Пагуляем у дэкаданс? Адбыўся перадпаказ "Саламеі" Штраўса і Уайльда

13
(абноўлена 12:21 08.09.2018)
  • Сюжэт пра Саламею і Іаана Хрысціцеля - адзін з самых вядомых у свеце. Ён натхняў мастакоў, паэтаў, музыкаў на стварэнне шэдэўраў мастацтва.
  • Опера Саламея Рыхарда Штраўса ў Вялікім тэатры оперы і балета павінна была адкрыць новы тэатральны сезон.
  • Міма аднаго з самых вядомых сюжэтаў у свеце не мог прайсці эстэт і декадант Оскар Уайльд, а таксама яркі прадстаўнік нямецкага экспрэсіянізму Рыхард Штраўс.
  • У пачатку ХХ стагоддзя з'явіўся гэты жахлівы шэдэўр, які адкрыў новую эпоху ў музыцы. Яго прэм'ера прайшла з аглушальным поспехам у 1905 годзе, хаця агіднай п'есе прадракалі правал.
  • Па лібрэта мінскай пастаноўкі скрозь пясчаную буру на прарока, які стаяў у крывавай рацэ, насоўваецца карабель. Іардан перасыхае, і карабель захрасае ў пясках.
  • На яго палубе танчаць святочна апранутыя людзі - світа цара Ірада.
  • Прарок грознымі словамі бічуе злачыннага цара Ірада і царыцу Ірадыяду, якія захраслі ў граху. Яго кідаюць у турму.
  • Саламея зачаравана слухае палымяную прамову, яна ўзрушаная унутранай сілай Прарока і яго прыгажосцю.
  • Прынцэса, якая не ведае іншых праяў любові, тройчы просіць дазволу дакрануцца да Іаканаана і пацалаваць яго.
  • Ахова спыняе Саламею.
  • Прарок з агідай адпрэчвае жаданне Саламеі, праклінаючы яе, і вяртаецца ў сваю вязніцу.
  • Непераможнае жаданне цягне цара да пасербцы, але Саламея рашуча адштурхвае яе. З-пад зямлі зноў і зноў чуюцца словы прарока. Акружэнне Ірада патрабуе яго выдачы для здзяйсненні расправы, Ірадыяда таксама прагне прымусіць замаўчаць голас, які пасылае ёй праклёны, аднак цар літуе прарока, - ён забабонны, і словы выклікаюць у яго страх.
  • Ірад просіць Саломею станцаваць, абяцаючы выканаць любое яе жаданне.
  • Павольна, страшэнна, потым усё больш хутка і ўзбуджана разгортваецца танец Саламеі, танец сямі покрываў. Ірад, у захапленні ад убачанага, спяшаецца пацвердзіць клятву. Саламея выказвае сваё жаданне: ва ўзнагароду цар павінен падарыць ёй галаву прарока на срэбранай талерцы.
  • Ірад моліць пасербку змяніць сваё рашэнне, абяцаючы наўзамен любыя скарбы, але Саломея непахісная. Задаволеная Ірадыяда здымае з пальца Ірада пярсцёнак з пячаткай, якой змацоўваюцца смяротныя прысуды.
  • Кат спускаецца да Прарока. Прысутныя агорнутыя жахам. Гучыць апошні зварот Саламеі да Иаканаана. Карабель гіне разам з усімі сваімі насельнікамі.
Прэм'ера оперы "Саламея" павінна была адкрыць тэатральны сезон у Вялікім тэатры Беларусі, аднак перанесена на кастрычнік. Sputnik пабываў на перадпаказе.

Міма аднаго з самых вядомых сюжэтаў у свеце пра Саламею і Іаана Хрысціцеля, на аснове якога стваралі свае шэдэўры Батычэлі і Дзюрэр, Рэмбрант і Караваджа, не мог прайсці эстэт і декадант Оскар Уайльд, а таксама яркі прадстаўнік нямецкага экспрэсіянізму Рыхард Штраўс. Так у пачатку ХХ стагоддзя з'явіўся гэты "жахлівы шэдэўр", які адкрыў новую эпоху ў музыцы.

Шмат што ў лібрэта Вялікага тэатра Беларусі змякчанае: няма ўайльдаўскай правакатыўнасці і выдасканаленасці пачуццяў, няма адсечанай галавы на срэбранай талерцы, ды і апошні танец Саламеі не такі, як, напрыклад, у кінематографе канца мінулага стагоддзя.

Аднак глядач з нецярпеннем чакаў з'яўлення гэтага сусветнага шэдэўра на беларускай сцэне. Бо экспрэсіянісцкая опера Рыхарда Штрауса — адзін з самых папулярных оперных твораў у свеце. 23 гады яна з нязменным поспехам ідзе на сцэне Марыінскага тэатра Санкт-Пецярбурга, а ў гэтым сезоне павінна была заваяваць і мінскую оперу. Тым больш, што ў рэпертуары тэатра оперы і балета не так шмат твораў ХХ стагоддзя, і гэты прабел імкнуцца папоўніць. Напрыклад, у чэрвені гэтага года з вялікім поспехам прайшла прэм'ера легендарнага дзягілеўскага "Пятрушкі".

У тэатры спадзяюцца, што прэм'ера адбудзецца ў кастрычніку, нягледзячы на ​​адкрыты ліст вернікаў, у якім "Саламею" называюць выклікам і блюзнерствам, а таксама абразай пачуццяў вернікаў. 11 верасня царква адзначае ўсячэнне галавы Іаана Прадцечы.

13
  • Сюжэт пра Саламею і Іаана Хрысціцеля - адзін з самых вядомых у свеце. Ён натхняў мастакоў, паэтаў, музыкаў на стварэнне шэдэўраў мастацтва.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Сюжэт пра Саламею і Іаана Хрысціцеля - адзін з самых вядомых у свеце. Ён натхняў мастакоў, паэтаў, музыкаў на стварэнне шэдэўраў мастацтва.

  • Опера Саламея Рыхарда Штраўса ў Вялікім тэатры оперы і балета павінна была адкрыць новы тэатральны сезон.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Опера "Саламея" Рыхарда Штраўса ў Вялікім тэатры оперы і балета павінна была адкрыць новы тэатральны сезон.

  • Міма аднаго з самых вядомых сюжэтаў у свеце не мог прайсці эстэт і декадант Оскар Уайльд, а таксама яркі прадстаўнік нямецкага экспрэсіянізму Рыхард Штраўс.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Міма аднаго з самых вядомых сюжэтаў у свеце не мог прайсці эстэт і декадант Оскар Уайльд, а таксама яркі прадстаўнік нямецкага экспрэсіянізму Рыхард Штраўс.

  • У пачатку ХХ стагоддзя з'явіўся гэты жахлівы шэдэўр, які адкрыў новую эпоху ў музыцы. Яго прэм'ера прайшла з аглушальным поспехам у 1905 годзе, хаця агіднай п'есе прадракалі правал.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    У пачатку ХХ стагоддзя з'явіўся гэты "жахлівы шэдэўр", які адкрыў новую эпоху ў музыцы. Яго прэм'ера прайшла з аглушальным поспехам у 1905 годзе, хаця "агіднай" п'есе прадракалі правал.

  • Па лібрэта мінскай пастаноўкі скрозь пясчаную буру на прарока, які стаяў у крывавай рацэ, насоўваецца карабель. Іардан перасыхае, і карабель захрасае ў пясках.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Па лібрэта мінскай пастаноўкі скрозь пясчаную буру на прарока, які стаяў у крывавай рацэ, насоўваецца карабель. Іардан перасыхае, і карабель захрасае ў пясках.

  • На яго палубе танчаць святочна апранутыя людзі - світа цара Ірада.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    На яго палубе танчаць святочна апранутыя людзі - світа цара Ірада.

  • Прарок грознымі словамі бічуе злачыннага цара Ірада і царыцу Ірадыяду, якія захраслі ў граху. Яго кідаюць у турму.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Прарок грознымі словамі бічуе злачыннага цара Ірада і царыцу Ірадыяду, якія захраслі ў граху. Яго кідаюць у турму.

  • Саламея зачаравана слухае палымяную прамову, яна ўзрушаная унутранай сілай Прарока і яго прыгажосцю.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Саламея зачаравана слухае палымяную прамову, яна ўзрушаная унутранай сілай прарока і яго прыгажосцю.

  • Прынцэса, якая не ведае іншых праяў любові, тройчы просіць дазволу дакрануцца да Іаканаана і пацалаваць яго.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Прынцэса, якая не ведае іншых праяў любові, тройчы просіць дазволу дакрануцца да Іаканаана і пацалаваць яго.

  • Ахова спыняе Саламею.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Ахова спыняе Саламею.

  • Прарок з агідай адпрэчвае жаданне Саламеі, праклінаючы яе, і вяртаецца ў сваю вязніцу.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Прарок з агідай адпрэчвае жаданне Саламеі, праклінаючы яе, і вяртаецца ў сваю вязніцу.

  • Непераможнае жаданне цягне цара да пасербцы, але Саламея рашуча адштурхвае яе. З-пад зямлі зноў і зноў чуюцца словы прарока. Акружэнне Ірада патрабуе яго выдачы для здзяйсненні расправы, Ірадыяда таксама прагне прымусіць замаўчаць голас, які пасылае ёй праклёны, аднак цар літуе прарока, - ён забабонны, і словы выклікаюць у яго страх.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Непераможнае жаданне цягне цара да пасербцы, але Саламея рашуча адштурхвае яе. З-пад зямлі зноў і зноў чуюцца словы прарока. Акружэнне Ірада патрабуе яго выдачы для здзяйсненні расправы, Ірадыяда таксама прагне прымусіць замаўчаць голас, які пасылае ёй праклёны, аднак цар літуе прарока, - ён забабонны, і словы выклікаюць у яго страх.

  • Ірад просіць Саломею станцаваць, абяцаючы выканаць любое яе жаданне.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Ірад просіць Саломею станцаваць, абяцаючы выканаць любое яе жаданне.

  • Павольна, страшэнна, потым усё больш хутка і ўзбуджана разгортваецца танец Саламеі, танец сямі покрываў. Ірад, у захапленні ад убачанага, спяшаецца пацвердзіць клятву. Саламея выказвае сваё жаданне: ва ўзнагароду цар павінен падарыць ёй галаву прарока на срэбранай талерцы.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Павольна, страшэнна, потым усё больш хутка і ўзбуджана разгортваецца танец Саламеі, танец сямі покрываў. Ірад, у захапленні ад убачанага, спяшаецца пацвердзіць клятву. Саламея выказвае сваё жаданне: ва ўзнагароду цар павінен падарыць ёй галаву прарока на срэбранай талерцы.

  • Ірад моліць пасербку змяніць сваё рашэнне, абяцаючы наўзамен любыя скарбы, але Саломея непахісная. Задаволеная Ірадыяда здымае з пальца Ірада пярсцёнак з пячаткай, якой змацоўваюцца смяротныя прысуды.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Ірад моліць пасербку змяніць сваё рашэнне, абяцаючы наўзамен любыя скарбы, але Саломея непахісная. Задаволеная Ірадыяда здымае з пальца Ірада пярсцёнак з пячаткай, якой змацоўваюцца смяротныя прысуды.

  • Кат спускаецца да Прарока. Прысутныя агорнутыя жахам. Гучыць апошні зварот Саламеі да Иаканаана. Карабель гіне разам з усімі сваімі насельнікамі.
    © Sputnik / Виктор Толочко

    Кат спускаецца да Прарока. Прысутныя агорнутыя жахам. Гучыць апошні зварот Саламеі да Иаканаана. Карабель гіне разам з усімі сваімі насельнікамі.

Тэги:
"Саламея" (опера), Вялікі тэатр оперы і балета РБ, Мінск, Беларусь
Каментары