Самалёт авіякампаніі Белавія EMBRAER 175

Авіяпералёты з Мінска: Масква для беларусаў цяпер галоўны "хаб"?

59
(абноўлена 12:09 26.05.2021)
Беларускім авіякампаніям могуць забараніць палёты ў краіны ЕС. Канчатковага рашэння пакуль няма. Але вось Украіна дакладна спыняе авіязносіны з Беларуссю. А ў нас - пара адпачынкаў. Ці паляцяць беларусы ў гэтым годзе на мора звыклымі маршрутамі?

Пасля інцыдэнту з самалётам Ryanair некаторыя авіякампаніі пачалі аблятаць Беларусь, многія краіны пачалі зачыняць сваю паветраную прастору для беларускіх перавозчыкаў, як заявілі ўлады гэтых дзяржаваў - "у мэтах бяспекі".

Беларусы, якія так чакалі пасля марознай зімы і халоднай вясны адпускнога сезону, здаецца, спадзяваліся да апошняга: палітыкі пасварацца ды супакояцца. Але атрымалася не так, як хацелася.

Апошняя інфармацыя па пералёты

24 траўня саміт ЕС забараніў нацыянальнай авіякампаніі Беларусі здзяйсняць палёты ў Еўрасаюз. Рашэнне хоць і не ўступіла пакуль у сілу, але па настроі еўрапалітыкаў гэта пытанне часу.

25 траўня ў Літве ўступіла ў сілу забарона на прыём і вылет самалётаў, якія перасякаюць Беларусь. Як адзначалі літоўскія транспартныя ўлады, забарона закране каля 180 рэйсаў па 26 кірунках.

Польская авіякампанія LOT адмяніла рэйсы ў Мінск і цяпер "вызначае новыя маршруты для палётаў".

Іспанская Iberia стала аблятаць беларускую тэрыторыю, аўстрыйская Austrian Airlines, германская Lufthansa, латвійская Air Baltic, венгерская Wizz Air, галандская KLM і шведская SAS. А яшчэ - Air France, Finnair, Singapore Airlines, British Airways.

Авіякампанія "Белавія" ужо заявіла, што адмяняе рэйсы ў Парыж і Вільнюс. А яшчэ ў Лондан. Улады Вялікабрытаніі забаранілі беларускім перавозчыкам, у тым ліку і чартарам, лятаць у іх аэрапорты і пралятаць над іх тэрыторыяй.

Але больш за ўсё беларусаў засмуціла навіна пра тое, што Украіна спыняе авіязносіны з Беларуссю з паўночы 26 траўня. Украінскім авіякампаніям і самалётам будзе забаронена лятаць у авіяпрастору Беларусі.

Як гаворыцца, і што цяпер простым беларусам з усім гэтым рабіць? Як ехаць у адпачынак? Шмат хто набыў пуцёўкі ў Чарнагорыю, Албанію - адны з самых папулярных кірункаў лета. Забраніравалі туры ў Егіпет і Турцыю. Але як туды трапіць цяпер?

Мы паглядзелі больш пільна на карту Еўропы і авіямаршруты над кантынентам. Усё ж выйсце з сітуацыі ёсць. Хоць і няпростае.

Няхай жыве Масква!

Без праблем да большасці курортаў беларусы, калі пералёты над Еўропай забароняць, дабяруцца праз расійскія аэрапорты. Найбольш зручны варыянт - з аэрапортаў Масквы. Рэйсаў там шмат, напрамкаў - таксама. Ды і беларусам не прывыкаць ездзіць у сталіцу Расіі. Цесныя кааперацыйныя сувязі, як той казаў, паміж краінамі. Маршруты добра вывучаны, прычым яны цалкам зручныя.

Як дабрацца да Масквы?

З Мінска да Масквы менш за 800 км, недалёка і Санкт-Пецярбург. Асабліва калі ехаць з паўночных рэгіёнаў Беларусі.

Тая ж Грэцыя, Балгарыя не зачыненыя для расіян. А забароны на палёты Еўрасаюз увядзе, хутчэй за ўсё, толькі для беларускіх перавозчыкаў, але не для беларускіх грамадзян.

Так што з упэўненасцю можна сказаць - беларусы смела могуць лятаць з Масквы на адкрытыя еўрапейскія курорты.

Але з-за пандэміі каронавіруса РФ у сакавіку мінулага года зачыніла пасажырскае авіязносіны з мноствам краін, у тым ліку з Беларуссю. У верасні 2020-га бакі ўсё ж дасягнулі дамоўленасці аб аднаўленні палётаў паміж Мінскам і Масквой - самалётамі кампаній "Белавія" і "Аэрафлот".

З лютага 2021-га на ўзаемнай аснове павялічылася колькасць рэгулярных рэйсаў паміж Масквой і Мінскам.

Звязалі і рэгіёны. Адноўлена паведамленне з Растовам-на-Доне і Санкт-Пецярбургам. Лайнеры кампаніі "Белавія" пачалі лятаць у Калінінград, Ніжні Ноўгарад і Казань.

Ад 24 красавіка "Белавія" стала выконваць рэйсы з Мінска ў маскоўскі аэрапорт  "Жукоўскі". Рэйсы адзін раз на тыдзень - па суботах.

У пачатку траўня авіяперавозчык запусціў два новых рэйсы ў напрамку Екацярынбурга і Самары.

З 31 траўня "Белавія" паляціць і ў сталіцу Башкартастана - Уфу.

Так што варыянты ёсць для тых, хто хоча адпачыць на мора. Праўда, мора з-за транспартных праблем, атрымліваецца, падаражэе.

На цягніку ў Расію - адтуль на мора

Ёсць варыянт  танней дабрацца да расійскіх гарадоў. Па чыгунцы. Пасажырскія чыгуначныя зносіны паміж краінамі былі адноўлены 8 лютага 2021 года. Першым стаў фірмовы састаў №1/2 Мінск-Масква. Пазней дадаліся яшчэ некалькі: Масква-Калінінград і Калінінград-Санкт-Пецярбург.

Штодня курсіраваць міжнародныя цягнікі Мінск-Масква сталі з 13 красавіка. З гэтай жа даты аднавілася рух цягніка №4/3 Масква-Брэст, ён ходзіць праз дзень.

Акрамя таго, адноўлены рух цягніка Гомель-Адлер, ён ходзіць адзін раз у чатыры дні.

Пачалі курсіраваць двойчы ў дзень і хуткасныя цягнікі "Ласточка". Дарэчы, самы танны варыянт - 50 беларускіх рублёў у адзін бок.

Аўтобусныя пасажырскія перавозкі паміж краінамі пакуль не адноўлены.

Што будзе з чартарамі з Мінска?

Але планаваць авіяпадарожжа праз расійскія гарады пакуль усё ж не трэба, раяць эксперты ў галіне туріндустрыі.

Проста трэба дачакацца канчатковага рашэння Савета ЕС па авіяперавозках з Беларуссю.

Мы звярнуліся за падрабязнасцямі да аднаго з тураператараў. Там нам адказалі, што па дадзеных на 25 траўня запланаваныя чартары з Мінска ўсё ж лятаюць па ўсім турнапрамках - Турцыя, Балгарыя, Егіпет, Туніс, Чарнагорыя, Албанія, Балгарыя.

Але планаваць на перспектыву падарожжа на чартар з Мінска - справа рызыкоўная. І вось чаму.

Тураператары тлумачаць гэта верагоднасцю забароны палётаў не толькі рэгулярных беларускіх перавозчыкаў, але і чартараў у еўрапейскія краіны. Але такая верагоднасць невялікая.

У любым выпадку, туркампаніі не жадаюць губляць кліентаў. І нешта прыдумаюць. Зараз экстранна абмяркоўваюць з чартарнымі перавозчыкамі магчымасць стварэння запасных маршрутаў у аблёт Еўропы - па кірунку Турцыі, Егіпта, Туніса.

Калі забарона закране чартары?

Эксперты ўпэўнены: калі забарону ўсё ж увядуць на палёт чартэрных рэйсаў - значыць пра адпачынак у Грэцыі, Балгарыі і на Кіпры беларусам сапраўды прыйдзецца забыцца. Але толькі ў тым выпадку, калі ляцець з беларускіх гарадоў.

Пры такім сцэнарыі не паляцяць самалёты ў Албанію і Чарнагорыю, бо каб туды дабрацца - трэба дазвол на пралёт у паветранай прасторы ЕС.

Застаюцца Турцыя, Егіпет і Туніс, але, калі ўлічыць, што Украіна таксама закрывае сваю тэрыторыю для палётаў беларускіх авіякампаній, прыйдзецца ў гэтыя краіны ляцець праз Расію.

Магчыма, беларусы змогуць паляцець на адпачынак праз Кіеў. Наземную мяжу Украіна для грамадзян Беларусі не зачыняла. Больш за тое, беларускі Мінтранс гатовы павялічыць колькасць аўтобусных рэйсаў з Мінска ў сталіцу Украіны.

Як быць з Турцыяй і Егіптам?

Мы палічылі, што пералёт з Мінска на турэцкія і егіпецкія курорты можна ажыццявіць праз тэрыторыю РФ. Але тады палёт стане даўжэй - дзесьці на 1 гадзіну. А значыць падаражэюць і авіябілеты.

Многія задаюцца пытаннем: а як праз Расію ляцець у Турцыю, калі расіяне не адпачываюць на турэцкіх курортах па рашэнні ўладаў.

Як адзначаюць спецыялісты, рашэнне ўрада РФ не паўплывае на беларусаў. Таму што забарона распаўсюджваецца на расійскіх перавозчыкаў, якія выконваюць рэйсы з тэрыторыі Расіі.

Паветраная прастора РФ для самалётаў з Беларусі пакуль адкрыта, перашкод для палётаў у Турцыю праз расійскую тэрыторыю няма.

Так што папулярныя напрамкі - Турцыя і Егіпет - для беларусаў застануцца пры любым раскладзе.

Надзейны напрамак - ААЭ

Сёння з Мінска ў Дубаі і назад лятаюць дзве авіякампаніі - Flydubai і "Белавія".

Так, адпачынак там дарагі і большасці не па кішэні. Але ўсё ж.

Авіязносіны паміж Мінскам і Дубаі, хутчэй за ўсё, застануцца. Толькі час у шляху павялічыцца: ляцець давядзецца праз Расію.

Не выключана, што захаваецца грузінскі напрамак - ляцець праз РФ, але пакуль няма пазіцыі грузінскіх уладаў па авіяперавозках з Беларусі на фоне міжнароднага скандалу.

Але трэба разумець: для Грузіі турысты з Беларусі і Расіі - самыя жаданыя, таму што менавіта яны складаюць асноўны турпаток. Неразумным будзе рашэнне адмовіць беларусам у наведванні краіны на фоне пандэмійнага турыстычнага крызісу.

На горшы выпадак, калі хочацца без праблем дабрацца на марскія курорты, можна разгледзець варыянт Каспійскага мора. Рэгулярныя авіярэйсы з Мінска ў Баку - ёсць. Ды і адносіны на ўсіх узроўнях паміж дзвюма краінамі - вельмі нават добрыя.

Ну, ці аўтобусам да ўкраінскай Адэсы можна. Так, доўга. Але затое правераны маршрут, многія беларусы і да забаронаў падарожнічалі на ўкраінскае ўзбярэжжа Чорнага мора на аўтатранспарце.

Усё ж Расія

А каб без пашпартных і памежнага кантролю, а толькі з адмоўным вынікам ПЦР-тэсту - то гэта сапраўды ў Расію. Можна ў Анапу або Сочы. Цягнік з Мінску праз Гомель у Адлер ўжо ходзіць.

Ды і перасадкі ніхто не адмяняў: праз Маскву беларусу хоць цяпер на любы расійскі курорт.

59
Тэги:
Украіна, ЕС, краіна, Масква, Мінск
(2:39 / 16.97Mb / просмотров видео: 4825)

Падарожжа ў часе: рэтрааўтамабілі прыбылі на гонку Mille Miglia - відэа

14
(абноўлена 10:24 20.06.2021)
Знакамітая гонка рэтрааўтамабіляў Mille Miglia праходзіць у Італіі. Яна пракладзена па маршруце Брэшыа - Рым - Брэшыа. Глядзіце на відэа, як праходзіць самае прыгожае рэтра-ралі Еўропы.

Старадаўнія аўтамабілі прыбылі ў Рым у рамках гістарычнай аўтагонкі Mille Miglia.

Вінтажныя аўтамабілі праязджалі па рымскай Віа Венета, прыцягваючы сотні аўтааматараў на вуліцы сталіцы. Па маршруце аўтамабілі адзін за адным пад'язджалі да сцэны, каб гледачы маглі лепш іх разгледзець.

У гэтым годзе арганізатары вырашылі змяніць маршрут - супраць гадзіннай стрэлкі па звычайным маршруце з Брэшыі ў Рым і назад. У спаборніцтве ўдзельнічаюць 375 старадаўніх аўтамабіляў.

Mille Miglia - ці "Тысяча міль" - гістарычная гонка, якая праводзілася з 1927 па 1957 гады з перапынкам на Другую сусветную. Спаборніцтвы праходзілі на дарогах агульнага карыстання, якія нават не перакрываліся на гэты час. У 1977 гонку вырашылі аднавіць пад назвай Mille Miglia Storica, і з таго часу да ўдзелу ў ёй дапускаюцца толькі аўтамабілі, якія былі выпушчаныя да 1957 года. Правілы былі зменены - вырашальным фактарам з'яўляецца не максімальная хуткасць, а захаванне хуткаснага рэжыму. Фактычна цяпер гэта парад рарытэтных аўтамабіляў.

Глядзіце таксама:

14
Тэги:
Італія, відэа, Падарожжа
Праграма Падарожнічаю без COVID-19

З 1 ліпеня ўезд у Расію з Беларусі будзе магчымы па мабільнай праграме

24
(абноўлена 19:28 18.06.2021)
Праграма "Падарожнічаю без COVID" можа стаць абавязковай для прыезджых у Расію з краін ЕАЭС, у тым ліку з Беларусі.

МІНСК, 19 чэр – Sputnik. На пасяджэнні Эканамічнага савета Садружнасці Незалежных Дзяржаў напярэдадні было ўзнята пытанне аб тым, каб урэгуляваць усе перамяшчэнні ў перыяд пандэміі.

З 1 ліпеня выкарыстанне мабільнай праграмы "Падарожнічаю без COVID-19" стане абавязковым для людзей, якія прыязджаюць у Расію з краін-членаў ЕАЭС. З 1 верасня такім будзе патрабаванне для грамадзян СНД.

"Усім краінам настойліва рэкамендавалі далучыцца", - заявіў на пасяджэнні віцэ-прэм'ер Расіі Аляксей Авярчук.

Навошта гэта трэба

Выступаючы раней на Пецярбургскім міжнародным эканамічным форуме, Авярчук падкрэсліў, што амаль усе ўрады ў свеце такія абмежаванні на перамяшчэнні людзей для сябе ўвялі, за вельмі рэдкім выключэннем.

"Нас гэта прывяло да таго, што мы таксама пачалі знаходзіць тэхналагічныя рашэнні, каб зняць гэтыя абмежаванні. Нарадзілася праграма "Падарожнічаю без COVID", якую мы плануем з пачатку ліпеня зрабіць абавязковай для дзяржаў-членаў ЕАЭС, па меншай меры, для ўезду ў Расійскую Федэрацыю", - цытуе Авярчука РІА Навіны.

У красавіку гэтага года на пасяджэнні міжурадкамісіі з удзелам кіраўнікоў урадаў Еўразійскага эканамічнага саюза ў Казані прэм'ер-міністр Расіі Міхаіл Мішусцін заявіў, што развіццё мабільнай праграмы "Падарожнічаю без COVID" дазволіць хутчэй аднавіць бяспечныя пасажырскія зносіны.

Зараз у праграме ў акне "краіна адпраўлення" можна выбраць шэсць дзяржаў: Арменію, Беларусь, Казахстан, Кыргызстан, Расію і Таджыкістан. Іх жа можна паказаць у акне "краіна прыбыцця".

Беларусь далучылася да праекта ЕАЭС "Падарожнічаю без COVID-19" у сакавіку 2021 года. Перадаваць дадзеныя ў сістэму будзе Нацыянальны цэнтр электронных паслуг ва ўзаемадзеянні з беларускім Міністэрствам аховы здароўя.

Праграма "Падарожнічаю без COVID-19"

Гэтая мабільная платформа была створана Еўразійскім банкам развіцця, яна дазваляе хутка знайсці пералік верыфікаваных лабараторый, здаць тэст на каронавірус, вынікі якога патрапяць у агульную з ЕАЭС сістэму. Пасля гэтага грамадзянін, які атрымаў адмоўны тэст, зможа бесперашкодна перамяшчацца паветраным транспартам у межах ЕАЭС без лішняй папяровай цяганіны. Спампаваць праграму можна бясплатна на Google Play і App Store.

У красавіку ўрад Расійскай Федэрацыі зрабіў тэрмін уезду па праграме бестэрміновым.

Чытайце таксама:

24
Тэги:
ЕАЭС, "Падарожнічаю без COVID-19", мабільная праграма, Беларусь, Расія, уезд
Лес

Наведваць лес з-за спякоты нельга ўжо ў 25 раёнах Беларусі

2
(абноўлена 17:20 20.06.2021)
Абмежаванні на наведванне лясоў уводзяцца ў пажаранебяспечны перыяд, чалавечы фактар часцяком становіцца прычынай прыродных пажараў.

МІНСК, 21 чэр - Sputnik. Забароны на наведванне лесу дзейнічаюць ужо ў 25 раёнах Беларусі, паведамілі ў Міністэрстве лясной гаспадаркі рэспублікі.

У параўнанні з пятніцай дадалося яшчэ восем рэгіёнаў, за апошнія суткі - шэсць: Бабруйскі, Горацкі, Дрыбінскі, Клічаўскі, Кіраўскі і Мсціслаўскі.

Яшчэ ў чацвер абмежаванні дзейнічалі ў 11 раёнах рэспублікі, гэта значыць сітуацыя ўскладняецца, што лагічна ва ўмовах спёкі.

Самай пажаранебяспечнай з'яўляецца Гродзенская вобласць - тут закрыта 15 раёнаў, 6 - у Магілёўскай, 3 - у Гомельскай і 1 - у Мінскай.

У Мінлясгасе нагадваюць, што ўводзяць забароны ў прэвентыўных мерах, каб знізіць верагоднасць узнікнення пажараў. Чалавечы фактар - адна з асноўных прычын узнікнення прыродных пажараў. Па меры стабілізацыі абстаноўкі абмежаванні здымаюцца.

За парушэнне забароны ці патрабаванняў пажарнай бяспекі можна атрымаць штраф да 25 базавых велічынь (да 675 рублёў). Калі ж гэта пацягнула знішчэнне або пашкоджанне лесу, вінаватаму пагражае ад 25 да 50 базавых велічынь (ад 675 да 1350 рублёў).

Актуальную інфармацыю пра забароны можна адсочваць па спецыяльнай інтэрактыўнай карце, размешчанай на сайце Мінлясгаса.

Чытайце таксама:

2
Тэги:
Беларусь, Спякота, лес