Сцягі СНД

Мінск гатовы прыняць савет кіраўнікоў СНД у вочным фармаце ў кастрычніку

18
(абноўлена 17:56 02.04.2021)
Пасяджэнне кіраўнікоў урадаў краін СНД пройдзе ў Мінску 28 траўня, а сустрэча кіраўнікоў дзяржаў намечана на восень.

МІНСК, 2 кра – Sputnik. Мінск спадзяецца, што юбілейнае пасяджэнне савета кіраўнікоў Садружнасці Незалежных Дзяржаў у кастрычніку пройдзе ў вочным фармаце, заявіў кіраўнік МЗС краіны, старшыня Савета міністраў замежных спраў СНД Уладзімір Макей.

У 2021 годзе Садружнасць адзначае юбілей - 30-годдзе з дня заснавання арганізацыі.

"У першую чаргу, юбілейнае пасяджэнне савета кіраўнікоў дзяржаў у кастрычніку гэтага года ў Мінску - спадзяемся, яно пройдзе ў вочным фармаце, падчас якога чакаецца прыняцце знакавых дакументаў", - сказаў Макей на пасяджэнні Савета міністраў замежных спраў (СМЗС) СНД.

Пасяджэнне Савета міністраў замежных спраў будзе праведзена 14 кастрычніка, напярэдадні сустрэчы кіраўнікоў краін СНД, дадаў ён. Кіраўнік МЗС выказаў надзею, што мерапрыемства таксама пройдзе ў вочным фармаце.

Макей таксама падкрэсліў, што Беларусь разлічвае на падтрымку Масквы падчас свайго старшынства ў СНД.

"Без вашай (кіраўніка МЗС РФ Сяргея Лаўрова - Sputnik) падтрымкі і вашага цеснага ўзаемадзеяння наша старшынства не зможа быць эфектыўным. Таму разлічваю на вашу далейшую падтрымку ва ўсіх сітуацыях", - адзначыў ён.

На 28 траўня запланавана пасяджэнне кіраўнікоў урадаў краін Садружнасці, яно пройдзе ў Мінску. Пра гэта паведаміў старшыня выканкама СНД Сяргей Лебедзеў пасля пасяджэння СМЗС СНД.

У 2021 годзе Беларусь старшынствуе ў СНД.

Чытайце таксама:

18
Тэги:
дзяржава, Урад, СНД, кіраўнік, Мінск

Рынак таксі спрабуюць манапалізаваць - што кажуць эксперты

10
(абноўлена 12:30 14.04.2021)
У сераду, 14 красавіка, у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь у фармаце відэамоста Масква - Мінск - Бішкек - Ерэван - Нур-Султан адбыўся анлайн-брыфінг на тэму функцыянавання рынку таксі ЕАЭС і праблем у парушэнні добрасумленнай канкурэнцыі.

Эксперты распавялі аб выніках нарады, праведзенай ЕЭК з удзелам прадстаўнікоў галіновых асацыяцый, таксаматорных паркаў і вадзіцеляў таксі дзяржаў ЕАЭС па пытаннях парушэнняў агульных правіл канкурэнцыі на трансгранічным рынку прадастаўлення паслуг доступу да сэрвісу агрэгатараў таксі, а таксама адказалі на пытанні журналістаў.

Удзельнікі відэамоста:

  • дырэктар дэпартамента антыманапольнага рэгулявання ЕЭК Аляксей СУШКЕВІЧ;
  • дырэктар Інстытута права і развіцця ВШЭ-Сколкава Аляксей ІВАНОЎ;
  • кіраўнік цэнтра кампетэнцый Міжнароднага еўразійскага форуму "Таксі" Станіслаў ШВАГЕРУС.
10
Тэги:
канкурэнцыя, ЕАЭС, Нур-Султан, Ерэван, Бішкек, Мінск, Масква, відэамост, Мультымедыйны прэс-цэнтр Sputnik Беларусь, Sputnik Беларусь, эксперт, рынак
Будынак Генеральнай пракуратуры Беларусі

Актывіста Саюза палякаў папярэдзілі аб адказнасці за распальванне варожасці

6
(абноўлена 13:59 14.04.2021)
У пачатку красавіка актывіст незарэгістраванага ў Беларусі Саюза палякаў у эфіры польскіх радыёстанцый выказаўся з мэтай "узбудзіць у насельніцтва нацыянальную варожасць і розніцу на моўнай глебе".

МІНСК, 14 кра – Sputnik. Пракурор Гродна абвясціў афіцыйнае папярэджанне актывісту незарэгістраванага ў Беларусі Саюза палякаў Анджэю Пісальніку, паведаміла прэс-служба ведамства.

У Генпракуратуры падкрэслілі, што Пісальнік у эфіры польскіх радыёстанцый Radio 24 і Radio 4 у пачатку красавіка бягучага года выказаўся з мэтай выклікаць у жыхароў краіны нацыянальную варожасць і розніцу на моўнай глебе. А таксама - сфарміраваць у грамадскасці непрыязнасць і недавер да прадстаўнікоў органаў дзяржаўнай улады Беларусі і распаўсюдзіць ілжывую інфармацыю аб іх дзейнасці.

У прыватнасці, актывіст сказаў, што СМІ Беларусі пачалі шырокамаштабную прапаганду супраць Польшчы. Паводле яго слоў, гэта робіцца для таго, каб "стварыць вобраз палякаў як людзей другой катэгорыі". У прыватнасці, ачарніць палякаў і сфарміраваць у грамадстве меркаванне, быццам бы яны ворагі народа, "як было ў сталінскія часы".

Пісальнік падкрэсліў, што сілавікі таксама збіраюць інфармацыю пра вучняў, якія вучацца ў грамадскіх школах, каб запалохаць іх і настаўнікаў. На яго думку, беларускія ўлады збіраюцца дыскрэдытаваць польскую мову, каб жыхары Беларусі адмовіліся ад яго вывучэння, а таксама гісторыі Польшчы і польскасці ў цэлым.

"Дадзеныя выказванні ў сродках масавай інфармацыі заведама беспадстаўныя і відавочна накіраваны на распальванне міжнацыянальнай варожасці", - заявілі ў Генпракуратуры.

Публічнае выступленне Пісальніка супярэчыць патрабаванням заканадаўства рэспублікі аб нацыянальных меншасцях і аб супрацьдзеянні экстрэмізму. Пракурор Гродна абвясціў яму папярэджанне аб недапушчальнасці паўторнага парушэння закона.

Чытайце таксама:

6
Тэги:
радыёстанцыя, Беларусь, варожасць, адказнасць, Саюз палякаў, актывіст
Машына таксі

ЕЭК пачаў расследаванне работы агрэгатараў таксі

2
(абноўлена 16:26 14.04.2021)
Эканамічная камісія ЕАЭС шукае спосаб антыманапольнага ўрэгулявання канфлікту паміж кампаніямі, кіроўцамі і пасажырамі.

МІНСК, 14 кра - Sputnik. На праверку дзейнасці і функцыянавання прылажэнняў служб таксі адведзена 150 рабочых дзён, пра гэта паведамілі падчас тэлемоста Масква - Мінск - Бішкек - ​​Ерэван - Нур-Султан, які адбыўся ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь.

Падазраюць у картэльнай змове

Рынак па аказанні паслуг таксі ў апошнія гады імкліва змяніўся на ўсёй Еўразійскай прасторы. І ў дзяржаў-саюзнікаў, як прававых рэгулятараў бізнэс-працэсаў, з'явіліся прычыны падазраваць у гэтай сферы факт нядобрасумленнай канкурэнцыі.

"90% рынку таксі сёння знаходзіцца ў цені. Не ў тым плане, што ён нелегальны, а ў тым, што на ім няма належнага рэгулявання з боку дзяржавы. Правілы дзейнічаюць у нейкім прыватным парадку. І гэта самае горшае, таму што пакуль моцны ўсталёўвае правілы слабому. А гэта вядзе да манапалізацыі рынку", - распавёў дырэктар дэпартамента антыманапольнага рэгулявання ЕЭК Аляксей Сушкевіч.

Па дадзеных статыстыкі, за апошнія шэсць гадоў кошт перавозкі ў таксі знізіўся ў паўтара разы. І сітуацыя на рынку выклікае толькі здзіўленне.

"Мы павінны вывучыць гэтыя лічбавыя платформы. І ведаць, як яны працуюць. Пакуль у нас няма дастатковай інфармацыі. Пры гэтым паслугі па перавозцы маюць сацыяльнае значэнне, бо гэта фактар ​​мабільнасці. Вялікая колькасць вадзіцеляў самастойна падключаюцца да сэрвісу. З пункту гледжання заканадаўства, гэта картэльная змова. А гэта ўжо факт антыманапольнага парушэння", - растлумачыў дырэктар інстытута права і развіцця Вышэйшай школы эканомікі Сколкава Аляксей Іваноў.

Кошт бяспечнай паездкі

Зараз з дапамогай электроннага прылажэння спецыяльны алгарытм вызначае кошт паездкі. У яго закладзена вялікая колькасць зменных. І таму нярэдка пасажыры скардзяцца на высокі кошт праезду падчас дрэннага надвор'я або ў некалькі разоў павышаюць аплату ў гадзіны пік.

"Разам з гэтым, як падлічана, кошт таксі знізіўся ў паўтара разы. Але мы ж разумеем, што ёсць рост інфляцыі, ідзе падаражэнне выдаткаў у сферы перавозак, знос транспарту. І нас, у канчатковым рахунку, цікавіць не толькі кошт, але і бяспека праезду", - падкрэсліў Аляксей Сушкевіч.

Падлічана, што кожны дзень ва ўсіх краінах ЕАЭС паслугамі таксі карыстаюцца звыш 100 мільёнаў пасажыраў. Прычым толькі ў Расіі 1 мільён кіроўцаў займаецца нелегальным возніцтвам. Сама прафесія вадзіцеля таксі дэвальвана і прывяла да фарміравання новага сацыяльнага пласта – "прекариата", то ёсць часова або часткова занятага работніка з нізкай кваліфікацыяй.

"Фарміруецца "прекариат", або клас здзельных работнікаў, якія дазваляюць кампаніям атрымліваць даходы. А самі вадзіцелі бегаюць то да адных, то да іншых. Іх сацыяльныя гарантыі ніхто не ўлічвае, а яны не задумваюцца аб пенсіі, кіруючыся імгненнай выгадай", - удакладніў Аляксей Іваноў .

Як працуе схема

Агрэгатары аўтаматычна перадаюць заказы любому кіроўцу. Іх пралічаная мэта - максімальнае атрыманне прыбытку.

"Уся мадэль заключаецца ў росце заказаў. Калі новы агрэгатар прыходзіць на рынак, то не шкадуе інвестыцый, каб купіць пасажыраў (нават робіць дні, калі перавозка наогул бясплатная). І, адначасова, "купляюцца" кіроўцы (за кошт даплат). Але гэта заганная мадэль, якая вядзе да галечы і пасажыраў, і кіроўцаў", - патлумачыў кіраўнік цэнтра кампетэнцый Міжнароднага еўразійскага форуму "Таксі" Станіслаў Швагерус.

Ён адзначыў, што "цяпер пасведчанне кіроўцы можна аформіць у Інтэрнэце. "Сэрвіс" такі існуе, і ў цябе праз дзень будуць правы любой дзяржавы СНД. Праверыць такі дакумент немагчыма, таму што для гэтага неабходна рабіць афіцыйны запыт у Міністэрства замежных спраў".

Зараз на расійскі рынак таксі выходзіць буйная кітайская кампанія. Яна ўжо змагла заваяваць краіны Лацінскай Амерыкі. Словам, нават некаторыя расійскія агрэгатары толькі намінальна зарэгістраваны ў Расіі. Увесь прыбытак сыходзіць на замежныя рахункі.

Як і калі збіраецца ўмяшацца ЕЭК

У Маскве ў бліжэйшы час будзе ўкаранёны лічбавай профіль кіроўцы таксі, іншымі словамі сістэма або база дадзеных, якая засведчыць кваліфікацыю і адначасова выключыць работу нелегалаў. На легкавыя аўтамабілі чакаецца распрацоўка электронных пашпартоў.

5 сакавіка 2021 года стартавала расследаванне ЕЭК, якое дасць магчымасць устанавіць ўсе нюансы работы агрэгатараў заказаў таксі. Аб выніках і рэагаванні на правілы работы перавозчыкаў стане вядома ў пачатку жніўня. Што цікава: камісія ЕАЭС зможа зрабіць высновы ў тыя ж тэрміны, калі ў Маскве адбудзецца прафесійны форум па аказанні паслуг таксі.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
пасажыр, Еўразійская эканамічная камісія, таксі, ЕЭК