Навагодні інтэр'ер рэстарана

Мінздароўя заклікае беларусаў адмовіцца ад карпаратываў з-за пандэміі

9
(абноўлена 12:13 17.12.2020)
Урачы лічаць, што на навагоднія і калядныя святы рызыка дадатковых заражэнняў каронавірусам павялічваецца, асабліва для пажылых людзей.

МІНСК, 17 сне - Sputnik. Міністэрства аховы здароўя і Сусветны банк сумесна правядуць акцыю "Новы год - хатняе свята", паведаміў галоўны дзяржаўны санітарны ўрач рэспублікі Аляксандр Тарасенка.

У ведамстве рэкамендуюць абмежаваць сацыяльныя кантакты і звесці да мінімуму наведванне месцаў, дзе адначасова збіраецца вялікая колькасць людзей.

"Мы заклікаем насельніцтва не наведваць грамадскія месцы (рэстараны, кафэ, карпаратывы), абмежаваць наведванне сваякоў, таму што ёсць пэўная рызыка, асабліва для ўзроставых людзей з хранічнымі захворваннямі. Новы год - гэта сапраўды хатняе свята", - заявіў галоўны санітарны ўрач краіны ў эфіры тэлеканала "Беларусь 1".

Раней санітарна-эпідэміялагічная служба Мінска заклікала жыхароў сталіцы правесці навагоднія святы ў сямейным коле і рэкамендавала выключыць паходы ў госці.

У Мінгарвыканкаме прынялі больш сур'ёзныя меры, адрозныя ад рэкамендацыйных: усім кафэ і рэстаранам забаранілі праводзіць закрытыя і заказныя карпаратыўныя мерапрыемствы.

9
Тэги:
Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, Беларусь, каронавірус
ЦТ і выпускны экзамен

АДЭ і ЦТ: Расія і Беларусь абмяркоўваюць, як палегчыць жыццё абітурыентам

9
(абноўлена 10:31 28.01.2021)
Тэма ўніфікацыі заканадаўства ў сферы адукацыі дзвюх краін паднімаецца не ўпершыню. Беларусь і Расія могуць абмяняцца пунктамі ЦТ і АДЭ ужо ў гэтым годзе.

МІНСК, 28 сту – Sputnik. Пункты прыёму АДЭ і ЦТ павінны наблізіцца да месцаў здачы гэтых экзаменаў. Гэтае пытанне прапрацоўваецца і можа вырашыцца ў гэтым годзе, паведаміў пасол Расіі ў Беларусі Дзмітрый Мезенцаў.

"Вядома, мы хочам, каб у гэтым годзе праблем у абітурыентаў з Беларусі і абітурыентаў з Расіі для паступлення ў ВНУ нашых краін было менш, каб пункты прыёму АДЭ і ЦТ наблізіліся да месцаў здачы гэтых экзаменаў", - адзначыў ён.

Тэма ўніфікацыі заканадаўства ў сферы адукацыі Расіі і Беларусі паднімаецца не ўпершыню. Раней паведамлялася, што ўжо ў лютым на сустрэчы кіраўнікоў профільных ведамстваў дзвюх краін гэтае пытанне можа быць вырашана. Беларусь і Расія абмяняюцца пунктамі здачы экзаменаў.

Планавалася, што пункты здачы ЦТ і АДЭ могуць быць адкрыты пры пасольствах дзвюх краін. Прапрацоўваць гэтую ініцыятыву было даручана міністэрству адукацыі Беларусі і міністэрству асветы Расіі.

Чытайце таксама:

9
Тэги:
Дзмітрый Мезенцаў, Расія, Беларусь, ЦТ
Педыятр, тэлевядучы Яўген Камароўскі

Што не так з вентыляцыяй? Камароўскі пра пагрозу заразіцца каронавірусам

13
(абноўлена 17:16 27.01.2021)
Як вызначыць, калі пара праветрываць памяшканне, каб не падхапіць COVID, і чаму ў сувязі са з'яўленнем новых небяспечных штамаў наогул не трэба "хадзіць туды, дзе дрэнная вентыляцыя", - новыя парады даў урач-педыятр і тэлевядучы Яўген Камароўскі.
Что не так с вентиляцией? Комаровский о новой угрозе заразиться коронавирусом

Аб рэальных шансах падхапіць COVID-19 ужо вядома ўсім без выключэння, нагадаў спецыяліст на сваім youtube-канале, "заразіцца можна там, дзе шмат людзей і няма нармальнай вентыляцыі памяшканняў, заразіцца на вуліцы практычна немагчыма".

"Як высветліць рэальна, што няма нармальнай вентыляцыі? Сляды знаходжання чалавека ў любым памяшканні - гэта канцэнтрацыя вуглякіслага газу. Калі ў памяшканні знаходзяцца людзі і людзей там шмат, калі там няма нармальнай вентыляцыі, значыць, там будзе высокая канцэнтрацыя CO2, значыць, гэтае месца патэнцыйна небяспечна. Не трэба туды хадзіць. Там можна заразіцца", - сказаў Камароўскі.

Паводле слоў спецыяліста, вызначыць узровень вуглякіслага газу лёгка, для гэтага ёсць велізарная колькасць прыбораў - "адносна недарагіх і вымяраючых кучу ўсяго".

"Вуглякіслы газ - гэта натуральны газ, ён ёсць практычна ўсюды. На вуліцы ў сярэднім у атмасферным паветры яго канцэнтрацыя - 400 ppm (гэта мільённая доля ў аб'ёме паветра), у памяшканнях лічыцца да 600 - паветра ідэальнае, да 800 - нармальна, да 1000 - памяркоўна, пасля 1500 ppm туды лепш не лезці, гэта ўжо дрэнна, пасля 2-3 тысяч - ужо рэальна парушэнне здароўя", - патлумачыў ён.

Калі любы прыбор, які вызначае ўзровень вуглякіслага газу, паказвае ніжэй тысячы адзінак ppm, знаходзіцца ў памяшканні практычна бяспечна, вышэй за тысячу адзінак - трэба праветрываць, вышэй за паўтары тысячы - "наогул няма чаго там рабіць", раіць Камароўскі.

"Я выдатна разумею, што, можа, кожнаму чалавеку некамфортна хадзіць з гэтай штукай ўсюды мераць, ці можна туды заходзіць, але найпросты датчык рэальна можа вісець у любым грамадскім месцы. У офісах, каб усе ведалі, калі больш за 1000 - пара праветрыць, або калі ў класе вучацца 30 дзяцей, сувязь канцэнтрацыі вуглякіслага газу і паспяховасці велізарная", - разважае доктар.

Актуальнасць такіх прыбораў узрасла ў сувязі з каронавірусам, аднак іх ужыванне карысна і не ў дачыненні да пандэміі, лічыць лекар. Вельмі важна не людзям гэта купляць, а "ёсць цырульня, ёсць супермаркет, ёсць любое грамадскае месца, і чалавек, які туды зайшоў, павінен быць перакананы, што ў вас там нармальна", кажа Камароўскі.

Чытайце таксама:

13
Тэги:
каронавірус, парады ўрача
Тэмы:
Каронавірус COVID-19
Адкрыццё выставы пераможцаў конкурсу ім. Андрэя Сценіна ў Кейптаўне

У журы конкурсу Андрэя Сценіна-2021 увайшлі лідэры сусветнай фотаіндустрыі

5
(абноўлена 14:30 28.01.2021)
У 2021 годзе інтэрнацыянальная каманда конкурсу па-свойму ўнікальная: у яе ўвайшлі прадстаўнікі найбуйнейшых СМІ свету і тытулаваныя фатографы.

МІНСК, 28 сту – Sputnik. Міжнародны конкурс для маладых фотарэпарцёраў імя Андрэя Сценіна назваў склад свайго зорнага журы.

Сярод іх - фотадырэктар часопіса "Штэрн" Андрэас Трамп (Германія); Рут Айххорн (Германія), незалежны куратар і фотарэдактар, у мінулым - фотадырэктар нямецкай версіі часопіса "ГЕА"; заснавальнік і каардынатар штогадовага Фестывалю этычнай фатаграфіі ў Лодзі Альберта Прына (Італія); фотарэдактар ​​найстарэйшых выданняў Паўднёвай Афрыкі "Кейп Таймс" і "Кейп Аргус" (Cape Argus) у складзе медыягрупы "Індэпэндэнт Медыя" Йэн Лэндсберг (ПАР); двухразовы ўладальнік вядучай фотапрэміі свету World Press Photo, спецыяльны фотакарэспандэнт РІА Навіны Валерый Мельнікаў (Расія); Юрый Козыраў (Расія), шматразовы ўладальнік вядучых міжнародных фотапрэмій, сузаснавальнік міжнароднага агенцтва фатаграфіі "Нур".

Юрый Козыраў, расійскі фатограф, сузаснавальнік агенцтва Noor Images: "Я ўдзячны і для мяне ганарова быць запрошаным у журы конкурсу ім. Сценіна. Гэта - ужо сталая каманда са сваім аўтарытэтам, сваімі поглядамі, канцэпцыяй, умовамі, ды і з легендай. Андрэй быў добрым фатографам, выдатным прафесіяналам. Вельмі важна пра гэта памятаць. Для мяне любы конкурс - гэта сумленнае падвядзенне вынікаў: праглядаючы ўсе, што зрабіў за год, ты разумееш свае плюсы і мінусы. Ёсць таксама і аб'ектыўныя абставіны - напрыклад, гэты год быў складаным для ўсіх нас. Калі разглядаць прафесію фотажурналіста, то яе ключавы момант - гэта магчымасць рухацца і аказвацца ў правільных месцах своечасова.

Людзі гатовыя, напрыклад, як Андрэй Сценін, ісці рызыкаваць і быць там, дзе горача. І раптам з-за пандэміі мы апынуліся ў такіх жорсткіх рамках, калі нас усіх абмежавалі ў перасоўванні. Мне вельмі цікава, як фатографы, тым больш маладыя хлопцы, для якіх рух - гэта жыццё, спраўляліся і вырашалі гэтую праблему. З нагоды каронавіруса абавязкова выкажуцца маладыя людзі.

Але вылучаць адну гэтую тэму няправільна. Жыццё працягваецца. І, калі звяртацца ізноў жа да вопыту Андрэя Сценіна, які здымаў вайну і быў ваенным рэпарцёрам, - ён здымаў і жыццё там, у канфліктах. А жыццё, як мы ведаем, не толькі з куль складаецца: там і нараджаюць, і любяць, і растаюцца, і раўнуюць. Таму гэтыя аспекты жыццёвыя таксама павінны быць".

Андрэас Трамп, фотадырэктар часопіса "Штэрн" (Германія): "Гэта было вясной 2017 года, калі мяне ў першы раз паклікалі ў журы конкурсу імя Андрэя Сценіна. Убачыць Маскву і папрацаваць з камандай прафесіяналаў з "Россия сегодня" было вялікім поспехам. Падчас працы журы я здабыў новых калегаў, але што важней, я ўбачыў працы мноства новых фатографаў. Цяпер, калі мяне спыталі, хацеў бы я зноў стаць членам журы конкурсу ўжо ў 2021 годзе, я, не раздумваючы, прыняў гэтае запрашэнне. Я абсалютна ўпэўнены, што мне зноў трэба будзе ўбачыць выдатныя працы фатографаў з усяго свету. Я вельмі чакаю гэтага".

Рут Айххорн, незалежны куратар і фотарэдактар, у мінулым - фотадыректар нямецкай версіі часопіса "ГЕА" (Германія): "Упершыню я прымала ўдзел у 2016 годзе і разглядала па большай частцы работы 2015 года. Я памятаю, што тады ў складзе журы былі спецыялісты з розных краін - Расіі, Італіі, Кітая, Амерыкі, Швецыі і Германіі. Усе яны былі выдатнымі прафесіяналамі, і ва ўсіх былі моцныя і пераканаўчыя аргументы. Мы з імі захоплена спрачаліся аб работах удзельнікаў, эстэтыцы і каштоўнасці інфармацыі. Я рада, што конкурс папулярны і цяпер і мае прыхільнікаў і падтрымку. Для фатографа важная любая магчымасць паказаць сваю працу і атрымаць прызнанне. А юныя фотажурналісты асабліва маюць патрэбу ў практыцы і магчымасці ацаніць свае працы на глабальным узроўні".

Альберта Прына, заснавальнік і каардынатар штогадовага Фестывалю этычнай фатаграфіі ў Лодзі (Італія): "Я шчаслівы запрашэнню далучыцца да журы конкурсу імя Сценіна ў другі раз. Мой першы вопыт быў вельмі пазітыўным, ён даў мне магчымасць працаваць з калегамі з усяго свету, захопленымі сваёй справай, якія імкнуцца аказаць станоўчы ўплыў на фотасупольнасць. Для мяне стане вялікім гонарам унесці свой уклад у гэты выдатны праект і назіраць за яго развіццём. Я з нецярпеннем чакаю пачатку працы з калегамі па журы і ацэнкі работ маладых фотажурналістаў, асабліва ў такі важны для ўсяго свету перыяд".

Йэн Лэндсберг, фотарэдактар ​​"Кейп Таймс" і "Кейп Аргус" у складзе медыягрупы "Індэпэндэнт Медыя" (ПАР): "Праз удзел у конкурсе імя Андрэя Сценіна ў 2017 годзе як член журы, я змог крытычна зірнуць на ўласныя погляды аб фотажурналістыцы ў свеце, які змяняецца, а таксама ацаніць працы маладых фатографаў з далёкіх куткоў зямлі. Што мяне асабліва ўразіла - разнастайнасць і шырыня поглядаў каманды журы, якая складалася з прафесіяналаў гэтай індустрыі і экспертаў з Італіі, Германіі, Кітая, Паўднёвай Афрыкі і Расіі, а таксама метадычная дакладнасць, з якой падрыхтоўка і лагістыка працэсу ацэнкі была выканана камандай па правядзенні конкурсу пад кіраўніцтвам Аксаны Алейнік.
Мне вельмі цікава паглядзець, як журы ў 2021 годзе будзе ацэньваць тое, як фатографы інтэрпрэтавалі, злавілі і прынялі новую рэальнасць, выкліканую глабальнай пандэміяй. Для мяне вялікі гонар і прывілей зноў удзельнічаць у конкурсе ў якасці члена журы".

Валерый Мельнікаў, двухразовы ўладальнік прэміі World Press Photo, спецыяльны фотакарэспандэнт медыягрупы "Россия сегодня": "У гэтым годзе я буду сярод членаў журы Міжнароднага конкурсу фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна. Некалькі гадоў таму я ўжо працаваў у складзе журы гэтага конкурсу. І ўжо тады, нягледзячы на ​​тое, што конкурс яшчэ толькі набіраў свае абароты, была даслана вельмі вялікая колькасць моцных і вельмі цікавых работ. Тады для мяне гэта быў першы вопыт працы ў міжнароднай камандзе журы, у якую ўваходзілі прадстаўнікі медыяіндустрыі ўсяго свету.

Я вельмі спадзяюся, што ў гэтым годзе мы таксама ўбачым вялікую колькасць моцных, цікавых і разнастайных работ, тым больш, што мінулы год быў не простым і для Расіі, і для ўсяго свету. Я хачу запрасіць да ўдзелу ў нашым конкурсе ўсіх фатографаў, каму ёсць што паказаць у сваіх фотаздымках, і распавесці свету аб тым, як яны пражылі гэты год ".

Чатыры намінацыі

У 2021 годзе суіскальнікі будуць змагацца за прызавыя месцы ў чатырох намінацыях - "Галоўныя навіны", "Спорт", "Мая планета", "Партрэт. Герой нашага часу". Ва ўсіх намінацыях удзельнікі змогуць падаць па адной працы ў двух катэгорыях: "Адзінкавая фатаграфія" і "Серыя". Прыём работ будзе доўжыцца да 28 лютага на сайце stenincontest.ru на рускай, англійскай і кітайскай мовах.

Прызавы фонд конкурсу ў 2021 годзе складзе 125 000, 100 000 і 75 000 расійскіх рублёў (1 600, 1 300 і 1000 долараў) за першае, другое і трэцяе месца ў кожнай намінацыі. Уладальнік вышэйшай узнагароды конкурсу імя Стенина - Гран-пры - атрымае 700 000 рублёў (9 300 долараў).

Не менш важнай стане і магчымасць для маладых фотарэпарцёраў паказаць свае працы на расійскіх і міжнародных пляцоўках - выставачнае турнэ лаўрэатаў конкурсу стала ўжо яго неад'емнай часткай і ўключае некалькі дзясяткаў гарадоў у Еўропе, Азіі, Лацінскай Амерыцы, Афрыцы, на Блізкім Усходзе.

З 2018 года ў лік экспазіцыйных пляцовак конкурсу ўваходзіць нью-йоркская штаб-кватэра галоўнай міжнароднай арганізацыі па ўмацаванню міру і бяспекі ўсіх краін, Арганізацыі Аб'яднаных Нацый (ААН). З 2019 года выставы конкурсу праходзяць таксама і ў Савеце Еўропы ў Страсбургу.

Пра конкурс

Міжнародны конкурс фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна, арганізаваны МІА "Россия сегодня" пад эгідай Камісіі РФ па справах ЮНЕСКА, ставіць сваёй мэтай падтрымаць маладых фатографаў і прыцягнуць грамадскую ўвагу да задач сучаснай фотажурналістыкі. Гэта пляцоўка для маладых фатографаў - таленавітых, чулых і адкрытых да ўсяго новага, дзе яны звяртаюць нашу ўвагу на людзей і падзеі побач з намі.

У 2020 годзе Генеральнымі інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу з'яўляюцца: інфармацыйна-навасны партал Вести.Ru, агульнарасійскі дзяржаўны тэлеканал "Россия-Культура".

Міжнароднымі інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу сталі: інфармацыйнае агенцтва і радыё Sputnik, інфармацыйнае агенцтва Askanews, медыяхолдынг Independent Media, інфармацыйнае агенцтва Notimex, агенцтва навінаў ANA, тэлеканал і партал RT, Shanghai United Media Group (SUMG), інтэрнэт-партал газеты China Daily, інтэрнэт- партал The Paper, медыясетка Al Mayadeen, інфармацыйнае агенцтва Prensa Latina, інфармацыйнае агенцтва News1, інтэрнэт-партал DBW, партал навінаў Brasil247.

У статусе галіновых партнёраў конкурс падтрымліваюць: часопіс "National Geographic Россия", партал Russian Photo, партал Photo-study.ru, фоташкола "Акадэмія фатаграфіі", інфармацыйны партал YOung JOurnalists, часопіс Fotoargenta, Клуб фотажурналістыкі Нью-Дэлі, часопіс Enfoque Visual, часопіс LF Magazine, інтэрнэт-партал All About Photo, міжнародная пляцоўка-партнёр - фестываль PhotON.

5
Тэги:
МІА "Россия сегодня", фатаграфія, Конкурс, Андрэй Сценін