Аматары БАТЭ

БАТЭ выйшаў у раўнд плэй-оф Лігі чэмпіёнаў

76
(абноўлена 09:44 06.08.2015)
Лёсаванне раунда плэй-оф адбудзецца 7 жніўня ў швейцарскім Ньёне.

МІНСК, 6 жні —Sputnik. Футбалісты барысаўскага клуба БАТЭ нанеслі паражэнне "Відэатону" (Венгрыя) у матчы ў адказ трэцяга адборачнага раўнду Лігі чэмпіёнаў і выйшлі ў раўнд плей-оф.

Гульня, якая прайшла ў сераду ў Барысаве, завяршылася перамогай гаспадароў поля з лікам 1: 0.

Адзіны гол забіў на 82-й хвіліне Нёмане Нікаліч. На 60-й хвіліне з поля быў выдалены абаронца "Відэатону" Кес Лейкс.

У першай гульні, якая прайшла 28 ліпеня ў Секешфехервары, была зафіксавана нічыя —1: 1.

Лёсаванне раўнда плэй-оф адбудзецца 7 жніўня ў швейцарскім Ньёне.

76
Тэги:
Футбол, Спартыўная дысцыпліна, Спорт, Ліга Чэмпіёнаў, ФК БАТЭ, Еўропа, Увесь свет, Беларусь
Прадстаўлены медалі чэмпіянату свету па хакеі ў Рызе

Прадстаўлены медалі чэмпіянату свету па хакеі ў Рызе

13
(абноўлена 16:01 12.05.2021)
Узнагароды сусветнага хакейнага форуму чаканіліся на манетным двары ў Нарвегіі, дзе быў выраблены і медаль Нобелеўскай прэміі міру.

МІНСК, 12 траўня - Sputnik. Аргкамітэт чэмпіянату свету па хакеі-2021 у Рызе прадставіў дызайн медалёў, імі будуць узнагароджваць пераможцаў і прызёраў турніру, паведаміла прэс-служба Міжнароднай федэрацыі хакея (IIHF).

На ўзнагародах намаляваны лагатып сусветнага форуму - хакеіст на фоне стылізаванай хакейнай пляцоўкі. Па краях медалёў нанесена назва і месца правядзення чэмпіянату. Вага адной адзінкі - звыш 400 грамаў, дыяметр складае 10 сантыметраў.

Дызайн распрацавала IIHF разам з Латвійскім манетным дваром за два тыдні. Цікава, што чаканіліся ўзнагароды на манетным двары ў Нарвегіі. Дарэчы, там жа быў выраблены медаль Нобелеўскай прэміі міру.

Па словах кіраўніка аргкамітэта чэмпіянату Эдгарса Бунціса, ажыццёўлена задума - выкарыстоўваць моцны і выразны хакейны знак у дызайне.

"Не забыліся і пра нацыянальны сімвал Латвіі, які будзе прадстаўлены на стужках. Цырымонія ўручэння медалёў і атрыманне трафея - адзін з самых эмацыйных момантаў на кожным спартыўным турніры. Праз 64 матчы мы даведаемся, якія каманды прывязуць гэтыя медалі дадому", - дадаў ён.

Медалі чэмпіянату свету будуць разыграны 6 чэрвеня, калі лепшыя каманды згуляюць у матчах за залатыя і бронзавыя ўзнагароды.

Сусветнае хакейнае першынства ў Рызе пройдзе з 21 траўня па 6 чэрвеня. Беларусь і Расія згуляюць у групе А. Апроч беларусаў і расіян, у групе яшчэ Швецыя, Чэхія, Швейцарыя, Славакія, Данія і Вялікабрытанія. У групе В - Канада, Фінляндыя, ЗША, Германія, Латвія, Нарвегія, Італія і Казахстан. Турнір пройдзе без гледачоў.

Чытайце таксама:

13
Тэги:
Нобелеўская прэмія міру, Нарвегія, Узнагароды, Рыга, Хакей, чэмпіянат, медалі
Беларуская тэнісістка Арына Сабаленка

Апублікаваны новы рэйтынг WTA: Сабаленка ўвайшла ў топ-5

25
(абноўлена 10:00 10.05.2021)
Беларуская спартсменка ў апошні час паспяхова выступіла на тэнісных турнірах у Абу-Дабі і Мадрыдзе.

МІНСК, 10 тра - Sputnik. Беларуская тэнісістка Арына Сабаленка ўзнялася на чацвёрты радок у рэйтынгу WTA, новая версія апублікавана на сайце арганізацыі.

Новая пазіцыя стала самай высокай за ўсю кар'еру беларускай спартсменкі. Раней яна ўзнімалася да сёмай пазіцыі - у студзені бягучага года пасля ўдалага выступлення ў Абу-Дабі.

Нагадаем, што Сабаленка таксама паказала выдатны вынік у фінале турніру WTA 1000 у Мадрыдзе - яна атрымала перамогу з лікам 6:0 3:6, 6:4 над першым нумарам сусветнага рэйтынгу аўстралійкай Эшлі Барці.

Іншыя беларускія тэнісісткі не дасягнулі гэтакіх незвычайных поспехаў: Вікторыя Азаранка апусцілася ў рэйтынгу на адзін радок і выпала з топ-15, заняўшы 16-ю пазіцыю, Аляксандра Сасновіч і зусім выпала з першай сотні, апусціўшыся з 92-га на 103-е месца.

Яшчэ адна спартсменка - Вольга Гаварцова ўзнялася на некалькі пазіцый, заняўшы 139-ы радок (раней была на 142-й).

Чытайце таксама:

25
Тэги:
тэнісны турнір, Мадрыд, спартсмен, Арына Сабаленка, рэйтынг WTA
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

2
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты