МІНСК, 23 лют — Sputnik. Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі (ICAO) забараніла перавозку літый-іённых акумулятараў на пасажырскіх паветраных судах, паведамляе РИА Новости са спасылкай на агенцтва Reuters.
Забарона на пранос на борт самалёта акумулятараў, якія выкарыстоўваюцца ў фотаапаратах, смартфонах і ноўтбуках і іншай электроніцы, уводзіцца з-за іх пажаранебяспекі.
Між тым, Многія СМІ няправільна зразумелі сутнасць закона аб забароне на провозку стандартных акумулятараў, якія выкарыстоўваюцца ў наўтбуках і фотокамерах. Гаворка ідзе пра забарону на правоз буйных партый такога віду акумулятараў, новы закон не закране ўладальнікаў стандартнай тэхнікі (ноўтбукі, планшэты, тэлефоны), яе можна будзе выкарыстоўваць у салоне самалёта.
Забарона на грузаперавозкі акумулятараў, якія выкарыстоўваюцца ў фотаапаратах, смартфонах і ноўтбуках і іншай электроніцы, уводзіцца з-за іх пажаранебяспекі. Рашэнне ўступіць у сілу 1 красавіка 2016 года і будзе доўжыцца да таго часу, пакуль для "небяспечнага грузу" не будзе распрацавана новая стандартная вогнеўстойлівая ўпакоўка. Забарона будзе абавязковым для ўсіх 191 краін-удзельніц ICAO, уключаючы Расію і Беларусь.
Такім чынам, паніка, выкліканая шэрагам СМІ, адносна забароны на перавозку тэхнікі ў самалёце апынулася марнай.
Раней забарона існавала для літый-металічных батарэй, якія выкарыстоўваюцца ў гадзінніках і для акумулятараў высокай магутнасці. Намеснік дырэктара нацыянальнай авіякампаніі Белавія Ігар Чаргінец, адказваючы на пытанне Sputnik, паведаміў, што ў авіякампаніі яшчэ не бачылі гэтага дакумента.
Супрацоўнік кітайскай кампаніі па вытворчасці атракцыёнаў Вей Руою стварыў дзіцячыя амерыканскія горкі, механізм якіх прыводзіцца ў рух велапрывадам.
Вынаходнік патлумачыў, што вагончык яго амерыканскіх горак здольны здзейсніць поўны абарот дзякуючы энергіі, выпрацаванай велапрывадам, які падымае кабінку да верхняй кропкі.
"Я спецыялізуюся на вытворчасці абсталявання для гульнявых пляцовак, напрыклад, машынак для атракцыёнаў і іншага буйнога абсталявання. Маё дзіцяня пакуль не можа гуляць з падобным, а таму мне хацелася зрабіць нешта, з чым ён мог бы гуляць", - падзяліўся Вей Руою гісторыяй стварэння атракцыёна.
Па словах вынаходніка, катацца на яго горках зусім бяспечна, так як абсталяванне ланцугу каляскі дазваляе ёй рухацца толькі па зададзенай траекторыі, выключаючы скочванне назад.
Такія амерыканскія горкі падыходзяць для ўстаноўкі ў парках, гандлёвых цэнтрах, на курортах і ў маляўнічых месцах.
Глядзіце таксама:
МІНСК, 14 кра – Sputnik. Галоўная задача ў рабоце з адпрацаваным ядзерным палівам і радыеактыўнымі адходамі з Беларускай АЭС - забеспячэнне бяспекі. Пра гэта паведаміла начальнік упраўлення рэгулявання радыяцыйнай бяспекі Дэпартамента па ядзернай і радыяцыйнай бяспекі МНС (Дзяржатамнагляду) Вікторыя Антонава.
Па словах прадстаўніцы Дзяржатамнагляду, утварэнне на АЭС адходаў - натуральная і неад'емная частка працэсу працы станцыі. Пры гэтым вылучаюцца тры тыпу адходаў: нізка-, сярэдне-і высокарадыеактыўныя. Апошніх на БелАЭС будзе менш за 1%, запэўніла Антонава.
"Захоўванне высокаактыўных адходаў прадугледжана на працягу ўсяго жыццёвага цыклу БелАЭС. Нізка- і сярэднеактыўныя адходы будуць захоўвацца на станцыі на працягу 10 гадоў, пасля чаго іх перамесцяць у спецыяльныя сховішчы, прызначаныя для іх пахавання", - цытуе прадстаўніцу Дзяржатамнагляду БелТА.
Паводле яе слоў, месца для пахавання нізка- і сярэднеактыўных адходаў пакуль не выбрана: спецыялісты падбіраюць пляцоўку.
Для адпрацаванага паліва ёсць спецыяльны басейн вытрымкі, у ім паліва будзе "плаваць" дзесяць гадоў, а затым накіроўвацца ў Расію - на перапрацоўку, дадала Антонава.
Вадкія адходы падвергнуцца выпарванню. Пасля таго, як аб'ём адходаў будзе паменшаны, іх перавядуць у цвёрды стан.
"Для газападобных адходаў гэта вытрымка на распад, прапусканне праз спецыяльную сістэму фільтраў, якія затрымліваюць радыеактыўныя прымешкі", - адзначыла Антонава.
У сераду таксама стала вядома, што выдачу ліцэнзіі на эксплуатацыю першага энергаблока БелАЭС разгледзяць у траўні.
Астравецкая атамная электрастанцыя будуецца па расійскім праекце "ВВЭР-1200", які адпавядае ўсім нормам бяспекі МАГАТЭ. Станцыя складаецца з двух энергаблокаў, магутнасцю 1200 МВт кожны.
Фізічны пуск першага энергаблока станцыі адбыўся 20 жніўня 2020-га, а 3 лістапада яго ўключылі ў агульную энергасістэму краіны. Першы рэактар атамнай станцыі пачаў працу на 50% сваёй магутнасці 21 снежня, на 100% ён запрацаваў 12 студзеня 2021 года.
З моманту ўключэння ў аб'яднаную энергасістэму краіны ён выпрацаваў 1,8 мільярда кілават-гадзін электраэнергіі. На блоку зараз працягваецца этап вопытна-прамысловай эксплуатацыі, падчас якога праводзяцца адпаведныя выпрабаванні і рэгламентныя працы.
Калі ўсе яны будуць паспяхова выкананы, спецыялісты пяройдуць да комплекснага апрабавання - працы на намінальнай магутнасці рэактарнай устаноўкі на працягу 15 сутак.
Чытайце таксама:
МІНСК, 15 кра – Sputnik. Германія зможа атрымаць газ па "Паўночным патоку - 2" не пазней за лета 2021-га, лічыць кіраўнік камітэта Дзярждумы РФ па энергетыцы, каардынатар дэпутацкай групы па сувязях з нямецкім бундэстагам Павел Завальны.
"Усё ідзе да таго, што мы не пазней лета павінны ўсе працы скончыць", - сказаў ён на сустрэчы дэпутатаў Дзярждумы з калегамі з бундэстага.
Паводле слоў дэпутата, ёсць шанс, што абедзве "ніткі" газаправода будуць выкладзены ўжо ў чэрвені, калі не перашкодзяць замежныя судны: такія прэцэдэнты ўжо былі.
"Ёсць надзея, што Германія па гэтым газаправодзе можа атрымаць першы газ", - сказаў на заканчэнне ён.
Па дадзеных на 31 сакавіка, "Паўночны паток - 2" пабудаваны ўжо на 95%, застаецца ўкласці усяго 121 кіламетр ад агульнай працягласці газаправода па двух нітках. Такую інфармацыю апублікаваў аператар праекта Nord Stream 2 AG (100%-ая даччыная кампанія "Газпрома" - Sputnik).
Праект "Паўночны паток - 2" прадугледжвае будаўніцтва двух нітак газаправода ад узбярэжжа Расіі да Германіі праз Балтыйскае мора. Агульная магутнасць складзе да 55 мільярдаў кубаметраў у год. Газаправод пройдзе праз тэрытарыяльныя зоны Фінляндыі, Швецыі і Даніі.ЗША рэгулярна пагражаюць санкцыямі кампаніям, якія ўдзельнічаюць у будаўніцтве газаправода. Вашынгтон прасоўвае ў ЕС уласны звадкаваны прыродны газ, а таму спрабуе не дапусціць завяршэння будаўніцтва расійскай магістралі.
Чытайце таксама: