Аўгустоўскі канал, шлюз - на мяжы Польшчы і Беларусі

Наведванне Аўгустоўскага канала: што трэба ведаць замежніку

23
(абноўлена 15:40 03.11.2016)
Падарожнічаць без візы турыст зможа да пяці сутак, ехаць у Гарадзенскі раён можна індывідуальна ці ў складзе турыстычнай групы.

МІНСК, 31 кас – Sputnik. Замежнікі з 26 кастрычніка могуць наведваць адмысловы турысцка-рэкрэацыйны парк "Аўгустоўскі канал" і тэрыторыі, якія прылягаюць да яго, без візы ў пашпарце, Sputnik разабраўся ў асноўных пытаннях, якія могуць паўстаць у замежных грамадзянаў пры планаванні падарожжа і наведванні парка.

Падарожнічаць без візы турыст зможа да пяці сутак. Наведваць Аўгустоўскі канал можна індывідуальна ці ў складзе турыстычнай групы.

Як турыстаў без візы будуць правяраць на мяжы?

Цвёрдых фармальнасцяў няма: замежніку трэба мець пры сабе два дакумента – пашпарт (ці іншы дакумент для выезду за мяжу) і адмысловы дакумент, што падае права на наведванне парка "Аўгустоўскі канал". 

Для афармлення такога дакумента замежнікі павінны загадзя паведаміць тураператарам у электроннай ці пісьмовай форме свае пашпартныя дадзеныя. Тураператар уносіць гэтыя звесткі ў дакумент на права наведвання Аўгустоўскага канала і потым выдае яго турысту.

Ці можна перасякаць мяжу ў кожным пункце пропуску?

Не. Перасякаць дзяржмяжу з Польшчай трэба ў пунктах пропуску "Лясная" ("Рудаўка"), "Брузгі" ("Кузня Беластоцкая"), з Літвой – у пунктах пропуску "Прывалка" ("Швяндубре"), "Прывалка" ("Райгардас").

Пры гэтым органы памежслужбы павінны атрымаць звесткі пра замежнікаў, якія маюць дакумент на права наведвання Аўгустоўскага канала, не пазней 24 гадзін да меркаванага часу іх заезду ў Беларусь. Гэту інфармацыю ў электронным выглядзе павінны падаць тураператары.

Колькі грошай трэба ўзяць у Беларусь?

У турыстаў павінны быць грошы для выдаткаў на знаходжанне ў Беларусі і выезд з краіны.

На кожны дзень знаходжання трэба мець суму, эквівалентную дзвюм базавым велічыням (42 рубля ці каля 22 даляраў ЗША). Гэта могуць быць і беларускія рублі, і замежная валюта, што канвертуецца Нацыянальным банкам. 

Ці можна наведаць штосьці апроч Аўгустоўскага канала? 

Ва ўказе ад 23 жніўня 2016 года №318 пазначана, што можна наведваць без візы тэрыторыі, якія прылягаюць да парка, – гэта Гародня, а таксама частка Гарадзенскага раёна (Гожскага, Копцеўскага, Адэльскага, Падлабенскага і Сапоцкінскага сельскіх рад). 

Кантраляваць знаходжанне турыстаў без візы будуць органы ўнутраных спраў Беларусі ва ўзаемадзеянні з органамі памежслужбы, дзяржбяспекі і Міністэрствам замежных спраў.

Турыстаў, якія выедуць за межы дазволенай для бязвізавага наведвання тэрыторыі ці ўхіляцца ад выезду з Беларусі ва ўсталяваны тэрмін, могуць прыцягнуць да адміністрацыйнай адказнасці. Турыстычныя аператары абавязаны паінфармаваць турыстаў пра адказнасць за парушэнне заканадаўства пра праўнае становішча замежных грамадзянаў і асобаў без грамадзянства.

Калі замежнік выпадкова пакінуў межы бязвізавай тэрыторыі? 

На асноўных дарогах Гарадзенскага раёна ўсталяваны для турыстаў адмысловыя знакі, што інфармуюць пра сканчэнне бязвізавай зоны. Інфармацыя на іх нанесена на трох мовах — рускай, польскай і англiйскай. Менавіта гэтымі мовамі валодае большасць замежнікаў, якiя наведваюць наш рэгіён.

Новыя інфармуючыя знакі вялікія, яркія, надпісы нанесены чорным шрыфтам на жоўтым фоне, не заўважыць іх будзе немагчыма. Першыя з іх усталяваны 25 кастрычніка на дарозе М6 Мінск – Горадня. 

У Гарадзенскім раёне на асноўных дарогах плануецца і далей развіваць сетку маршрутных паказальнікаў. Адмысловыя паказальнікі і знакі падкажуць аптымальны маршрут да асноўных выбітнасцяў, турыстычных аб'ектаў, гасцініц, аб'ектаў сэрвісу і грамадскага харчавання.

Калі турыст страціць дазвол на наведванне парка? 

Згублены дакумент можна замяніць дублікатам. Ён таксама выдаецца тураператарам, але калі турыст выявіў, што страціў дакумент, ён павінен неадкладна звярнуцца ў найблізкі орган унутраных спраў.

Да афармлення дыппрадстаўніцтвам ці консульскай установай дакумента для выезду з Беларусі выдаецца даведка, якая пацвярджае асобу замежнага грамадзяніна ці асобы без грамадзянства. 

У выпадках стыхійных бедстваў, аварый ці надзвычайных сітуацый прыроднага ці тэхнагеннага характару, хваробы, іншых неспадзяваных акалічнасцяў тэрмін часовага знаходжання і рэгістрацыі можа быць падоўжаны, турысту будзе выдадзена віза.

Частка Аўгустоўскага канала праходзіць па тэрыторыі Польшчы — як будзем канкураваць? 

Хутчэй, не канкураваць, а кааперавацца. Беларусь будзе прасоўваць магчымасць бязвізавага наведвання Аўгустоўскага канала і Белавежскай пушчы сумесна з Польшчай. Апроч таго, краіны прапрацуюць пытанне пра адзіны брэнд канала. 

Беларусь і Польшча таксама дамовіліся да канца 2016 года падрыхтаваць адзіную карту турыстычных аб'ектаў на Аўгустоўскiм канале і арганізаваць супольнае выкарыстанне ўзноўленых у прымежнай зоне турыстычных аб'ектаў.

23
Тэги:
турызм, Аўгустоўскі канал, Парк "Аўгустоўскі канал", Гарадзенская вобласць
Цягнік БЧ

У Анапу і Мурманск: куды з Беларусі хутка пачнуць хадзіць цягнікі

27
(абноўлена 09:36 13.05.2021)
Цяпер у Расію "чыста беларускія" пасажырскія саставы ездзяць па чатырох кірунках, акрамя таго, запушчаны хуткасны цягнік паміж Мінскам і Масквой.

МІНСК, 12 тра - Sputnik. Цягнікі па сямі расійскіх напрамках адновяць курсіраванне з Беларусі да пачатку летняга сезона, заявіў у эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik першы намеснік Мінтранса рэспублікі Аляксей Ляхновіч.

"Сумесна з ААТ "РЖД" праводзіцца работа па аднаўленні да пачатку летняга сезона наступных цягнікоў фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск", - распавёў першы намеснік міністра.

Ляхновіч нагадаў, што  чыгуначнае паведамленне ў поўным аб'ёме адноўлена з Масквы ў Мінск, з Брэста праз Мінск у Санкт-Пецярбург (штодзённае курсіраванне). З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Поўны тэкст інтэрв'ю з першым намеснікам міністра транспарту Беларусі Аляксеем Ляхновічам чытайце ў чацвер на сайце Sputnik Беларусь.

27
Тэги:
Масква, Мінск, Расія, цягнік, Беларусь, Мурманск
Embraer E-195

Рэйсы ў Паволжа: самалёты "Белавія" пачалі лятаць у Самару

9
(абноўлена 09:38 12.05.2021)
Самара стала дзевятым расійскім горадам, у напрамку якога беларускі авіяперавозчык наладзіў рэгулярныя зносіны.

МІНСК, 12 тра - Sputnik. Авіякампанія "Белавія" з сённяшняга дня пачала выконваць рэйсы з Мінска ў Самару і назад, паведамляе прэс-служба авіяперавозчыка.

Гэта ўжо дзявяты рэгулярны напрамак у Расію, адноўлены пасля адмены авіязносін паміж краінамі ў перыяд пандэміі.

"Мы разлічваем, што адкрыццё рэйсаў у Самару будзе спрыяць прыцягненню ў Мінск транзітных пасажыраў", - заявіў генеральны дырэктар беларускай авіякампаніі Ігар Чаргінец.

Палёты будуць выконваць па серадах. З Мінска самалёт будзе вылятаць 00:15 і прыбываць у Самару ў 03:25 па мясцовым часе. У той жа дзень самалёт вернецца ў беларускую сталіцу - вылет  у 4:25 з Самары, прыбыццё ў Нацыянальны аэрапорт Мінск у 05:55.

Авіяперавозчык распавёў і пра кошты на квіткі: па тарыфе "Лайт" у адзін бок трэба заплаціць 84 еўра, туды і назад - 163 еўра.

Палёты будуць выконвацца на самалёце Embraer 175, які месціць 76 пасажыраў. Час у шляху - крыху больш за дзве гадзіны.

Палёты ў Екацерынбург

Нагадаем, што 8 траўня "Белавія" адкрыла палёты ў Екацерынбург - ён стаў восьмым расійскім рэгулярным напрамкам.

Самалёты з Мінска ў Екацярынбург лятаюць раз на тыдзень - па пятніцах, у зваротным напрамку ў суботу, пералёт у адзін бок зойме каля трох гадзін.

Мінімальны кошт квіткоў пры палёце без багажу складае 143 еўра ў адзін бок, у абодва - 233 еўра, сярэдні кошт квіткоў - 163 еўра ў адным кірунку і 263 еўра за квіткі туды і назад.

Чытайце таксама:

9
Тэги:
горад, Самара, "Белавія", Самалёты, рэйсы
Аэрадром Орша будзе прымаць міжнародны рэйсы

Самалёты, цягнікі і дарогі: Мінтранс - пра тое, як ідуць справы ў галіне

6
(абноўлена 10:15 13.05.2021)
Ад перавозак унутры краіны да транскантынентальных рэйсаў - даведаліся, як будзе развівацца транспарт у Беларусі.

Калі ў поўным аб'ёме адновяць пасажырскія зносіны з Расіяй, які лёс чакае беларускі лаўкост і што будзе з "алімпійкай", якой ужо больш за 40 гадоў?

На гэтыя і іншыя пытанні ў эксклюзіўным інтэрв'ю Sputnik адказаў першы намеснік міністра транспарту і камунікацый Беларусі Аляксей Ляхновіч.

Пасажырскі "мост" Беларусь – Расія

Беларусь разлічвае на поўнае аднаўленне паведамлення з Расіяй. Здарыцца гэта можа ўжо ў бліжэйшы час. Па словах Ляхновіча, Мінтранс пастаянна праводзіць мерапрыемствы па аднаўленні пасажырскіх зносін з усходнім суседам: у красавіку ў Мінску была сустрэча на ўзроўні прэм'ераў, да гэтага былі праведзены перамовы кіраўнікоў транспартных ведамстваў дзвюх краін, дзе бакі дамовіліся аб далейшым правядзенні сумеснай работы па аднаўленню поўнамаштабнага двухбаковага пасажырскага чыгуначнага, авіяцыйнага і аўтобуснага паведамлення.

"Наша "Белавія"выконвае рэгулярныя палёты ў гарады Расіі па 9 напрамках: у Маскву (аэрапорт Дамадзедава) з частатой 5 разоў у тыдзень, Санкт-Пецярбург, Растоў-на-Дану, Калінінград, Ніжні Ноўгарад, Казань, Жукоўскі, Екацерынбург і Самару з частатой 1 раз на тыдзень. У бліжэйшы час плануецца іх выконваць ва Уфу і Мінеральныя Воды. Такім чынам, геаграфія палётаў па Расіі складзе ўжо 11 рэгулярных напрамкаў", - заявіў Ляхновіч.

Што тычыцца чыгуначных зносін, адноўлена штодзённае курсіраванне цягнікоў Масква - Мінск, Брэст/Мінск - Санкт-Пецярбург. З перыядычнасцю праз дзень - цягнікоў Брэст - Масква. Таксама аднавілася курсіраванне цягніка Мінск - Адлер. Уведзены ў штодзённы зварот  хуткасны цягнік Масква - Мінск ( "Ласточка") са знаходжаннем ў дарозе менш за 7 гадзін.

Да пачатку летняга сезону, адзначае першы намеснік міністра, могуць аднавіць курсіраванне цягніка фарміравання БЧ: Брэст - Масква, Гродна - Мінск - Масква, Полацк - Масква, Мінск - Анапа, Мінск - Екацерынбург, Мінск - Мурманск, Мінск - Архангельск. Гэтае пытанне цяпер абмяркоўваюць сумесна з РЖД. Акрамя таго, на парадку дня пытанне аб аднаўленні аўтамабільнага пасажырскіх зносін.

"Цяпер эпідсітуацыя ў Беларусі кантралюемая. Гэта стварае перадумовы для аднаўлення ў поўным аб'ёме і кароткія тэрміны транспартных зносін паміж краінамі з захаваннем усіх мер бяспекі", - падкрэсліў Аляксей Ляхновіч.

Яшчэ адзін транскантынентальны рэйс

Не так даўно з Міністэрствам транспарту, сувязі і высокіх тэхналогій Азербайджана абмяркоўвалася магчымасць запуску транскантынентальнага рэйса з Баку ў Нью-Йорк праз Мінск.

"У цэлым, арганізацыя гэтага рэгулярнага авіярэйса з'яўляецца рэальнай. У цяперашні час з азербайджанскім бокам прапрацоўваецца пытанне умоў, выгадных для абодвух бакоў", - удакладніў прадстаўнік ведамства.

Ён таксама дадаў, што цяпер Мінтранс прапрацоўвае магчымасці арганізацыі транскантынентальных рэйсаў з Катарам і Узбекістанам.

Рэгіянальныя аэрапарты будуць жыць

Распавёў Аляксей Ляхновіч і пра развіццё абласных аэрапартоў краіны. Гэтая праца вядзецца ў рамках прынятай Дзяржпраграмы развіцця транспартнага комплексу, а таксама Канцэпцыі развіцця абласных аэрапортаў. Ужо створаны ўмовы для выканання палётаў у любы рэгіянальны аэрапорт для авіякампаній ўсіх эканамічных мадэляў, у тым ліку лаўкостаў.

"Белавія" пастаянна пашырае праграмы авіяперавозак з абласных аэрапартоў. У мэтах задавальнення існуючага попыту авіякампанія на пастаяннай аснове рэалізуе чартарныя праграмы па найбольш папулярных турыстычных напрамках: Турцыя, Балгарыя, Чарнагорыя, Егіпет, Туніс. Чакаецца, што ў гэтым годзе ў разгар турыстычнага сезона перавозчык выканае з абласных аэрапартоў на 500 чартэрных рэйсаў больш, чым у 2019 годзе", - сказаў першы намеснік міністра беларускага транспартнага ведамства.

Паводле яго слоў, у рэгіянальных аэрапартах перыядычна рэканструююцца і ўзлётна-пасадкавыя паласы. Напрыклад, у аэрапорце Брэста гэта дало магчымасць прымаць самалёты тыпу Boeing 737 і Boeing 767. Наспела неабходнасць для рамонту УПП ў аэрапорце Гродна - каб прымаць і абслугоўваць сучасныя паветраныя судны тыпу Boeing 737 і Airbus 320.

Лёс беларускага лаўкоста

Ляхновіч ўспомніў, што у 2019 годзе было падпісана пагадненне з венгерскім лаўкосцерам WizzAir. Рэйсы з Будапешта ў Мінск, а таксама абласныя аэрапорты нашай краіны павінны былі пачацца з лета-2020 (авіякампанія планавала лятаць 3-5 раз у тыдзень), але ўмяшалася пандэмія, і перавозчык перанёс свае планы на лета 2021 года.

Як адзначае суразмоўца, цяпер Нацыянальны аэрапорт Мінск праводзіць анлайн-перамовы з венгерскай бокам, абмяркоўваюцца ўмовы дагавора на наземнае абслугоўванне паветраных судоў.

Што тычыцца запуску ўласнай нізкабюджэтны авіякампаніі, падкрэслівае прадстаўнік міністэрства, прапрацоўваецца пытанне стварэння беларускай лаўкост-кампаніі з базіраваннем ў аэрапорце Гродна. Аб тэрмінах гаворка пакуль не ідзе.

БЧ і гарады-спадарожнікі

Гаворачы аб развіцці ўнутраных перавозак Беларускай чыгункі, Аляксей Ляхновіч растлумачыў, што ў прыярытэце - зносіны паміж Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

"Да 2025 года ў гарадскіх зносінах чакаецца прырост аб'ёму перавозак на 5% - з 4 да 4,2 мільёнаў пасажыраў", - падзяліўся ён планамі.

У прыватнасці, запланавана павелічэнне з 9 да 12 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Рудзенск, з 5 да 8 у напрамку Мінск-Пасажырскі – Чырвонае Знамя. Акрамя таго, прадугледжваецца арганізацыя да 8 пар цягнікоў у суткі ў зносінах Мінск-Пасажырскі - Негарэлае, а таксама скразных маршрутаў Негарэлае – Чырвонае Знамя, Беларусь - Рудзенск праз Мінск-Пасажырскі.

Рамонт 40-гадовай "алімпійкі"...

Адзін з самых буйных праектаў Мінтранса на бліжэйшыя гады - рэканструкцыя аўтадарогі - М-1/Е30, якая з'яўляецца асноўным транзітным маршрутам паміж Еўрапейскім саюзам і Расіяй. Рамонт беларускага ўчастка трасы плануецца рэалізаваць да 2030 года, арыенціровачны кошт работ складае каля 1,9 мільярда долараў, распавёў Аляксей Ляхновіч.

"Рамонт дарогі прадугледжваецца ў адпаведнасці з параметрамі I-а тэхнічнай катэгорыі, што ў агульным сэнсе адпавядае аналагу "аўтабана", а менавіта "аўтамагістралі" бесперабойнага руху. Работы плануецца ажыццяўляць паэтапна, паколькі працягласць дарогі складае 610 км", - удакладніў ён.

Паводле яго слоў, рэканструкцыя выключыць наяўнасць пешаходных пераходаў на адным узроўні з дарогай і магчымасць траплення жывёл на трасу, таксама будзе забаронены рух нізкахуткаснай тэхнікі і веласіпедыстаў.

Зараз распрацоўваецца перадпраектная дакументацыя (абгрунтавання інвестыцый - Sputnik), а таксама ідзе падрыхтоўка комплекснага інструментальнага абследавання дарогі па параметрах тэхнічнага стану, бяспекі і арганізацыі дарожнага руху. Мінтранс Беларусі вядзе перамовы з некалькімі міжнароднымі фінансавымі інстытутамі аб удзеле ў фінансаванні праекта.

... і іншых дарог

Таксама ў бліжэйшую пяцігодку, паводле слоў Ляхновіча, плануецца рэканструяваць шмат іншых дарог. Да 2025 года ведамства хоча пабудаваць і адрамантаваць 509 кіламетраў рэспубліканскіх дарог. Найбольш значныя праекты - трасы М-3 Мінск - Віцебск (на ўчастку Мінск - Плешчаніцы); М-7/Е 28 Мінск - Ашмяны - мяжа Літвы (Каменны Лог); М-8/Е 95 на ўчастку ад Віцебска да Оршы; Р-46 Лепель - Полацк; Р-23 Мінск - Мікашэвічы на ​​ўчастку Салігорск - Старобін. Працягнуцца рэканструкцыя аўтамабільнай дарогі Р-53 Слабада - Навасады на ўчастку Смалявічы - Жодзіна.

Сумесна з прыватнымі кампаніямі Мінтранс плануе давесці да ладу аўтадарогу М-10 на ўчастку Рэчыца - Калінкавічы і ўзвесці абыходы ў Міры, Магілёве, Полацку і ​​Віцебску. Выкананне работ па рамонце - не менш за 7 тысяч кіламетраў мясцовых дарог. Акрамя таго, за пяцігодку плануецца пабудаваць 107 маставых збудаванняў. На ўсё пра ўсё - 10,5 мільярды беларускіх рублёў.

Страты з-за пандэміі

У цэлым жа ўся транспартная галіна страціла з-за пандэміі больш за 130 мільёнаў долараў. Больш за ўсіх, канстатуе суразмоўца, пацярпелі арганізацыі, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Прычына - зніжэнне мабільнасці ўнутры краіны, адмена рэгулярных міжнародных перавозак чыгуначным і аўтамабільным транспартам, скарачэнне колькасці перавезеных пасажыраў авіяцыяй.

Па выніках першага квартала 2021-га, як і па выніках 2020-га, найбольшыя страты панеслі авіякампанія "Белавія", Нацыянальны аэрапорт Мінск і Беларуская чыгунка. У той жа час абмежаванні паўплывалі і на працу грузавога сектара.

"Разам з тым, сёння мы актыўна працягваем працу па аднаўленні прыпыненых маршрутаў у мэтах глабальнай задачы па аднаўленні транспартных зносін на ўзроўні 2019 года і спадзяемся на стабілізацыю сітуацыі ў свеце", - рэзюмуе Аляксей Ляхновіч.

Чытайце таксама:

6
Тэги:
Беларусь, рэйсы, Міністэрства транспарту РБ, дарогі, цягнік, Самалёты