Пад канец студзеня большасць дызайнераў Высокага тыдня моды ў Парыжы прадставілі свае паказы віртуальна. Італьянскі дызайнер Джамбатыста Валі прадставіў новую калекцыю, натхнёную іспанскай Севільяй, у выглядзе лічбавага шоў. Дызайнер Dior Марыя Грацыя К’юры зняла кароткаметражны фільм для сваёй куцюрнай калекцыі, навеянай калодай карт Таро XV стагоддзя.
Новую калекцыю Віржыні Віар для Chanel таксама прадставіў у выглядзе фільма аб паказе ў Гран-Пале, які зняў Антон Карбейн, а таксама серыі чорна-белых фотаздымкаў, на якіх адлюстраваны музы моднага дома Марыён Каціяр, Ванэса Парадзі, Пенелопа Крус і іншыя.
Першую калекцыю Haute Couture дызайнера Кіма Джонса для брэнда Fendi прадставілі такія зоркі як Демі Мур, Бэла Хадзід, Кейт Мос і яе дачка Ліла Мос, Наомі Кэмпбел і Кара Дэлевінь. Мадэлі дэфілявалі па шкляным лабірынце ў форме лагатыпа брэнда.
"Бягучая сітуацыя ў свеце змушае нас сядзець дома і абмяжоўваць сацыяльнае жыццё, але пошукі прыгажосці вечныя", - пракаментаваў Джорджа Армані свой вясенне-летні куцюрны паказ.
Глядзіце ў фотастужцы Sputnik Беларусь, якой, на думку высокай моды ў Парыжы, будзе вясна-лета 2021 года.
Перадрукоўка дадзенага матэрыялу дапускаецца толькі з пісьмовага дазволу рэдакцыі Sputnik Беларусь.
Першая калекцыя дызайнера Кіма Джонса для брэнда Fendi, які ўвасабляе найвышэйшую якасць ручной работы, аказалася паспяховай. Мадэлі дэфілявалі па шкляным лабірынце ў форме лагатыпа брэнда.
Калекцыю напоўнілі бліскучыя тканіны, шлейфы шоўку, якія струменіліся. Паўдзельнічала ў дэфіле Fendi і галівудская зорка Демі Мур. А таксама Бэла Хадзід і Кара Дэлевінь.
У сваёй дэбютнай калекцыі для Fendi дызайнер Кім Джонс разважаў пра бязмежную рамантыку, вечны характар творчасці, абапіраючыся на мяцежную брытанскую адчувальнасць і пры гэтым аддаючы даніну гісторыі рымскага дома. У паказе прынялі ўдзел супермадэль Кейт Мос і яе дачка Ліла Мос.
Зачыняла паказ Fendi супэрмадэль Наомі Кэмпбэл, якая выйшла ў зіготкай серабрыстай сукенцы з кейпам.
Італьянскі дызайнер Джамбатыста Валі прадставіў новую калекцыю, натхнёную іспанскай Севільяй, у выглядзе лічбавага шоу, якое перадало ўсю раскошу і феерыю яго куцюрных сукенак. Дызайнер не стаў эканоміць на цюле і тафту для сваіх фірмовых бальных сукенак, якія з кожным разам становяцца ўсё шырэй, пры гэтым не губляючы сваю цудоўнасць. Ён паказаў шмат'ярусныя і шматслойныя тварэнни, быццам вытканыя з цукровай ваты ў пыльна-ружовых, ярка-чырвоных, чыста-белых ці драматычных чорных танах з залатымі кропкамі.
А спявачка Селена Гомес стала прадстаўніком брэнда Giambattista Valli, паўстаўшы ў адным з вобразаў куцюрной калекцыі дызайнера на вокладцы свайго новага альбома. "Яна як быццам парыць у паветры", - пракаментавалі модныя часопісы.
Мадэлі прадэманстравалі журналістам толькі частку новай калекцыі прама ў модным доме Christian Dior у Парыжы. Без модных паказаў амбіцыі мадэльераў перамясціліся з подыумаў у віртуальны свет. Так, дызайнер Dior Марыя Грацыя К'юры зняла кароткаметражны фільм для сваёй куцюрной калекцыі, навеянай калодай карт Таро XV стагоддзя.
Куцюрная калекцыя Dior - нібы ажыўшыя карціны італьянскіх жывапісцаў Сярэднявечча і ранняга Адраджэння. Калода Таро, якая паслужыла натхненнем для дызайнера, была створана для герцага Міланскага і характарызуецца залатым фонам для малюнкаў. Створаныя ўборы ўсеяны рознай сімволікай і знакамі, багатымі вытанчанымі дэталямі.
Празрыстыя сукенкі, блузы і спадніцы суседнічаюць ў калекцыі Dior з касцюмамі са штанамі і пінжакамі. К'юры хацела прадэманстраваць увесь спектр тэхнік высокай моды, у тым ліку эфектную вышытую пер'ем накідку, каб гарантаваць выжыванне спецыялізаваных парыжскіх майстэрань, чые навыкі ўвасабляюцца ў адзінай у сваім родзе вопратцы.
"Бягучая сітуацыя ў свеце вымушае нас сядзець дома і абмяжоўваць сацыяльнае жыццё, але пошукі прыгажосці вечныя. І ўся новая калекцыя пра гэта", - пракаментаваў Джорджа Армані вясенне-летні куцюрны паказ. Ён адкрыўся бездакорнымі касцюмамі: расшытыя крышталямі, з мігатлівай шэрай тканіны з вышыўкай, чорны аксаміт.
Плацці у Armani Privé - усе для чырвоных дарожак. З вышыўкай, акварэльнымі камбінацыямі на нябачных шлеях, атлас і органза. Відэа з калекцыяй здымалі ў палацца Арсіні, дзе сярод фрэсак XVIII стагоддзя размешчаны салон і куцюрнае атэлье брэнда.
Новую куцюрную калекцыю Віржыні Віар для Chanel таксама прадставіў у выглядзе фільма аб паказе ў Гран-Пале, які зняў Антон Карбейн, а таксама серыі чорна-белых фотаздымкаў, на якіх адлюстраваны музы моднага дома Марыён Каціяр, Ванэса Парадзі, Пенелопа Крус і іншыя. Сама калекцыя, наадварот, адрознівалася па-вясноваму свежымі кветкамі: ад ярка-ружовага да пяшчотна-блакітнага і фісташкавага.
Новая калекцыя Chanel, па словах Віар, натхнёная вяселлем ці сямейнай урачыстасцю, прычым такой, якую шумна адзначаюць у невялікай вёсцы, а не ў Ritz. На гэтым свяце ёсць і жанчыны ва ўзросце, якія старамодны і аддаюць перавагу класічным твідавым касцюмам, і юныя дзяўчынкі, якія ўпершыню апранаюць "дарослыя" сукенкі і выглядаюць у іх трохі недарэчна і наіўна.
Французскі мадэльер Жульен Фурнье таксама паспрабаваў сябе ў ролі рэжысёра і зняў фільм пра сябе і трох мадэляў, якія дэманструюць яго новую куцюрную калекцыю. Жанчыны падарожнічаюць па фантастычным свеце з блізкаўсходнім каларытам.
Адзенне новай калекцыі Фурнье ўпрыгожаны гусінымі пёрамі і рознакаляровай органзой. Пёркі ў гэтым годзе займаюць асаблівае месца.
Яшчэ адзін французскі дызайнер Стэфан Ралан зняў фільм, закліканы замяніць паказ мод Haute Couture у Парыжы на тэму залатога стагоддзя ў Іспаніі і пад уплывам шэдэўра Дыега Веласкеса XVII стагоддзя "Мяніны".
Італьянскі дызайнер Сафія Крачані прадставіла на Тыдні высокай моды ў Парыжы калекцыю, натхнёную ідэямі французскага экалагічнага філосафа і даследчыка Віржыні Марыс і карункавым "павучыным" павуціннем. А прэзентацыя-спектакль сярод цёмных люстэркаў стала свайго роду бунтам супраць ізаляцыі, навязанай пандэміяй.
Лён на Беларусі вырошчваюць са старадаўніх часоў. Продкі заўсёды ставіліся з павагай да гэтай культуры, бо яна літаральна магла апрануць цэлую сям’ю і нават вёску. Чыстае і светлае льняное адзенне было сімвалам нявіннасці і маральнай чысціні, таму маладыя дзяўчаты на вяселле апраналі сукенкі, зробленыя з ільнянога матэрыялу. А ў Старажытным Егіпце, дзе людзі даведаліся пра лён 7-9 тысяч гадоў таму, тканіны з лёну лічыліся элітнымі, таму ў іх заварочвалі муміі егіпецкіх фараонаў.
Прыгажосць і зручнасць ільняной тканіны цэніцца ва ўсім свеце, а на Беларусі і дагэтуль захоўваюць традыцыі льнянога ткацтва. Кросны, варштат, мялкі, церніцы, трапкач і іншыя старадаўнія прылады для вырабу льняной тканіны — у фотастужцы Sputnik.
Гэта, безумоўна, не нанатэхналогіі, але паглядзець таксама ёсць на што.
Глядзіце таксама:
На Беларусі лён вырошчваюць са старадаўніх часоў. Нашы продкі казалі, што "лён усіх апранае", і прысвячалі гэтай сельскагаспадарчай культуры свае песні, вершы і казкі.
Лён быў сімвалам нявіннасці і маральнай чысціні, таму нявеста на вяселле апранала сукенку з ільну. На беларускім гербе кветачкі льну сімвалізуюць працавітасць, дабрабыт і парадак.
Традыцыйнай прыладай ткацтва на Беларусі быў гарызантальны ткацкі станок — кросны. Беларускія навукоўцы вылучаюць некалькі тыпаў ткацкіх станкоў, якія існавалі ў XIX — пачатку XX стагоддзя і адрозніваліся па канструкцыі. У больш прымітыўных (на "сохах" і на "станінах") асобныя дэталі ўкапваліся ў зямлю ці мацаваліся да столі. Больш дасканалыя называліся "рамавы ткацкі станок" ці "варштат".
На першым этапе льноапрацоўкі ад сцяблоў саспеўшага, а потым вымачанага і высушанага льну аддзяляюць галоўкі. Рабілася гэта пры дапамозе драўляных "пранікаў", якімі іх аббівалі. На поўначы Беларусі галоўкі абрывалі спецыяльнымі нажамі-"драчкамі".
Пасля абрывання галовак сцябло льну разміналі на "мялках" або "церніцах", каб вызваліць з яго валакно. На Беларусі вядомыя нахільныя і гарызантальныя мялкі. Іх рухомыя часткі — білы — мелі адно ці два рэбры.
Пасля апрацоўкі на мялках рэшткі кастры на валакне выдалялі пры дапамозе "трапала".
Прыладамі для часання льну служылі драўляныя і металічныя "грэбні". Пры іх дапамозе валакно расшчаплялася на больш тонкія валаконцы і канчаткова ачышчалася ад кастры. Пасля часання льну атрымлівалася валакно рознай якасці. Адыходы ад часання ўтваралі "кудзелю".
Валакно, якое заставалася пасля часання, — "кужаль" — спляталася ў косы і ў такім выглядзе захоўвалася да прадзення.
Наступны этап апрацоўкі льну — прадзенне — звязаны з вырабам нітак з валакна. Звычайна ім займаліся жанчыны ў перыяд з лістапада па сакавік. Асноўнымі прыладамі прадзення былі прасніца, верацяно і самапралка.
Працэс прадзення пачынаўся з замацавання кудзелі на прасніцы. На стойцы мацавалася кудзеля, а на донца садзілася жанчына. Стойка прасніцы, якая не мела донца, устаўлялася ў спецыяльную адтуліну ў лаве.
Самая старадаўняя прылада для прадзення — верацяно. Яго выраблялі з драўніны ясеня, грушы ці бярозы. Пры прадзенні жанчына пальцамі правай рукі выцягвала валакно з кудзелі, адначасова трыма пальцамі левай рукі паварочвала верацяно.
Такая з'ява адбываецца досыць часта, аднак турысты ўсё роўна накіроўваюцца сюды палюбавацца гэтым чароўным цудам прыроды.
На поўнач штата Нью-Йорк і канадскую правінцыю Антарыё абрынуўся шторм, тэмпература апусцілася да 20 градусаў марозу, і самы магутны вадаспад у Паўночнай Амерыцы часткова замёрз.
Такое адбываецца даволі часта, у мінулым годзе вадаспад таксама скоўвала лёдам. А вось цалкам вадаспад замярзаў у 1848 і 1912 гадах.
Глядзіце, як выглядаюць на фота "Падкова", "Амерыканскі вадаспад" і "Фата", якія складаюць комплекс Ніягарскага вадаспаду.
З-за моцных маразоў вадаспад часткова замёрз.
Лёд і снежнае покрыва каля края вадаспаду "Падкова".
Турысты накіроўваюцца сюды палюбавацца гэтым чароўным цудам прыроды.
Аэраздымка Ніягарскага вадаспаду з боку ЗША.
Мужчына з дзіцем ля Ніягарскага вадаспаду ў Канадзе.
Самы магутны вадаспад у Паўночнай Амерыцы часткова замёрз.
Такое адбываецца даволі часта, у мінулым годзе вадаспад таксама скоўвала лёдам.
Воды Ніягары ператварыліся ў велізарныя крыгі.
Славуты на ўвесь свет вадаспад прымае штогод каля 20 мільёнаў турыстаў. Погляду наведвальнікаў зімой паўстае проста казачная карціна.
Свой пачатак ён бярэ на тэрыторыі ЗША, але самыя зачаравальныя віды дасталіся Канадзе.
Якія падзеі адбыліся 2 сакавіка і чым азнаменаваны гэты дзень у народным календары, чытайце ў спраўцы Sputnik.
Таксама сёння нарадзіліся чэшскі кампазітар Бедржых Сметана, яўрэйскi пiсьменнiк Шолам-Алейхем і прэзідэнт СССР Міхаіл Гарбачоў.
Сёння праваслаўныя вернікі шануюць памяць вялікапакутніка Фёдара, якому моляцца пра знаходку страчаных рэчаў і людзей, якія зніклі без вестак. Таксама лічыцца, што святы абараняе дом ад злодзеяў.
У народзе лічылі, што сны, якія бачылі з 1 на 2 сакавіка, хутка спраўдзяцца.
Калі 2 сакавіка шмат ледзяшоў, будзе добры ўраджай. Калі аблокі плывуць з заходу – будзе дождж.