Супрацоўнік ДАІ

Больш за 14 тысяч кіроўцаў без тэхагляду "злавілі" за 10 дзён у Беларусі

16
(абноўлена 15:57 21.08.2019)
Падчас акцыі "Дзяржтэхагляд" інспектары правяралі наяўнасць у беларускіх кіроўцаў допуску да ўдзелу ў дарожным руху і іх сапраўднасць.

МІНСК, 21 жні - Sputnik. Звыш 14 тысяч кіроўцаў прыцягнулі да адказнасці за язду без допуску да ўдзелу ў дарожным руху за дзесяць дзён акцыі "Дзяржтэхагляд", паведаміў журналістам часова выконваючы абавязкі начальніка УДАІ МУС Аляксандр Цагельнік.

Нагадаем, з 7 па 17 жніўня ДАІ праводзіла акцыю "Дзяржтэхагляд", падчас якой інспектары правяралі наяўнасць у кіроўцаў допуску да ўдзелу ў дарожным руху і іх сапраўднасць.

Па статыстыцы Дзяржаўтаінспекцыі, толькі ў Мінскай вобласці з пачатку года за адсутнасць тэхагляду былі аштрафаваныя больш за 37 тысяч аўтамабілістаў.

Дарэчы, на першы раз вадзіцель можа абысціся папярэджаннем або штрафам у памеры ад 25,5 да 76,5 рублёў. Для "паўторнікаў" пакаранне стражэйшае: ім могуць выпісаць штраф ад 51 да 127,5 рублёў.

Паводле звестак ДАІ Беларусі, за мінулы год на 13% павялічылася колькасць ДТЗ з-за тэхнічных непаладак аўтамабіляў, колькасць загінуўшых з-за гэтага людзей - амаль на 67%, параненых - на 74%.

У 2019 годзе адбылося ўжо восем такіх аварый. У іх загінулі тры чалавекі, 27 атрымалі розныя траўмы.

16
Тэги:
тэхагляд, УДАІ МУС РБ, Беларусь
(2:16 / 17.51Mb / просмотров видео: 5133)

Сан-Марына - толькі пачатак? Чаму генеральны сакратар ААН прасоўвае "Спутник V" відэа

10
(абноўлена 14:45 12.05.2021)
Жыхары Германіі плацяць па 1000 еўра, каб зрабіць прышчэпку расійскай вакцынай "Спутник V". Чаму цікавасць да прэпарата расце ва ўсім свеце - глядзіце на відэа.

"Спутник V" ужо пачаў ратаваць Еўропу. Дзякуючы прэпарату ў невялікай краіне пад назвай Сан-Марына цяпер няма хворых на каронавірус. А прышчапляцца расійскай вакцынай заклікаў нават генеральны сакратар ААН Антоніу Гутэрыш.

"Многія супрацоўнікі ААН ужо атрымалі" Спутник V ", у прыватнасці ў Расіі. І мы б хацелі мець магчымасць самім выкарыстоўваць яе. Але пакуль мы чакаем яе адабрэння Сусветнай арганізацыяй аховы здароўя", - паведаміў Гутэрыш.

Цікавасць да расійскай вакцыны паступова расце ў Еўропе, зусім нядаўна аб паспяховым выпрабаванні прэпарата заявіла Славакія, прычым віцэ-прэм'ер краіны назваў вынік выдатным.

Тыя жыхары Еўрасаюза, якія не могуць атрымаць прэпарат у сваёй краіне, ужо пачалі ездзіць на вакцынацыю ў Расію. Так, немцы плацяць за трохдзённы тур у Маскву з пражываннем і вакцынацыяй па 1000 еўра з чалавека. У кошт уключана і экскурсія.

Акрамя Беларусі "Спутник V" ужо плануюць выпускаць у Азербайджане. А пакуль у краіну паступіла першая партыя расійскага прэпарата.

Глядзіце таксама:

10
Тэги:
прышчэпкі, вакцына, Германія, відэа, "Спутник V", ААН
Тэмы:
Расійскія вакцыны ад каронавіруса
Настаўніца сярэдняй школы

Мінадукацыі расказала, якія будуць забароны на выпускных і экзаменах

7
(абноўлена 09:11 13.05.2021)
Апошні званок у школах сёлета празвініць 29 траўня, а выпускныя вечары для выпускнікоў рэкамендуюць правесці 10 чэрвеня.

МІНСК, 12 тра - Sputnik. Уручаць атэстаты і праводзіць экзамены ў 9-х і 11-х класах, як і ў мінулым годзе, будуць згодна ўсім рэкамендацыям Міністэрства аховы здароўя, распавяла Sputnik прэс-сакратар міністэрства адукацыі Беларусі Людміла Высоцкая.

У мінулым годзе пандэмія каронавіруса адкарэктавала планы выпускнікоў. Да звыклага выпускнога дрэс-коду - касцюмаў і сукенак - дадаліся маска і пальчаткі. На ўрачыстай частцы ў якасці госця дазвалялася запрасіць толькі па адным чалавеку ад аднаго выпускніка, "застольную частку" і зусім адмянілі. А выпускныя экзамены хлопцам і дзяўчатам давялося здаваць у масках і з антысептыкам.

"У гэтым годзе таксама ўсё згодна з рэкамендацыямі міністэрства аховы здароўя. Выпускнікі, іх бацькі і настаўнікі павінны выконваць масачны рэжым, дыстанцыю, не дапускаць у адным памяшканні вялікай колькасці людзей", - патлумачыла прадстаўнік ведамства.

Зрэшты, у гэтым годзе будуць і пэўныя паслабленні. Паклікаць на выпускны можна двух і больш чалавек ад аднаго выпускніка, а арганізоўваць ці не "застолле", вырашае канкрэтнае установа адукацыі. Традыцыйны фармат развітання са школай ў гэтым годзе вернецца.

Экзамены ў беларускіх школах праводзяцца ў 9-х і 11-х класах. У гэтым годзе яны пройдуць з 1 па 9 чэрвеня. Выпускныя ў школах Мінадукацыі рэкамендуе правесці на наступны дзень пасля заключнага экзамену, у чацвер 10 чэрвеня. Па традыцыі на апошнія званкі і выпускныя абмяжуюць і продаж алкаголю.

Чытайце таксама:

7
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

2
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты