Бегла бы ў жаху: Чарнігаўская пра тое, чаму трэба і не трэба вучыць дзяцей

"Бегла бы ў жаху": Чарнігаўская пра тое, чаму трэба і не трэба вучыць дзяцей

6
(абноўлена 16:54 14.10.2019)
Да святкавання Дня маці - развагі вядомага расійскага вучонага, нейралінгвіста Таццяны Чірнігаўскай пра тое, як трэба развіваць здольнасці дзіцяці ў эпоху цыфравізацыі з прыходам у жыццё гаджэтаў і штучнага інтэлекту.

Па-за залежнасцю ад развіцця тэхнічнага прагрэсу дзіцяці ў раннім узросце неабходна даць шанец, вобразна кажучы, "паспрабаваць смак розных страў", каб ён змог вызначыцца сам, што яму падабаецца - навобмацак, на слых, на густ і гэтак далей. Такое меркаванне ў праекце "Як зразумець самога сябе" выказала доктар біялагічных навук, прафесар у галіне нейранавук і псіхалінгвістыкі Таццяна Чарнігаўская.

"Дзіця ж павінна палітру спачатку атрымаць. Як яно даведаецца, якія колеры, калі мы яму паказваем толькі чорны і белы? Таму дзецям трэба ў малодшым узросце дакладна прадастаўляць магчымасць павучыцца ўсяму - і маляваць, і танцаваць, і скакаць, і спяваць, і ляпіць, і вязаць, і рашаць задачы", - разважае Чарнігаўская.

Прафесар таксама дзеліцца асабістым вопытам аб тым, што раіць студэнтам, калі да яе звяртаюцца за кансультацыяй, як выявіць схільнасць да таго ці іншага занятку ці прафесіі.

"Я ім кажу: "Давайце пачнем з другога боку, скажыце, што вы сапраўды не хочаце рабіць". Вось калі б мне цяпер сказалі: "Ідзі працаваць бухгалтарам, мы табе будзем плаціць мільён у дзень", я ў жаху бегла б, сказаўшы, я лепш наогул не буду есці нічога. Я проста не магу гэтага рабіць... Але колькі заўгодна людзей, якія гэта робяць з задавальненнем і ім падабаецца", - адзначае Чарнігаўская.

Пытанне не ў тым, што ёсць добрыя або дрэнныя спецыяльнасці ці заняткі, гаворка ідзе пра тое, што падыходзіць для канкрэтнага чалавека, рэзюмуе прафесар.

Фрагмент гутаркі з доктар біялагічных навук, прафесарам Таццянай Чарнігаўскай слухайце ў аўдыёзапісы радыё Sputnik Беларусь.

6
Тэги:
Адукацыя, дзеці

Радыё