле ўскладання кветак прынялі ўдзел беларускія чыноўнікі і іх калегі з міжнародных інтэграцыйных аб'яднанняў.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Дзяржсакратар Саюзнай дзяржавы Дзмітрый Мезенцаў і кіраўнік прадстаўніцтва Пастаяннага Камітэта Саюзнай дзяржавы ў Мінску Мар'яна Шчоткіна.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Затым была хвіліна маўчання ў памяць аб тых, хто загінуў у гады вайны.

  • Мітынг-рэквіем у Брэсцкай крэпасці напярэдадні 80-й гадавіны пачатку вайны
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Мітынг-рэквіем завяршыўся ўрачыстым маршам вайскоўцаў Брэсцкага гарнізона.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Галоўнай адметнасцю ў 80-ю гадавіну пачатку Вялікай Айчыннай вайны стала рэканструкцыя першых гадзін абароны крэпасці, якая сёлета адбылася нягледзячы ні на што. У тэатралізаваным прадстаўленні першага дня вайны былі задзейнічаныя нямецкія матацыклы і нямецкі грузавік з прыватнай калекцыі брэстчаніна.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    У агульнай складанасці ў відовішчным прадстаўленні першага дня вайны прынялі ўдзел каля 200 чалавек з Беларусі, Расіі, Украіны і краін Балтыі.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Больш за 9 тысяч вайскоўцаў у Брэсцкай крэпасці рыхтаваліся да самай кароткай ночы ў годзе, калі ў поўнай цішыні, якая здавалася дзіўнай, пачалася вайна.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Рэканструкцыя складалася з дзвюх частак: паказ мірнага дня і эпізодаў бою.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Удзельнікі пастаноўкі аднавілі атаку Мацевасяна, паланенне Гаўрылава і іншых сем'яў камандзіраў, а таксама паказалі "жывы шчыт", калі немцы, прыкрываючыся людзьмі, у тым ліку - і дзецьмі, спрабавалі прарвацца ў крэпасць.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Найбольшую відовішчнасць рэканструкцыі надаюць выбухі і выкарыстанне ў пастаноўцы зброі і нават ваеннай тэхнікі. У рэканструкцыі былі выкарыстаныя два танкі Т-38, якія даставілі ў Брэст з Санкт-Пецярбурга.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    20 чэрвеня ўдзельнікі рэканструкцыі засяліліся ў лагер, які размяшчаецца на тэрыторыі крэпасці. І да світання 22 чэрвеня ўсе яны знаходзіліся ў вобразе: пастаянна насілі форму, жылі строга паводле статуту і трохі акунуліся ў тое жыццё, якое было ў 1941 годзе, гэта значыць ніякага сучаснага адзення, мінімальнае карыстанне мабільнымі тэлефонамі і іншымі гаджэтамі.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Удзельнічалі ў мерапрыемстве і рэканструктары, апранутыя ў форму памежнікаў - менавіта байцы пагранвойскаў першымі сустрэлі ворага 22 чэрвеня 1941 года.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Першыя баі ў крэпасці паказалі, што яе абаронцы не гатовы скласці зброю, і нямецкае камандаванне сцягнула сюды значныя сілы.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Кобрынскае ўмацаванне па традыцыі стала месцам правядзення традыцыйнага тэатралізаванага прадстаўлення ў памяць пра вайну і пачалося яно з радыёзводкі 22 чэрвеня 1941 года.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Паказаны быў і эпізод, калі абаронцы крэпасці вырашылі адправіць у палон жанчын і дзяцей, для якіх ужо не хапала ні вады, ні медыкаментаў.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Сярод палонных - жонкі і дзеці камандзіраў падраздзяленняў, якія жылі на тэрыторыі крэпасці ў дамах камскладу.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Палонных, як правіла, адпраўлялі ў бліжэйшыя "сарціравальныя" лагеры, адкуль іх размяркоўвалі далей.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Нягледзячы на ​​тое, што гітлераўцам даволі хутка ўдалося раздрабніць абарону крэпасці на асобныя ачагі, апошні (па афіцыйных дакументах) абаронца быў узяты ў палон на 32-й дзень вайны.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Рэканструктары дзеляцца на ўзводы, у кожнага свой камандуючы узводам, на рэпетыцыі ўсе слухаюцца загадаў, як калі б праходзілі рэальныя баявыя дзеянні.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Ні лікам вырабленых стрэлаў, ні колькасцю пралітай, хай і бутафорскай, крыві рэканструкцыя не наблізілася да таго, што на самой справе адбывалася ў Брэсцкай крэпасці ў 1941 годзе. Але нават коратка пераказаныя падзеі чапаюць брэстчан і гасцей, якія сустрэлі золкавы холад на тэрыторыі Кобрынскага ўмацавання.

  • Рэканструкцыя першых гадзін абароны Брэсцкай крэпасці
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Глядзелі рэканструкцыю не толькі жыхары Брэста, але і іншых гарадоў. Для гасцей на Кобрынскім умацаванні ў крэпасці збудавалі спецыяльныя трыбуны. Тэатралізаваны паказ пачатку вайны доўжыўся каля 50 хвілін.

  • Памятныя мерапрыемствы ў Брэсцкай крэпасці наведаў пасол Расіі Яўген Лук'янаў
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Памятныя мерапрыемствы ў Брэсцкай крэпасці наведаў пасол Расіі Яўген Лук'янаў.

Тэги:
фота, Мемарыяльны комплекс "Брэсцкая крэпасць-герой", Брэст
Выканаўчы дырэктар МІА Расія сёння Кірыл Вышынскі

SputnikPro: Вышынскі пра сувязь якаснай публіцыстыкі і пазіцыі аўтара

10
(абноўлена 15:57 24.06.2021)
Майстар-клас вядомага расійскага журналіста Кірыла Вышынскага адначасова прайшоў адразу на двух медыйных пляцоўках: у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь і ў анлайн фармаце на платформе рэспубліканскага форуму.

Новы модуль навучальнай праграмы SputnikPro на тэму: "Публіцыстыка ў традыцыйных і новых медыя" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь прайшоў пры поўным аншлагу. Майстар-клас правёў выканаўчы дырэктар МІА "Расія сёння" Кірыл Вышынскі.

Візіт вядомага расійскага журналіста стаў сапраўднай падзеяй для медыйнай супольнасці Беларусі. Майстар-клас прайшоў адначасова на дзвюх пляцоўках: у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь, дзе сабраліся вядучыя журналісты цэнтральных беларускіх СМІ, і ў анлайн фармаце на платформе рэспубліканскага форуму, які сабраў больш за 100 даследчыкаў і журналістаў рэгіянальных і раённых рэдакцый Беларусі. Спектр тэм шырокі - ад лакальнай праблематыкі да інфармацыйнай бяспекі дзяржавы.

Аб "крызіснай" журналістыцы

"Журналістыка - адна з самых складаных сучасных прафесій, таму што журналіст нясе велізарную адказнасць за інфармаванне грамадства ў крызіснай сітуацыі", - адзначыў Вышынскі.

На думку спікера, ва ўмовах крызісу, калі з-за наплыву разнастайнай, супярэчлівай інфармацыі людзям складана разабрацца ў працэсах, што адбываюцца, асаблівую каштоўнасць набывае моцная, якасная публіцыстыка.

"Публіцыстыка - гэта ў першую чаргу пазіцыя. Калі ёсць пазіцыя, і гэта пазіцыя аргументавана даказваецца, тады да вас прыслухаюцца", - растлумачыў Вышынскі.

Представители госСМИ на семинаре SputnikPro
© Sputnik
Прадстаўнікі розных СМІ на семінары SputnikPro

Аб публіцыстыцы і ўнутранай пазіцыі

Менавіта публіцыстыка дапаможа сфарміраваць грамадскую думку, уплываць на працэсы, якія адбываюцца. Па словах Вышынскага, нельга проста сесці і напісаць публіцыстычны матэрыял. Патрэбна цвёрдая ўнутраная пазіцыя.

"Пазіцыя фарміруецца падчас спрэчкі і ўнутранага дыялогу аўтара. Гэта адказы на пытанні. Калі вы заяўляеце сваю пазіцыю, то вы заўсёды павінны заявіць гэты дыялог, інакш кажучы паказаць унутраны канфлікт", - адкрыў прафесійны прыём знакаміты журналіст.

У якасці прыкладу ён прывёў тэму абавязковай вакцынацыі. Унутраная дылема: прышчапляцца ці не? З аднаго боку, ёсць рызыка няхай не сур'ёзна, але захварэць самому пасля прышчэпкі. З іншага боку, існуе рызыка стаць пераносчыкам інфекцыі і няхай не наўмысна, але стаць вінаватым у хваробе іншага чалавека, магчыма, са смяротным зыходам. Вышынскі упэўнены: перш чым садзіцца за такі матэрыял, аўтар павінен сам знайсці адказ на складанае пытанне.

"Калі збіраецеся публіцыстычны матэрыял пісаць, вы павінны быць абсалютна ўпэўненыя да чаго прыйдзеце, загадзя ведаць, што скажаце ў канцы. Аргументаваць, з важкімі бясспрэчнымі фактамі, без штампаў і заклікаў. Гэта пазіцыя аўтара, да якой прыслухаюцца", - сказаў Вышынскі.

Сцісласць - сястра таленту

На майстар-класе спікер выказаўся пра класічную публіцыстыку. Напрыклад, у савецкія часы такім матэрыялам прысвячалі цэлыя газетныя развароты.

"Сёння вялікіх тэкстаў ніхто чытаць не стане. Ён павінен быць сціснутым, спрасаваным, як булённы кубік. У гэтым і крыецца талент журналіста, каб змясціць у кароткім тэксце сутнасць пытання, паказаць унутраны канфлікт і аргументавана прыйсці да рашэння - высновы", - адзначыў спікер .

Блогераў на майстар-класе цікавіла, якія інтэрнэт-тэхналогіі трэба ўжываць, каб атрымаць шматтысячную аўдыторыю, стаць лідэрам меркавання.

"На мой погляд, папулярнасць блога ў першую чаргу вызначае кантэнт. Калі ён ёсць, то рана ці позна да яго прыйдзе свой сталы чытач нават ва ўмовах жорсткай канкурэнцыі", - рэзюмаваў Вышынскі.

Што такое SputnikPro

SputnikPro - праект міжнароднага інфармацыйнага агенцтва і радыё Sputnik для журналістаў, студэнтаў профільных ВНУ, супрацоўнікаў прэс-служб і медыяменеджэраў, накіраваны на абмен вопытам і развіццё прафесійных сувязяў з замежнымі калегамі. Вядучымі модуляў праекта выступаюць як медыяменеджэры Sputnik, так і іншыя вядомыя расійскія эксперты.

10
Тэги:
форум, Анлайн-праекты, майстар-клас, Кірыл Вышынскі