Генеральны прагон: якой будзе новая версія "Рамэа і Джульеты"

9
(абноўлена 11:32 05.12.2018)
  • Генеральны прагон новай рэдакцыі балета Рамэа і Джульета ў пастаноўцы Валянціна Елізар'ева адбыўся напярэдадні прэм'еры.
  • Упершыню балет Рамэа і Джульета з'явіўся на беларускай сцэне ў 1988 годзе.
  • У трох дзеяннях балета маэстра распавёў усе падзеі шэкспіраўскай гісторыі.
  • Ад першага танца Рамэа і Джульеты да іх гібелі ў фамільным склепе Капулеці.
  • Абноўлены балет Рамэа і Джульета стане першай пастаноўкай Валянціна Елізар'ева пасля вяртання ў тэатр.
  • Дырыжор-пастаноўшчык новай аўтарскай рэдакцыі - уладальнік медаля Францыска Скарыны Вячаслаў Чарнуха-Воліч.
  • Лібрэта, харэаграфія і пастаноўка - Валянціна Елізар'ева.
  • Прэм'ера адбудзецца ўжо сёння, 5 снежня.
  • Вяртання Елізар'ева чакалі амаль дзесяць гадоў - у 2009 годзе выбітны беларускі харэограф і народны артыст Беларусі Валянцін Елізар'еў сышоў з калектыву, адмовіўшыся ад прапановы стаць галоўным балетмайстрам.
  • За многія гады выкладання ў Беларускай акадэміі музыкі, прафесарам якой ён з'яўляецца, Елізар'еў ужо стварыў плеяду вучняў - харэографаў, балетмайстраў.
  • Харэаграфія Елізар'ева заўсёды адрознівалася наватарствам, ён шукаў новыя цікавыя ідэі, здзіўляў нечаканымі рэжысёрскімі рашэннямі.
  • 30 гадоў таму тэатральныя крытыкі адклікаліся на пастаноўку Рамэа і Джульета выключна хвалебнымі рэцэнзіямі.
  • У дуэльных сцэнах тады з'явіўся новы вобраз, які да Елізар'ева не вылучаў ні адзін лібрэтыст і пастаноўшчык.
  • Гэта вобраз Варожасці, персаніфікаваны ў постацях шасці артыстаў. Іх пластыка выглядае як пародыя на танцавальныя маналогі рэальных герояў.
  • Варожасць - не проста вобраз, але паўнавартасная дзеючая асоба спектакля: менавіта варожасць укладвае шпагі ў рукі прадстаўнікоў кланаў Мантэкі і Капулеці, яна нашэптвае Тыбальду падазрэнні аб Рамэа і яна на працягу ўсяго спектакля схіляецца над кожным зрынутым героем.
  • Наш спектакль пра каханне і нянавісць, аб шчырай дружбе і бессэнсоўнай варожасьці, несмяротнай, як каханне, моцнай, як смерць, як вечнае пытанне, якое зноў і зноў задае сабе чалавецтва... - казаў Валянцін Елізар'еў аб сваім новым тварэнні.
  • У тэатры спадзяюцца, што змены пойдуць на карысць спектаклю, бо ён як чалавек: нараджаецца, сталее, мяняецца.
  • Пастаноўку Елізар'ева называлі акцёрскім балетным спектаклем, у якім харэограф не толькі здолеў прадэманстраваць каласальныя магчымасці сваіх артыстаў, але і раскрыў іх яркі артыстызм.
  • І гэта тычыцца не толькі выканаўцаў цэнтральных персанажаў, пастаноўшчык здолеў падкрэсліць індывідуальнасць кожнага артыста кардэбалета.
  • Спектакль пазбаўляўся другарадных герояў. У гэтай трагедыі ўсе змешчаныя на сцэне адыгрываюць важную ролю.
  • Асоба варта адзначыць партытуру Сяргея Пракоф'ева, якая па праву лічыцца класікай музычнага тэатра ХХ стагоддзя.
  • Генеральны прагон завершаны, і зала замёрла ў чаканні прэм'еры.
Якім будзе балет "Рамэа і Джульета" у новай рэдакцыі Валянціна Елізар'ева, які вярнуўся ў тэатр праз дзевяць гадоў адсутнасці, глядач даведаецца ўжо сёння.

Самая сумная аповесць на свеце паўстане перад гледачом у абноўленым выглядзе: 5 снежня на сцэне Вялікага тэатра Беларусі адбудзецца прэм'ера новай рэдакцыі балета "Рамэа і Джульета" ў пастаноўцы народнага артыста СССР і Беларусі лаўрэата Дзяржаўнай прэміі Рэспублікі Беларусь Валянціна Елізар'ева.

Упершыню п'еса пра веронскіх закаханых Уільяма Шэкспіра, якая пакладзена на музыку Сяргея Пракоф'ева, з'явілася на падмостках беларускага тэатра оперы і балета ў 1988 годзе - тую пастаноўку Елізар'ева хвалілі крытыкі і любілі гледачы.

Маэстра не раскрываў, якой будзе новая рэдакцыя балета, але абяцаў, што "копіяй і злепкам ранейшага гэты балет дакладна не будзе".

Глядзіце ў фотастужцы Sputnik кадры з генеральнага прагону спектакля.

9
  • Генеральны прагон новай рэдакцыі балета Рамэа і Джульета ў пастаноўцы Валянціна Елізар'ева адбыўся напярэдадні прэм'еры.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Генеральны прагон новай рэдакцыі балета "Рамэа і Джульета" ў пастаноўцы Валянціна Елізар'ева адбыўся напярэдадні прэм'еры.

  • Упершыню балет Рамэа і Джульета з'явіўся на беларускай сцэне ў 1988 годзе.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Упершыню балет "Рамэа і Джульета" з'явіўся на беларускай сцэне ў 1988 годзе.

  • У трох дзеяннях балета маэстра распавёў усе падзеі шэкспіраўскай гісторыі.
    © Photo : Михаил Нестеров

    У трох дзеяннях балета маэстра распавёў усе падзеі шэкспіраўскай гісторыі.

  • Ад першага танца Рамэа і Джульеты да іх гібелі ў фамільным склепе Капулеці.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Ад першага танца Рамэа і Джульеты да іх гібелі ў фамільным склепе Капулеці.

  • Абноўлены балет Рамэа і Джульета стане першай пастаноўкай Валянціна Елізар'ева пасля вяртання ў тэатр.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Абноўлены балет "Рамэа і Джульета" стане першай пастаноўкай Валянціна Елізар'ева пасля вяртання ў тэатр.

  • Дырыжор-пастаноўшчык новай аўтарскай рэдакцыі - уладальнік медаля Францыска Скарыны Вячаслаў Чарнуха-Воліч.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Дырыжор-пастаноўшчык новай аўтарскай рэдакцыі - уладальнік медаля Францыска Скарыны Вячаслаў Чарнуха-Воліч.

  • Лібрэта, харэаграфія і пастаноўка - Валянціна Елізар'ева.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Лібрэта, харэаграфія і пастаноўка - Валянціна Елізар'ева.

  • Прэм'ера адбудзецца ўжо сёння, 5 снежня.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Прэм'ера адбудзецца ўжо сёння, 5 снежня.

  • Вяртання Елізар'ева чакалі амаль дзесяць гадоў - у 2009 годзе выбітны беларускі харэограф і народны артыст Беларусі Валянцін Елізар'еў сышоў з калектыву, адмовіўшыся ад прапановы стаць галоўным балетмайстрам.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Вяртання Елізар'ева чакалі амаль дзесяць гадоў - у 2009 годзе выбітны беларускі харэограф і народны артыст Беларусі Валянцін Елізар'еў сышоў з калектыву, адмовіўшыся ад прапановы стаць галоўным балетмайстрам.

  • За многія гады выкладання ў Беларускай акадэміі музыкі, прафесарам якой ён з'яўляецца, Елізар'еў ужо стварыў плеяду вучняў - харэографаў, балетмайстраў.
    © Photo : Михаил Нестеров

    За многія гады выкладання ў Беларускай акадэміі музыкі, прафесарам якой ён з'яўляецца, Елізар'еў ужо стварыў плеяду вучняў - харэографаў, балетмайстраў.

  • Харэаграфія Елізар'ева заўсёды адрознівалася наватарствам, ён шукаў новыя цікавыя ідэі, здзіўляў нечаканымі рэжысёрскімі рашэннямі.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Харэаграфія Елізар'ева заўсёды адрознівалася наватарствам, ён шукаў новыя цікавыя ідэі, здзіўляў нечаканымі рэжысёрскімі рашэннямі.

  • 30 гадоў таму тэатральныя крытыкі адклікаліся на пастаноўку Рамэа і Джульета выключна хвалебнымі рэцэнзіямі.
    © Photo : Михаил Нестеров

    30 гадоў таму тэатральныя крытыкі адклікаліся на пастаноўку "Рамэа і Джульета" выключна хвалебнымі рэцэнзіямі.

  • У дуэльных сцэнах тады з'явіўся новы вобраз, які да Елізар'ева не вылучаў ні адзін лібрэтыст і пастаноўшчык.
    © Photo : Михаил Нестеров

    У дуэльных сцэнах тады з'явіўся новы вобраз, які да Елізар'ева не вылучаў ні адзін лібрэтыст і пастаноўшчык.

  • Гэта вобраз Варожасці, персаніфікаваны ў постацях шасці артыстаў. Іх пластыка выглядае як пародыя на танцавальныя маналогі рэальных герояў.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Гэта вобраз Варожасці, персаніфікаваны ў постацях шасці артыстаў. Іх пластыка выглядае як пародыя на танцавальныя маналогі рэальных герояў.

  • Варожасць - не проста вобраз, але паўнавартасная дзеючая асоба спектакля: менавіта варожасць укладвае шпагі ў рукі прадстаўнікоў кланаў Мантэкі і Капулеці, яна нашэптвае Тыбальду падазрэнні аб Рамэа і яна на працягу ўсяго спектакля схіляецца над кожным зрынутым героем.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Варожасць - не проста вобраз, але паўнавартасная дзеючая асоба спектакля: менавіта Варожасць укладвае шпагі ў рукі прадстаўнікоў кланаў Мантэкі і Капулеці, яна нашэптвае Тыбальду падазрэнні аб Рамэа і яна на працягу ўсяго спектакля схіляецца над кожным зрынутым героем.

  • Наш спектакль пра каханне і нянавісць, аб шчырай дружбе і бессэнсоўнай варожасьці, несмяротнай, як каханне, моцнай, як смерць, як вечнае пытанне, якое зноў і зноў задае сабе чалавецтва... - казаў Валянцін Елізар'еў аб сваім новым тварэнні.
    © Photo : Михаил Нестеров

    "Наш спектакль пра каханне і нянавісць, аб шчырай дружбе і бессэнсоўнай варожасці, несмяротнай, як каханне, моцнай, як смерць, як вечнае пытанне, якое зноў і зноў задае сабе чалавецтва..." - казаў Валянцін Елізар'еў аб сваім новым тварэнні.

  • У тэатры спадзяюцца, што змены пойдуць на карысць спектаклю, бо ён як чалавек: нараджаецца, сталее, мяняецца.
    © Photo : Михаил Нестеров

    У тэатры спадзяюцца, што змены пойдуць на карысць спектаклю, бо ён як чалавек: нараджаецца, сталее, мяняецца.

  • Пастаноўку Елізар'ева называлі акцёрскім балетным спектаклем, у якім харэограф не толькі здолеў прадэманстраваць каласальныя магчымасці сваіх артыстаў, але і раскрыў іх яркі артыстызм.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Пастаноўку Елізар'ева называлі акцёрскім балетным спектаклем, у якім харэограф не толькі здолеў прадэманстраваць каласальныя магчымасці сваіх артыстаў, але і раскрыў іх яркі артыстызм.

  • І гэта тычыцца не толькі выканаўцаў цэнтральных персанажаў, пастаноўшчык здолеў падкрэсліць індывідуальнасць кожнага артыста кардэбалета.
    © Photo : Михаил Нестеров

    І гэта тычыцца не толькі выканаўцаў цэнтральных персанажаў, пастаноўшчык здолеў падкрэсліць індывідуальнасць кожнага артыста кардэбалета.

  • Спектакль пазбаўляўся другарадных герояў. У гэтай трагедыі ўсе змешчаныя на сцэне адыгрываюць важную ролю.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Спектакль пазбаўляўся другарадных герояў. У гэтай трагедыі ўсе змешчаныя на сцэне адыгрываюць важную ролю.

  • Асоба варта адзначыць партытуру Сяргея Пракоф'ева, якая па праву лічыцца класікай музычнага тэатра ХХ стагоддзя.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Асоба варта адзначыць партытуру Сяргея Пракоф'ева, якая па праву лічыцца класікай музычнага тэатра ХХ стагоддзя.

  • Генеральны прагон завершаны, і зала замёрла ў чаканні прэм'еры.
    © Photo : Михаил Нестеров

    Генеральны прагон завершаны, і зала замёрла ў чаканні прэм'еры.

Тэги:
Оперны тэатр, Валянцін Елізар'еў, Балет