Джордж Сорас

Як працуе фонд Сораса: расследаванне дэпутата

12
(абноўлена 11:41 28.12.2020)
Няўрадавыя арганізацыі, якія фінансуюцца заходнімі структурамі, выкарыстоўваюць на постсавецкай прасторы дзве лініі ўплыву - мяккую і жорсткую, лічыць член малдаўскага парламента Богдан Цырдзя.

Амаль ва ўсіх былых савецкіх рэспубліках можна прасачыць уплыў заходніх няўрадавых арганізацый. Упэўнены дэпутат малдаўскага парламента ад Партыі сацыялістаў Богдан Цырдзя. Ён распавёў Sputnik аб тым, як працуюць гэтыя структуры і чаго дамагаюцца.

Даказваць трэба фактамі

Фонд Сораса і фонд Конрада Адэнаўэра фінансуюць шэраг малдаўскіх НДА, упэўнены Багдан Цырдзя. А гэтыя няўрадавыя арганізацыі каардынуюць свае дзеянні адзін з адным, дзейнічаючы ў інтарэсах спонсараў - у тым ліку палітычных. Свае развагі палітык падмацаваў 1,5 тысячай спасылак у сваёй кнізе "Грамадзянская супольнасць Малдовы: Спонсары. НВА-кратаў. Культурныя вайны".

"Пасля яе выхаду на малдаўскай мове (выхад на рускай запланаваны на вясну 2021 году - рэд) рэакцыя не прымусіла сябе чакаць. Адразу ж зрэагаваў кіраўнік місіі Еўрасаюза ў Малдове Петэр Міхалка, затым - пасол Галандыі і фонд Сораса", - распавядае ён.

У кнізе Багдана Цырдзі - 759 старонак. У друк яна выйшла 21 кастрычніка гэтага году - і літаральна ў той жа вечар фонд Сораса назваў яе "грубымі нападкамі на грамадзянскую супольнасць Малдовы".

"Атрымалася, як казалі: "Не чытаў, але асуджаю". Маю працу абвінавацілі ў тым, што яна пагражае асновам дэмакратыі, вяршэнства права і наогул еўрапейскіх каштоўнасцяў. Але калі фонд выступае за свабоду слова, чаму б спачатку ня абмеркаваць кнігу? Калі вы лічыце, што тут хлусня і фальсіфікацыі, калі ласка, тут 1519 спасылак і 600 крыніц, я гатовы да палемікі", - кажа Богдан Цырдзя.

Між тым, апаненты ў адказ прамаўчалі, падкрэслівае дэпутат.

"Спачатку НВА казалі, што мы маніпулюючы лічбамі. Тады я на прэс-канферэнцыі паказаў скрыншоты іх жа фінансавых справаздач. Безумоўна, абвергнуць гэтыя факты ім не было чым, хіба што размытымі фармулёўкамі аб тым, што мая кніга камусьці пагражае", - разважае аўтар.

Поле дзейнасці

На постсавецкай прасторы актыўна прасоўваецца думка: няўрадавыя арганізацыі - гэта знак роўнасці з грамадзянскай супольнасцю. Але гэта не так, сцвярджае Багдан Цырдзя. Арганізацыі, якія фінансуюцца звонку, мала закранаюць рэальныя лакальныя праблемы - толькі позву спонсараў.

"Возьмем як прыклад Малдову. Якія праблемы падымаюць НВА тут? Радыкальны фемінізм, ювенальная юстыцыя, дэмакратызацыя - так, як яны яе разумеюць. Што гэта мае агульнага з нашымі праблемамі? А нашы праблемы - гэта беднасць (мы самая бедная краіна Еўропы), карумпаванасць , у якой мы спаборнічаем з Украінай, і беспрацоўе. у нас траціна грамадзян за мяжой", - пералічвае аўтар.

Дзейнасць заходніх фондаў на словах перасьледуе высакародныя мэты - барацьбу з карупцыяй і станаўленне дэмакратыі, адзначае палітык. Аднак у рэальнасці ўсё абмяжоўваецца назіраннямі і складаннем розных спісаў - напрыклад, рэйтынгу свабоды слова ці індэкса дэмакратыі.

"Але ж яны на самай справе ніяк не змяняюць сітуацыю, - кажа Багдан Цырдзя. - Паглядзіце на бюджэт малдаўскіх няўрадавых арганізацый - гэта мільёны долараў. А бюджэт адукацыі нашмат менш, хоць для развіцця грамадства менавіта гэтая сфера з'яўляецца адной з самых важных. Ці еўрапейскія структуры любяць казаць, што даюць Малдове грошы. Але дзе яны рэальна? З 100 мільёнаў еўра, накіраваных на рэформу юстыцыі, толькі 10 выдаткаваныя непасрэдна на абсталяванне для судоў. Асноўная частка - канторы, якія нібыта рэфармуюць юстыцыю, кава-брэйкі. Атрымліваецца, грошы фонд дае сам сабе".

Ва ўсіх краінах арганізацыі, якія фінансуюцца фондам Сораса, паводзяць сябе аднолькава і выкарыстоўваюць два варыянты працы, кажа Багдан Цырдзя.

"Як прыклад: фонд Сораса з'явіўся адначасова ўсюды і спачатку спансаваў кнігі па гісторыі. Пра што там пісалі? Выклікалі, якая кожная краіна адсталая і як ёй цяпер дапамогуць. Затым фонд адкрыў грантавыя праекты. Для чаго? Каб прыцягнуць малады розум. Іх бралі нібыта для семінараў і даследаванняў, а людзі, самі не разумеючы, падавалі развединформацию аб сваіх дзяржавах. За гэтым бо ніхто не сачыў, таму што ў 1990-х ўсюды быў бардак", - лічыць палітык.

Першы варыянт дзеянняў - мяккі, тлумачыць Цырдзя.

"Спачатку ў краіне адкрываецца фонд, ён жа стварае НДА і некамерцыйныя арганізацыі, потым ён жа пачынае фінансаваць іншыя структуры, і так утворыцца сетка, якая дзейнічае не ў інтарэсах краіны, а спонсараў. Па сеткаваму жа прынцыпе фонд потым прасоўвае сваіх людзей у структурах улады ", - мяркуе ён.

У якасці прыкладу Багдан Цырдзя прыводзіць Арменію, дзе высокапастаўленым чыноўнікамі пры Ніколе Пашиняне сталі выхадцы з структур Сораса.
Прыкладам жорсткага ўплыву розных фондаў малдаўскі палітык называе хваляванні ў Беларусі.
"Захад адкрыта падтрымлівае беларускую апазіцыю, (11 снежня Еўракамісія ўхваліла вылучэнне 24 мільёнаў еўра на падтрымку грамадзянскай супольнасці ў рэспубліцы, - заўв. Рэд). Думаю, ніхто ў Беларусі не аналізаваў дзейнасць мясцовых фондаў глыбока, а бо проста так рэвалюцыя ня з'яўляецца. Для яе павінны быць ўмовы", - заўважае Багдан Цырдзя.

12
Тэги:
Малдова
Хабар

Беларусь палепшыла пазіцыі ў індэксе карупцыі Transparency International

5
(абноўлена 13:22 28.01.2021)
У абноўленым рэйтынгу Беларусь размясцілася вышэй, чым Расія і Украіна, але ніжэй Літвы, Латвіі і Эстоніі.

МІНСК, 28 сту – Sputnik. Беларусь размясцілася на 63-м радку ў індэксе карупцыі Transparency International за 2020 год, гэта значыць на тры пункта вышэй, чым годам раней.

Беларусь набрала 47 балаў са 100 магчымых (+2 бала ў параўнанні з 2019-м), дзе нуль балаў ацэньваюцца, як высокая ступень карупцыі, а 100 - поўная адсутнасць карупцыі. Гэта вынікае з дадзеных, апублікаваных на сайце Transparency International*.

Варта адзначыць, што 63-е месца ў гэтым рэйтынгу Беларусь дзеліць з Харватыяй, Кубай і астравамі Сан-Таме і Прынсэп, якія таксама набралі па 47 балаў.

Расія таксама палепшыла свае пазіцыі ў гэтым дакуменце, набраўшы два балы ў параўнанні з 2019-м і падняўшыся на 129-ы радок. У Расіі 30 балаў, столькі ж у Азербайджана, Габона, Малаві і Малі.

Лідзіруюць у індэксе карупцыі, як і ў папярэднія гады, Новая Зеландыя і Данія, у якіх па 88 балаў з 100 магчымых. Таксама сярод лепшых у свеце па гэтым паказчыку Фінляндыя, Швейцарыя, Сінгапур і Швецыя.

Што тычыцца краін з найвышэйшым узроўнем карупцыі, то гэта Самалі, Сірыя, Йемен і Венесуэла. На апошнім 180-м месцы рэйтынгу размясціўся Паўднёвы Судан.

Таксама варта адзначыць, што няўрадавая арганізацыя Transparency International фінансуецца шэрагам краін, у тым ліку ЗША, за кошт прыватных сродкаў, уключаючы Фонд амерыканскага мільярдэра-фінансіста Джорджа Сораса. У абноўленым індэксе паведамляецца не толькі аб зніжэнні ўзроўню карупцыі ў Беларусі і Расіі, але і пра рэкордна высокі ўзровень хабарніцтва ў ЗША.

* Мінюст РФ уключыў гэтую арганізацыю ў пералік НКА, якія выконваюць функцыю замежнага агента

Чытайце таксама:

5
Тэги:
Беларусь, Рэйтынг, Карупцыя
Сцяжкі Рэспублікі Беларусь і Еўрапейскага саюза

Макей выказаўся аб антыдзяржаўнай дзейнасці некаторых паслоў ЕС

7
(абноўлена 13:02 28.01.2021)
Кіраўнік беларускага МЗС упэўнены: калі пасол займае пазіцыю супраць уладаў краіны, у якой ён знаходзіцца, значыць, ён не павінен быць на гэтай пасадзе.

МІНСК, 28 сту – Sputnik. Некаторыя паслы з Еўрапейскага саюза распаўсюджваюць у Беларусі інфармацыю антыдзяржаўнай скіраванасці, заявіў журналістам міністр замежных спраў рэспублікі Уладзімір Макей.

"Мы зараз бачым, што некаторыя паслы, якія прадстаўляюць Еўрапейскі саюз, размяшчаюць інфармацыю або пасты антыдзяржаўнай скіраванасці", - сказаў кіраўнік МЗС Беларусі ў чацвер.

Макей звярнуў увагу, што беларускі бок адсочвае, але пакуль не рэагуе на гэтыя факты. "Упэўнены, што дадзім канкрэтную, прадметную і вельмі жорсткую ацэнку гэтых фактаў", - заявіў міністр.

"Мы ў сваёй гісторыі сутыкаліся з падобнымі фактамі, калі ў перыяд абвастрэння спроб з боку нашых заходніх партнёраў былі спробы насаджэння дэмакратыі ў Рэспубліцы Беларусь. Прадстаўнікі дыпмісій, акрэдытаваных у краіне, не толькі заклікалі да ўдзелу ў несанкцыянаваных мерапрыемствах, але і самі ўдзельнічалі ў іх. Мы рэагавалі на дадзеныя факты", - дадаў Макей.

Кіраўнік МЗС асабліва падкрэсліў, што "пасол любой краіны павінен спрыяць збліжэнню сваіх краін і народаў, развіццю супрацоўніцтва паміж той краінай, якую ён прадстаўляе і той краінай, у якой ён знаходзіцца".

"Калі ён гэтага не разумее, калі пасол займае адназначна лінію, накіраваную супраць уладаў краіны, у якой ён знаходзіцца, значыць, гэта не той пасол і такі пасол не павінен займаць адпаведную пасаду", - упэўнены Макей.

Раней Еўрасаюз тройчы публікаваў санкцыйныя спіскі па Беларусі: 2 кастрычніка і 6 лістапада, трэці - 17 снежня. Прэзідэнта Аляксандра Лукашэнку ўнеслі ў "чорны спісак" у другім пакеце. Беларусь увяла люстраныя санкцыі супраць Еўрасаюза. У ліку мер - прыпыненне дзейнасці каардынацыйнай групы "Беларусь - ЕС" і паніжэнне ўзроўню ўдзелу краіны ва "Усходнім партнёрстве". 18 снежня ў МЗС рэспублікі заявілі, што падрыхтавалі "адчувальны адказ" на чарговыя абмежавальныя меры ЕС.

Нагадаем, паслы Польшчы і Літвы па рэкамэндацыі беларускага МЗС пакінулі Беларусь 5 кастрычніка. Паслоў таксама адклікалі Германія, Латвія, Эстонія, Чэхія, Балгарыя, Вялікабрытанія і Румынія. Але затым яны вярнуліся ў Мінск, акрамя кіраўнікоў дыпмісій Польшчы і Літвы.

Чытайце таксама:

7
Тэги:
Беларусь, Уладзімір Макей, МЗС Беларусі, Еўрасаюз
Адкрыццё выставы пераможцаў конкурсу ім. Андрэя Сценіна ў Кейптаўне

У журы конкурсу Андрэя Сценіна-2021 увайшлі лідэры сусветнай фотаіндустрыі

3
(абноўлена 14:30 28.01.2021)
У 2021 годзе інтэрнацыянальная каманда конкурсу па-свойму ўнікальная: у яе ўвайшлі прадстаўнікі найбуйнейшых СМІ свету і тытулаваныя фатографы.

МІНСК, 28 сту – Sputnik. Міжнародны конкурс для маладых фотарэпарцёраў імя Андрэя Сценіна назваў склад свайго зорнага журы.

Сярод іх - фотадырэктар часопіса "Штэрн" Андрэас Трамп (Германія); Рут Айххорн (Германія), незалежны куратар і фотарэдактар, у мінулым - фотадырэктар нямецкай версіі часопіса "ГЕА"; заснавальнік і каардынатар штогадовага Фестывалю этычнай фатаграфіі ў Лодзі Альберта Прына (Італія); фотарэдактар ​​найстарэйшых выданняў Паўднёвай Афрыкі "Кейп Таймс" і "Кейп Аргус" (Cape Argus) у складзе медыягрупы "Індэпэндэнт Медыя" Йэн Лэндсберг (ПАР); двухразовы ўладальнік вядучай фотапрэміі свету World Press Photo, спецыяльны фотакарэспандэнт РІА Навіны Валерый Мельнікаў (Расія); Юрый Козыраў (Расія), шматразовы ўладальнік вядучых міжнародных фотапрэмій, сузаснавальнік міжнароднага агенцтва фатаграфіі "Нур".

Юрый Козыраў, расійскі фатограф, сузаснавальнік агенцтва Noor Images: "Я ўдзячны і для мяне ганарова быць запрошаным у журы конкурсу ім. Сценіна. Гэта - ужо сталая каманда са сваім аўтарытэтам, сваімі поглядамі, канцэпцыяй, умовамі, ды і з легендай. Андрэй быў добрым фатографам, выдатным прафесіяналам. Вельмі важна пра гэта памятаць. Для мяне любы конкурс - гэта сумленнае падвядзенне вынікаў: праглядаючы ўсе, што зрабіў за год, ты разумееш свае плюсы і мінусы. Ёсць таксама і аб'ектыўныя абставіны - напрыклад, гэты год быў складаным для ўсіх нас. Калі разглядаць прафесію фотажурналіста, то яе ключавы момант - гэта магчымасць рухацца і аказвацца ў правільных месцах своечасова.

Людзі гатовыя, напрыклад, як Андрэй Сценін, ісці рызыкаваць і быць там, дзе горача. І раптам з-за пандэміі мы апынуліся ў такіх жорсткіх рамках, калі нас усіх абмежавалі ў перасоўванні. Мне вельмі цікава, як фатографы, тым больш маладыя хлопцы, для якіх рух - гэта жыццё, спраўляліся і вырашалі гэтую праблему. З нагоды каронавіруса абавязкова выкажуцца маладыя людзі.

Але вылучаць адну гэтую тэму няправільна. Жыццё працягваецца. І, калі звяртацца ізноў жа да вопыту Андрэя Сценіна, які здымаў вайну і быў ваенным рэпарцёрам, - ён здымаў і жыццё там, у канфліктах. А жыццё, як мы ведаем, не толькі з куль складаецца: там і нараджаюць, і любяць, і растаюцца, і раўнуюць. Таму гэтыя аспекты жыццёвыя таксама павінны быць".

Андрэас Трамп, фотадырэктар часопіса "Штэрн" (Германія): "Гэта было вясной 2017 года, калі мяне ў першы раз паклікалі ў журы конкурсу імя Андрэя Сценіна. Убачыць Маскву і папрацаваць з камандай прафесіяналаў з "Россия сегодня" было вялікім поспехам. Падчас працы журы я здабыў новых калегаў, але што важней, я ўбачыў працы мноства новых фатографаў. Цяпер, калі мяне спыталі, хацеў бы я зноў стаць членам журы конкурсу ўжо ў 2021 годзе, я, не раздумваючы, прыняў гэтае запрашэнне. Я абсалютна ўпэўнены, што мне зноў трэба будзе ўбачыць выдатныя працы фатографаў з усяго свету. Я вельмі чакаю гэтага".

Рут Айххорн, незалежны куратар і фотарэдактар, у мінулым - фотадыректар нямецкай версіі часопіса "ГЕА" (Германія): "Упершыню я прымала ўдзел у 2016 годзе і разглядала па большай частцы работы 2015 года. Я памятаю, што тады ў складзе журы былі спецыялісты з розных краін - Расіі, Італіі, Кітая, Амерыкі, Швецыі і Германіі. Усе яны былі выдатнымі прафесіяналамі, і ва ўсіх былі моцныя і пераканаўчыя аргументы. Мы з імі захоплена спрачаліся аб работах удзельнікаў, эстэтыцы і каштоўнасці інфармацыі. Я рада, што конкурс папулярны і цяпер і мае прыхільнікаў і падтрымку. Для фатографа важная любая магчымасць паказаць сваю працу і атрымаць прызнанне. А юныя фотажурналісты асабліва маюць патрэбу ў практыцы і магчымасці ацаніць свае працы на глабальным узроўні".

Альберта Прына, заснавальнік і каардынатар штогадовага Фестывалю этычнай фатаграфіі ў Лодзі (Італія): "Я шчаслівы запрашэнню далучыцца да журы конкурсу імя Сценіна ў другі раз. Мой першы вопыт быў вельмі пазітыўным, ён даў мне магчымасць працаваць з калегамі з усяго свету, захопленымі сваёй справай, якія імкнуцца аказаць станоўчы ўплыў на фотасупольнасць. Для мяне стане вялікім гонарам унесці свой уклад у гэты выдатны праект і назіраць за яго развіццём. Я з нецярпеннем чакаю пачатку працы з калегамі па журы і ацэнкі работ маладых фотажурналістаў, асабліва ў такі важны для ўсяго свету перыяд".

Йэн Лэндсберг, фотарэдактар ​​"Кейп Таймс" і "Кейп Аргус" у складзе медыягрупы "Індэпэндэнт Медыя" (ПАР): "Праз удзел у конкурсе імя Андрэя Сценіна ў 2017 годзе як член журы, я змог крытычна зірнуць на ўласныя погляды аб фотажурналістыцы ў свеце, які змяняецца, а таксама ацаніць працы маладых фатографаў з далёкіх куткоў зямлі. Што мяне асабліва ўразіла - разнастайнасць і шырыня поглядаў каманды журы, якая складалася з прафесіяналаў гэтай індустрыі і экспертаў з Італіі, Германіі, Кітая, Паўднёвай Афрыкі і Расіі, а таксама метадычная дакладнасць, з якой падрыхтоўка і лагістыка працэсу ацэнкі была выканана камандай па правядзенні конкурсу пад кіраўніцтвам Аксаны Алейнік.
Мне вельмі цікава паглядзець, як журы ў 2021 годзе будзе ацэньваць тое, як фатографы інтэрпрэтавалі, злавілі і прынялі новую рэальнасць, выкліканую глабальнай пандэміяй. Для мяне вялікі гонар і прывілей зноў удзельнічаць у конкурсе ў якасці члена журы".

Валерый Мельнікаў, двухразовы ўладальнік прэміі World Press Photo, спецыяльны фотакарэспандэнт медыягрупы "Россия сегодня": "У гэтым годзе я буду сярод членаў журы Міжнароднага конкурсу фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна. Некалькі гадоў таму я ўжо працаваў у складзе журы гэтага конкурсу. І ўжо тады, нягледзячы на ​​тое, што конкурс яшчэ толькі набіраў свае абароты, была даслана вельмі вялікая колькасць моцных і вельмі цікавых работ. Тады для мяне гэта быў першы вопыт працы ў міжнароднай камандзе журы, у якую ўваходзілі прадстаўнікі медыяіндустрыі ўсяго свету.

Я вельмі спадзяюся, што ў гэтым годзе мы таксама ўбачым вялікую колькасць моцных, цікавых і разнастайных работ, тым больш, што мінулы год быў не простым і для Расіі, і для ўсяго свету. Я хачу запрасіць да ўдзелу ў нашым конкурсе ўсіх фатографаў, каму ёсць што паказаць у сваіх фотаздымках, і распавесці свету аб тым, як яны пражылі гэты год ".

Чатыры намінацыі

У 2021 годзе суіскальнікі будуць змагацца за прызавыя месцы ў чатырох намінацыях - "Галоўныя навіны", "Спорт", "Мая планета", "Партрэт. Герой нашага часу". Ва ўсіх намінацыях удзельнікі змогуць падаць па адной працы ў двух катэгорыях: "Адзінкавая фатаграфія" і "Серыя". Прыём работ будзе доўжыцца да 28 лютага на сайце stenincontest.ru на рускай, англійскай і кітайскай мовах.

Прызавы фонд конкурсу ў 2021 годзе складзе 125 000, 100 000 і 75 000 расійскіх рублёў (1 600, 1 300 і 1000 долараў) за першае, другое і трэцяе месца ў кожнай намінацыі. Уладальнік вышэйшай узнагароды конкурсу імя Стенина - Гран-пры - атрымае 700 000 рублёў (9 300 долараў).

Не менш важнай стане і магчымасць для маладых фотарэпарцёраў паказаць свае працы на расійскіх і міжнародных пляцоўках - выставачнае турнэ лаўрэатаў конкурсу стала ўжо яго неад'емнай часткай і ўключае некалькі дзясяткаў гарадоў у Еўропе, Азіі, Лацінскай Амерыцы, Афрыцы, на Блізкім Усходзе.

З 2018 года ў лік экспазіцыйных пляцовак конкурсу ўваходзіць нью-йоркская штаб-кватэра галоўнай міжнароднай арганізацыі па ўмацаванню міру і бяспекі ўсіх краін, Арганізацыі Аб'яднаных Нацый (ААН). З 2019 года выставы конкурсу праходзяць таксама і ў Савеце Еўропы ў Страсбургу.

Пра конкурс

Міжнародны конкурс фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна, арганізаваны МІА "Россия сегодня" пад эгідай Камісіі РФ па справах ЮНЕСКА, ставіць сваёй мэтай падтрымаць маладых фатографаў і прыцягнуць грамадскую ўвагу да задач сучаснай фотажурналістыкі. Гэта пляцоўка для маладых фатографаў - таленавітых, чулых і адкрытых да ўсяго новага, дзе яны звяртаюць нашу ўвагу на людзей і падзеі побач з намі.

У 2020 годзе Генеральнымі інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу з'яўляюцца: інфармацыйна-навасны партал Вести.Ru, агульнарасійскі дзяржаўны тэлеканал "Россия-Культура".

Міжнароднымі інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу сталі: інфармацыйнае агенцтва і радыё Sputnik, інфармацыйнае агенцтва Askanews, медыяхолдынг Independent Media, інфармацыйнае агенцтва Notimex, агенцтва навінаў ANA, тэлеканал і партал RT, Shanghai United Media Group (SUMG), інтэрнэт-партал газеты China Daily, інтэрнэт- партал The Paper, медыясетка Al Mayadeen, інфармацыйнае агенцтва Prensa Latina, інфармацыйнае агенцтва News1, інтэрнэт-партал DBW, партал навінаў Brasil247.

У статусе галіновых партнёраў конкурс падтрымліваюць: часопіс "National Geographic Россия", партал Russian Photo, партал Photo-study.ru, фоташкола "Акадэмія фатаграфіі", інфармацыйны партал YOung JOurnalists, часопіс Fotoargenta, Клуб фотажурналістыкі Нью-Дэлі, часопіс Enfoque Visual, часопіс LF Magazine, інтэрнэт-партал All About Photo, міжнародная пляцоўка-партнёр - фестываль PhotON.

3
Тэги:
МІА "Россия сегодня", фатаграфія, Конкурс, Андрэй Сценін