Якасць і вяртанне тавараў: на што беларусы скардзяцца ў МАРГ?

© Sputnik / Евгений Одиноков / Перайсці ў медыябанкУ краме
У краме - Sputnik Беларусь, 1920, 22.03.2021
Падпісацца
Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю прааналізавала звароты грамадзян за 2020 год.

МІНСК, 22 сак – Sputnik. У мінулым годзе ў Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю, а таксама мясцовыя выканкамы паступілі 9 707 зваротаў грамадзян (у 2019-м – 10 908), звязаных з парушэннем праў спажыўцоў, паведаміла прэс-служба ведамства.

Больш за ўсё зваротаў разгледжана Мінскім гарвыканкамам і адміністрацыямі раёнаў сталіцы (39% ад агульнай колькасці). Выканкамы Брэсцкай вобласці разгледзелі 17%, Магілёўскай - 12%, Мінскай - 11%, самім МАРГ - 10%, астатнія - менш за 8% зваротаў.

Пры гэтым структура зваротаў на працягу апошніх некалькіх гадоў істотна не змяняецца. Часцей за ўсё людзі незадаволены якасцю паслуг - 64%. Аб праблемах у галіне рознічнага гандлю, у тым ліку праз інтэрнэт-крамы, заявілі 34% грамадзян.

У дасудовым парадку спажыўцам было кампенсавана матэрыяльнага ўрону на суму 813,23 тысячы рублёў (рост на 12% да 2019 года).

Па нявырашаных ў дасудовым парадку пытаннях выканкамамі на працягу года былі пададзены ў суд 175 іскаў аб абароне праў спажыўцоў (у 2019 годзе - 214).

Новыя беларускія грошы - Sputnik Беларусь, 1920, 09.03.2021
Шэйман распавёў, колькі мільярдаў зарабіла Кіраўніцтва справамі прэзідэнта

Былі складзены 460 пратаколаў аб адміністрацыйных правапарушэннях, вынесены 283 прадпісанні аб спыненні парушэнняў праў спажыўцоў.

Скаргі ў асноўным тычыліся продажу тавараў неналежнай якасці і немагчымасці вяртання такой пакупкі. Звярталіся людзі і з нагоды прадастаўлення недакладнай інфармацыі пра тавары, адсутнасці магчымасці выбраць форму аплаты за заказы ў інтэрнэт-краме.

"Нямала было скарг на парушэнне тэрмінаў і парадку вяртання грашовых сродкаў у сувязі з адмовай (адменай) турыстычных тураў", - паведамілі ў МАРГ.

Ведамства звяртае ўвагу: калі тавар заказваецца і набываецца праз сацыяльныя сеткі, і аўтарамі паведамленняў з'яўляюцца фізічныя асобы, на набытыя ў іх прадметы правілы аб абароне праў спажыўцоў не распаўсюджваюцца. У такіх выпадках узнікаючыя спрэчкі могуць вырашацца толькі ў судзе.

Чытайце таксама:

Стужка навiн
0