Дырэктар Беларускага інавацыйнага фонду Дзмітрый Калінін

Пераход ад аўтсортынга да ўласных IT-распрацовак: "за" і "супраць"

9
Дырэктар Беларускага інавацыйнага фонду Дзмітрый Калінін распавёў радыё Sputnik Беларусь аб асноўных напрамках інавацыйнага развіцця краіны і магчымасцях пераходу ад аўтсортынга да распрацоўкі ўласных IT-прадуктаў.

Асноўная задача інавацыйнага развіцця ў нашай краіне — надаць імпульс найбольш развітым галінам прамысловасці і сельскай гаспадаркі, якія вяршэнствуюць ў эканоміцы, распавёў на радыё Sputnik Беларусь дырэктар Беларускага інавацыйнага фонду, кандыдат эканамічных навук Дзмітрый Калінін.

Па словах эксперта, праца Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях і Нацыянальнай акадэміі навук, у першую чаргу, арыентаваны на тое, каб садзейнічаць распрацоўкам і ўкараненню інавацый у асноўных сферах. Але акрамя традыцыйных галін, любая краіна вызначае для сябе новыя гарызонты і робіць акцэнт на галінах, якія стануць базісам развіцця ў будучыні.

"У прыватнасці, ва ўсіх на слыху беларуская сфера інфармацыйных тэхналогій, распрацоўка прадуктаў праграмнага забеспячэння і ў цэлым інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій, уключаючы прыборабудаванне ў гэтай сферы", — удакладніў эксперт.

Суразмоўца Sputnik пракаментаваў і магчымасці пераходу ад аўтсортынга да распрацоўкі IT-прадуктаў для ўнутранага рынку.

"Той факт, што мы цяпер загаварылі не проста аб развіцці IT-тэхналогій, а аб стварэнні канкрэтных беларускіх прадуктаў, гэта ўжо важны кірунак. Пра яго кажуць не толькі самі айцішнікі, гэтая тэма пайшла па кабінетах высокіх кіраўнікоў. І гэта прадугледжвае, што мы можам пераарыентаваць наш IT-сектар на развіццё прадукцыі ", — лічыць Калінін.

Пры гэтым эксперт адзначыў, што на дадзены момант на рынку найбольш запатрабаваныя менавіта аўтосортынгавыя паслугі, таму тэрмінова пераарыентавацца на распрацоўкі IT-прадуктаў было б не мэтазгодна.

"Калі будзе запатрабаваны прадуктовы сектар у IT-сферы, тады ён і пачне развівацца. І ўжо ёсць яркія праекты, той жа MSQRD. Але, на жаль, самі айцішнікі пакуль кажуць пра тое, што вельмі слаба развіты маркетынгавы напрамак IT-прадуктаў. Мы не ўмеем ў патрэбнай ступені прасоўваць і прадаваць прадукт. Нам прасцей яго распрацаваць, каб нашы замежныя партнёры маглі прадаць прадукт, карыстаючыся сваімі наладжаным каналамі ", — распавёў эксперт.

Па словах суразмоўцы Sputnik, калі беларускія распрацоўшчыкі змогуць абаперціся на беларускіх маркетолагаў, у тым ліку, і юрыстаў, якія будуць суправаджаць падобныя здзелкі, будзе развівацца і прадуктовы сегмент з найбольшым дададзеным коштам.

Гутарку з дырэктарам Беларускага інавацыйнага фонду Дзмітрыем Калініным аб асноўных напрамках інавацыйнага развіцця краіны і магчымасцях пераходу ад аўтсортынга да распрацоўкі ўласных IT-прадуктаў слухайце на радыё Sputnik Беларусь.

9
Тэги:
IT-тэхналогіі, Тэхналогіі і інавацыі, Беларусь
Каментары